Geld & Recht alle pijlers

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

17-06-2020 11:00 1529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al topics over zijn, maar ten eerste wordt daar volgens mij niet of al een tijdje niet in geschreven en ten tweede kan ik ze niet vinden, dus toch maar een nieuw topic.

Begin vorig jaar begon ik met een schone lei: ik had mijn financiën op orde en toen werd het tijd om eindelijk eens te gaan sparen. Dat lukte heel goed, maar helaas viel mijn vakantie toen een stuk duurder uit dan verwacht, ben ik minder gaan werken en moest ik nog wat grotere uitgaven doen, waardoor mijn spaarrekening weer op 0 stond. Daardoor was ik niet meer gemotiveerd en lukte het me gewoon niet meer. Ik heb geen schulden, maar wat ik heb moet op. Ik heb altijd wel weer iets "nodig", voor mezelf of de kinderen. En ik merk dat ik steeds meer lekker makkelijk met mijn creditcard betaal, waardoor ik elke maand alweer begin met minder geld dan ik dacht, omdat het dan afgeschreven wordt. Niet handig én niet slim.

Nu ben ik er dus klaar mee en ga ik opnieuw beginnen waar ik vorig jaar gestopt ben: minder uitgeven en sparen. Waar ik vooral veel teveel geld aan uitgeef, zijn boodschappen. Ik koop teveel en ben super chaotisch (ADD), waardoor ik niet doorheb wat er allemaal in huis is en ik het uiteindelijk moet weggooien. Daarbij koop ik veel te dure producten. Dat moet dus anders.

Vanaf vandaag ga ik ervoor! Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Stuk vergeten, lig op strandje. Wel vaste uren maar wel parttime. Maar voor nu een begin. Moet nog even uitzoeken onder welke cao het valt. Het is beetje combinatie van 2 functies.
Je kunt méér.
Ik wil ook minder geld uitgeven en meer sparen. Het liefst koop ik echt niks maar doe het toch. Boodschappen wil ik rond de 600€ blijven. Ik zit er steeds overheen. Met 5 man (3pubers) ben je zo door je boodschappen heen. Vooral de even snel naar de supermarkt boodschapjes tikken aan. Verder hebben we geen abnormale uitgaven. Behalve sigaretten van man, dat vind ik echt sonde van het geld. We hebben daar steeds discussie over. Nu wil ik een beetje een mooi tuin(ik heb nu alleen een paar krukken in de tuin), maar wat is dat duur zeg! Schrok van die prijzen. Ik word wel moe van steeds weer goedkope oplossingen bedenken maar anders is het geld zo op.
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
20-06-2020 23:32
Ik wil ook minder geld uitgeven en meer sparen. Het liefst koop ik echt niks maar doe het toch. Boodschappen wil ik rond de 600€ blijven. Ik zit er steeds overheen. Met 5 man (3pubers) ben je zo door je boodschappen heen. Vooral de even snel naar de supermarkt boodschapjes tikken aan. Verder hebben we geen abnormale uitgaven. Behalve sigaretten van man, dat vind ik echt sonde van het geld. We hebben daar steeds discussie over. Nu wil ik een beetje een mooi tuin(ik heb nu alleen een paar krukken in de tuin), maar wat is dat duur zeg! Schrok van die prijzen. Ik word wel moe van steeds weer goedkope oplossingen bedenken maar anders is het geld zo op.
600 euro voor vijf man?!

Mijn vriend en ik gaven met z'n tweeën meer uit in de afgelopen maand mei...

Wil nu toch wel graag meer gaan sparen, zeker gezien mijn relatief lage inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ben vandaag begonnen met het opstellen van een ‘vast repertoire’ qua maaltijden. Vandaag zelf anderhalf uur in de keuken staan zwoegen op een Indisch maaltje. Ik vond het heel goed te eten maar meneer vond het ‘nogal lafjes qua vulling’ en minimeneer vond het ‘raar ruiken en smaken’. De honden wilden er niet eens van proeven :-?

Schijnbaar woon ik samen met mensen die een zeer dure smaak hebben... dus ik houd mij aanbevolen voor lekkere budgetrecepten om voor te leggen aan de ‘commissie’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
21-06-2020 00:23
Ben vandaag begonnen met het opstellen van een ‘vast repertoire’ qua maaltijden. Vandaag zelf anderhalf uur in de keuken staan zwoegen op een Indisch maaltje. Ik vond het heel goed te eten maar meneer vond het ‘nogal lafjes qua vulling’ en minimeneer vond het ‘raar ruiken en smaken’. De honden wilden er niet eens van proeven :-?

Schijnbaar woon ik samen met mensen die een zeer dure smaak hebben... dus ik houd mij aanbevolen voor lekkere budgetrecepten om voor te leggen aan de ‘commissie’.


Ik ken ze niet, maar volgens mij houden mannen van een stevige pot.
Dus: AGV, macaronie met veel groente en een berg kaas, lasagne, bami of nasi met toebehoren, en op vrijdag een xl zak friet met een frikandel.

Zoiets? :$
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
20-06-2020 23:32
Ik wil ook minder geld uitgeven en meer sparen. Het liefst koop ik echt niks maar doe het toch. Boodschappen wil ik rond de 600€ blijven. Ik zit er steeds overheen. Met 5 man (3pubers) ben je zo door je boodschappen heen. Vooral de even snel naar de supermarkt boodschapjes tikken aan. Verder hebben we geen abnormale uitgaven. Behalve sigaretten van man, dat vind ik echt sonde van het geld. We hebben daar steeds discussie over. Nu wil ik een beetje een mooi tuin(ik heb nu alleen een paar krukken in de tuin), maar wat is dat duur zeg! Schrok van die prijzen. Ik word wel moe van steeds weer goedkope oplossingen bedenken maar anders is het geld zo op.
Wij zijn met zijn vieren (2 pubers, wel meisjes , dat scheelt volgens mij wel) en ik vind 600 euro echt heel weinig! Maar ja, hoe wij vroeger thuis aten (gewoon simpel en allemaal met de pot mee) zou dat ook makkelijker gaan. Nu moet ik zelfs bij simpele gerechten als macaroni al 2 verschillende soorten maken.
Ik ga nu proberen de 800 per maand niet te overschrijden. Zal deze maand meteen moeilijk worden, want ik ben dus pas net begonnen met besparen en de eerste helft vd maand zat ik al boven de 500.

Bij die 600, zit daar wasmiddel en verzorgingsmiddelen zoals shampoo, tandpasta etc bij in? Bij mij meestal wel, dat koop ik bijna altijd wel in de aanbieding bij de supermarkt en tel ik dus gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-06-2020 00:23
Ben vandaag begonnen met het opstellen van een ‘vast repertoire’ qua maaltijden. Vandaag zelf anderhalf uur in de keuken staan zwoegen op een Indisch maaltje. Ik vond het heel goed te eten maar meneer vond het ‘nogal lafjes qua vulling’ en minimeneer vond het ‘raar ruiken en smaken’. De honden wilden er niet eens van proeven :-?

Schijnbaar woon ik samen met mensen die een zeer dure smaak hebben... dus ik houd mij aanbevolen voor lekkere budgetrecepten om voor te leggen aan de ‘commissie’.
Vervelend en herkenbaar, je best doen op iets lekkers en vervolgens vindt niemand er wat aan. Ik heb gelukkig wel een oudste dochter die houdt van nieuwe en apartere gerechten, dus als ik iets probeer heb ik altijd wel één dankbare eter :)

Lastig wat je dan moet maken... ik ben ook nog niet thuis in de budgetrecepten, dus ik kan je niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
20-06-2020 16:23
Dank je. Heb nu idd uitkering en pas geleden een opleiding afgerond.

Het sluit niet 100% aan bij de opleiding maar wel een beetje. En de branche van de opleiding was voor Corona drukker dan nu. Morgen eigenlijk drukke dag maar zal wat tijd maken om brief te schrijven. Heb m grotendeels wel in mijn hoofd.

Oh en goede recente foto maken...
Succes met solliciteren!
gaultier schreef:
20-06-2020 23:32
Ik wil ook minder geld uitgeven en meer sparen. Het liefst koop ik echt niks maar doe het toch. Boodschappen wil ik rond de 600€ blijven. Ik zit er steeds overheen. Met 5 man (3pubers) ben je zo door je boodschappen heen. Vooral de even snel naar de supermarkt boodschapjes tikken aan. Verder hebben we geen abnormale uitgaven. Behalve sigaretten van man, dat vind ik echt sonde van het geld. We hebben daar steeds discussie over. Nu wil ik een beetje een mooi tuin(ik heb nu alleen een paar krukken in de tuin), maar wat is dat duur zeg! Schrok van die prijzen. Ik word wel moe van steeds weer goedkope oplossingen bedenken maar anders is het geld zo op.


Met 3 pubers en 2 volwassenen vind ik 600 euro voor de boodschappen echt niet veel. Met z'n tweeën geven wij al meer dan 500 euro uit (inclusief wasmiddelen, drogisterijartikelen en de slijterij).


TO, ik weet niet of jij een onlineshopper bent? Wij kopen heel erg weinig nieuw online. Vriend koopt wel aardig wat via Marktplaats, en verder kwamen we gewoon niet andere winkels dan de supermarkt de laatste maanden. Dat scheelt veel. Wat je niet ziet, koop je ook niet.
Reclamefolders kijk ik gewoon niet in. We gaan of naar de Jumbo of de Lidl, en we kijken ter plekke wat er in de aanbieding is, en dan gaan we daar onze maaltijden op baseren.
600 € is inderdaad te weinig. Hier zit geen drogisterij spullen tussen. We hebben een tijdje minder gehad en toen lukte het prima. Alleen koop ik nu veel gezonder en dat is veel duurder. Ik koop bijna nooit chips en nootjes en fris en dat soort dingen.
Ik doe heel veel via marktplaats. Het is soms lang zoeken voor iets maar zo bespaar je wel
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
21-06-2020 08:50
Met 3 pubers en 2 volwassenen vind ik 600 euro voor de boodschappen echt niet veel. Met z'n tweeën geven wij al meer dan 500 euro uit (inclusief wasmiddelen, drogisterijartikelen en de slijterij).
Serieus? Wij gebruiken met zijn tweeën 400 euro maar dit gaat altijd op. Iedereen waar ik het tegen vertel zegt dat dit juist heel veel is voor twee personen. Ik altijd denken dat het aan ons ligt en we gewoon te veel eten kopen al heb ik dat gevoel helemaaaaal niet. Ik ben 70 euro kwijt voor heel de week eten en dan heb ik het echt niet over stukken biefstukken elke week. En dan nog 30 voor tussendoor broodjes, ham, eieren etc. Komen er helaas nooit rond van. Misschien toch ons budget aanpassen dan..
DonutMetChocolade schreef:
21-06-2020 10:11
Serieus? Wij gebruiken met zijn tweeën 400 euro maar dit gaat altijd op. Iedereen waar ik het tegen vertel zegt dat dit juist heel veel is voor twee personen. Ik altijd denken dat het aan ons ligt en we gewoon te veel eten kopen al heb ik dat gevoel helemaaaaal niet. Ik ben 70 euro kwijt voor heel de week eten en dan heb ik het echt niet over stukken biefstukken elke week. En dan nog 30 voor tussendoor broodjes, ham, eieren etc. Komen er helaas nooit rond van. Misschien toch ons budget aanpassen dan..


Iedereen kan dat wel roepen, maar je moet wel even helder hebben wat er allemaal in dat boodschappenbudget valt. Hebben mensen het dan ook over wasmiddelen, shampoo, huidverzorging, make-up, sterke drank, kaarsen? Bij ons valt dit allemaal onder het boodschappenbudget. En als ik andere non-food bij de Lidl meeneem (uit die aanbiedingsbakken) dan reken ik dat ook gewoon mee.

Edit: ik heb even gekeken, in 2018 waren we aan supermarkt, drogist, apotheek, markt, slijter, gemiddeld 465 euro per maand kwijt, in 2019 gemiddeld 505 euro per maand, en dit jaar tot nu toe gemiddeld 485 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het ook proberen voor 600 euro per maand. Shampoo valt bij ons wel onder boodschappen, gel een scheerschuim maar make-up en luiers niet. We zijn met 2 ouders en 3 kinderen van 5,3 en 1 jaar. Man drinkt soms bier maar verder geen alcohol wel biefstuk, asperges, zalm, bimi etcetera. We houden wel van wat luxere items. Wij bestellen 1x per week Albert en als mijn man zich kan inhouden om steeds tussendoor dingetjes te halen die niet nodig zijn moet het lukken.
Alle reacties Link kopieren
Porterenee schreef:
21-06-2020 01:38
Ik ken ze niet, maar volgens mij houden mannen van een stevige pot.
Dus: AGV, macaronie met veel groente en een berg kaas, lasagne, bami of nasi met toebehoren, en op vrijdag een xl zak friet met een frikandel.

Zoiets? :$
AGV: niemand eet ‘gewone’ gekookte aardappelen (tenzij krieltjes uit de oven). Rijst lusten beiden niet. Noedels ook niet.
Bami: alleen met saté erbij, nasi valt af want rijst, frieten lust zoon niet, enz. Het enige dat hier makkelijk is: iedereen lust alle groenten.

Heb nu een weekmenu:
- verse spinaziesalade met ei (en krieltjes, doperwten en bosuitje), met stokbrood (ligt nog in voorraadkast)
- zelfgemaakte tomaten- groentesoep met restjes vorige dag, pannenkoeken erbij. Voor de heren soepballetjes in de soep en spekjes voor in de pannenkoeken
- pastadag
- witlofsalade met mandarijntjes (op fruitschaal), rozijnen (voorraad) en walnoten (fruitschaal), voor de heren zuurvlees (in dievries) voor mij een omelet
- gegrilde courgette met plaattaart van geitenkaas en romaatjes (lekker snel klaar en bladerdeeg in de diepvries)
- champignonragout in pasteitje met ‘Hollandse salade’ (veldsla, tomaat, ui, ei). Pasteitjes uit kerstpakket man
- Chili con carne en een beetje Chili sin carne (geen idee waarom er zoveel bonen in de voorraadkast staan)

Kijken of dit een goed stashbuster is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier alleenstaande moeder met twee jonge kinderen. De kinderen hebben veel teveel kleding omdat ik niet zo vaak was (ik ben huishoudelijk een ramp) en dan lijkt het net of ze te weinig hebben... Anderzijds komt het meeste bij neefjes en nichtjes vandaan of van de kleding beurs. Nu met corona ging die niet door maar je blijkt voor drie euro prima shirtjes bij Zeeman te kunnen kopen.

Ik hou mijn uitgaven niet zo nauwkeurig bij, stel een paar keer per jaar een jaarbudget op om te zien waar het geld volgens mij heen ga en wat ik dus zou kunnen sparen en dat vergelijk ik met wat ik gespaard heb. Zo weet ik ongeveer wel wat ik doe.

Ik heb de luxe van een goede baan. Automatisch wordt er €400 per maand gespaard, verdeeld over spaar- en belegrekening. En op de lopende rekening staat genoeg, zelfs voor lichte uitspattingen als kleding aanschaffen of uit eten.

Gelukkig heb ik niet zo'n automatisme dat geld van de lopende rekening op moet/kan/mag. Ik geef gewoon weinig uit en kijk niet op de rekening, ik vertrouw erop dat er genoeg op staat. Ex had dat wel, en sinds de zorgverzekering van zijn salaris strook werd gehaald (via zijn baas verzekerd) hield hij netto minder over en ging hij automatisch minder uitgeven. Ik snap dat niet.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
20-06-2020 09:19
Dat zou handig zijn! Je kunt het zelf natuurlijk ook bijhouden in een excel-bestandje. Ik ben alleen bang dat ik niet zo consequent zou zijn in het bijhouden ervan.
Ik maak een 'omgekeerde' boodschappenlijst in mijn telefoon. Ik doe weekboodschappen en als ik mijn lijstje maak haal ik van de 'voorraadlijst' af wat ik opgemaakt heb die week en voeg toe wat ik nodig heb. Toevoegingen staan in een 'deellijstje' dus die koop ik en daarna voeg ik de lijstjes weer samen en dat is mijn voorraad. Klinkt ingewikkeld maar is heel makkelijk.
Scheelt wel dat ik geen megavoorraadkast heb en vooral vers gebruik. Dus de echte voorraad is beperkt tot bloem, suiker, kruiden, pasta e.d.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik geef teveel uit als ik moet nadenken over eten. Dus nu dinsdag standaard pasta en donderdag standaard patat, dat soort dingen. En je kinderen simpelweg vertellen dat een kindermenu niet gebeurd en dat we ook prima thuis patat in de fryer kunnen gooien, dat scheelt heel veel geld.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-06-2020 13:21
AGV: niemand eet ‘gewone’ gekookte aardappelen (tenzij krieltjes uit de oven). Rijst lusten beiden niet. Noedels ook niet.
Bami: alleen met saté erbij, nasi valt af want rijst, frieten lust zoon niet, enz. Het enige dat hier makkelijk is: iedereen lust alle groenten.

Heb nu een weekmenu:
- verse spinaziesalade met ei (en krieltjes, doperwten en bosuitje), met stokbrood (ligt nog in voorraadkast)
- zelfgemaakte tomaten- groentesoep met restjes vorige dag, pannenkoeken erbij. Voor de heren soepballetjes in de soep en spekjes voor in de pannenkoeken
- pastadag
- witlofsalade met mandarijntjes (op fruitschaal), rozijnen (voorraad) en walnoten (fruitschaal), voor de heren zuurvlees (in dievries) voor mij een omelet
- gegrilde courgette met plaattaart van geitenkaas en romaatjes (lekker snel klaar en bladerdeeg in de diepvries)
- champignonragout in pasteitje met ‘Hollandse salade’ (veldsla, tomaat, ui, ei). Pasteitjes uit kerstpakket man
- Chili con carne en een beetje Chili sin carne (geen idee waarom er zoveel bonen in de voorraadkast staan)

Kijken of dit een goed stashbuster is.
Mag ik bij jullie aanschuiven deze week? Ziet er lekker uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag meeschrijven. Ik geef echt teveel geld uit en ik merk dat het feit dat het vakantiegeld en het belastinggeld binnen zijn dat alleen nog maar erger maakt. :nut: Mijn grootste uitgaven, ov en theater, zijn tijdelijk gestopt vanwege corona, maar nu denk ik dus: 'oh maar dan kan ik dit en dit wel kopen!' en ik merk er dus weinig van op mijn bankrekening. Ik heb nog aardig wat wensen voor in huis waarvan we er elk jaar één of meerdere uitvoeren van het belastinggeld (vorig jaar een nieuwe bank, dit jaar nieuwe gordijnen en hopelijk een airco) en daarnaast moet ik geld sparen voor een dure operatie die ik volgend jaar wil ondergaan (buikwandcorrectie) dus eigenlijk mag het nu wel weer klaar zijn met geld uitgeven. :| Vooral online bestellen is mijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
21-06-2020 17:22
Mag ik bij jullie aanschuiven deze week? Ziet er lekker uit!
Dat is pas slim besparen! :-D


Drackie schreef:
21-06-2020 17:44
Vooral online bestellen is mijn probleem.
Oei, dan heb je het in de afgelopen periode misschien juist wel extra lastig gehad.
En pas op met wat je zegt dat je nu je geld aan andere dingen uitgeeft, dat je niet straks daar ook weer aan gewend bent en dan ook nog weer aan theaters etc. weer je geld uitgeeft, dan ben je het dubbelop kwijt..
Alle reacties Link kopieren
Nokie schreef:
21-06-2020 19:15
Dat is pas slim besparen! :-D




Oei, dan heb je het in de afgelopen periode misschien juist wel extra lastig gehad.
En pas op met wat je zegt dat je nu je geld aan andere dingen uitgeeft, dat je niet straks daar ook weer aan gewend bent en dan ook nog weer aan theaters etc. weer je geld uitgeeft, dan ben je het dubbelop kwijt..
Ook daarom moet ik het nu echt afleren. De afgelopen periode was wel pittig ja! Ik zat toch een beetje in de ‘zielig’ modus en ‘ik mag mezelf best wel extra verwennen nu we nergens heen kunnen’... Daarnaast een hele nieuwe zomergarderobe nodig omdat ik 20 kg ben afgevallen sinds augustus en de neiging is dan wel heeel groot om meer te kopen dan nodig is. :proud:
Ik had een enorme krater in mijn hand.
Het geld jeukte in mijn hand, en dat komt doordat we het thuis vroeger niet breed hadden, en door een vrekkige vader( is hij nog steeds trouwens)

In de jaren dat ik het huis uitging op mezelf, ging ik los, zoals Loesje zegt, ik hield aan het einde van de maand, een stuk maand over.

Ik had het huis waar ik nu al 15jaar woon, twee keer kunnen afbetalen, stom stom stom.

Maar goed, het is nooit telaat om te leren, inmiddels heb ik de rem keihard aangetrokken, en zie ik mijn spaar flink groeien gelukkig.
Gold turkey stoppen met argeloos geld smijten, is het enige dat bij mij werkt, ik betrap mezelf het laatste jaar toch op aardig wat vrekkige symptomen, erfelijk denk ik :$.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe dat werkt met voorraden bij anderen. De omgekeerde boodschappenlijst ga ik eens bekijken.

Ik heb goed nagedacht over de sollicitatie maar besloten het niet te doen. Het ging om 16 uur op wisselende werktijden. Dan is het heel moeilijk om daar nog iets naast te vinden.

Leuk dat er wat nieuwe schrijfsters bij zijn gekomen!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Porterenee schreef:
21-06-2020 20:08
Ik had een enorme krater in mijn hand.
Het geld jeukte in mijn hand, en dat komt doordat we het thuis vroeger niet breed hadden, en door een vrekkige vader( is hij nog steeds trouwens)

In de jaren dat ik het huis uitging op mezelf, ging ik los, zoals Loesje zegt, ik hield aan het einde van de maand, een stuk maand over.

Ik had het huis waar ik nu al 15jaar woon, twee keer kunnen afbetalen, stom stom stom.

Maar goed, het is nooit telaat om te leren, inmiddels heb ik de rem keihard aangetrokken, en zie ik mijn spaar flink groeien gelukkig.
Gold turkey stoppen met argeloos geld smijten, is het enige dat bij mij werkt, ik betrap mezelf het laatste jaar toch op aardig wat vrekkige symptomen, erfelijk denk ik :$.
Goed dat je in één keer hebt kunnen stoppen! Ik heb dat ook wel een beetje in me, voor mezelf althans. Met dingen voor de kinderen heb ik er meer moeite mee. Het is ook lastig dat ze op een school zitten met kinderen van ouders die behoorlijk wat te besteden hebben en bij wie alles maar kan, vooral meerdere malen per jaar op vakantie (sommigen zelfs elke schoolvakantie), dure uitjes etc. Wij doen dat niet ondanks dat we het wel kunnen betalen, maar toch.

Mijn ouders zijn altijd zuinig geweest en kunnen heel goed met geld omgaan. Ik gaf ook nooit veel uit, het is eigenlijk begonnen toen ik mijn man leerde kennen. Ik was een arme student, hij werkte en had een flink salaris en ik wilde natuurlijk meedoen met alles. Samen op vakantie? De bank wilde me wel een studentenkrediet laten afsluiten en ik trapte daarin. Toen ging ik ook duurdere kleding kopen etc. Tegenwoordig heb ik dat soort dingen niet meer en ik kom zeker niet in de problemen, maar ik had zoveel kunnen sparen als ik mijn best had gedaan! Dus hopelijk nu alsnog.

Vandaag weer een dag om zuinig te doen, er zijn weer allemaal dingen die ik eigenlijk wil kopen, maar dat doe ik dus niet. Ik ga een briefje maken voor de weekboodschappen en me daaraan houden, ik zou voor mijn dochter lijmpatronen halen bij de Action (maar ik heb niks met die winkel, dus koop er verder ook niets) en verder ga ik nergens heen.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
22-06-2020 09:49
Leuk om te lezen hoe dat werkt met voorraden bij anderen. De omgekeerde boodschappenlijst ga ik eens bekijken.

Ik heb goed nagedacht over de sollicitatie maar besloten het niet te doen. Het ging om 16 uur op wisselende werktijden. Dan is het heel moeilijk om daar nog iets naast te vinden.

Leuk dat er wat nieuwe schrijfsters bij zijn gekomen!
Begrijpelijk dat je het dan niet doet, 16 uur is wel heel weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven