Gaatje Intex zwembad onvindbaar

22-06-2020 20:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Er zit ergens een gaatje in mijn zwembad, zo een met een frame van 3x2x0.75. Het water zit er al in.... De grond is nat en het water daalt (gelukkig heel langzaam, maar toch).

Ik heb al één gat provisorisch gedicht met een of andere speciale folie. Het houdt, maar de buitenkant is nog niet kurkdroog. Het betere plakspul komt morgen binnen (Tear-aid). Op die plek is het nu zo goed als droog, maar nog niet volledig. Nou is er volgens mij nóg een gaatje, maar dat is dus onvindbaar.

Ik was niet van plan om al het zwembad leeg te laten lopen om te zoeken en te plakken en dat hoeft met Tear-aid blijkbaar ook niet. Ik lees wel over een speciale inkt die je in het water kunt spuiten zodat je het gaatje kunt vinden. Maar er moet toch wel iets van een briljante tip zijn om dat gaatje te vinden? Voedselkleurstof? Inkt? Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Geen tips maar ik lees wel mee. Hier een opblaasbare jacuzzi die lek is. Tuurlijk net nu het warm wordt.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
22-06-2020 21:50
Geen tips maar ik lees wel mee. Hier een opblaasbare jacuzzi die lek is. Tuurlijk net nu het warm wordt.
Ook een onvindbaar gaatje? Irritant hè
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dit dus altijd af als ik die zwembaden zie staan. Wat als er een gaatje in komt?!
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
22-06-2020 22:01
Ik vraag me dit dus altijd af als ik die zwembaden zie staan. Wat als er een gaatje in komt?!
Plakken is écht geen probleem. Het gaatje vinden meestal ook niet, haha.
Hee! Ik had de afgelopen dagen ook zoiets. Misschien heb je er iets aan. De grond rondom het zwembad was nat en het waterpeil daalde heel langzaam. Ik zag dat de naad aan de buitenkant in een hoek water lekte. Na goed verder zoeken bleek de pompslang niet perfect aan te sluiten op het buisje van het zwembad. Daar liep continu een straaltje water. Dat liep niet meteen e grond op, maar de naad in. En verderop druppelde het dan uit de naad.

Ik heb het opgelost met deze klemmen ipv de plastic klemmetjes die bij het zwembad zitten.
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B483337
Alle reacties Link kopieren
Die klemmen heb ik er inderdaad ook altijd op, stukken beter dan die plastic dingen. Je brengt me wel op een idee, ik zal die nog eens goed nakijken. Ik ben nu zo gefocust op het zeil... Zul je inderdaad net zien.

Maar nog steeds zoekende naar dé oplossing. Ik kan toch niet de enige zijn met een Mysterieus Gat?
Mag ik even inbreken?
In een van de slangen van mijn zwembadpomp zit een heel klein gaatje. Weet iemand waarmee je dat kan plakken?
Ductape?
Krabbeltje123 schreef:
23-06-2020 16:25
Ductape?
Dicht dat genoeg af? Het is een slang met van die ribbels, dan moet ik het ertussenin goed aandrukken?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
23-06-2020 16:34
Dicht dat genoeg af? Het is een slang met van die ribbels, dan moet ik het ertussenin goed aandrukken?
Gewoon proberen! En volgens mij zijn die slangen niet zo heel erg duur, dus ik zou het als noodoplossing gewoon doen.
Koffieliefhebster schreef:
23-06-2020 18:36
Gewoon proberen! En volgens mij zijn die slangen niet zo heel erg duur, dus ik zou het als noodoplossing gewoon doen.
Helaas, ducttape is mislukt :-(
Bij veel webshops zijn die slangen uitverkocht, maar gelukkig vond ik ze bij de Wit in Schijndel nog :yes:
Hopelijk sturen ze ze snel op!
TO, laat je morgen nog weten of het plakken is gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
23-06-2020 20:31
TO, laat je morgen nog weten of het plakken is gelukt?
Zodra ik het heb, zal ik het zeker laten weten! Uitgerekend deze bestelling laat op zich wachten.

Maar het tweede gaatje nog steeds niet gevonden :-(
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
23-06-2020 16:34
Dicht dat genoeg af? Het is een slang met van die ribbels, dan moet ik het ertussenin goed aandrukken?
Een nieuwe slang kost maar een paar euro, dus ik zou gewoon een nieuwe kopen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de lekkende slang kun je zg zelf-vulcaniserende tape gebruiken. Wordt verkocht bij onder andere Brezan automaterialen. Tape uitrekken en onder spanning eromheen wikkelen. Laten zitten en na een paar minuten is het een laag rubber geworden. Krijg je er alleen vanaf door het eraf te snijden.

Wat betreft het kleine gaatje, dat wordt wat moeilijker. Misschien laten leeglopen totdat het niet verder leegloopt. Het gaatje zit dan op de grens van het waternivo. Als het gaatje in de bodem zit dan is dat natuurlijk geen praktische oplossing.
Wij hadden ook een onvindbaar gaatje en wij hebben besloten het zwembad te vervangen. Gaatje bleef onvindbaar en ik wil maar een keer het bad vullen voor de zomer. Dan wordt het vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
23-06-2020 20:31
TO, laat je morgen nog weten of het plakken is gelukt?
Het gevonden gaatje is potdicht nu. Tear-aid is superspul.

Het onvindbare gaatje ga ik morgenmiddag zélf onder water zoeken, in de buurt van De Natte Plek. :sherlock:

Het water is nu inmiddels 22 a 23 graden (kouddddd; de kinderen vinden trouwens van niet, haha). Zwemspul aan, duikbril op en gaan met die banaan. Mama, stel je niet aan zeggen ze hier.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
25-06-2020 17:09
Wij hadden ook een onvindbaar gaatje en wij hebben besloten het zwembad te vervangen. Gaatje bleef onvindbaar en ik wil maar een keer het bad vullen voor de zomer. Dan wordt het vervangen.
Ja, na drie seizoenen hebben die baden hun beste tijd gehad merk ik. Dit is bad twee en seizoen drie. Dus volgend jaar weer een nieuwe. En nee lieve kinderen, er komt géén grotere.
Je hebt ook een middel, soort kleurstof die het gaatje kan op sporen.

https://www.toppy.nl/advies/116/zwembad-plakken.html
Gaan die dingen maar 3 jaar mee? Dat had ik niet verwacht.
Fizz schreef:
23-06-2020 22:54
Een nieuwe slang kost maar een paar euro, dus ik zou gewoon een nieuwe kopen.
Moeten ze wel leverbaar zijn.
Bij de wit in Schijndel heb ik ze nog kunnen bestellen, maar verder zijn ze overal uitverkocht.

Voor diegenen die dit probleem ook hebben of krijgen: ik heb het gaatje uiteindelijk kunnen dichten met poly max lijm.
Koffieliefhebster schreef:
25-06-2020 22:20
Ja, na drie seizoenen hebben die baden hun beste tijd gehad merk ik. Dit is bad twee en seizoen drie. Dus volgend jaar weer een nieuwe. En nee lieve kinderen, er komt géén grotere.
Huh? Wij hebben 'm al jaren. Gaat wel iedere winter uit elkaar en naar binnen. Ooit in de vorige (tweedehands krijgertje om te proberen) wel een gaatje gehad. Mocht ik in het verse water (kkkkkooudddd) gaan staan om met vinger het gat te dichten terwijl vriend aan de buitenkant droog maakte en tape er op deed :D
rumforviva schreef:
25-06-2020 22:26
Gaan die dingen maar 3 jaar mee? Dat had ik niet verwacht.
Welnee. Die van vrienden gaat ook al jaren mee. Denk van hun al zo'n 12 jaar en die van ons 3 jaar korter.
Koffieliefhebster schreef:
25-06-2020 22:16
Het gevonden gaatje is potdicht nu. Tear-aid is superspul.

Het onvindbare gaatje ga ik morgenmiddag zélf onder water zoeken, in de buurt van De Natte Plek. :sherlock:

Het water is nu inmiddels 22 a 23 graden (kouddddd; de kinderen vinden trouwens van niet, haha). Zwemspul aan, duikbril op en gaan met die banaan. Mama, stel je niet aan zeggen ze hier.
Ah top!
Die ga ik onthouden voor het geval dat :-)

Ik had zo'n stuk bubbeltjes plastic gekocht om het zwemwater te verwarmen. Met de zon erop werd het 28 graden, superlekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven