Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
Ach wat grappig, ook deze dame noemt zich een woordkunstenaar :lol:
moonpoppy schreef:
25-06-2020 06:16
https://toronto.citynews.ca/2016/04/05/ ... ite-folks/

Schatjes zijn het.
Ja, omdat zij dat schreef, mag je dus racistisch zijn? Je bent wel makkelijk over te halen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-06-2020 07:53
Ja, omdat zij dat schreef, mag je dus racistisch zijn? Je bent wel makkelijk over te halen hoor.
Niet te volgen dit.

Maar dat is omdat jij zo hoog verheven en ontwikkeld bent in deze materie, en ik zo klein en nietig, dat ik je gewoon niet kan begrijpen,net als de kindjes die je leert lezen. Jij ben immers al zo veel verder....

Wat vind je trouwens van die tweet? Dat wil ik nu zo graag horen, o wijze.

Lijkt me toch niet onbelangrijk wat deze racistische engnek van BLM uitkraamt.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
25-06-2020 06:19
Ze laten meer en meer hun ware aard zien.

Doodeng clubje.

Typisch weer, er wordt net zolang gegraven tot er een tweet gevonden wordt waarin iemand te ver is gegaan en een extreme uitspraak doet, ongetwijfeld uit diepe frustratie.
En daar wordt dan geprobeerd een hele beweging op vast te spijkeren.
Ik vind het pure kwaadaardigheid, dit zoeken naar vuil.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-06-2020 06:09
Ik ben leesmoeder op de school van mijn kinderen en daar worden veel kinderen wat vrij opgevoed.
Er zijn er elk jaar wel een paar die gaan lezen en dan zeggen 'ik verzin de letters zelf'.
Dat is heel schattig maar zo leer je niet lezen. Sommige deelnemers aan de discussie willen maar zelf blijven verzinnen wat het topic van de discussie is.
'racisme is erg, maar....'
De slavernij in Qatar/mensen wit noemen/we mogen geen humor meer/ waneer houdt het op, alle zwarte mensen gaan nu alles racisme vinden etc
'metoo is erg maar'
Mannen zijn bang/als vrouw wordt er dan nooit meer met je geflirt/wanneer houdt het op, alle vrouwen gaan zometeen roepen dat ze verkracht zijn.
Jezelf vooropstellen terwijl je niet degene bent met het probleem en jezelf continu op 1 lijn met daders stellen, en dan maar zeggen dat je discussie op inhoud mist...
Dat is continu de inhoud willen bepalen en ikzelf trap daar dus niet in. Als deze discussie niet over jou gaat en je wil leren, stel je leerbaar op.
Ik neem aan dat de meeste mensen hier werken, en je gaat tijdens je inwerkperiode ook niet:
'oh dus ik mag geen gegevens mee naar huis nemen? Waar gaat dat heen met het vertrouwen in de wereld, ga jij maar eens even heel diep in de spiegel kijken, meneertje! Is dat een wereld waarin jij wil leven? En ik laat me niet uitmaken voor potentiële dief! Lekkere sfeer wil jij op de werkplek! Ik ga nu eerst even terug op de inhoud, heb je een wetsartikel? En jurisprudentie?'
Nee, dan luister je.
Helemaal als het over maatschappelijk ontwrichtende zaken als racisme naar zwarte mensen en verkrachting in machtspositie gaat vind ik het een bijzondere opstelling om aan te geven dat je wil leren maar ondertussen niks tot je te willen nemen. Er is al 2 topics vol met links en feiten.
Dit is een geweldige post die nog weleens gezien mag worden :)

Laat de 'maar' en alle whataboutism gewoon eens achterwege om tot een constructief gesprek te komen, als dat is wat je wilt. Dat wordt ook al twee topics lang gezegd.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
25-06-2020 06:19
Ze laten meer en meer hun ware aard zien.

Doodeng clubje.
Als je er zo bang van wordt, ga dan niet op zoek naar dingen die bedoeld zijn om dit aan te wakkeren (met een tweet uit februari...)

Oh, en als je dit zo stelt, kunnen we dan ook alle politie over één kam scheren? Want die vind ik dan pas echt een dood- en doodeng clubje.
Alle reacties Link kopieren
Goed stuk van Roderick Veelo weer vandaag,spijker op de kop:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/opini ... ssenstrijd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
alfea schreef:
25-06-2020 08:24
Als je er zo bang van wordt, ga dan niet op zoek naar dingen die bedoeld zijn om dit aan te wakkeren (met een tweet uit februari...)

Oh, en als je dit zo stelt, kunnen we dan ook alle politie over één kam scheren? Want die vind ik dan pas echt een dood- en doodeng clubje.

Wat heb je dan misdaan dat je zo bang bent, moet wel erg zijn, Niet meer doen hoor.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/10/he ... e-a4002261

Een tegengeluid. Nederland als een van de minst rascistische landen.
Over de nadelen van #metoo mbt kansen op de arbeidsmarkt voor -in dit geval- knappe vrouwen. Als je dit principe doortrekt dalen de baankansen dus ook voor donkere mensen door BLM.
DURVEN WE DOOR #METOO ECHT MINDER KNAPPE VROUWEN AAN TE NEMEN?

De angst voor #MeToo-affaires is inmiddels zo groot dat knappe vrouwen er nadeel van ondervinden bij hun sollicitaties, zo blijkt uit nieuw onderzoek. En dat probleem lijkt bovendien steeds erger te worden…

De angst voor #MeToo-affaires zit er goed in bij veel werkgevers. Er waren al eerder signalen dat veel mannelijke managers er van terugschrokken om met een vrouw in één ruimte te zitten, en zelfs geen mentor meer van een vrouwelijke medewerker wilden zijn. Maar nieuw onderzoek duidt erop dat veel mannen een nog radicaler oplossing kiezen: (knappe) vrouwen worden nu ook gewoon minder aangenomen…

Het is een van de ongewenste gevolgen van de hele #MeToo-beweging, die Leanne Atwater al vroeg voorzag. De hoogleraar aan de universiteit van Houston was al snel sceptisch over de vele positieve effecten die van die beweging werd verwacht. Zou dit echt zo goed uitpakken voor de positie van de vrouw? En dus begon ze begin 2018 met een onderzoek(je) onder zowel mannen als vrouwen, over een groot aantal verschillende sectoren.

Eerst onderzocht ze of mannen en vrouwen het begrip seksuele intimidatie anders ervoeren. Reageerden vrouwen overgevoelig? Snapten mannen wel welk gedrag van hen als ongewenst werd beschouwd? De onderzoekster beschreef daarvoor 19 vormen van gedrag, van het mee uit vragen van een vrouwelijke collega tot het mailen van expliciet seksueel getinte grapjes of het maken van opmerkingen over het uiterlijk van een vrouwelijke ondergeschikte.

Het bleek al snel dat zowel mannen als vrouwen weinig van elkaar verschilden in wat ze als ongepast gedrag beschouwen. Op slechts drie gedragingen na, die – opvallend genoeg – mannen juist eerder als intimiderend zouden omschrijven dan vrouwen. ‘Het idee dat mannen niet beseffen dat hun gedrag een grens overschrijdt en dat vrouwen van een mug een olifant maken is dus grotendeels onwaar’, concludeerde Atwater dan ook uit dat eerste onderzoek.

Daarna besloot Atwater tot een volgend onderzoek: hoe vaak kwam intimidatie eigenlijk voor? Van de door haar ondervraagde vrouwen rapporteerde 63 procent ooit te zijn lastiggevallen, terwijl 33 procent dit meer dan eens zei te hebben meegemaakt. En slechts 20 procent van al die vrouwen had het gebeuren gemeld; het merendeel dus niet, vooral uit angst voor negatieve gevolgen.

Maar de grootste verrassing kwam toen gevraagd werd waar #MeToo volgens hen toe zou leiden. Toen zei bijvoorbeeld 74 procent van de vrouwen te denken meer hierover te durven spreken, en van de mannen zei 77 procent voorzichtiger te worden wat betreft potentieel ongepast gedrag. Maar ook zei meer dan 10 procent van zowel de mannen als de vrouwen dat ze minder dan voorheen van plan waren om nog knappe vrouwen aan te nemen. Dan kon het hele probleem immers ook niet meer voorkomen…

Zou de situatie inmiddels verbeterd zijn?
Die eerste onderzoeken vonden plaats net na de eerste signalen rondom #MeToo. Daarom deed Atwater met een aantal andere onderzoekers begin dit jaar een vervolg-enquête. Zou de situatie inmiddels verbeterd zijn? Helaas ondervonden ze het tegendeel. Dit jaar zei bijvoorbeeld maar liefst 19 procent van de mannen liever geen knappe vrouwen meer aan te nemen. Bijna een verdubbeling dus. Voor functies waar interpersoonlijke relaties bij horen (zoals samen op reis gaan), steeg dat aandeel zelfs naar 21 procent, zo valt te lezen in het komende nummer van Harvard Business Review en in het Journal of Organizational Dynamics.

‘Niet langer vrouwen durven aan te nemen lijkt op wat Mike Pence zei te doen.’

De onderzoekers noemen dit ‘een manifestatie van de Mike Pence-regel‘; een referentie naar een opmerking van de Amerikaanse vice-president toen die stelde dat hij niet langer met een vrouw alleen wilde dineren, behalve als zijn eigen vrouw erbij is, uit angst om door die vrouw – ten onrechte – aangeklaagd te worden.

Een zeer teleurstellend resultaat, zo noemt Rachel Sturm het nieuwe onderzoek dan ook. ‘Als mannen om deze reden zeggen: “ik ga je niet aannemen”, dan is dat een stap terug in plaats van vooruit’, aldus de hoogleraar, die namens Wright State University aan de studie meewerkte.

En hoofdonderzoekerster Atwater voegt daar in Global News bovendien nog maar eens aan toe dat dit principe gewoon ‘onwettig’ is. ‘Je kunt geen aannamebeslissingen maken op basis van iemands geslacht en uiterlijk. Dat is nu eenmaal wettelijk verboden, en terecht. Dat 20 procent toegeeft dat toch te zullen doen, vind ik dan ook echt zeer verrassend.’
Bron: https://www.werf-en.nl/durven-we-door-m ... -te-nemen/
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
25-06-2020 08:26
Goed stuk van Roderick Veelo weer vandaag,spijker op de kop:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/opini ... ssenstrijd


Wat een goed stuk. Dit is precies wat ik de hele tijd al zie. Racisme word gebruikt om mensen tegen elkaar op te zetten.

En zelfs als de kopstukken uit de organisatie zelf zeggen dat ze getrainde marxisten zijn, word het niet geloofd.

Mensen moeten wakker worden en zien wat er achter de facade zit.

Niemand heeft nog een fijn leven als deze griezels hun zin krijgen.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
25-06-2020 08:27
Wat heb je dan misdaan dat je zo bang bent, moet wel erg zijn, Niet meer doen hoor.
Wat een walgelijke post in een topic waarin het gaat over mensen die zijn vermoord door de politie. Echt hoor, je laat wel zien wat voor gesprekspartner je bent. Bah.
Alle reacties Link kopieren
alfea schreef:
25-06-2020 08:39
Wat een walgelijke post in een topic waarin het gaat over mensen die zijn vermoord door de politie. Echt hoor, je laat wel zien wat voor gesprekspartner je bent. Bah.

Ik doe niets anders dan dat jij doet. Sterker, ik heb het op dit topic geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
25-06-2020 08:27
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/10/he ... e-a4002261

Een tegengeluid. Nederland als een van de minst rascistische landen.
Combineer dit nu eens met de column over marxisme die hier eerder gepost is.

Het probleem blijven ontkennen, bagatelliseren, onder de mat vegen, "ja maar"... op een gegeven moment hebben de mensen er genoeg van, de de frustratie loopt zo hoog op en knalt eruit. Dat is wat we nu zien gebeuren.

Leuk voor die enkele voorbeelden dat het hen wel gelukt is zich omhoog te werken, maar niet iedereen heeft daar genoeg kracht en energie voor.

Ze heeft wel gelijk dat we moeten denken in individuen, maar kunnen we dan eindelijk eens luisteren naar zwarte mensen en hun problemen serieus nemen?
Alle reacties Link kopieren
En Alfea, de NL politie met de Amerikaanse politie vergelijken is van de pot gerukt.
Alle reacties Link kopieren
Wijndruifje schreef:
25-06-2020 08:42
Combineer dit nu eens met de column over marxisme die hier eerder gepost is.

Het probleem blijven ontkennen, bagatelliseren, onder de mat vegen, "ja maar"... op een gegeven moment hebben de mensen er genoeg van, de de frustratie loopt zo hoog op en knalt eruit. Dat is wat we nu zien gebeuren.

Leuk voor die enkele voorbeelden dat het hen wel gelukt is zich omhoog te werken, maar niet iedereen heeft daar genoeg kracht en energie voor.

Ze heeft wel gelijk dat we moeten denken in individuen, maar kunnen we dan eindelijk eens luisteren naar zwarte mensen en hun problemen serieus nemen?



Het zou mij erg fijn lijken om een gesprek te hebben over racisme, zonder dat marxisme daar een rol in heeft.
Het lijkt mij gezond die twee dingen gescheiden te houden. Daarom ben ik tegen BLM.
moonpoppy schreef:
25-06-2020 08:15
Niet te volgen dit.

Maar dat is omdat jij zo hoog verheven en ontwikkeld bent in deze materie, en ik zo klein en nietig, dat ik je gewoon niet kan begrijpen,net als de kindjes die je leert lezen. Jij ben immers al zo veel verder....

Wat vind je trouwens van die tweet? Dat wil ik nu zo graag horen, o wijze.

Lijkt me toch niet onbelangrijk wat deze racistische engnek van BLM uitkraamt.
Het topic is black live matters, zometeen moeten we het nog over de stoelgang hebben van een kopstuk van deze beweging omdat jij dat eist. Zo werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
25-06-2020 08:34
Wat een goed stuk. Dit is precies wat ik de hele tijd al zie. Racisme word gebruikt om mensen tegen elkaar op te zetten.

En zelfs als de kopstukken uit de organisatie zelf zeggen dat ze getrainde marxisten zijn, word het niet geloofd.

Mensen moeten wakker worden en zien wat er achter de facade zit.

Niemand heeft nog een fijn leven als deze griezels hun zin krijgen.
Inderdaad,ziende blind en horende doof want het is tenslotte voor de goede zaak.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
moonpoppy schreef:
25-06-2020 08:41
Ik doe niets anders dan dat jij doet. Sterker, ik heb het op dit topic geleerd.
Je bent wel erg selectief in de Info die je tot je neemt.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-06-2020 08:46
Het topic is black live matters, zometeen moeten we het nog over de stoelgang hebben van een kopstuk van deze beweging omdat jij dat eist. Zo werkt het niet.


Al hebben ze regenboog diarree, maakt mij echt niet uit. Marxisme matters, zou het voor jou ook moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-06-2020 08:48
Je bent wel erg selectief in de Info die je tot je neemt.


Zoals ik al zei, je bent voor mij inderdaad niet te volgen. En ik zie de dingen inderdaad niet zoals jij ze ziet. Ongetwijfeld omdat ik het niet snap, en jij juist heel goed.
dubbel
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 25-06-2020 08:50
99.11% gewijzigd
palanja schreef:
24-06-2020 23:59
kadanz
woensdag 24 juni 2020 om 23:08

palanja schreef: ↑24-06-2020 22:49
Zo jammer dit.
Ik heb allerlei dingen gezegd die aanleiding geven tot een reactie van jou behalve dit.
Ik beantwoord je vraag met een wedervraag. Ik heb het niet over jou.

Brevet van onvermogen, Kadanz.
Jammer.
Palanja, twee punten.

Te beginnen met het 'ik weet niet meer wat ik wel of niet mag zeggen' argument. Is er werkelijk iets wat je anders tegen mij zou willen zeggen dan tegen een blanke autochtoon? Iets wat zo zwaar weegt dat je het als argument in deze discussie gebruikt?


Ten tweede je argument dat men vroeger geen kleur zag en nu opeens noodgedwongen wel. Meen je dat echt? Na ALLE voorbeelden die de afgelopen dagen in de krant hebben gestaan, op TV zijn besproken, en hier in het topic zijn 'betwist' zeg je doodleuk: vroeger zag men nooit kleur, en nu moet men opeens nadenken. Hiermee veeg je de hele discussie weg als zijnde onzin en fantasie.

Snap je niet dat zulke drogredenaties mijn reacties naar jou toe enigszins kleuren?
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
25-06-2020 08:45
Het zou mij erg fijn lijken om een gesprek te hebben over racisme, zonder dat marxisme daar een rol in heeft.
Het lijkt mij gezond die twee dingen gescheiden te houden. Daarom ben ik tegen BLM.
Dat was niet wat ik bedoelde. Lees de column nog eens goed. Marx zag dat als je een groep lang genoeg onderdrukt dat die groep op een gegeven moment in opstand komt. De oplossing die hij voorzag, ja dat weten we dat dat niet werkte. Maar de oorzaak had hij goed begrepen. En de columnist ook.

Maar natuurlijk wordt dit weer misbruikt om vooral niet te moeten luisteren en om niets te doen. Ja dan moet je niet schrikken als de boel ontploft.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
25-06-2020 08:47
Inderdaad,ziende blind en horende doof want het is tenslotte voor de goede zaak.
https://www.wsbtv.com/news/local/-some- ... 908340952/


Waar hebben we zoiets eerder gehoord ? "some white people may have to die..."
moonpoppy wijzigde dit bericht op 25-06-2020 09:08
5.71% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven