Zorgpersoneel 1000 euro bonus

25-06-2020 13:30 555 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zorgpersoneel (geen artsen) krijgen 1000 euro bonus heeft minister de Jonge gezegd.

https://nos.nl/artikel/2338471-duizend- ... oneel.html


Ik vroeg mij af, zijn er ook mensen die het hier oneens mee zijn? En waarom dan?

Zorgpersoneel heeft die 1000 euro dubbel en dwars verdiend

Totaal aantal stemmen: 320

Ja (74%)
Nee (15%)
Anders (11%)
karl_marx wijzigde dit bericht op 25-06-2020 13:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verdiend. Met een d.
(sorry, spatienazi)
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
VerdienD.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er niks structureels aan bijvoorbeeld het salaris wordt gedaan.
Ik vind dit echt een schijntje. De mensen uit de zorg hebben keihard gewerkt, meer kinderopvang nodig gehad en overuren gemaakt.

Die 1000 euro kan sommige mensen duur komen te staan bij evt toeslagen die ze ontvangen.
Dan houden ze onder de streep nog minder over. Slechte actie vind ik.
Geldt dit nou alleen voor ziekenhuispersoneel of ook voor mensen in andere zorgtakken?
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
25-06-2020 13:33
VerdienD.
thanks
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
25-06-2020 13:37
Geldt dit nou alleen voor ziekenhuispersoneel of ook voor mensen in andere zorgtakken?
Alleen ziekenhuispersoneel zoals verpleegkundige maar ook schoonmakers
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen artsen dit niet? Hebben die geen dubbele diensten gedraaid? Of is het als compensatie omdat de rest eigenlijk te weinig verdient voor hun inspanningen? En zo ja Waarom krijgen ze dan geen structurele loonverhoging?
Ik weet niet of een aantal van hen blij is met de bonus. Er zijn er genoeg die nu door het vele overwerk en deze bonus hun toeslagen kwijt raken en terug moeten betalen. Dus of ze er nou uiteindelijk mee geholpen zijn is maar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
25-06-2020 13:38
Waarom krijgen artsen dit niet? Hebben die geen dubbele diensten gedraaid? Of is het als compensatie omdat de rest eigenlijk te weinig verdient voor hun inspanningen? En zo ja Waarom krijgen ze dan geen structurele loonverhoging?
Vroeg ik mij ook af.
Alle reacties Link kopieren
in het stuk staat dat het ook voor mensen in andere zorgtakken geldt en dat het niet wordt verrekend met de toeslagen. even de link openen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
25-06-2020 13:38
Alleen ziekenhuispersoneel zoals verpleegkundige maar ook schoonmakers
in het stuk staat dat het ook voor gehandicaptenzorg, jeugdzorg, ambulancepersoneel en schoonmakers is. dus niet alleen voor zh personeel..
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
25-06-2020 13:44
in het stuk staat dat het ook voor gehandicaptenzorg, jeugdzorg, ambulancepersoneel en schoonmakers is. dus niet alleen voor zh personeel..
Jeugdzorg ook? Hier in de regio zaten die mensen thuis en schoven ze de problemen door naar de noodopvang.
makreel schreef:
25-06-2020 13:33
Verdiend. Met een d.
(sorry, spatienazi)
Ja. En (personeel) krijgt. Niet 'krijgen'.
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
25-06-2020 13:52
Ja. En (personeel) krijgt. Niet 'krijgen'.
Leuk voor het dooddoener topic
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
25-06-2020 13:36
Ik vind dit echt een schijntje. De mensen uit de zorg hebben keihard gewerkt, meer kinderopvang nodig gehad en overuren gemaakt.

Die 1000 euro kan sommige mensen duur komen te staan bij evt toeslagen die ze ontvangen.
Dan houden ze onder de streep nog minder over. Slechte actie vind ik.
En dat niet alleen de helft van de bonus gaat naar de belasting.
Karl_Marx schreef:
25-06-2020 13:54
Leuk voor het dooddoener topic
Insgelijks.
Alle reacties Link kopieren
En mag het zorgpersoneel na deze 1000 euro nog wel vinden en vertellen dat ze chronisch onderbetaald krijgen en gillend gek worden van alle marktwerkingelementen in de zorg? Of is die 1000 euro een doekje voor het bloeden?
Alle reacties Link kopieren
Artsen krijgen dat niet omdat ze al zoveel verdienen vergeleken met zorgpersoneel?
montblanc schreef:
25-06-2020 13:38
Waarom krijgen artsen dit niet? Hebben die geen dubbele diensten gedraaid? Of is het als compensatie omdat de rest eigenlijk te weinig verdient voor hun inspanningen? En zo ja Waarom krijgen ze dan geen structurele loonverhoging?
Die zijn destijds meegegaan in de procentuele loonsverhoging.
Op hun bankrekening hebben ze dus al (veel) meer euro's mogen ontvangen dan het verplegend/ ondersteunend personeel.
lizenlotte schreef:
25-06-2020 13:40
in het stuk staat dat het ook voor mensen in andere zorgtakken geldt en dat het niet wordt verrekend met de toeslagen. even de link openen ;-)
Ah tnx. Ik las het artikel eerder al, maar toen stond dat er nog niet in.

Ik vroeg het me af omdat ik ook flink veel extra en harder heb moeten werken omdat de dagbesteding dicht ging.
Sjaantje37 schreef:
25-06-2020 13:55
En dat niet alleen de helft van de bonus gaat naar de belasting.
Het is netto
Nepalese33 schreef:
25-06-2020 13:36
Ik vind dit echt een schijntje. De mensen uit de zorg hebben keihard gewerkt, meer kinderopvang nodig gehad en overuren gemaakt.

Die 1000 euro kan sommige mensen duur komen te staan bij evt toeslagen die ze ontvangen.
Dan houden ze onder de streep nog minder over. Slechte actie vind ik.
Kortom: het is nooit goed. Wel een bonus geven, omdat ze dan hun toeslagen missen is ondankbaar en geen bonus geven is gierig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die 1000 euro echt een goed gebaar. Duizend euro voor iemand die goed verdient is procentueel een schijntje, 1000 euro voor iemand die slecht verdient is een heel fiks bedrag. Mooi toch juist?

En nu niet gaan zeuren over dat er structurele verbetering van de arbeidsvoorwaarden moet komen, want dat staat er imo los van. Daar moet sowieso goed naar gekeken worden. Ik lees net op intermediair een interview met ene Ramona die voor 22 uur 1800 krijgt. Dat vind ik dan eigenlijk weer helemaal niet slecht. Maar ik weet niet of zij een uitzondering is of de regel.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven