Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje... Ik zou je toch aan willen raden om hier hulp bij te zoeken.
Teveel stress is ook niet goed toch...
Misschien helpt het toch wat om alles van je af te praten.
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
22-05-2020 09:39
Ik wordt nu streng in de gaten gehouden. Ik heb nu ook een heel ander ziekenhuis en andere gynaecoloog. Ik heb nu heel veel groei echo's en ik zit aan de bloedverdunners. Verder heeft het ziekenhuis mij geholpen voor verloskundige en kraamzorg en mag ik absoluut niet meer onder de controle weg van het ziekenhuis. Ik ga nu ook ingeleid worden. Waarschijnlijk met 38 weken. Bij wijze van spreken hoef ik nog net niet elke dag te bellen met wat ik gegeten heb :proud:
Gelukkig! Dat zal toch iets meer gerust stellen. Tenminste, zo ervaar ik het wel. Ook spannend voor jou, ik hoop dat je wel van je zwangerschap kan genieten.

Bij mij is dat gevoel sinds 32,5 weken compleet weg helaas. Ik ben dan ook erg opgelucht als hij er dadelijk eenmaal is!
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
22-05-2020 09:54
Stelt dat wel enigszins gerust Zonneoog? Helpen de bloedverdunners bij een goede voedingsdoorstroming van de navelstreng? Is dat uit voorzorg, of omdat ze ook echt iets gevonden hebben?

Jessica, voor jou ook erg spannend. Gelukkig dat het ontdekt is en dat ze je nu in de gaten houden. Nog even volhouden voor jou!

Hier de hele nacht gedroomd dat ik een miskraam kreeg...
Ja dat klopt, ik kijk er ook echt naar uit. Het is een heel dubbel gevoel, aan de ene kant hoop je natuurlijk dat hij zolang mogelijk lekker in je buik kan blijven. Maar dat is in mijn geval niet verstandig om maar af te wachten en de natuur zijn werk te laten doen.

Wat vervelend die dromen! Ik heb dat in het begin ook gehad.. ik heb tot 25 weken bloedverlies gehad. Dus in het begin dacht ik ook altijd aan een miskraam. Ik hoop oprecht dat het deze keer goed gaat. :hug: Heb je wel zwangerschapskwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
22-05-2020 09:54
Stelt dat wel enigszins gerust Zonneoog? Helpen de bloedverdunners bij een goede voedingsdoorstroming van de navelstreng? Is dat uit voorzorg, of omdat ze ook echt iets gevonden hebben?

Jessica, voor jou ook erg spannend. Gelukkig dat het ontdekt is en dat ze je nu in de gaten houden. Nog even volhouden voor jou!

Hier de hele nacht gedroomd dat ik een miskraam kreeg...
De bloedverdunners is inderdaad voor betere doorstroming van de navelstreng en dat de baby goed groeit. Ze zijn bang dat de kleine straks te klein wordt geboren. Is ook voor voorzorg. Ze hebben in ieder geval niks gevonden. Tenminste, ze hebben niks tegen mij gezegd

Ach... Verrassingswolkje toch... probeer wel goed voor jezelf te zorgen :redrose:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Jessica249 schreef:
22-05-2020 11:00
Gelukkig! Dat zal toch iets meer gerust stellen. Tenminste, zo ervaar ik het wel. Ook spannend voor jou, ik hoop dat je wel van je zwangerschap kan genieten.

Bij mij is dat gevoel sinds 32,5 weken compleet weg helaas. Ik ben dan ook erg opgelucht als hij er dadelijk eenmaal is!
Voor nu durf ik en dat moet ik ook van mezelf wel van mijn zwangerschap te genieten. In ieder geval van de bewegingen in mijn buik vind ik helemaal geweldig!

maar als ik straks naar het einde ga.... Dan word het moeilijk. Gelukkig krijg ik nu wel hulp uit het ziekenhuis en ik hoop dat ik daar wat aan ga hebben.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
verrassingswolkje
wat een nare droom!
ik heb dat helaas ook al een aantal maal gedroomd, zal toch je onderbewustzijn zijn die iets verwerkt waar je mee bezig bent / angst voor hebt.
Ik ben nu 12w en ja heb al echo's gehad. Helaas door het bloedverlies af en aan ben ik er niet gerust op, maar ik krijg wel steeds meer vertrouwen.

Jessica
Is er een reden gevonden voor het bloedverlies tot 25w?
Alle reacties Link kopieren
blonde83 schreef:
22-05-2020 13:32
verrassingswolkje
wat een nare droom!
ik heb dat helaas ook al een aantal maal gedroomd, zal toch je onderbewustzijn zijn die iets verwerkt waar je mee bezig bent / angst voor hebt.
Ik ben nu 12w en ja heb al echo's gehad. Helaas door het bloedverlies af en aan ben ik er niet gerust op, maar ik krijg wel steeds meer vertrouwen.

Jessica
Is er een reden gevonden voor het bloedverlies tot 25w?

Ja ik had al voor m’n zwangerschap last hiervan, ik schijn een ectropion te hebben van de baarmoedermond. Dat is dus gewoon gezegd een gevoelige baarmoedermond waarbij de cellen wat normaal in de hals zitten bij mij naar buiten zijn gegroeid en nu op de baarmoedermond zitten. Ik ben toen 4 x helemaal op de kop gezet, uitstrijkjes etc gehad die waren gelukkig altijd goed.
Ze zeggen zolang het alleen bij licht bloedverlies blijft ( dus geen flink bloedverlies en geen krampen ) er niks aan de hand is.
Daar heb ik altijd aan geprobeerd te denken, alhoewel het heel moeilijk was en ik dus ook daardoor meer echo’s heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
22-05-2020 12:46
Voor nu durf ik en dat moet ik ook van mezelf wel van mijn zwangerschap te genieten. In ieder geval van de bewegingen in mijn buik vind ik helemaal geweldig!

maar als ik straks naar het einde ga.... Dan word het moeilijk. Gelukkig krijg ik nu wel hulp uit het ziekenhuis en ik hoop dat ik daar wat aan ga hebben.

Ja, ik vind de bewegingen in m’n buik ook geweldig! Ik denk dat ik dat ook echt ga missen. Dat kan ik me voorstellen, maar zolang de controles goed zijn zou ik zeker proberen te genieten. Zou echt sonde zijn aangezien je pas 25 weken bent.
Achteraf ben ik blij dat ze er pas met 32,5 weken achter zijn gekomen bij mij. Anders had ik nog langer in de stress gezeten.
Vandaag weer ctg gehad die was gelukkig goed. Maandag krijg ik weer een ctg en doppler en aan de hand daarvan gaan ze beslissen of ik echt woensdag word ingeleid dus wordt erg spannend!
Hoe gaat het met jullie dames?

Jessica, in principe nog drie nachtjes en dan is het zover... Maar het zou dus kunnen dat het nog later wordt? Waar laten ze dat vanaf hangen?

Blonde, wat naar dat bloedverlies. Hebben ze er een oorzaak voor gevonden? Is het veel elke keer? Het schijnt dat in 50% van de zwangerschappen bloedverlies voorkomt, maar het is toch natuurlijk altijd schrikken. Je hebt het liever niet zeg maar.

Zonneoog, hoe gaat het met jou? Je krijgt hulp vanuit het ziekenhuis schrijf je. Is dat ook psychologische hulp? En heb je daar wat aan? En wat maakt dan dat je daar wat aan hebt? Sorry voor m’n vragen, maar ik ben ook benieuwd wat mij zou kunnen helpen (hoewel ik me absoluut niet wil meten aan wat jij hebt meegemaakt).

Hier zit ik vandaag of morgen pas op 5 weken. De tijd die anders altijd zo snel gaat kruipt tegenwoordig voorbij. Inmiddels toch pijnlijke borsten (die zijn laat gekomen én zijn in de ochtend veel minder), en zelfs al kokhalzen bij het tanden poetsen. Normaal heb ik dat nou weer pas na een week of 6,5... En dat maakt ook weer angstig. Heb ik niet ooit eens gelezen dat erg vroege verschijnselen kunnen wijzen op Down?

Ik zie alles als mogelijk slecht symptoom. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik geen enkele invloed heb. Het is zo als het is, en het is mogelijk een nieuwe kans.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
24-05-2020 12:18
Hoe gaat het met jullie dames?

Jessica, in principe nog drie nachtjes en dan is het zover... Maar het zou dus kunnen dat het nog later wordt? Waar laten ze dat vanaf hangen?

Blonde, wat naar dat bloedverlies. Hebben ze er een oorzaak voor gevonden? Is het veel elke keer? Het schijnt dat in 50% van de zwangerschappen bloedverlies voorkomt, maar het is toch natuurlijk altijd schrikken. Je hebt het liever niet zeg maar.

Zonneoog, hoe gaat het met jou? Je krijgt hulp vanuit het ziekenhuis schrijf je. Is dat ook psychologische hulp? En heb je daar wat aan? En wat maakt dan dat je daar wat aan hebt? Sorry voor m’n vragen, maar ik ben ook benieuwd wat mij zou kunnen helpen (hoewel ik me absoluut niet wil meten aan wat jij hebt meegemaakt).

Hier zit ik vandaag of morgen pas op 5 weken. De tijd die anders altijd zo snel gaat kruipt tegenwoordig voorbij. Inmiddels toch pijnlijke borsten (die zijn laat gekomen én zijn in de ochtend veel minder), en zelfs al kokhalzen bij het tanden poetsen. Normaal heb ik dat nou weer pas na een week of 6,5... En dat maakt ook weer angstig. Heb ik niet ooit eens gelezen dat erg vroege verschijnselen kunnen wijzen op Down?

Ik zie alles als mogelijk slecht symptoom. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik geen enkele invloed heb. Het is zo als het is, en het is mogelijk een nieuwe kans.
Ik had ook pas symptomen toen ik 8 weken zwanger was.
En de NIPT gaf geen afwijkingen aan en de 20 weken echo ook niet. Er is echt geen pijl op te trekken. En ik had het ook dat ik moest kokhalzen van tandenpoetsen. Ook pas met 8 weken.

Verder gaat het goed met mij. Ben ongelooflijk moe en moet steeds plassen maar daar is goed mee te leven. Ik heb nu eindelijk een kraamverzorgster gevonden nadat de vorige mij er zonder reden eruit had gegooid. En dat geeft heel veel rust.
Ik krijg 10-6 een gesprek met de maatschappelijke werker van het ziekenhuis. Waar ik het vooral met haar wil over hebben is dat ik bang ben voor als ik tegen het einde loop.
Ik hoop dat zij mij een soort van handvaten kan geven waardoor ik rustiger kan worden tegen die tijd. En mijn verhaal kwijt kunnen. Ik heb het er de laatste tijd heel veel over, tegen iedereen in het ziekenhuis moet ik vaker mijn verhaal doen. Ik ga het zien allemaal. Die 10-6 heb ik ook nog een echo en daarna nog een gynaecoloog gesprek. Zal wel goed moe zijn daarna. Maar alles voor het goede doel. :heart:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
24-05-2020 12:18
Hoe gaat het met jullie dames?

Jessica, in principe nog drie nachtjes en dan is het zover... Maar het zou dus kunnen dat het nog later wordt? Waar laten ze dat vanaf hangen?

Blonde, wat naar dat bloedverlies. Hebben ze er een oorzaak voor gevonden? Is het veel elke keer? Het schijnt dat in 50% van de zwangerschappen bloedverlies voorkomt, maar het is toch natuurlijk altijd schrikken. Je hebt het liever niet zeg maar.

Zonneoog, hoe gaat het met jou? Je krijgt hulp vanuit het ziekenhuis schrijf je. Is dat ook psychologische hulp? En heb je daar wat aan? En wat maakt dan dat je daar wat aan hebt? Sorry voor m’n vragen, maar ik ben ook benieuwd wat mij zou kunnen helpen (hoewel ik me absoluut niet wil meten aan wat jij hebt meegemaakt).

Hier zit ik vandaag of morgen pas op 5 weken. De tijd die anders altijd zo snel gaat kruipt tegenwoordig voorbij. Inmiddels toch pijnlijke borsten (die zijn laat gekomen én zijn in de ochtend veel minder), en zelfs al kokhalzen bij het tanden poetsen. Normaal heb ik dat nou weer pas na een week of 6,5... En dat maakt ook weer angstig. Heb ik niet ooit eens gelezen dat erg vroege verschijnselen kunnen wijzen op Down?

Ik zie alles als mogelijk slecht symptoom. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik geen enkele invloed heb. Het is zo als het is, en het is mogelijk een nieuwe kans.

Ja, morgen krijg ik weer de navelstrengmeting en een ctg. Als de meting in ieder geval niet slechter is geworden en de ctg ook goed is dan wordt de inleiding uitgesteld. Dus het wordt nog spannend morgen. Ik ben morgen 37 weken zwanger. En het schijnt dat inleiden bij 38 weken toch beter is (indien mogelijk). Ben toch wel een beetje zenuwachtig voor morgen!

Ik had wel al vroeg kwaaltjes, ik had al 2 weken voor mijn eigenlijke menstruatie pijnlijke borsten zo ben ik ook erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ook kreeg ik andere smaak. Naar 5 weken kreeg ik kwaaltjes zoals misselijkheid en kokhalzen. Wat zich heeft aangehouden tot ongeveer 17 weken. Ook was ik het eerste trimester heel moe ( wat nu ook weer is toegeslagen ) ik heb nog nooit ervan gehoord dat vroege kwaaltjes een kindje met down zou zijn? Mijn nipt test en 20 weken echo waren in ieder geval goed.
Spannend Jessica. Ja als het even kan zou het mooi zijn als de baby nog een weekje bleef zitten.

Zonneoog, ik hoop dat het gesprek je helpt bij de laatste loodjes. Wat jij hebt meegemaakt is gelukkig wel redelijk zeldzaam (al heb ik het wel vaker gehoord helaas, zo’n drama).

Hier is de mooie droom helaas al weer voorbij. Ik hoop dat ik nog eens leer om pas na een paar weken te testen... Ik wens jullie allemaal een een heel goede (rest van) zwangerschap, en een wolk van een baby!
Ohnee Verrassingswolkje, ik had gezien dat ik nog niet had gereageerd en wilde beginnen met typen tot ik je laatste berichtje zag. Wat ontzettend verdrietig, sterkte. :'( :hug:
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
24-05-2020 19:27
Spannend Jessica. Ja als het even kan zou het mooi zijn als de baby nog een weekje bleef zitten.

Zonneoog, ik hoop dat het gesprek je helpt bij de laatste loodjes. Wat jij hebt meegemaakt is gelukkig wel redelijk zeldzaam (al heb ik het wel vaker gehoord helaas, zo’n drama).

Hier is de mooie droom helaas al weer voorbij. Ik hoop dat ik nog eens leer om pas na een paar weken te testen... Ik wens jullie allemaal een een heel goede (rest van) zwangerschap, en een wolk van een baby!

Awh dat is erg sneu. Veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh nee verrassing wolkje...
Wat verdrietig :'(

Geef jezelf de tijd en neem de rust die je nodig hebt.
Blijf goed voor jezelf zorgen :redrose:

:hug:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Dag dames,
Hoe gaat het met jullie? Ik zie dat niemand meer is verder gegaan met dit topic nadat ik helaas moest afhaken.

Ik weet niet of iemand hier nog gaat lezen, maar het is weer raak deze maand. Na twee (of was het drie?) jaar niet zwanger te zijn geworden is dit de derde keer in vijf maanden. Maar alle onzekerheden steken weer keihard de kop op.

Ik had geen test gedaan, omdat het voor mij wel duidelijk was, maar ik wilde nog even kop in het zand steken. Lukte niet meer toen ik vandaag de hele dag steekjes aan één kant onder in m’n buik had. Het is ook nog niet over. De verloskundige die ik dus helaas ook al gebeld heb zei dat het te pril was voor een echo. Een weekje afwachten nu.

Een weekje maar... het voelt als tien jaar ;-D

Hoop dat met jullie alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met wachten. Zooo slopend.
Rilena schreef:
25-06-2020 21:53
Heel veel sterkte met wachten. Zooo slopend.
Dank je! Inderdaad slopend. En dan het idee dat het mogelijk nog bijna acht maanden zo gaat (hoop ik dan).
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
25-06-2020 21:48
Dag dames,
Hoe gaat het met jullie? Ik zie dat niemand meer is verder gegaan met dit topic nadat ik helaas moest afhaken.

Ik weet niet of iemand hier nog gaat lezen, maar het is weer raak deze maand. Na twee (of was het drie?) jaar niet zwanger te zijn geworden is dit de derde keer in vijf maanden. Maar alle onzekerheden steken weer keihard de kop op.

Ik had geen test gedaan, omdat het voor mij wel duidelijk was, maar ik wilde nog even kop in het zand steken. Lukte niet meer toen ik vandaag de hele dag steekjes aan één kant onder in m’n buik had. Het is ook nog niet over. De verloskundige die ik dus helaas ook al gebeld heb zei dat het te pril was voor een echo. Een weekje afwachten nu.

Een weekje maar... het voelt als tien jaar ;-D

Hoop dat met jullie alles goed is!

Ooh wat spannend zeg! Hoe ver ben je? Ik zal heel hard duimen dat het deze keer wel goed mag gaan! :hug:
Vandaag 5 weken. En weer nu al misselijk.

En hoe gaat het met jou? Jij moet bevallen zijn inmiddels? Is het goed gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
27-06-2020 18:23
Vandaag 5 weken. En weer nu al misselijk.

En hoe gaat het met jou? Jij moet bevallen zijn inmiddels? Is het goed gegaan?

Ik was ook al met 5 weken misselijk.. ik weet niet of je daar aan kan merken of het goed gaat of niet. Ik hoop natuurlijk echt van wel! Wanneer mag je voor een echo?

Met mij gaat het goed. Ja, ik ben al 3,5 week geleden bevallen. Gaat nu al snel haha. Ik geef borstvoeding. Ik moet zeggen dat, dat wel intensief is. Hij heeft al een aantal regeldagen gehad en cluster momenten. Waardoor hij zowat de hele dag aan de borst ligt. Maar goed dat wordt straks minder zeggen ze.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Verrassingswolkje, ik heb net je hele topic gelezen en ik herken me er erg in. Wat fijn dat je deze maand weer zwanger bent! Hopelijk blijft het nu goed gaan. Ik heb zelf het afgelopen halfjaar 4 vroege miskramen gehad en ben nu 4.4 weken zwanger, heel pril dus nog, en ik voel me ook best wel onzeker, ondanks dat ik nu voor het eerst al vroeg een superduidelijke streep op de zwangerschapstest had. De tijd gaat ook zooooo langzaam, voor mijn gevoel was de positieve test van vorige week zondag al twee maanden geleden...
Jessica, wat fijn dat alles goed is gegaan! Dat de hele dag aan de borst liggen herken ik heel erg. Achteraf had ik gewild dat ik me er wat minder tegen verzet had, en wat minder geprobeerd had de baby in een schema te dwingen. Maar ja achteraf... als je er middenin zit is het wel heftig de héle dag geen seconde ‘rust’ :) Ik denk eerlijk gezegd dat het bij mij wel zeker vijf maanden geduurd heeft dat extreem plakkerige. Maar dat zegt natuurlijk niks over jouw baby.

Geen idee wanneer ik een echo mag. Wat is normaal, acht weken? Ik vind dat wel goed denk ik, probeer alles maar een beetje te ontduiken.

Artemiz, dat is ook veel zeg. Vier vroege miskramen in een halfjaar tijd. Was je een halfjaar geleden ook begonnen met proberen? Of al eerder? Hebben ze je ook
onderzocht voor een oorzaak? Ik heb dat ook, dat de tijd extreem langzaam gaat. Mocht het goed gaan dan worden het nog acht heel lange maanden. En elke wc-gang is een martelgang. Té spannend. Jij ook heel veel succes! Fingers crossed...
Alle reacties Link kopieren
Ach, verrassingspakket wat fijn om te lezen dat je weer zwanger bent! Ik ben nog heel lang met jou bezig geweest in mijn hoofd. Ik hoop zo dat het goed gaat en met jou!
Ik kreeg mijn eerste echo ook met wat ik dacht 8 weken maar dat was dus niet zo. Ik was 10 weken. Maar in die periode krijg je volgens mij inderdaad je eerste echo. Volgens mij zie je eerder dan 6 weken niet veel op de echo. Tenminste dat heb ik mij ooit laten vertellen :proud:

Ondanks alles hoop ik dat je een beetje kunt genieten ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. En blijf hier van je af schrijven. Wij zijn er. Je mag ook PB'en als je dat wil.

Gefeliciteerd Jessica :heart:

Artimiz: jij ook gefeliciteerd! Ik duim ook voor jou dat alles goed gaat!
Wordt dit jou eerste kindje?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Dank voor de lieve reacties!

Zonneoog, hoe gaat het met jou? Lukt het goed om rustig en positief te blijven zo tegen het einde? Hoe lang moet je nog? Week of tien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven