Vraag aan de vrouwen

28-06-2020 12:10 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag vrouwen.
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik heb als man een vraag.

Ik ben samen met de allerleukste en liefste vrouw die er bestaat maar we stuiten op een discussie die nu zo ver gaat dat we er niet meer uitkomen.

Mijn vrouw ziet er altijd perfect uit, superleuke kleding en altijd verzorgt. Op dit moment zijn we ook 6 maanden zwanger van ons eerste kindje samen. Daarnaast hebben we nog 5 kinderen uit onze vorige relatie. Ze houd van haar lichaam en draagt eigenlijk altijd rokjes. Dit is geen probleem voor mij maar soms heeft ze een jurk/rok aan waarbij ze nog niet voorover kan leunen zonder dat alles te zien is. Dit gebeurt ook thuis en daar heb ik geen probleem mee, wel als er visite is. Ik verbied haar dit absoluut niet maar wijs haar er wel op dat ze in sommige kleding rekening moet houden met wat ze laat zien. Zeker omdat ze het zelf vaak niet in de gaten heeft en dat kan ik haar niet kwalijk nemen maar ben van mening dat ik als man zijnde hier wel iets van mag zeggen. Ik ben een man en weet als geen ander dat mannen iedere kans zullen benutten om een glimp onder de rok van een vrouw op te vangen. Dit is iets waar ik misschien wel jaloers op ben maar ik vind het geen prettige gedachte. Dit probeer ik haar duidelijk te maken maar stuit dan op een hele heftige reactie vanuit haar. Er worden dan dingen geroepen als dat ik ziekelijk jaloers ben, haar in haar vrijheid belemmer en de controle wil hebben. Dit is niet mijn punt dat ik wil maken.

Hoe denken jullie vrouwen over zo een kwestie?
Mag ik als man hier begrip voor vragen of is dit een taboe en moet ik maar de andere kant opkijken als ik zie dat andere mannen alles kunnen zien?
Ik ben heel benieuwd.
Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Jij bent niet zwanger maar in verwachting.
Hoe zij zich kleedt is niet aan jou om te bepalen. Je kunt er iets over zeggen, of aangeven wat je leuker vindt, maar daar houdt het mee op.
kamillet wijzigde dit bericht op 28-06-2020 12:37
0.27% gewijzigd
Ik vind het ordinair. En wat jou betreft: echt niet alle mannen zijn zoals jij. Gelukkig niet!
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening is, dat je er zeker iets van mag zeggen. Jou reden vind ik ook heel legitiem. Ze is moeder en is zwanger. Dan vind ik persoonlijk dat het niet meer kan om te korte rokjes/jurkjes té dragen.

Buiten dat vind ik tekort bij,bijna, geen een vrouw echt staan. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Dus nee ik vind dat je hier in echt wel een goed punt hebt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2020 17:02
Reden: Ongepast
97.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En stel nou dat 'wij vrouwen' het met je eens zijn. En dan? Dan denk je dat ze ineens rokken tot op de grond gaat dragen?
Jaja, zondagverveeltopic.
Echt geen geiligheid hoor!
Mannen zullen met medelijden kijken naar een 6 maanden zwangere vrouw die het nodig vindt haar doos te showen.
Alle reacties Link kopieren
:yes: Het is vakantie. Yessss.
Dus je hebt een vrouw die zwanger is van de 6e en het niet kan laten om zwanger en wel haar hebben en houwen te flashen voor de hele wereld?
Classy.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je komt bezitterig en jaloers over. Je sleept er meteen andere mannen bij die je vrouw zouden begluren en hoe jij je daarover voelt.

Een vent die zijn vrouw vertrouwt zegt gewoon: 'Ik zie je onderbroek'!
Ik zou geen visite meer uitnodigen die onder de rok van je zwangere vrouw probeert te gluren
Alle reacties Link kopieren
Als ze al korte jurkjes droeg toen je haar hebt leren kennen, en je inmiddels getrouwd bent en samen een kind hebt, heb je dit gewoon te accepteren. Er zijn vrouwen die het heel vervelend vinden als een vreemde hun slipje kan zien en er zijn vrouwen die zich hier niet aan storen. Als het een halszaak voor je was dat je vrouw langere jurken droeg, had je wel een vrouw uitgekozen die dat deed.

Je hebt er ook al enkele keren iets van gezegd, ze heeft al aangegeven dat ze commentaar niet op prijs stelt. Dit is haar kledingstijl en ze is niet voornemens die aan te passen. Je mag er natuurlijk wat van blijven zeggen, maar je hebt geen recht op een fijne reactie. Dus aan jou de keuze; accepteer je je vrouw met de kledingstijl die zij zelf prettig vindt, of kies je voor een leven lang onenigheid over dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-06-2020 12:36
Goed dat jullie nog meer kinderen maken trouwens. De wereld zit daar op te wachten!

Wat een stomme reactie.

Dus nu mogen er opeens geen nieuwe kinderen meer worden geboren? Ben je koekkoek ofzo?

Edit: gefeliciteerd met de zwangerschap. Zeg gewoon dat je haar onderbroek ziet. Dat doen we hier ook, man naar mij toe en ik naar man toe.
goudenmaantje schreef:
28-06-2020 12:45
Wat een stomme reactie.

Dus nu mogen er opeens geen nieuwe kinderen meer worden geboren? Ben je koekkoek ofzo?
Niet opeens, heel veel mensen denken al een tijdje na over overbevolking.

Maar wees gerust, deze kinderen uit de op bestaan helemaal niet. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zij draagt wat ze wil, klaar. Doe normaal.
Life is short. Eat dessert first.
Ik denk dat jullie je eerder druk moeten maken om hoe jullie 6 kinderen gelijke aandacht en verzorging gaan geven ipv het buk-en-spreid gedrag van je vriendin.
Zelf ook een rok aantrekken en samen gezellig de hort op.
6 kinderen?
anoniem_65e039b9b72fd wijzigde dit bericht op 28-06-2020 12:53
80.95% gewijzigd
goudenmaantje schreef:
28-06-2020 12:45
Wat een stomme reactie.

Dus nu mogen er opeens geen nieuwe kinderen meer worden geboren? Ben je koekkoek ofzo?

Edit: gefeliciteerd met de zwangerschap. Zeg gewoon dat je haar onderbroek ziet. Dat doen we hier ook, man naar mij toe en ik naar man toe.
goed idee, iedereen 6 kinderen. want we zijn nog niet overbevolkt genoeg.
Bespreek met elkaar het volgende:
- welke delen van mijn eigen lichaam wil ik het liefst voor mezelf houden
- als deze dus zichtbaar zijn als ik zit of sta, hoor ik het graag van je
- als ze zichtbaar zijn bij een heel kortstondige beweging, vertel het me dan subtiel, zodat ik deze beweging in publiek kan vermijden
- en verder is het geen onderwerp van gesprek.

(Waarbij elk van jullie gaat over het eigen lichaam en niet dat van de ander.)
Alle reacties Link kopieren
Mayk2020 schreef:
28-06-2020 12:10
Ik ben een man en weet als geen ander dat mannen iedere kans zullen benutten om een glimp onder de rok van een vrouw op te vangen.
Dit zegt alles over jou en niks over je vrouw, haar rok en de visite.
Wat eten we vanavond?
-jolijn- schreef:
28-06-2020 12:49
Bespreek met elkaar het volgende:
- welke delen van mijn eigen lichaam wil ik het liefst voor mezelf houden
- als deze dus zichtbaar zijn als ik zit of sta, hoor ik het graag van je
- als ze zichtbaar zijn bij een heel kortstondige beweging, vertel het me dan subtiel, zodat ik deze beweging in publiek kan vermijden
- en verder is het geen onderwerp van gesprek.

(Waarbij elk van jullie gaat over het eigen lichaam en niet dat van de ander.)
Het hoeft niet besproken te worden want mevrouw vindt het geen issue.
Lillybit schreef:
28-06-2020 12:51
Het hoeft niet besproken te worden want mevrouw vindt het geen issue.
Dan is het gesprek niet zo zeer voor haar dus, maar voor hem. Zodat hij kan ophouden met er ruzie over te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven