Nieuwe vriend contact met ex vriendin

28-06-2020 19:45 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben Amber 21 jaar en ik ben nieuw op dit forum. Graag zou ik hier gelijk mijn dilemma willen neerleggen omdat ik zelf even niet meer goed weet wat nou normaal is en wat een normale grens is.

Vorig jaar in oktober is mijn relatie verbroken door ontrouw vanaf zijn kant. Na deze break up heb ik veel last gehad van het vertrouwen terug vinden in mannen.

Sinds begin mei dit jaar heb ik een leuke nieuwe jongen leren kennen via Instagram. We hebben toen al vrij snel afgesproken en hij woont een uurtje bij mij vandaan. Inmiddels hebben wij sinds vorige week een relatie en ik ben ontzettend verliefd op hem en hij zegt ook op mij. Hartstikke leuke natuurlijk. Maar. Nu komt het dilemma:

Vorige week toen ik bij hem thuis was. Kreeg hij berichtjes van zijn ex-scharrel waar hij sinds maart tot april wat mee “gevoosd” heeft. Van deze dame was ik op de hoogte, en hij heeft me toen al verteld waarom een relatie voor hem met haar niet werkte. Maar in haar berichtjes naar hem, spreekt zij zich uit over het feit dat hij nu samen is met mij, en dreigde ze mij ook berichten te gaan sturen evenals naar zijn ex vriendin waarmee hij 9 maanden samen was tot februari dit jaar.

Ik kreeg uiteindelijk ook berichten van haar via instagram waarin zij mij waarschuwt voor mijn vriend en verteld dat hij ontrouw is aan vrouwen. Ook heeft deze dame berichten naar mijn vriend zijn ex vriendin gestuurd waarin ze zegt dat hij is vreemdgaan met haar op zijn ex vriendin. Mijn vriend zegt dat van dit alles helemaal niks klopt, evenals zijn moeder, zus en zijn goede vrienden zeggen dit. Ik vertrouw hem dus ik heb dit los gelaten en genegeerd.

Afgelopen maandag was ik aan het werk en mijn vriend heeft 2 weken vakantie. Hij vertelde mij via whatsapp dat hij die middag wat zou gaan drinken met een maat (letterlijk de woorden die hij gebruikte). Ik heb hem veel plezier gewenst, maar daarna uren niks meer van hem gehoord. Pas ‘s avonds kreeg ik weer een appje van hem waarin hij vertelde dat hij het leuk gehad heeft. Toch vond ik het wat vreemd dat hij al die tijd mij niet appte tussendoor terwijl we normaal hele dagen praten via whatsapp. Maar goed ook dit heb ik losgelaten.

Gisteren was ik bij mijn vriend en toen vertelde hij dat hij van de week wat met zijn ex heeft gedronken. Ik schrok hier een beetje van daar hij mij eerder verteld had dat hij absoluut geen contact meer heeft met zijn ex (en). Ik werd een beetje wantrouwig en vroeg wanneer en waarom hij me dit niet eerder verteld had. Hij zei: gewoon ergens deze week.

‘S avonds zaten we op de bank, en ik weet het, heel asociaal, maar ik heb in zijn telefoon het gesprek opgezocht met zijn ex vriendin omdat ik benieuwd was of mijn geweten gelijk had. En ja hoor. Afgelopen maandag hebben zij afgesproken. En niet om wat te drinken. Maar om een boswandeling te maken samen.

Verder las ik in het gesprek dat zij aan hem vroeg of deze afspraak puur vriendschappelijk was of dat hij wilde kijken of er nog meer in zat. Hij antwoorden hier op: voor nu is dit gewoon vriendschappelijk en we zien wel. Waarop zij antwoorden: okee dan weet ik wat ik met mijn gevoelens moet doen. Verder hebben ze wat onnozel gepraat.

In een appje de dag erna, vraagt zij aan hem wat hij doet de dag voor zijn verjaardag komende maand. Hij antwoord nog niks en zij zegt hier op: mooizo dan moet je die vrij houden want ik heb iets gepland voor je waar ik de hele dag mee bezig ben geweest. Hierop antwoord mijn vriend dat hij nieuwsgierig is en dat hij de datum vrij houdt.

Ik ben echt heel erg geschrokken van deze berichtjes. Ik vind het voornamelijk vanaf haar kant niet als alleen maar “vrienden” over komen.

Gisteravond heb ik hem aangesproken (niet gezegd dat ik in zijn telefoon gekeken had), en gevraagd of het iets te betekenen had dat zij afgesproken hebben van de week. Hij antwoorden dat ik er verder niks achter hoefde te zoeken en dat het wat hem betreft echt alleen vriendschappelijk was omdat hij vind dat ze geen match zijn verder. Ook zei hij dat ik het gesprek mocht lezen op whatsapp als ik dat zou willen. Ik heb dit geweigerd want dit had ik natuurlijk allang gezien. Hij vertelde me ook over dat ze voor zijn verjaardag iets gepland heeft. Ik wist niet echt wat ik daarover moest zeggen. Hij vertelde dat hij zoveel van mij houdt en mij nooit zou laten gaan.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu van moet vinden. Ik voel mij er namelijk onprettig bij dat zij al die maanden geen contact hadden, nu heb ik een relatie met hem, en nu is er ineens weer contact tussen hun. En nu heeft ze ook ineens wat gepland voor zijn verjaardag?! Ligt dat nou aan mij, of is dat nog al apart. En is het raar als ik me daarover uitspreek naar mijn vriend? Want het zit mij gewoon niet lekker dat zij een dag voor zijn verjaardag samen er op uitgaan voor een of andere verassing...

Ik hoor graag jullie mening. Bedankt voor het lezen.

Liefs Amber.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft lak aan grenzen.
Je bent net samen dus zou zeker niet te moeilijk doen, het is nog pril, maar wel voorzichtig zijn met jezelf en ook bespreken dat je geen moeite hebt met vriendschap met ex, mits dit van beide kanten vriendschappelijk is. En dat je het leuk zou vinden om zelf zijn verjaardag met hem te vieren, evt met vrienden erbij.

Het klinkt voor mij alsof hij niet goed hard durft te zijn en haar duidelijk maken dat het echt over is en dat is wreed, want zij houdt hoop, maar wel meer mannen die denken dat ze het vanzelf wel snapt.
Alle reacties Link kopieren
Meisje, je post is langer als dat je verkering hebt... Dit wordt hem niet en dat ligt niet eens aan hem. Je verwacht te snel en te veel en vertrouwd te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je, toen hij vroeg of je het gesprek wilde lezen, geen ja gezegd? Dan had je met hem kunnen praten over wat hij tegen haar had gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral moeite hebben met de woorden: Hij vertelde dat hij zoveel van mij houdt en mij nooit zou laten gaan.
Wat overdreven zeg na een paar weekjes elkaar kennen.

Jij kijkt stiekem in zijn WA, hij liegt tja beide niet zo netjes.
Ik zou maar wat afstand nemen van hem en dan bedoel ik elkaar eerst eens leren kennen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet te vertrouwen, geloof die ex maar die appte, hij liegt over waar en met wie hij is, hij appt met exen,lijkt me duidelijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook niet echt normaal om te zeggen tegen je ex-scharrel als je net verkering hebt met iemand anders waar je zogenaamd smoorverliefd op bent:

'voor nu is dit gewoon vriendschappelijk en we zien wel'.
Alle reacties Link kopieren
Hij liegt en draait, dit wordt niks
Het is een stiekemerd en een mooi prater + je al een waarschuwing van die maart/april scharrel hebt gekregen ( kan jaloezie van d'r zijn maar het kan ook waar zijn met die jaloezie erbij ).
Ik ben bang dat met zo'n start er altijd een zweem van achterdocht van jou naar hem toe blijft als je deze relatie doorzet.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jongen nog maar een week verkering en dan al zoveel geëmmer. Zou niet mijn soort relatie zijn.

Ik denk dat hij haar misschien achter de hand houd, mocht het tussen jullie niks worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn ouders en vrienden zeggen dat er niks gebeurd is en hij niet is vreemd gegaan zegt helemaal niks, want wat weten hun daar nou van?
Misschien heeft hij het ook wel verborgen gehouden voor hun.
Als hij net een week een relatie met je heeft en hij zegt nu al dat hij heel veel van je houdt zegt hij dat ook tegen andere vrouwen die hij net kent. Niet te vertrouwen dus.
Geloof die meid maar die je waarschuwde want die zal wel de waarheid spreken.
Dat hij tegen die ex zegt, voor nu vriendschappelijk we zien wel hoe het loopt, betekent ook dat hij niet zo zeker is van jou.
Anders zou hij wel zeggen ik heb een vriendin dus wil alleen vriendschap.
Doe jezelf deze onzekerheid alsjeblieft niet aan want van een relatie met zo iemand word je echt niet gelukkig.
Vooral omdat je nu al de behoefte hebt hem te controleren. Je onderbuikgevoel zegt dus dat hij het niet voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik na een week ‘relatie’.
En in zijn telefoon kijken ? Wtf zou mijn puber zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je hier nou twijfels over hebben. Het is een en al gedoe en je vertrouwt hem niet (terecht, mijns inziens, hoewel zijn telefoon checken nou ook weer niet had gehoeven). En hij heeft het nu al over dat hij zoveel van je houdt en dat hij je nooit zal laten gaan terwijl je slechts 1 week een relatie hebt en elkaar nog niet eens 2 maanden kent? Dit is echt gedoemd om te mislukken. Ik zou hem lekker laten gaan.
rainydays wijzigde dit bericht op 28-06-2020 23:27
7.89% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Oh meid, als jij iets niet normaal vindt of je ergens onprettig bij voelt, mag je dat uitspreken. Ik denk dat je eigenlijk zelf best weet wat een normale grens is en dat je best mag uitgaan van wat je zelf niet zou doen tegenover je vriend.
'voor nu is dit gewoon vriendschappelijk en we zien wel'.
[/quote]

Met “we zien wel” houdt hij haar aan het lijntje.. Daar zou ik niet van gediend zijn. Hij hoort te zeggen: vriendschappelijk want ik heb een relatie met een meisje waar ik super gek op ben!
Hij houdt haar aan het lijntje om zijn ego te strelen. Wat een sneue rotzak.
Fleecedekentje10 schreef:
28-06-2020 23:30
'voor nu is dit gewoon vriendschappelijk en we zien wel'.
Met “we zien wel” houdt hij haar aan het lijntje.. Daar zou ik niet van gediend zijn. Hij hoort te zeggen: vriendschappelijk want ik heb een relatie met een meisje waar ik super gek op ben!
[/quote]

Ja, dit indd.
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal geen ex scharrel maar zijn vaste scharrel, waarschijnlijk ook uit de tijd dat hij nog met zijn ex ging. Als je 2 maanden met iemand scharrelt ga je diegene toch niet ruim een jaar lang stalken?

Hij houdt jullie allebei aan het lijntje.
Ontopic: ik denk dat hij de deur op een kiertje houdt voor dat andere meisje. Dit is natuurlijk geen gewone onschuldige platonische vriendschap want hij weet dondersgoed dat zij wel romantische gevoelens (weet even geen andere benaming) voor hem heeft...
Hij houdt de opties duidelijk open dus en dat klinkt niet echt alsof hij dolverliefd en zeker is van jou.

Even aan kantlijn: ik vind het nogal wat dat je in zijn telefoon hebt gekeken. Komt alleen maar narigheid en ingewikkeld gedoe van lijkt me. Is het tegenwoordig normaal/ terecht om dit te doen?
Alle reacties Link kopieren
Exit!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Joh, dit is nu al gewoon verpest toch? Lekker stoppen ermee.
Als dat meisje onterecht zulke rare dingen stuurt naar hem en zijn vriendinnen ahd hij haar allang geblokkeerd. Daar is al de eerste rode vlag.

En eens met de rest...'voor nu vriendschappelijk en daarna zien we wel' is op zo'n explicitie vraag een heel duidelijk antwoord. En dat liegen over wat drinken met een maat. Jaja.

Run. Echt je verdient wel wat beters. Of je moet van drama houden, dan vooral trappen in zijn lulkoek.
Alle reacties Link kopieren
En, TO, wat ga je doen met de adviezen die je hier gehad hebt?
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven