Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 762 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Volg. Tot nu toe altijd te lui geweest om me hier goed in te verdiepen. Wel 1x een poging gedaan, maar wat een tijd ging erin zitten zeg. En vond m'n krullen toen niet perse beter handelbaar of mooier. Hier een 3C-4A krul, jij TO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokoro schreef:
29-06-2020 13:39
Volg. Tot nu toe altijd te lui geweest om me hier goed in te verdiepen. Wel 1x een poging gedaan, maar wat een tijd ging erin zitten zeg. En vond m'n krullen toen niet perse beter handelbaar of mooier. Hier een 3C-4A krul, jij TO?
Ja, ik werd eraan getipt door iemand omdat ik dus vroeger veel meer 'krul' had dan nu.
Ik heb minder krul, 2C denk ik! Wel met goede elasticiteit, dan moet je volgens mij minder proteine in een shampoo hebben.

Maar is echt wel even een dingetje om uit te zoeken en welke producten dan he, haha.
Er is een heel actief recent topic: mode-beauty/begonnen-met-curly-girl-met ... 446993/131
Alle reacties Link kopieren Quote
rumforviva schreef:
29-06-2020 13:45
Er is een heel actief recent topic: mode-beauty/begonnen-met-curly-girl-met ... 446993/131
oh thanks!! ik had ingetypt bij Zoeken en kwam op 2017 uit. Niet goed gekeken denk ik :)

Ik ga kijken!!
Dat topic is vol. Misschien kan deze als vervolg dienen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er net anderhalve maand mee bezig

Heb al aardig wat producten in huis nu en ik geloof dat ik nu mijn routine wel heb
Het enige is nu dat ik mijn haar heb geverfd waardoor het niet echt lekker zit

Maar leuk om mee te schrijven .
Kokoro schreef:
29-06-2020 13:48
Dat topic is vol. Misschien kan deze als vervolg dienen.
Oh, ik zag geen link of verwijzing naar een nieuw topic, dat zou dan wel moeten om mensen mee te krijgen?

Hoe dan ook, voor TO genoeg om in te halen en bij te lezen lijkt me.

- - -
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 29-06-2020 13:51
Reden: Oh, dat is al gebeurd
1.13% gewijzigd
op fb heb je een curly girl methode pagina waar bestanden staan die je kunnen helpen.

overigens hoef je helemaal geen dure producten te kopen hoor, ik ben nu niet duurder uit dan anders.

een goede krullenkapper kan je ook helpen.
rumforviva schreef:
29-06-2020 13:50
Oh, ik zag geen link of verwijzing naar een nieuw topic, dat zou dan wel moeten om mensen mee te krijgen?

Hoe dan ook, voor TO genoeg om in te halen en bij te lezen lijkt me.

- - -
Ik zag het inderdaad. Een aantal dagen geleden had iemand gevraagd wie er een nieuw topic aan zou kunnen maken. Ik heb deze link daar neergezet. Als het meer een kletsgroepje is geworden en ze liever een eigen topic maken, kan dat natuurlijk ook :). En idd, genoeg bij te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooosjee schreef:
29-06-2020 13:50
Ik ben er net anderhalve maand mee bezig

Heb al aardig wat producten in huis nu en ik geloof dat ik nu mijn routine wel heb
Het enige is nu dat ik mijn haar heb geverfd waardoor het niet echt lekker zit

Maar leuk om mee te schrijven .
Was je je haar ook minder vaak dan normaal? Met mijn type, zoals de methode dan, is 1x per week met een goede shampoo genoeg en de rest met een (leave in) conditioner.

Heb je ook al verschil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben hier ook mee bezig. Er zijn bij de Kruidvat/Holland&Barrett ook prima producten te krijgen. Ik had inderdaad de meeste moeite met het uitzoeken van een shampoo.

Veel shampoos van Dr. Organic zijn goed, te krijgen bij Holland&Barrett.
Ook Petal Fresh zijn meerdere shampoos goed.
De Nature Box shampoo BAR is ook goed (Kruidvat).
Ik heb zelf Love Beauty and Planet van de Kruidvat. Sulfaten Free versie.

Ik zie wel verschil, mijn haar oogt wat gezonder. 2 maanden bezig nu. Geen mega grote verandering maar mijn haar had een beetje een boost nodig. Vooral de maskers die ik gebruik maken daarbij verschil lijkt het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik allemaal goedkope producten: shampoo van de action babyshampoo Johnsonss, wasconditioner ook van de action, de coconut care. Gel de Hegron salon van de action, leave-in conditioner Garnier milde haver en de mousse van het Kruidvat de salon maximum definition styling mousse.

Al deze producten bij elkaar rond de 10 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren Quote
Verbenas schreef:
29-06-2020 14:27
Ik ben hier ook mee bezig. Er zijn bij de Kruidvat/Holland&Barrett ook prima producten te krijgen. Ik had inderdaad de meeste moeite met het uitzoeken van een shampoo.

Veel shampoos van Dr. Organic zijn goed, te krijgen bij Holland&Barrett.
Ook Petal Fresh zijn meerdere shampoos goed.
De Nature Box shampoo BAR is ook goed (Kruidvat).
Ik heb zelf Love Beauty and Planet van de Kruidvat. Sulfaten Free versie.

Ik zie wel verschil, mijn haar oogt wat gezonder. 2 maanden bezig nu. Geen mega grote verandering maar mijn haar had een beetje een boost nodig. Vooral de maskers die ik gebruik maken daarbij verschil lijkt het.
Oooh dankje! Ik had ook al gekeken bij Holland&Barrett, is volgens mij in de aanbieding nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Madeliefjees schreef:
29-06-2020 14:28
Ik gebruik allemaal goedkope producten: shampoo van de action babyshampoo Johnsonss, wasconditioner ook van de action, de coconut care. Gel de Hegron salon van de action, leave-in conditioner Garnier milde haver en de mousse van het Kruidvat de salon maximum definition styling mousse.

Al deze producten bij elkaar rond de 10 euro.
En dan wel zonder siliconen en sulfaten?
.
anoniem_397948 wijzigde dit bericht op 17-08-2020 22:42
99.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
channtal95 schreef:
29-06-2020 15:09
En dan wel zonder siliconen en sulfaten?
Ja dit is allemaal zonder sulfaten, siliconen en parabenen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe het nu iets meer dan een jaar maar wel met wat aanpassingen. Elke maand was ik mijn haar met een shampoo waar wel sulfaten in zitten (maar geen siliconen). Een soort 'reset'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik de Shea Moisture Strengthen & Restore Shampoo. Hij kost volgens mij rond de 15 euro en je doet er echt wel lang mee. Ik was zelf ook mijn haar 1x in de week en heb denk ik nog wel genoeg voor een paar maanden.

Wat overigens voor mij echt super goed werkt, ik zie gelijk verschil: ApHogee Two Step Protein Treatment‎. Wel zie ik dat jij zegt genoeg proteïne in je haar te hebben dus wellicht heb je daar niet veel aan. Ik verf mijn haar en dit is echt een wondermiddel voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Betaalbare shampoo en conditioner zonder sulfaten, siliconen, parabenen: Nature Box van Schwarzkopf! Ik heb nu die met macademia olie. Heerlijk, zacht haar.
lovechild schreef:
29-06-2020 15:25
Ik doe het deels, dat zal wel niet helpen maar ik ben mijn voorraad ook nog aan het op maken. Ik heb best vet haar dus ik wil graag een shampoo die echt goed schoonmaakt, maar heb het gevoel dat al die CG shampoos niet echt geschikt voor mij zijn. Of ik moet wennen. Maar de CG conditioners en maskers die ik gebruik zijn wel heel fijn. Ook de manier van wassen en drogen merk je verschil.
De shampoo's van petal fresh zijn heel reinigend. Ik heb de lavender en die maakt mijn haar zo schoon dat het 'piept' als ik over mijn haar wrijf
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben de cg methode sinds september vorig jaar aan het volgen en zie echt duidelijk vooruitgang. De fb pagina is écht heel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai hai, ik kom ook uit dat andere topic. Dat is niet speciaal een kletsgroepje hoor. Ja, we kletsen over haar en shampoo enzo. Maar er komen regelmatig mensen meepraten die net beginnen.

Ik doe het nu ook bijna een jaar en mijn haar is zoveel verbeterd! Qua krul, qua gezondheid en qua volume. Ik heb ook veel meer nieuw haar gekregen. Dat is wel nog kort, ik denk zo’n centimeter of 10 ongeveer. Dus dat piekt eruit als ik mijn haar vast heb. Maar wel fijn dat het er straks bijzit!
Alle reacties Link kopieren Quote
DonutMetChocolade schreef:
29-06-2020 17:05
Ik gebruik de Shea Moisture Strengthen & Restore Shampoo. Hij kost volgens mij rond de 15 euro en je doet er echt wel lang mee. Ik was zelf ook mijn haar 1x in de week en heb denk ik nog wel genoeg voor een paar maanden.

Wat overigens voor mij echt super goed werkt, ik zie gelijk verschil: ApHogee Two Step Protein Treatment‎. Wel zie ik dat jij zegt genoeg proteïne in je haar te hebben dus wellicht heb je daar niet veel aan. Ik verf mijn haar en dit is echt een wondermiddel voor mij.
Oké ik ga eens naar die shampoo kijken, wil het ook minder wassen dus idd gebruik je ook veel minder!
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
29-06-2020 22:54

Ik doe het nu ook bijna een jaar en mijn haar is zoveel verbeterd! Qua krul, qua gezondheid en qua volume. Ik heb ook veel meer nieuw haar gekregen. Dat is wel nog kort, ik denk zo’n centimeter of 10 ongeveer. Dus dat piekt eruit als ik mijn haar vast heb. Maar wel fijn dat het er straks bijzit!
Wow top!
Ik heb van mezelf heel lang haar, en vraag me ook af hoe het zit met borstelen/kammen? Helemaal schrappen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven