Lijf & Lijn alle pijlers

Maagverkleining traject gestart

29-06-2020 11:28 14 berichten
Hoi,

Allereerst zal ik mezelf voorstellen, ik ben Michelle een vrouw van 41 jaar en heb al ruim 20 jaar flink overgewicht ( 1.62m en 110kg).
Na vele pogingen met afvallen en ook weer aankomen, en het steeds meer last krijgen van mijn gezondheid, heb ik de knoop doorgehakt en heb ik besloten het traject voor een maagverkleining in te gaan, de screening heb ik inmiddels al gehad en nu is het ongeveer nog 7 weken wachten op het bericht of ik groen licht krijg........spannend en toch ook wel eng!
Vandaar mijn bericht op dit forum.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die deze grote stap al gezet hebben, en dan vooral voor welke operatie (Gbp, mini gbp of een sleeve ) heb je “gekozen” en waarom is het juist deze operatie geworden?
Hoe heb je de operatie, de periode in het ziekenhuis en het herstel ervaren?
En hoe gaat het nu? Ben je nog steeds blij met de keuze dat je deze operatie hebt ondergaan?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
lijf-lijn/mini-gastric-bypass-of-gastri ... ges/435182
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring maar van iemand in mijn nabije omgeving gezien dat het een zwaar proces is. Zij volgt op Facebook Annette Born coaching. Annette Born schrijft hier boeken over. Hierin zijn ook haar artsen aan het woord. Zij is een ervaringsdeskundige hierin.
Alle reacties Link kopieren
8 jaar geleden een GBP gedaan, ongeveer zelfde overgewicht. Beste beslissing van mijn leven en nog steeds dagelijks blij mee. Nu maat 36/38. Kan inderdaad sommige dingen niet eten en drinken. Boeiend, een gezond lijf is me alles waard!
Ik zou zeggen: ga ervoor als je je volledig bewust bent van de risico's. (voor mij was het echt geen issue: zo doorleven kon niet).
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik heb een gastric bypass gehad in 2013. Vergelijkbare lengte en gewicht toen. Operatie goed verlopen en herstel verliep ook voorspoedig. Ik viel af tot 72 kilo. Zag er geweldig uit vond ik. Maar langzaam toch weer aangekomen. Je kunt op een gegeven moment echt weer meer eten. Nu weeg ik 101 kilo helaas.
Alle reacties Link kopieren
Citterio schreef:
29-06-2020 14:17
Hai,

Ik heb een gastric bypass gehad in 2013. Vergelijkbare lengte en gewicht toen. Operatie goed verlopen en herstel verliep ook voorspoedig. Ik viel af tot 72 kilo. Zag er geweldig uit vond ik. Maar langzaam toch weer aangekomen. Je kunt op een gegeven moment echt weer meer eten. Nu weeg ik 101 kilo helaas.
Oe, wat jammer! Dat je meer kunt eten wil toch niet zeggen dat je dat ook moet doen? ik heb nog steeds (8 jaar) hetzelfde eetritme als toen ik net van de GBP kwam. 6 keer per dag een klein beetje met veel eiwitten. Ik ben misschien van de 45kg er weer 5 aangekomen. Gelukkig :) Ik zou best een beetje bedroefd zijn als ik weer zo zwaar zou worden.
Zonder oorzaak geen gevolg
Citterio schreef:
29-06-2020 14:17
Hai,

Ik heb een gastric bypass gehad in 2013. Vergelijkbare lengte en gewicht toen. Operatie goed verlopen en herstel verliep ook voorspoedig. Ik viel af tot 72 kilo. Zag er geweldig uit vond ik. Maar langzaam toch weer aangekomen. Je kunt op een gegeven moment echt weer meer eten. Nu weeg ik 101 kilo helaas.
Ik heb dit 2x zien gebeuren in mijn omgeving. Zij konden al best snel na de operatie weer veel eten. Besef je goed dat het een strijd blijft.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring ,gelukkig niet nodig. Ken best wel wat mensen om me heen die het hebben laten doen .Ik ken een persoon die flink afviel met gbp en nog steeds op gewicht is en niet veel kan eten. iemand die nu bezig is met afvallen nog ,bevalt haar prima ,nergens last van . 1 man waar bij het totaal mis ging ,die doktert nu al 4 jaar . En een vrouw die flink afgevallen is en nu maar blijft eten ,dat zal wel niet lang meer duren voor die weer op haar oude gewicht is . Diverse ervaringen bij diverse mensen dus .Een kennis van mij wil het laten doen maar moet dan nog eerst 2 kilo aankomen en is bang dat er wat mis gaat .
En wbt de sleeve : ken ik drie dames waarvan er eentje ook weer flink eet , twee zich "er al doorheen" hebben gegeten zeg maar ; waarvan er eentje zwaarder is dan ze ooit was.

Vriendin van me kwam in aanmerking maar koos toch voor dieet in combi met sport/coach en is nu 19 kg kwijt , echt knap van haar .

Laatst gesproken met een dame die wel slank bleef na sleeve ze zegt je bent je hele leven op dieet .
Succes voor jou in ieder geval.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring mee maar ik ken iemand die dit heeft laten doen en die vrouw zegt dat ze het lastig vindt dat ze niet meer iets kan drinken bij het eten.

Ze moet altijd kiezen om of iets te eten of iets te drinken. Anders zit haar maag te vol.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-06-2020 18:04
Ze moet altijd kiezen om of iets te eten of iets te drinken. Anders zit haar maag te vol.

Het klopt dat je met een gastric bypass niet tegelijk mag eten en drinken, er moet minstens een half uur tussen zitten. Maar niet omdat anders je maag te vol zit, maar omdat je anders je voedsel onverteerd in darmen in spoelt. Met een gastric bypass heb je namelijk geen maagklepje meer, dat je voedsel normaal tegenhoudt.
polkat schreef:
29-06-2020 14:16
8 jaar geleden een GBP gedaan, ongeveer zelfde overgewicht. Beste beslissing van mijn leven en nog steeds dagelijks blij mee. Nu maat 36/38. Kan inderdaad sommige dingen niet eten en drinken. Boeiend, een gezond lijf is me alles waard!
Ik zou zeggen: ga ervoor als je je volledig bewust bent van de risico's. (voor mij was het echt geen issue: zo doorleven kon niet).
Dankjewel voor je reactie, fijn te horen dat je zoveel bent afgevallen en je nog steeds achter je beslissing staat. WoW maat 36/38 kan mezelf niet eens zo slank voorstellen o_o
sugarmiss schreef:
29-06-2020 18:04
Zelf geen ervaring mee maar ik ken iemand die dit heeft laten doen en die vrouw zegt dat ze het lastig vindt dat ze niet meer iets kan drinken bij het eten.

Ze moet altijd kiezen om of iets te eten of iets te drinken. Anders zit haar maag te vol.
Dat is voor mij gelukkig geen probleem, ik eet en drink eigenlijk nooit tegelijk, dus dat is voor mij gelukkig geen struikelpunt
Alle reacties Link kopieren
Marichelle01 schreef:
29-06-2020 19:23
Dankjewel voor je reactie, fijn te horen dat je zoveel bent afgevallen en je nog steeds achter je beslissing staat. WoW maat 36/38 kan mezelf niet eens zo slank voorstellen o_o
Ik begin er langzaam aan te wennen. Heel soms denk ik nog steeds dat ik niet tussen een kiertje pas. Kan ik een dansje doen :rofl:
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
29-06-2020 14:25
Oe, wat jammer! Dat je meer kunt eten wil toch niet zeggen dat je dat ook moet doen? ik heb nog steeds (8 jaar) hetzelfde eetritme als toen ik net van de GBP kwam. 6 keer per dag een klein beetje met veel eiwitten. Ik ben misschien van de 45kg er weer 5 aangekomen. Gelukkig :) Ik zou best een beetje bedroefd zijn als ik weer zo zwaar zou worden.
Polkat, dat klopt helemaal, maar er worden hier ervaringen gevraagd dus ik deel mijn ervaring. En natuurlijk ben ik een beetje bedroefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven