Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Lou- schreef:
29-06-2020 11:05
Paula’s choice heeft een ‘dagcreme’ spf 30 met een beetje een tint er in. Hij is van hun resist lijn. Die is ook matterend. Echt geweldig spul.

https://www.paulaschoice.nl/nl/resist-a ... m7760.html
Dankje voor de tip!
Ik heb weleens die donkerblauwe van paula's choice gehad, maar daar ging ik erg van glimmen.
Ik ga m uitproberen. Tnx!
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
29-06-2020 10:30
Dankjewel voor je antwoord juf Joke!
Van welk merk raad je retinol aan?

Iemand tips voor een goede dagcrème met spf, die verzorgend is en waar je niet teveel van gaat glimmen?. ( En geen witte waas) en ook nog mooi onder foundation.
Retinol: ik vind die van Drunk Elephant en die van Paula's Choice het fijnst. Allebei niet goedkoop, die laatste is iets goedkoper en koop ik bovendien tijdens acties die de site regelmatig heeft. Abonneren op de nieuwsbrief loont hier de moeite.

Spf: ik ben momenteel dol op Australian gold botanical spf 50 tinted. Geen witte waas door het tintje (dat smeer je overigens wel weg, je ziet het niet echt als kleur op de huid), geen parfum, geen alcohol, geen essentiële oliën, en heel goed matterend.
Jufjoke schreef:
29-06-2020 12:55
Retinol: ik vind die van Drunk Elephant en die van Paula's Choice het fijnst. Allebei niet goedkoop, die laatste is iets goedkoper en koop ik bovendien tijdens acties die de site regelmatig heeft. Abonneren op de nieuwsbrief loont hier de moeite.

Spf: ik ben momenteel dol op Australian gold botanical spf 50 tinted. Geen witte waas door het tintje (dat smeer je overigens wel weg, je ziet het niet echt als kleur op de huid), geen parfum, geen alcohol, geen essentiële oliën, en heel goed matterend.
Joehoe! Klinkt goed.
Waar te koop?

Ik heb toevallig vanmorgen de 1 procent retinol booster (paars ) van Paula besteld, de mini.
Ik weet dat je het moet opbouwen en 1 procent misschien wat hoog is om mee te starten, maar ga het toch eens proberen zo'n 2x pw.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
29-06-2020 13:13
Joehoe! Klinkt goed.
Waar te koop?

Ik heb toevallig vanmorgen de 1 procent retinol booster (paars ) van Paula besteld, de mini.
Ik weet dat je het moet opbouwen en 1 procent misschien wat hoog is om mee te starten, maar ga het toch eens proberen zo'n 2x pw.
Ja... moeilijke vraag. Ik vind het een lastig product om aan te komen. Een keer besteld via superwinkel.nl, ging goed maar duurde wel een tijdje, en een keer via johnbeerens.com, ging erg snel maar bij mijn eerste poging had deze winkel het niet op voorraad, vandaar de superwinkel.
Uiteindelijk goed gegaan, maar het is even zoeken.
Jufjoke schreef:
29-06-2020 13:41
Ja... moeilijke vraag. Ik vind het een lastig product om aan te komen. Een keer besteld via superwinkel.nl, ging goed maar duurde wel een tijdje, en een keer via johnbeerens.com, ging erg snel maar bij mijn eerste poging had deze winkel het niet op voorraad, vandaar de superwinkel.
Uiteindelijk goed gegaan, maar het is even zoeken.
De website zelf kan ook maar lijkt duurder te zijn: https://www.australiangoldshop.nl/nl

Ze hebben soms wel kortingen.
Lou- schreef:
29-06-2020 11:05
Paula’s choice heeft een ‘dagcreme’ spf 30 met een beetje een tint er in. Hij is van hun resist lijn. Die is ook matterend. Echt geweldig spul.

https://www.paulaschoice.nl/nl/resist-a ... m7760.html
Die gebruikte ik ook en vond ik erg fijn! Niet echt voedend dus gebruikte er vaak wel hyaluronzuur onder.
Alle reacties Link kopieren
Hyaluronzuur is toch niet voedend. Het is (tijdelijk) vochtinbrengend en daardoor zie je fijne lijntjes eventjes minder.
Eviva1983 schreef:
29-06-2020 11:09
Dankje voor de tip!
Ik heb weleens die donkerblauwe van paula's choice gehad, maar daar ging ik erg van glimmen.
Ik ga m uitproberen. Tnx!
Bij Paula kun je vaak ook testers kopen voor €0,75 per zakje ofzo. Deze is alleen wel al heel lang niet op voorraad. De Bijenkorf heeft hem o.a. Ook. En cosmania webshop. Ik meen dat die vandaag nog 20% korting op alles hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
29-06-2020 18:14
Bij Paula kun je vaak ook testers kopen voor €0,75 per zakje ofzo. Deze is alleen wel al heel lang niet op voorraad. De Bijenkorf heeft hem o.a. Ook. En cosmania webshop. Ik meen dat die vandaag nog 20% korting op alles hebben.
Ook Cultbeauty (Engelse webshop) verkoopt tegenwoordig Paula's Choice.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
29-06-2020 17:32
Hyaluronzuur is toch niet voedend. Het is (tijdelijk) vochtinbrengend en daardoor zie je fijne lijntjes eventjes minder.
Hyaluronzuur trekt vocht aan en bindt zich daaraan. Daarom ziet je huid er inderdaad wat opgeplumpt uit (is geen woord, weet ik heus wel). Dat is niet helemaal hetzelfde als wat een moisturizer doet inderdaad. Ik gebruik zelf hyaluronzuur van the ordinary, weliswaar in de avond, en het voelt ook niet voedend, maar juist een beetje trekkend. Nou ja, dat is ook weer een groot woord, maar zo ongeveer. Voor het voedende gebruik ik iets anders.
Ik ga één dezer dagen mijn hyaluronzuur opmaken, en dan ga ik eens kijken of ik verschil merk in wel of niet gebruiken. Ik heb nog een serum van Paula's Choice staan, waar volgens mij ook hyaluronzuur in zit, en ook een beetje niacinamide en wat antioxidanten. Ik vraag me af of het dan eigenlijk überhaupt wel nodig is om een aparte hyaluronzuur te gebruiken.
En, vanavond even checken, ik denk dat mijn moisturizer ook hyaluronzuur bevat. Als dat inderdaad zo is, dan koop ik denk ik geen losse hyaluronzuur meer. Of het moet zijn dat ik echt een enorm negatief verschil ga zien als het op is.
Lou- schreef:
29-06-2020 18:14
Bij Paula kun je vaak ook testers kopen voor €0,75 per zakje ofzo. Deze is alleen wel al heel lang niet op voorraad. De Bijenkorf heeft hem o.a. Ook. En cosmania webshop. Ik meen dat die vandaag nog 20% korting op alles hebben.
Bij paula's website waren de testers van deze variant uitverkocht.
Ik zal nog op de andere websites kijken, bedankt!

@jufjoke: geloof direct dat die Australian fijn is, maar niet echt voedende ingrediënten volgens mij? Zoek een crème waarvan ik echt een mooiere huid krijg .
Emma95 schreef:
29-06-2020 17:32
Hyaluronzuur is toch niet voedend. Het is (tijdelijk) vochtinbrengend en daardoor zie je fijne lijntjes eventjes minder.
Ik gebruik de hada labo premium lotion en die werkt voor mij heel goed onder de zonnebrand. Met alleen zonnebrand wordt m’n huid te droog maar met moisturizer wordt het te dik en wat plakkerig en dat vind ik niet fijn in de zomer. Ik dep het op een nat gezicht. Ik heb alleen deze nog gebruikt dus misschien dat het merk specifiek is of het voedend is. Ik weet dat hij iets dikker is dan normale hyaluronzuur.

https://www.timeless-uk.com/products/ne ... oner-170ml
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
29-06-2020 19:32
Bij paula's website waren de testers van deze variant uitverkocht.
Ik zal nog op de andere websites kijken, bedankt!

@jufjoke: geloof direct dat die Australian fijn is, maar niet echt voedende ingrediënten volgens mij? Zoek een crème waarvan ik echt een mooiere huid krijg .
Klopt wel, ja. Het bevat wel wat antioxidanten, en uiteraard de spf natuurlijk, maar als je op zoek bent naar een wat meer allround product qua echte verzorging, dan denk ik dat de Paula's Choice, die met het tintje, daar misschien beter aan voldoet.

Ikzelf neem het voor lief omdat ik al genoeg verzorging uit andere producten haal en ik heel erg dol ben op de finish die de Australian gold geeft. Ik heb zelfs minder foundation nodig.
Maar, misschien doet die getinte van Paula's Choice dat ook wel, die heb ik zelf nooit geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
29-06-2020 19:36
Ik gebruik de hada labo premium lotion en die werkt voor mij heel goed onder de zonnebrand. Met alleen zonnebrand wordt m’n huid te droog maar met moisturizer wordt het te dik en wat plakkerig en dat vind ik niet fijn in de zomer. Ik dep het op een nat gezicht. Ik heb alleen deze nog gebruikt dus misschien dat het merk specifiek is of het voedend is. Ik weet dat hij iets dikker is dan normale hyaluronzuur.

https://www.timeless-uk.com/products/ne ... oner-170ml
Klinkt interessant! De ingrediënten lijst ziet er goed uit, al moet ik zeggen dat ik geen idee heb wat BG is, het tweede ingrediënt op de lijst.
(Oh wacht, kort rondje Google leert dat er gewoon Butylene Glycol mee bedoeld wordt, een vochtinbrenger)

Ik koop nu niets.
Even niet.
Echt niet.

Maar ik ben wel erg geïnteresseerd in dit spul.
Misschien....
Jufjoke schreef:
29-06-2020 19:53
Klinkt interessant! De ingrediënten lijst ziet er goed uit, al moet ik zeggen dat ik geen idee heb wat BG is, het tweede ingrediënt op de lijst.
(Oh wacht, kort rondje Google leert dat er gewoon Butylene Glycol mee bedoeld wordt, een vochtinbrenger)

Ik koop nu niets.
Even niet.
Echt niet.

Maar ik ben wel erg geïnteresseerd in dit spul.
Misschien....
Haha ik heb regelmatig hetzelfde.. Je doet er heel lang mee, hebt misschien 2 druppels per keer nodig. Op reddit werd het veel aangeraden. Ik gebruik het in de zomer en winter al denk ik dat het vooral in de winter veel effect heeft (misschien helpt dat om de aankoop uit te stellen :proud: )
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
29-06-2020 19:53

Ik koop nu niets.
Even niet.
Echt niet.

Aaargh erg hè!
Stomtoevallig zat ik vanmorgen op precies dezelfde site te kijken. Mijn vitamine C is bijna op. Maar hij is momenteel uitverkocht, ze verwachten een verse aanlevering deze week.
Dus toen besloot ik Melano CC in mijn mandje te stoppen, een Japanse vitamine C, die ook heel goed bekend staat en schijnt zelfs 25% te bevatten. Daarna nog een Hada Labo cleanser erbij en en....en voor ik het weet zat ik op £42. Ik heb het scherm maar gauw weggeklikt. Want ik kan best even wachten tot de Timeless C er weer is en heb ik echt een nieuwe cleanser nodig...?

Edit: oeh ik krijg net een Cult Beauty bestelling binnen! Ik heb, eindelijk, Paula's Choice retinol besteld. Ben die van de TO een beetje zat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op Ebay naar die Melano CC te kijken, maar die is whitening en onderdrukt de melanine produktie.
Is dat niet een beetje eng?

Is het deze?
https://www.ebay.com/itm/ROHTO-Melano-C ... SwOmtefzVI
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
30-06-2020 11:59
Ik zit op Ebay naar die Melano CC te kijken, maar die is whitening en onderdrukt de melanine produktie.
Is dat niet een beetje eng?

Is het deze?
https://www.ebay.com/itm/ROHTO-Melano-C ... SwOmtefzVI
Volgens mij is het de essence en niet de cream, maar dat merk ja. En ik heb last van melasma, dus mij lijkt het wel wat, de reviews zijn goed en het is redelijk geprijsd. Maar ik blijf voor nu toch maar bij Timeless zelf, want die bevalt gewoon hartstikke goed.
Alle reacties Link kopieren
Voor pigmentvlekken of melasma is het misschien wel handig.
Ik heb wel een paar vervelende pigmentvlekken die ik altijd camoufleer.
Nog niets gevonden waarvan ze minder worden.
Jufjoke schreef:
29-06-2020 19:48
Klopt wel, ja. Het bevat wel wat antioxidanten, en uiteraard de spf natuurlijk, maar als je op zoek bent naar een wat meer allround product qua echte verzorging, dan denk ik dat de Paula's Choice, die met het tintje, daar misschien beter aan voldoet.

Ikzelf neem het voor lief omdat ik al genoeg verzorging uit andere producten haal en ik heel erg dol ben op de finish die de Australian gold geeft. Ik heb zelfs minder foundation nodig.
Maar, misschien doet die getinte van Paula's Choice dat ook wel, die heb ik zelf nooit geprobeerd.
Dat kan ik me voorstellen hoor dat extra verzorging in je crème niet nodig is , als je verder al allerlei verzorgende producten gebruikt :)
Jufjoke schreef:
28-06-2020 22:38
Heeft iemand hier ervaring met Good Molecules? Er zijn wat dingen bijna op en ik twijfel. Weer the ordinary? Iets anders proberen? Of eerst eens kijken of ik de producten die op zijn eigenlijk wel echt mis? Het is tenslotte niet zo dat ik niets heb staan. En eigenlijk zijn voor mij de echte essentiële producten:

- vitamine C
- retinol
- exfoliant
- spf

De rest is meer liefhebberij, maar of het échte noodzaak is? Misschien eerst eens kijken of ik bepaalde serums eigenlijk wel ga missen of niet.
Geen ervaring met moleculen merk, maar het klinkt als een goed idee om ff te kijken of je dingen gaat missen als je ze weglaat.

Heb de zonnegel niet meer gebruikt dus nog geen verdere ervaring met al dan niet rullen ...
Ik heb nooit eerder minerale poeder foundation geprobeerd, maar ik vind die van mintenz echt wel super mooi! Zeker in combinatie met de bronzer: sunkissed van Clinique.
Het maakt me ook nieuwsgierig naar de minerale poeder foundation van bareminerals.
Maar volgens mij zijn daar geen testers van?
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
30-06-2020 20:47
Ik heb nooit eerder minerale poeder foundation geprobeerd, maar ik vind die van mintenz echt wel super mooi! Zeker in combinatie met de bronzer: sunkissed van Clinique.
Het maakt me ook nieuwsgierig naar de minerale poeder foundation van bareminerals.
Maar volgens mij zijn daar geen testers van?
Nee, volgens mij niet. Maar ze hebben wel relatief voordelige starter kits. Misschien is dat iets voor jou, zeker als je al weet dat je van dat soort foundation houdt.
Zoiets. Al is dit maar van de eerste hit; je kunt het vast ook elders vinden, of misschien ook goedkoper.

https://www.parfumdreams.nl/bareMineral ... zMQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
30-06-2020 21:00
Nee, volgens mij niet. Maar ze hebben wel relatief voordelige starter kits. Misschien is dat iets voor jou, zeker als je al weet dat je van dat soort foundation houdt.
Zoiets. Al is dit maar van de eerste hit; je kunt het vast ook elders vinden, of misschien ook goedkoper.

https://www.parfumdreams.nl/bareMineral ... zMQAvD_BwE
Ze hebben tegenwoordig minerale poeder bij de Primark, een vrij grote pot voor slechts 2,50.
Ben ik nu aan het uitproberen -die kleine potjes van BareMinerals gingen vrij snel op- en het is tot nu toe prima.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
30-06-2020 21:05
Ze hebben tegenwoordig minerale poeder bij de Primark, een vrij grote pot voor slechts 2,50.
Ben ik nu aan het uitproberen -die kleine potjes van BareMinerals gingen vrij snel op- en het is tot nu toe prima.
Oh, wat leuk! Ik heb jaren geleden wel eens een poging gewaagd, maar ik kon niet echt wennen aan de manier van opbrengen. Misschien is dit nog wel een manier om het nog één keer te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven