“Vriendschap” verbroken

29-06-2020 21:10 28 berichten
Hoi allemaal,

een oud vriendin (Maud) van mij heeft sinds enkele jaren weer contact met mij opgenomen. Dit was in het begin leuk.

Sinds een tijd merk ik dat zij mij nodig heeft om over haar voormalig vriendenclubje te praten. Ze is boos op hem omdat zij allemaal voor haar ex gekozen hebben en voor de nieuwe vriendin van ex kiezen. Na doorvragen blijkt het vriendenclubje te bestaan uit vrienden (mannen) die elkaar al jaren kennen en aanhang. Mannen kennen elkaar al sinds zij een jaartje of 12 jaar waren. Maud was aanhang. Kreeg een relatie met ex toen ze 26 was. Inmiddels is die relatie over. Zij was toen 31 jaar. Ze blijft zeggen dat het haar vrienden waren maar dat iedereen haar heeft laten vallen.
Maud houdt ook niet op over wat iedereen haar aangedaan zou hebben. Vooral vriendin van ex zou een enorm vals mens zijn. Ik vind haar verhalen irritant, ongeloofwaardig en ook erg kinderachtig. Maud heeft weinig vriendschappen aangehouden of heel summier contact met mensen gehouden (toen zij met ex samen was). Ze lijkt ongelukkig, maar ziet niet in dat zij hier zelf schuldig aan is en dat zij andere mensen niet kan opleggen bevriend met haar te blijven. Als zij met mij wil bijkletsen gaat het alleen maar over beschreven onderwerp. Ik heb gezegd dat ik niet zo veel zin heb om daar steeds over te praten. Daarop stuurt zij mij dat ik geen goede vriendin ben. Dat ben ik ook niet. Heb jaren lang geen contact met haar gehad en nu moet ik luisteren naar puberale verhalen die totaal logisch zijn vanuit haar ex gezien.
Maud stuurt na jaren geen contact ineens bijna elke dag een appje met iets gemeens over andere mensen. Ik heb gezegd dat ik daar niet van hou en als ze niet stopt ik het erbij laat. Ze stopte niet. Dus zojuist gebeld en gezegd dat ze hulp moet zoeken en ik niet na jaren niets van haar gehoord te hebben ineens een of andere hulpverlener voor haar ga zijn. Bijkletsen betekent interesse van beide kanten voor mij en niet een praatgroep over zogenaamd leed dat haar is aangedaan. Wat ik vervelend vindt is dat ik weet dat ze nu weer iemand kwijt is (voor zo ver ik echt in haar leven was). Haar gedrag zorgt er denk ik voor dat mensen haar op den duur irritant gaan vinden. Denken jullie dat ik te “hard” ben geweest? Het voelt voor mij wel eerlijk, maar vind het toch lastig als ik weet dat iemand verdrietig is..
Goed gedaan. Hard, maar terecht.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je bent eerlijk geweest en hebt het afgekapt zodra je achter haar intenties kwam. Je hebt haar zelfs het advies gegeven hulp te zoeken. Beter had je het volgens mij niet kunnen aanpakken.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
goede keuze gemaakt. Maar dit verhaal heb ik eerder gelezen maar dan uit het oogpunt van jou vriendin. :idee: die constant met haar ex bezig was
Alle reacties Link kopieren
Haha het komt mij ook heeeel bekend voor

On topic: je bent niet gemeen of te hard geweest. Vind het juist dapper dat je eerlijk bent ipv negeren
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ik vind het niet aardig dat je hier ons verhaal neerzet :-[
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Maud*de*Braose schreef:
29-06-2020 21:28
Ik vind het niet aardig dat je hier ons verhaal neerzet :-[
Maud de Boze?
Alle reacties Link kopieren
Komt mij ook bekend voor dit verhaal. ;-D
Ab_Normaal schreef:
29-06-2020 21:37
Maud de Boze?
:cry:




:lol:
Maud*de*Braose schreef:
29-06-2020 21:46
:cry:
Maud de Broze
Ab_Normaal schreef:
29-06-2020 21:48
Maud de Broze
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
29-06-2020 21:28
Ik vind het niet aardig dat je hier ons verhaal neerzet :-[
Dat snap ik helemaal Maud! Hoog tijd dat we dan nu jouw kant van het verhaal horen.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg zo een 'mijn geheim deja-vu' bij dit verhaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
XxprisjuhxX schreef:
29-06-2020 21:24
goede keuze gemaakt. Maar dit verhaal heb ik eerder gelezen maar dan uit het oogpunt van jou vriendin. :idee: die constant met haar ex bezig was
Dat ja, er is zo ongeveer vanuit elke perspectief over geschreven inmiddels.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt voor de reacties! Dit verhaal heb ik niet vanuit verschillende perspectieven mee gemaakt, maar ik zie eigenlijk maar 1 oplossing en dat is de ‘vriendschap’ afkappen. Het voelt prettig om eerlijk te zijn en lastig omdat ik weet dat ze verdrietig is. Maar goed, ik denk dat hull voor haar beter is dan een ongelijkwaardige vriendschap.
viva-amber schreef:
29-06-2020 22:01
Ik krijg zo een 'mijn geheim deja-vu' bij dit verhaal.


Gaat iedereen weer daar lezen. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Druif6 schreef:
29-06-2020 22:36
Bedankt voor de reacties! Dit verhaal heb ik niet vanuit verschillende perspectieven mee gemaakt, maar ik zie eigenlijk maar 1 oplossing en dat is de ‘vriendschap’ afkappen. Het voelt prettig om eerlijk te zijn en lastig omdat ik weet dat ze verdrietig is. Maar goed, ik denk dat hull voor haar beter is dan een ongelijkwaardige vriendschap.

Ow echt? Je heb er niet zo lang geleden wel over geschreven. Vanuit een ander perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde gedaan. Sommige mensen hebben alleen maar zelfmedelijden en moeten helaas lessen leren op de harde manier. Ze moet leren hoe ze goede vriendschappen legt en het klinkt alsof ze niet begrijpt dat je eerst moet investeren voordat mensen je willen helpen met problemen.
Ik vind je juist wel een goede vriendin, je hebt het geprobeerd en ik vj d het heel aardig dat je met haar hebt willen bespreken dat haar gedrag niet gezond is en niet bij haar leeftijd past.
Ik ben zelf deze vriendin geweest en de meeste mensen nemen deze moeite niet. Dan weet je niet zo goed wat je verkeerd doet en blijft alleen maar gekwetst.
Bij mij was het een vage kennis die in een drukke winkelstraat me eens stevig heeft toegesproken. Ben die man nog dankbaar, al reageerde ik niet echt zo helaas.
viva-amber schreef:
29-06-2020 22:01
Ik krijg zo een 'mijn geheim deja-vu' bij dit verhaal.
Dit helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh krijst, gaan we weer?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Zonde van je tijd en energie. Lekker voor jezelf en rust kiezen!
Ik begrijp niet goed wat mijn eerdere topic over social media met dit onderwerp te maken heeft (omdat er mensen zijn die zeggen dat ik al over dit onderwerp geschreven heb) maar dat maakt ook niet zoveel uit. Mij ging het over het contact verbreken en eerlijk zijn en erg fijn te lezen dat de meeste mensen die gereageerd hebben bemoedigende woorden schrijven! Dankjewel :). Nu weet ik zeker een juiste keuze te hebben gemaakt.
Je trekt wel bijzondere vrienden aan, zeg. Wellicht is enige reflectie daarover ook wel op zijn plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven