Ledikant matrasje

29-06-2020 22:22 20 berichten
Goedenavond iedereen,

Vanavond op zoek gegaan naar een matrasje voor in het ledikant maar zó wat een keus. Ik dacht wellicht hebben jullie tips of ervaringen die jullie kunnen delen voor wat betreft een goede prijs/ kwaliteitsverhouding m.b.t. een matrasje voor in de ledikant.

Welke heb jij gekozen? En waarom?

Alvast bedankt voor het delen van je ervaring :-)!
anoniem_6454ee96597fa wijzigde dit bericht op 29-06-2020 22:58
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ledikant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ikea, ik denk zelfs de goedkoopste.
Alle reacties Link kopieren
Een baby is zo licht, die hoeft echt niet het duurste van het duurste. Het ligt allemaal prima. Wij hebben er gewoon eentje gekocht bij Prenatal.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
29-06-2020 22:26
Gewoon ikea, ik denk zelfs de goedkoopste.
Heeft Ikea geen andere maten?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
29-06-2020 22:28
Heeft Ikea geen andere maten?
Nee hoor, gewoon 120x60

Maar dat is wel een goede: TO, welke maat moet je hebben? Want sommige winkels verkopen ledikanten met een afwijkende maat.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 22:31
31.97% gewijzigd
Ledikantje hebben we tweedehands gekocht en toen bij de IKEA een nieuw matrasje gekocht. Niet de allergoedkoopste, maar net eentje duurder. Iets dikker vonden we wel een fijn idee. Zelf slapen we ook op de net eentje duurder dan het goedkoopste matras en dat bevalt prima, dus dat leek ons ook prima voor onze baby.
Alle reacties Link kopieren
Prénatal, die in de aanbieding was.
Alle reacties Link kopieren
Tweedehands bij het ledikantje... super eenvoudig matrasje, inmiddels ons tweede kindje erop. Kinderen zijn zo licht, die slapen echt overal prima op.
Alle reacties Link kopieren
Bij mama loes eentje in de aanbieding. Ik ben wel overstag gegaan voor de aerosleep bij de tweede...
Nouschi schreef:
29-06-2020 22:24
Het ledikant.
:rolling:
Maartje2016 schreef:
29-06-2020 22:30
Nee hoor, gewoon 120x60

Maar dat is wel een goede: TO, welke maat moet je hebben? Want sommige winkels verkopen ledikanten met een afwijkende maat.
Het gaat inderdaad om de maat 120x60 :-)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een goedkope op internet.
Wij hebben 2 ouderwetse ledikanten met afwijkende maten dus er was niet veel keus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook één van de goedkopere ikea matrassen, kinderen hebben er beiden heerlijk op geslapen.
Toen wij hem verkochten na 5 jaar vond ik het matras er nog steeds goed uit zien, geen kuil op de plek waar de kinderen altijd hebben gelegen.
Aerosleep matras en matje erbij. Was niet het duurste matrasje, zat er tussenin. Maar die vonden wij zelf het fijnst aan voelen. Dat aerosleep matje vond ik wel echt heel fijn! Paar keer gespuugd in bed, dan is zo’n matje sneller gewassen dan een heel matras. En ik nam hem ook altijd mee op vakantie, dan lag ze op iets met haar eigen geur erin en niet op een matrasje met van dat plastic er omheen zoals je vaak ziet in vakantieparken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even lid worden van de Consumentenbond of het matrasjestestrapport aanvragen (deze optie is niet duur).

Dat het matrasje goedkoop mag zijn omdat de baby nog licht is, is een kulargument. Een babyhoofd is relatief zwaar en je wil niet dat het hoofd van het kindje in het matrasje wegzakt, dat is gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aerosleep, niet een hele dure hoor! Maar vind het een erg fijn matras en die topper is zoals hierboven gezegd echt ideaal! Met spugen, doorlekken, als je op vakantie gaat. Dat ding is zo gewassen en je neemt t overal mee naar toe.
Ik zou ook kijken naar de dikte van het matras. Volgens mij wordt het wel aangeraden om een bepaalde dikte te nemen (ik dacht dat het minimaal 10 cm was).
Verder gewoon waar jullie je goed bij voelen. En wat jullie ervoor willen betalen
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
29-06-2020 23:40
Gewoon even lid worden van de Consumentenbond of het matrasjestestrapport aanvragen (deze optie is niet duur).

Dat het matrasje goedkoop mag zijn omdat de baby nog licht is, is een kulargument. Een babyhoofd is relatief zwaar en je wil niet dat het hoofd van het kindje in het matrasje wegzakt, dat is gevaarlijk.
Himlavalv van ikea kwam als beste uit de test. Tevens volledig afwasbaar matras. Deze hebben wij genomen. Baby is er nog niet (maar ligt eerste paar weken in wiegje) dus hoe de baby 'm vindt, weten we nog niet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben die van Ikea die 'als beste uit de test' kwam. In ieder geval, de test van 2017 was dat.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste heb ik me behoorlijk laten leiden door hormonen en het feit dat alles nieuw, duur, duurder moest.
Dat heeft geleid tot een heel fijn matrasje wat goed zou zijn voor kinderen met allergieen e.d. Gezien het feit dat man en ik behoorlijke hooikoortspatienten zijn en daarnaast veel last hebben van huisstofmijt e.d. leek me dat echt nodig, zo'n matras.

Het is handig af te nemen, volledig nat te spuiten waarna het snel en makkelijk opdroogt, maar dat is het dan ook. Mijn dochters lijken geen vna beiden last te hebben van een allergie..Geen Aerosleep overigens.

Toen baby 2 arriveerde en oudste nog niet oud genoeg was om over te gaan naar een ander bed, heb ik een matrasje bij de babydump gekocht, niet de goedkoopste, maar het matrasje wat daarna kwam. En dat werkt net zo goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven