Entertainment alle pijlers

Samantha en Michael, nog steeds gescheiden.

14-05-2019 16:17 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zag dat er nog geen nieuwe geopend was en aangezien de oude gesloten is, hierbij een nieuwe.

Samantha is nog steeds lekker bezig aan haar instagram te zien :facepalm:

Hier een linkje naar het oude topic entertainment/samantha-en-michael-schei ... 27791600
Alle reacties Link kopieren
normaal wordt zijn verjaardag ook breed uitgemeten met blauwe taarten met zijn favo figuurtje er op etc
Vind het eigenlijk ook wel heel stil ze was zo actief altijd op instagram en youtube en op beide nogal stil. Als dat maar geen voorteken is....
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze eindelijk in gezien dat het beter is om niks te posten op social media. :proud:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
29-06-2020 20:29
Misschien heeft ze eindelijk in gezien dat het beter is om niks te posten op social media. :proud:
Jaaaaaah ze heeft het licht gezien.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft maar met een schuin oog te hebben meegekeken de afgelopen jaren en je kunt concluderen dat Samantha volkomen ongeschikt is als moeder. Ik kan er echt met de pet niet bij dat er nog mensen zijn die het hebben over 'liefdevol', 'ze kan haar leven toch gebeterd hebben' en 'afkraken' terwijl op andere topics al Veilig Thuis wordt gebeld als de buurvrouw een keer haar stem verheft tegen haar kind.
Wel fijn dan dat je niet in de hulpverlening werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
29-06-2020 21:14
Wel fijn dan dat je niet in de hulpverlening werkt.
Ik denk dat ook niet alle forummers die vinden dat er niet zo veel mis met haar is, maar dat ze gewoon 'wel eens iets geks heeft gedaan', in de hulpverlening werken.
Bedoel je dat ik het per definitie niet goed zie omdat ik niet in de hulpverlening werk?
En heb ik dan geen recht van spreken? Als ik je reactie hiermee goed interpreteer, vind ik 'm net zo kort door de bocht als je mijn reactie waarschijnlijk vindt.
Ik bedoel: dat het fijn is dat je niets met dat soort mensen hoeft. Voor jou en voor de cliënt.
Ik heb niemand zien zeggen dat het allemaal wel meevalt. Wel dat ze van haar kinderen houdt, ook al kan ze er niet naar handelen en de hoop dat het netwerk wat ze nu heeft haar overeind houdt zodat ze voor het nieuwe kind kan zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
29-06-2020 21:34
Ik bedoel: dat het fijn is dat je niets met dat soort mensen hoeft. Voor jou en voor de cliënt.
Ik heb niemand zien zeggen dat het allemaal wel meevalt. Wel dat ze van haar kinderen houdt, ook al kan ze er niet naar handelen en de hoop dat het netwerk wat ze nu heeft haar overeind houdt zodat ze voor het nieuwe kind kan zorgen.
Ik heb zeker wel reacties gelezen die haar gedrag bagatelliseren. En ìk zeg dan weer niet dat ze niet van haar kinderen houdt. Maar houden van en een geschikte moeder zijn, zijn toch twee verschillende dingen?
Anyway, we vallen in herhaling.

Overigens heb ik het hier over Samantha en niet over 'dat soort mensen'. Vervelend dat je me de woorden in de mond legt. Je mag dan in de hulpverlening werken, vrij van vooroordelen ben je zo te zien niet.
Wat is mijn vooroordeel dan?
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
29-06-2020 21:44
Wat is mijn vooroordeel dan?
Dat ik zou denken in termen van 'dat soort mensen' (wat impliceert dat ik op 'jouw' doelgroep neerkijk) en dat het dus maar goed is dat ik er niets mee hoef.
Ook hier zul je een weerwoord op hebben, maar het is niet de Nemain en Mona-show, dus ik wens je verder nog een fijne avond.
LieveMona schreef:
29-06-2020 21:53
Dat ik zou denken in termen van 'dat soort mensen' (wat impliceert dat ik op 'jouw' doelgroep neerkijk) en dat het dus maar goed is dat ik er niets mee hoef.
Ook hier zul je een weerwoord op hebben, maar het is niet de Nemain en Mona-show, dus ik wens je verder nog een fijne avond.
Nee joh, dat bedoel ik helemaal niet, dat je o wie dan ook neerkijkt. Als je geen mogelijkheden ziet of hoopt op mogelijkheden heb je met dit soort mensen toch niets te doen? Zou voor jou niet prettig zijn, want frustrerend en demotiverend en voor de cliënt niet fijn zijn, omdat die niet geholpen wordt.
Ach, er zijn een paar miljoen kinderen in Nederland die opgroeien bij "minder geschikte" ouders vergeleken bij de de geldende maatstaven die ook per decennia veranderen. De kinderen die "perfecte" ouders hebben volgens de maatstaven waren en zijn in de minderheid. Anders was de wereld niet zo verknipt. Wat een kind echt nodig heeft is liefde.

Of dat nou van een "ongeschikte" moeder is volgens de geldende normen van het moment doet er helemaal niks toe. Genoeg "geweldige" moeders volgens de maatstaven die hun kinderen geen liefde kunnen geven. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd zijn. Eten heel veel mensen een dikke boterham van.

Samantha wijkt niet zo heel veel af vergeleken met een kwart van de bevolking, ze valt alleen extra op omdat ze steeds de media opzoekt. Dat is ook het enige waarvan ik denk wat doe je jezelf en je kinderen aan.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
29-06-2020 21:56
Nee joh, dat bedoel ik helemaal niet, dat je o wie dan ook neerkijkt. Als je geen mogelijkheden ziet of hoopt op mogelijkheden heb je met dit soort mensen toch niets te doen? Zou voor jou niet prettig zijn, want frustrerend en demotiverend en voor de cliënt niet fijn zijn, omdat die niet geholpen wordt.
Dat geloof ik dan weer wel ;-)
Maar denk jij oprecht (en dat is geen retorische of cynische vraag) dat Samantha geholpen wil en dus kán worden? Dat ze op een dag goed voor zichzelf en haar kinderen kan zorgen? Denk jij echt dat iedereen te 'redden' is?
Nou, ik denk niet dat een kwart van de moeders in Nederland zulke ernstige misstappen maakt dat ze ontzet/ontheven kunnen worden. Godzijdank niet.
LieveMona schreef:
29-06-2020 22:00
Dat geloof ik dan weer wel ;-)
Maar denk jij oprecht (en dat is geen retorische of cynische vraag) dat Samantha geholpen wil en dus kán worden? Dat ze op een dag goed voor zichzelf en haar kinderen kan zorgen? Denk jij echt dat iedereen te 'redden' is?
Nee dat denk ik niet. Maar ik weet uit ervaring dat er ook moeders zijn die ineens het licht zien en hun zaken op orde stellen. En ik hoop dat Samantha dat ook lukt.
Alle reacties Link kopieren
Grietje51 schreef:
29-06-2020 21:57
Ach, er zijn een paar miljoen kinderen in Nederland die opgroeien bij "minder geschikte" ouders vergeleken bij de de geldende maatstaven die ook per decennia veranderen. De kinderen die "perfecte" ouders hebben volgens de maatstaven waren en zijn in de minderheid. Anders was de wereld niet zo verknipt. Wat een kind echt nodig heeft is liefde.

Of dat nou van een "ongeschikte" moeder is volgens de geldende normen van het moment doet er helemaal niks toe. Genoeg "geweldige" moeders volgens de maatstaven die hun kinderen geen liefde kunnen geven. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd zijn. Eten heel veel mensen een dikke boterham van.

Samantha wijkt niet zo heel veel af vergeleken met een kwart van de bevolking, ze valt alleen extra op omdat ze steeds de media opzoekt. Dat is ook het enige waarvan ik denk wat doe je jezelf en je kinderen aan.
Denk dat de perfecte moeder/ ouder niet bestaat. En eens dat liefde het belangrijkst is. Maar je moeder vinden na de zoveelste zelfmoordpoging of op internet een filmpje tegenkomen van je moeder die coke van haar vagina laat snuiven, lijkt me op z'n minst traumatisch voor een kind.
Een moeder die psychisch zo instabiel is als Samantha en bij wie al twee kinderen zijn 'weggehaald', lijkt me niet meer vallen onder het kopje 'minder geschikt, hoor.
Nemain• schreef:
29-06-2020 22:01
Nou, ik denk niet dat een kwart van de moeders in Nederland zulke ernstige misstappen maakt dat ze ontzet/ontheven kunnen worden. Godzijdank niet.
Dat denk ik dus wel, alleen weten die vaak net onder de radar te blijven. Mijn ervaring is dat er heel veel ongeschikte ouders zijn. Dat zie je overal terug, kijk alleen maar eens op viva hoeveel mensen er beschadigd uit hun jeugd gekomen zijn door totaal ongeschikte ouders. Misstappen die volgens de wet ontheffing rechtvaardigt als je ermee in aanraking komt neemt niet weg dat er genoeg misstappen onder de radar blijven. Ik ken echt serieus hele enge mensen die hun kinderen enorm beschadigt hebben maar door oa hun status de dans ontsprongen zijn. Er zijn echt duizenden ouders zoals Samantha of nog vele malen erger. Alleen lopen die er niet zo mee te koop.
1000 is niet een kwart van alle ouders. Dan heb je het over 8 kinderen per schoolklas die ernstig mishandeld e/o verwaarloosd worden zonder zicht op verbetering.
Sterker nog, het gros van de gezinnen met gedwongen hulpverlening vindt geen ontheffing/ontzetting plaats.
1000 is geen duizenden.
Niq schreef:
30-06-2020 08:25
1000 is geen duizenden.
Ook 1000den niet.
Daar gaat het mij niet om.
Nu maar hopen dat Sammie met wat nieuws komt, want al die wijsheden zijn ook best boring.
Alle reacties Link kopieren
uiteraard bestaat de perfecte moeder niet. Maar een moeder die drugs gebruikt, terwijl ze alleenstaande moeder al was en de kinderen onder haar hoede had, noem ik alles behalve 'niet zo perfect maar ze houdt wel van ze!' En paar keer zelfmoordpogingen waar haar kinderen bij waren. Is geen gevalletje 'gebeurd ons allemaal wel eens'. Om de haverklap weer een nieuw fout vriendje mee naar huis. En zo zijn er nog tal andere voorbeelden.
Misschien heeft Samantha gewoon eindelijk eens genoeg van alle media aandacht en houdt ze het gewoon lekker rustig nu op insta en youtube?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven