Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Testen... frustratie

30-06-2020 10:33 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren wat vage klachten zoals keelpijn, koortsig, moe zijn en niet helemaal fit voelen. Na overleg met mijn werkgever, mag ik niet komen werken, maar moet ik mij eerst laten testen.
Zelf denk ik niet dat het Corona is, maar goed, toch maar het landelijke nummer gebeld om te testen.
Zij adviseren ook een test, maar de testlocaties liggen 35 kilometer verderop, ik heb geen rijbewijs, en ook geen partner. Ze hebben nagevraagd of er een uitzondering gemaakt kon worden om in mijn woonplaats te testen, maar dit is niet mogelijk. Ik moet maar iemand in mijn omgeving vragen om te rijden. Niemand kan of wil rijden, ivm werk, plannen of bang om eventueel besmet te worden, mocht het toch corona zijn.
Nogmaals mijn werk gebeld, maar ik mag echt niet komen werken, en als ik mij niet test, dan zijn de ziektekosten voor eigen rekening. Zo frustrerend dit, en ik weet niet wat te doen, hoe zouden jullie dit oplossen? Ik heb ook niet genoeg vakantieuren die ik kan inzetten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-06-2020 13:09
nou ja, testen is niet verplicht
alleen wordt het dan zelf-quarantaine

De GGD roept in de nieuwe campagne mensen op om zich te laten testen, dus laat ze maar met een oplossing komen.
Het is juist belangrijk dat nieuwe mogelijke besmettingshaarden opgespoord worden.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rijbewijs?
Auto lenen/huren?

En anders hoop ik gewoon dat de GGD met een oplossing komt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen wat Susan zegt,: ziekmelden.
Al die zogenaamde 'denk in mogelijkheden'-oplossingen zijn een potentiële bron van verspreiding en onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
30-06-2020 13:24
De GGD roept in de nieuwe campagne mensen op om zich te laten testen, dus laat ze maar met een oplossing komen.
Het is juist belangrijk dat nieuwe mogelijke besmettingshaarden opgespoord worden.
maar dan nog: niet verplicht

pas als de overheid het verplicht maakt, komen er oplossingen voor inmobielen (=autolozen)
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
30-06-2020 13:25
Heb je een rijbewijs?
Auto lenen/huren?

En anders hoop ik gewoon dat de GGD met een oplossing komt.
Ooh stom staat er duidelijk geen rijbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een woonvoorziening voor verstandelijk beperkten. Als wij cliënten hebben met klachten moet de GGD komen met de mobiele testlocatie. Ze zullen er niet happig op zijn, maar wij moeten er dus op aandringen, want wij mogen niet met een mogelijke corona patient in 1 auto natuurlijk.

En waar de werkgever mee dreigt dat kan helemaal niet, rare werkgever.

Fijn dat de huisarts meedenkt, al vind ik het niet geheel redelijk dat de kosten dan voor jou zijn. Sterkte!
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 12:16
Normaal was ik met deze klachten wel gaan werken, Als het enigzins gaat probeer ik het altijd. Omdat ik veel met collega’s en klanten werk nu dus niet. De testlocaties zijn op een bedrijventerrein, testen gaat vanuit de auto. Maar in mijn situatie dus niet mogelijk, en ik zal vast niet de enige zijn zonder auto en zonder partner.

Ik hoop dat de huisarts vanmiddag besluit te testen, dat ik snel de uitslag heb, en hopelijk gewoon weer aan het werk kan zodra ik me wat fitter voel.
Eigenlijk best raar dat je alleen vanuit een auto getest kan worden. Genoeg mensen zonder auto lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Huisartsenpost inschakelen?

Misschien kunnen zij meer druk zetten om een test in eigen gemeente of bij hen voor de deur te krijgen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
DontYouHatePants schreef:
30-06-2020 13:04
Ze kan toch niet met het ov als iemand zijnde die misschien corona heeft?
Geen goed advies dit, niet doen.
Ja? Dat heb ik allang en breed ge-edit
-Darkside- schreef:
30-06-2020 15:38
Ja? Dat heb ik allang en breed ge-edit
Als je terug kijkt zie je dat jouw oorspronkelijke post waarin je aangaf dat ze misschien met het ov kon gaan van 13:03 was en mijn reactie daarop om 13:04.
Toen had je de edit nog niet gemaakt.
Misschien is het niet verplicht, maar ook in belang van de GGD zelf dat mensen wel gaan testen.
Ik heb mijzelf daarom, laatst, niet laten testen. Vond het teveel gedoe/reistijd. Nu schat ik de kans groter in dat het een ander virus is geweest, maar toch.....Vrees dat er veel mensen zijn die zo denken en dat is niet heel erg in het belang van onze algemene gezondheid/samenleving.
Was zelf wel zo non egoïstisch om niet onder de mensen te komen, maar ook dat zal niet iedereen laten.
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 11:01
Update, naar advies van hier toch nog een keer de huisarts gebeld, ik heb vanmiddag een afspraak, en dan beslist hij of ik in de praktijk getest kan worden. Dit is wel op eigen kosten, maar dat is dan maar zo.
Wat een gedoe he allemaal. Er is geen duidelijke lijn, iedereen doet maar wat. De een krijgt heel wat anders te horen dan de ander, dat blijkt maar weer.
Mijn huisarts en werkgever deden helemaal niet moeilijk over testen, maar dat komt waarschijnlijk dan omdat ik in de zorg werk.
Maar mijn huisarts wilde me absoluut niet in zijn praktijk hebben als zijnde verdacht van corona, dus mocht niet komen.
Ben benieuwd of TO wel langs de praktijk mag.
De kosten hoefde ik ook niet te betalen, is niet eens over gesproken.
Maar misschien ligt dat ook aan de sector waar ik in werk.
Succes in elk geval TO!
Ik ben ook eens gaan zoeken waar die test locaties zich dan allemaal bevinden. Ik zie wel steden waar het kan maar geen adres. Ook niet handig want zo weet je van te voren dus niet of het te fietsen is, mocht je in die steden wonen, en als je niet met de auto komt moet je het melden.
DontYouHatePants schreef:
30-06-2020 15:45
Als je terug kijkt zie je dat jouw oorspronkelijke post waarin je aangaf dat ze misschien met het ov kon gaan van 13:03 was en mijn reactie daarop om 13:04.
Toen had je de edit nog niet gemaakt.
Ik heb dat vlak erna gedaan omdat ik me ook bedacht dat het niet kon. Dat jij anderen wel de les maar niks terugleest, kan ik niks aan doen.
-Darkside- schreef:
30-06-2020 16:15
Ik heb dat vlak erna gedaan omdat ik me ook bedacht dat het niet kon. Dat jij anderen wel de les maar niks terugleest, kan ik niks aan doen.
Voor de rest gaat het wel of ben je altijd zo?
DontYouHatePants schreef:
30-06-2020 16:18
Voor de rest gaat het wel of ben je altijd zo?
Uhm sorry?
Ik word gewoon niet graag afgerekend op iets dat ik allang verbeterd heb.
Maar jij je zin, je hebt me op een fout betrapt. Hulde hoor!
Je krijgt de viva trofee.
-Darkside- schreef:
30-06-2020 16:20
Uhm sorry?
Ik word gewoon niet graag afgerekend op iets dat ik allang verbeterd heb.
Maar jij je zin, je hebt me op een fout betrapt. Hulde hoor!
Je krijgt de viva trofee.
Je had het nog niet verbeterd toen ik mijn reactie gaf, dat probeerde ik net al uit te leggen en kan je gewoon ook terugzien als je de tijden van posten checked.
Adviseren om met ov te gaan stond er toen en daar reageerde ik op. Je edit stond er toen nog niet.

Maar fijn, ik heb altijd al een trofee willen hebben, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag de test gedaan bij de huisarts, ik mocht gewoon naar de praktijk komen. Daarna moest ik het gaan inleveren in het priklab in het ziekenhuis, en bloed prikken op antistoffen. Ik moest een afspraak maken bij het priklab, maar mocht gewoon tussen andere patienten ik de wachtruimte plaats nemen.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 18:19
Ik heb vanmiddag de test gedaan bij de huisarts, ik mocht gewoon naar de praktijk komen. Daarna moest ik het gaan inleveren in het priklab in het ziekenhuis, en bloed prikken op antistoffen. Ik moest een afspraak maken bij het priklab, maar mocht gewoon tussen andere patienten ik de wachtruimte plaats nemen.
En nu maar wachten en hopen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 18:19
Ik heb vanmiddag de test gedaan bij de huisarts, ik mocht gewoon naar de praktijk komen. Daarna moest ik het gaan inleveren in het priklab in het ziekenhuis, en bloed prikken op antistoffen. Ik moest een afspraak maken bij het priklab, maar mocht gewoon tussen andere patienten ik de wachtruimte plaats nemen.

Fijn dat het gelukt is. Wel vreemd dat je tussen de andere patiënten mocht zitten. Je had wel een mondkapje op, neem ik aan?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 18:19
Ik heb vanmiddag de test gedaan bij de huisarts, ik mocht gewoon naar de praktijk komen. Daarna moest ik het gaan inleveren in het priklab in het ziekenhuis, en bloed prikken op antistoffen. Ik moest een afspraak maken bij het priklab, maar mocht gewoon tussen andere patienten ik de wachtruimte plaats nemen.
Dat bloedprikken is helemaal niet standaard bij een Corona test. Heel apart. De GGD biedt dat niet aan bij alle mensen die door een teststraat rijden, sterker nog, als je een afspraak maakt wordt nadrukkelijk gezegd dat je niet op antistoffen getest wordt. Niks tegen jou hoor, maar zo bijzonder hoe er overal weer verschillend gehandeld wordt...

En in het zkh gewoon tussen andere mensen in zitten 😮😮😮😮?? Bizar! Hier bij het zkh staan mensen in beschermende kleding bij de ingang en met klachten die zouden kunnen horen bij Corona kom je het zkh helemaal niet in. Er is een aparte ingang voor mensen met die klachten en die worden allemaal strikt gescheiden gehouden. Echt heel raar dat dit bij jou zo ‘makkelijk’ ging en nogal risicovol voor iedereen om je heen!
Jagersvrouw schreef:
30-06-2020 15:05
Eigenlijk best raar dat je alleen vanuit een auto getest kan worden. Genoeg mensen zonder auto lijkt me.
Ik ben laatst getest en degene voor me was op de fiets. Hij werd keurig geholpen.
Wat een bijzondere gang van zaken? En waarom gelijk een antistoffen test? Dat is toch volkomen zinloos? En die antistoffen testen worden ook nog niet breed aangeboden. Ik werk in een huisartsenpraktijk, maar er wordt zeer gereserveerd mee om gegaan. Ze worden zeker niet klakkeloos aangeboden.
Ik schrik er eigenlijk wel een beetje van hoe de huisarts en het ziekenhuis gehandeld hebben in deze situatie.

Hier hebben we een aparte dokterspraktijk voor corona zodat mensen met andere klachten ook nog naar de huisarts kunnen. En ik hoorde dat het bij het ziekenhuis ook gescheiden wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken en het valt me niet mee: Bij mij in de buurt zijn de testlocaties ook minstens 15 km verderop.

Had toch verwacht dat dat gewoon in mijn eigen middelgrote woonplaats zou kunnen.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven