IVF 0 bevruchtingen

20-06-2020 19:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een afgebroken poging wegens corona waren we weer opgestart met onze IVF poging. De stimulatiefase duurde lang (22 dagen menopur 225 IE), uiteindelijk waren er 5 follikels waar 4 eicellen uitkwamen. Vandaag belde het ziekenhuis dat er 0 eitjes bevrucht zijn. Omdat het zaterdag is belde de dienstdoende arts, dus er was geen ruimte voor overleg met de gynaecoloog.

Als het goed is gaan we over een week of twee overleggen met de gynaecoloog. Hebben jullie tips waar we het over kunnen hebben? Ik vind een grondige voorbereiding voor zo'n gesprek namelijk heel prettig, dan word ik minder overvallen.

Natuurlijk baal ik heel erg en ben ook wel verdrietig, maar ik wil het beste uit de twee ICSI pogingen halen (want dat was het advies van de dienstdoende arts).

Dank je wel :)
Geen advies, maar sowieso sterkte!! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Uit het vroeger topic prikbitches ken ik verschillende meiden waar er wel bevruchting waren Met icsi maar niet Ivf. Dit had bij hun te maken met de harde celwand of zoiets.

Ik zou ook wat vragen over de stimulatie. 4 eitjes is mooi, maar bij ons probeerde dit tussen de 6-8 te laten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Hier ook ivf gehad met 0 bevruchtingen. De icsi daarna wel 2 embryos.

Vreemde was wel dat de ivf ervoor er wel gewoon bevruchtingen waren en embryo's. Dus kan ook altijd geval pech zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Ik was zo verdrietig. Eerste icsi raak.
Geef de hoop niet op!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie lieve woorden :).

Het leek er anderhalve week geleden op dat ik maar één follikel zou hebben, maar de kleintjes eromheen groeiden toch door, gelukkig. Liever had ik natuurlijk 6-8 eicellen gehad, maar 4 is voor 5 follikels een goede score.

Hebben jullie nog laten uitzoeken waar het door kwam? Eicelwand, spermacellen of iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Ze zeiden dat dat niet kon. Tenzij je in belgie zit dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, jeetje kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent.
De kans op bevruchting is met icsi veel groter is mij verteld dus misschien geeft dat wel wat hoop. Hoe was de spermakwaliteit?
Daarnaast zou ik vragen om verandering in je medicatie want 5 follikels is niet heel veel.
Ik had met icsi de eerste keer 4 embryo’s en de tweede keer 8 embryo’s dus het kan ook echt nog per keer verschillen!
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een teleurstelling.
Weet je wat je AMH is? Is deze ok voor je leeftijd?
Als je ietsje ouder bent dan kan het zijn dat jouw eitjes beter reageren op isci.
Dit geldt vaak ook voor een wat lager amh. Het kan zijn dat het schilletje wat dikker is.

Het kan zijn dat het net een maand was waarin er wat minder follikels klaar lagen of dat je met andere/meer stimulatie beter te stimuleren bent.
Gaan ze in jouw ziekenhuis tot 225?
In Duitsland doen ze bijvoorbeeld het dubbele.

Hoe is de spermakwaliteit van je man?
Het kan ook zijn dat er sprake is van dna fragmentatie (dit testen ze niet in NL).

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.

Afgelopen week hebben we een gesprek gehad met de gynaecoloog. Zij zag het niet somber in, ICSI leek voor haar de logische stap. Zaadkwaliteit was prima (ruim voldoende voor IVF in elk geval), eicellen waren op het oog ook goed van kwaliteit. Vanwege mijn leeftijd (32 jaar) en geen andere factoren die hiervoor een indicatie zouden kunnen geven vond ze het geen meerwaarde om amh te controleren.

Ik heb nog wel een vraag, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. De afgelopen poging heb ik decapeptyl gebruikt (een agonistenschema dus). Hebben jullie ervaring met een antagonistenschema? Het heeft niet de voorkeur van de gynaecoloog, maar als ik het zelf graag zou willen dan mag ik ook zo'n schema volgen. Ik heb allerlei wetenschappelijke artikelen gelezen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik het jullie vraag.

Misschien is het beter om deze vraag te stellen in het IVF/ICSI topic, maar die wil ik niet vervuilen met mijn eigen vragen, vandaar dat ik het hier doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een van mijn pogingen decapeptyl gespoten, maar ik moet zeggen dat ik me (tot mijn eigen verbazing) mijn ervaringen van ruim een jaar geleden ermee niet meer herinner.

Ik had mezelf wel sterk voorgenomen om voor mijn eigen mentale rust juist niet in wetenschappelijke artikelen (ondanks dat ik ze prima begrijp/kan duiden) te duiken en de overwegingen echt over te laten aan de experts. En dat is lastig, omdat er in een traject zo weinig ruimte is voor een leercurve. Daarom werden wij na 2 dramatisch mislukte pogingen ook een beetje wanhopig. Wat ons geholpen heeft, is een 2nd opinion in een ander ziekenhuis. Dat kostte een lange wachttijd, zal nu met corona ongetwijfeld nog erger zijn, maar we kregen de keuzes van onze artsen bevestigd en dat gaf ons vertrouwen voor poging 3.
Alle reacties Link kopieren
Krullie-wullie schreef:
30-06-2020 13:54
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.

Afgelopen week hebben we een gesprek gehad met de gynaecoloog. Zij zag het niet somber in, ICSI leek voor haar de logische stap. Zaadkwaliteit was prima (ruim voldoende voor IVF in elk geval), eicellen waren op het oog ook goed van kwaliteit. Vanwege mijn leeftijd (32 jaar) en geen andere factoren die hiervoor een indicatie zouden kunnen geven vond ze het geen meerwaarde om amh te controleren.

Ik heb nog wel een vraag, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. De afgelopen poging heb ik decapeptyl gebruikt (een agonistenschema dus). Hebben jullie ervaring met een antagonistenschema? Het heeft niet de voorkeur van de gynaecoloog, maar als ik het zelf graag zou willen dan mag ik ook zo'n schema volgen. Ik heb allerlei wetenschappelijke artikelen gelezen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik het jullie vraag.

Misschien is het beter om deze vraag te stellen in het IVF/ICSI topic, maar die wil ik niet vervuilen met mijn eigen vragen, vandaar dat ik het hier doe.
Wat ontzettend vervelend dat je 0 bevruchtingen had. Overigens vind ik het erg raar dat je AMH niet gewoon even wordt getest. Is een simpele bloedtest. Ik ben zelf onlangs overgestapt naar een ziekenhuis in België en daar testen ze zoveel vaker allerlei bloedwaardes. Maar om even op je vraag te antwoorden, ik heb net in België voor de eerste keer IVF met een antagonistenschema gedaan. Wat wil je er precies over weten?
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
30-06-2020 14:18
Wat ontzettend vervelend dat je 0 bevruchtingen had. Overigens vind ik het erg raar dat je AMH niet gewoon even wordt getest. Is een simpele bloedtest. Ik ben zelf onlangs overgestapt naar een ziekenhuis in België en daar testen ze zoveel vaker allerlei bloedwaardes. Maar om even op je vraag te antwoorden, ik heb net in België voor de eerste keer IVF met een antagonistenschema gedaan. Wat wil je er precies over weten?
Hoe zat het met de hoeveelheid follikels in het agonistenschema in vergelijking met het antagonistenschema?

Mijn vraag is eigenlijk de volgende: bij beide keren opstarten (de eerste keer is afgebroken vanwege corona) lagen er zo'n 10 follikels 'klaar' (6 om 4 bij de eerste keer en 5 om 5 bij de tweede keer). De eerste keer heb ik geen echo gehad na een week stimuleren met menopur, want die poging is dus afgebroken. Bij de tweede keer zijn er slechts 5 follikels gaan groeien: 4 in mijn linkereistok en 1 in mijn rechtereistok. Ik was heel tevreden met 4 eicellen daaruit, maar het voelt alsof er meer mogelijk moet zijn, omdat ik tijdens de laatste keer IUI wel 3 eiblaasjes had met 75IE menopur. Het voelt voor mij alsof de decapeptyl ook de groei van de eiblaasjes remt, vandaar dat ik misschien een ander schema zou willen proberen. Maar het kan natuurlijk ook nog steeds gewoon 'pech' zijn dat maar de helft is gaan groeien. Nou is kwaliteit natuurlijk nog steeds beter dan kwantiteit, maar meer eicellen zou toch mooi zijn.

Ik wil mijn tweede poging gewoon graag optimaal benutten en wil de beste kans nemen, maar ik weet niet wat de beste kans is. En ik wil zo graag invloed uitoefenen op de uitkomst, maar ik kan zo weinig doen. Moet ik er gewoon op vertrouwen dat wat de gynaecoloog zegt het beste plan is? En als de uitkomst dan tegenvalt, heb ik het dan fout gedaan door niet iets anders aan te dragen?

Nou, dat dus. Wat een klotezooi zo'n traject. En die van mij is nog maar net begonnen en ik mag helemaal niet klagen, maar ik voel me zo machteloos.

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden trouwens, dat doet me goed :)
Alle reacties Link kopieren
Krullie-wullie schreef:
30-06-2020 14:33
Hoe zat het met de hoeveelheid follikels in het agonistenschema in vergelijking met het antagonistenschema?

Mijn vraag is eigenlijk de volgende: bij beide keren opstarten (de eerste keer is afgebroken vanwege corona) lagen er zo'n 10 follikels 'klaar' (6 om 4 bij de eerste keer en 5 om 5 bij de tweede keer). De eerste keer heb ik geen echo gehad na een week stimuleren met menopur, want die poging is dus afgebroken. Bij de tweede keer zijn er slechts 5 follikels gaan groeien: 4 in mijn linkereistok en 1 in mijn rechtereistok. Ik was heel tevreden met 4 eicellen daaruit, maar het voelt alsof er meer mogelijk moet zijn, omdat ik tijdens de laatste keer IUI wel 3 eiblaasjes had met 75IE menopur. Het voelt voor mij alsof de decapeptyl ook de groei van de eiblaasjes remt, vandaar dat ik misschien een ander schema zou willen proberen. Maar het kan natuurlijk ook nog steeds gewoon 'pech' zijn dat maar de helft is gaan groeien. Nou is kwaliteit natuurlijk nog steeds beter dan kwantiteit, maar meer eicellen zou toch mooi zijn.

Ik wil mijn tweede poging gewoon graag optimaal benutten en wil de beste kans nemen, maar ik weet niet wat de beste kans is. En ik wil zo graag invloed uitoefenen op de uitkomst, maar ik kan zo weinig doen. Moet ik er gewoon op vertrouwen dat wat de gynaecoloog zegt het beste plan is? En als de uitkomst dan tegenvalt, heb ik het dan fout gedaan door niet iets anders aan te dragen?

Nou, dat dus. Wat een klotezooi zo'n traject. En die van mij is nog maar net begonnen en ik mag helemaal niet klagen, maar ik voel me zo machteloos.

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden trouwens, dat doet me goed :)

Heeft de arts gezegd nu hoger te willen stimuleren? En met een ander medicijn?
daisyliz wijzigde dit bericht op 03-07-2020 16:19
24.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, je hebt gelijk, dan is het vergelijken van schema's en opbrengsten niet heel zinvol inderdaad.

225 is de maximale dosis volgens het protocol. De gynaecoloog zag niet veel meerwaarde in een hogere dosering, misschien is 300 nog mogelijk, maar veel hoger willen ze eigenlijk niet gaan. Ze zei ook dat het niet heel veel uitmaakt of je nou spuit met menopur of met een ander medicijn. Op zich heb ik wel goede ervaringen met menopur, dus dat zie ik wel zitten.

Misschien moet ik het allemaal gewoon loslaten, het normale protocol volgen (want we hadden immers 4 eicellen, dat is oké) en ICSI in plaats van IVF. Als het dan weer leidt tot een onsuccesvolle poging dan kunnen we altijd nog kijken naar andere opties en meer tests.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt voor mij alsof de decapeptyl ook de groei van de eiblaasjes remt, vandaar dat ik misschien een ander schema zou willen proberen. Maar het kan natuurlijk ook nog steeds gewoon 'pech' zijn dat maar de helft is gaan groeien. Nou is kwaliteit natuurlijk nog steeds beter dan kwantiteit, maar meer eicellen zou toch mooi zijn.
Misschien kan ik je op dat vlak wel geruststellen, hoewel de situaties dus nooit te vergelijken zijn. Ik ben pas in een van de latere pogingen deca gaan spuiten en bij mij werd het aantal eicellen juist elke poging meer. Wat bij mij weer ongewenst was want ik had door de grote hoeveelheid eicellen lage kwaliteit en veel fysieke klachten.

Op vele vlakken blijft het echt een grote gok, probeer de regie een beetje los te laten en er zo ontspannen mogelijk in te gaan kan ik alleen maar adviseren (onmogelijk, I know)
Alle reacties Link kopieren
wat lijkt me dat een rot gevoel, zoveel moeite en geen bevruchtingen.

Het kan zijn dat icsi wel bevruchtingen oplevert, anders zou je nog naar het Radboud kunnen gaan die doen aan AOA om de eicel te activeren. Wat betreft amh: op zich zegt die waarde niet veel over de kwaliteit van de eicel, het kan wat zeggen over je voorraad, en over de mogelijkheid tot stimulatie. Toch flauw dat ze dat niet wil prikken want is kleine moeite. Weet je je fsh, of progesteron waardes?

Voor je leeftijd heb je niet een erg hoge opbrengst maar op zich zegt dat ook niet veel. Ik heb altijd een antagonistisch schema gehad en mij opbrengst wat uitstekend, en het aantal bevruchtingen met icsi ook. Je kan wel vragen om een ander stimulatiemiddel zoals rekovelle, of gonal F etc., en het lijkt een beetje willekeur maar volgens mij wordt er in sommige ziekenhuizen wel degelijk veel hoger gedoseerd. Je kan altijd wisselen van ziekenhuis voor advies maar de wachttijden zijn lang omdat afdelingen zolang stil hebben gelegen. Je kan altijd een 2e poging doen en mocht de stimulatie tegenvallen, dus weinig groei tov je AFC, de poging afbreken, en bij wederom geen bevruchtingen kun je altijd voor de 3e poging uitwijken naar Gent, of Nijmegen, Neem dan wel voor 2021 een verzekering bij UMC die vergoeden een 4e poging.

Ik hoop voor je dat je snel verder mag.
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik reageer wat laat maar hoop je toch nog een hart onder de riem te kunnen steken. Ik heb in mijn IVF carrière bij twee vd 9 behandelingen geen of maar weinig bevruchtingen gehad. Beide keren was de stimulatie ook moeizaam en had ik er een slecht gevoel bij.
Uiteindelijk 3x zwanger geraakt van een IVF embryo.
De laatste keer adviseerde gynaecoloog ook ICSI, op mijn verzoek hebben we 50/50 gedaan. Dus 5 eicellen met IVF en 5 met ICSI. Ben nu zwanger van 2 IVF embryo’s (nog even afwachten of het er 1 of 2 zijn), en er zijn 1 IVF en 1 ICSI ingevroren. Qua bevruchtingen en opbrengst dus betere resultaten met IVF.

Het kan dus goed zijn dat je een slechte lichting hebt gehad. Heel vervelend, zeker van alle energie die je in zo’n poging hebt gestopt. Maar weet dus dat het daarna gewoon goed kan gaan, ook als je weer IVF zou willen proberen. succes!
Alle reacties Link kopieren
PinotGrigio3 schreef:
27-07-2020 13:08
Hi, ik reageer wat laat maar hoop je toch nog een hart onder de riem te kunnen steken. Ik heb in mijn IVF carrière bij twee vd 9 behandelingen geen of maar weinig bevruchtingen gehad. Beide keren was de stimulatie ook moeizaam en had ik er een slecht gevoel bij.
Uiteindelijk 3x zwanger geraakt van een IVF embryo.
De laatste keer adviseerde gynaecoloog ook ICSI, op mijn verzoek hebben we 50/50 gedaan. Dus 5 eicellen met IVF en 5 met ICSI. Ben nu zwanger van 2 IVF embryo’s (nog even afwachten of het er 1 of 2 zijn), en er zijn 1 IVF en 1 ICSI ingevroren. Qua bevruchtingen en opbrengst dus betere resultaten met IVF.

Het kan dus goed zijn dat je een slechte lichting hebt gehad. Heel vervelend, zeker van alle energie die je in zo’n poging hebt gestopt. Maar weet dus dat het daarna gewoon goed kan gaan, ook als je weer IVF zou willen proberen. succes!
Wat is de reden dat je 50/50 hebt gedaan? Wat zijn de voordelen?
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
27-07-2020 21:29
Wat is de reden dat je 50/50 hebt gedaan? Wat zijn de voordelen?
Puur mijn gevoel, was twee keer zwanger geworden door IVF. Omdat de keer ervoor de bevruchtingen slecht waren, adviseerde de arts ICSI. Maar omdat ik 10 eicellen had, was 50/50 ook wel een veilige optie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven