Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
30-06-2020 13:16
Zeg DS, kun je niet gewoon eens zeggen: sorry, ik heb me vergist? Of ja, je hebt gelijk? Waarom altijd van alles erbij halen, wat er vaak ook nog eens niet toe doet? Ben je hier om een discussie te winnen? Of om het gesprek aan te gaan?
Je vraag is wel beantwoord intussen, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ervaren van discriminatie in Nederland, april 2020
https://www.scp.nl/publicaties/publicat ... derland-ii
Alle reacties Link kopieren
Deze is duidelijker, zelfde onderzoek, maar overzichtelijker



https://nos.nl/artikel/2336228-racisme- ... jfers.html
DS1971 schreef:
30-06-2020 15:05
Ik kon het zo snel niet vinden. Maar nogmaals, het ging er mij niet om of mensen het zijn, of denken, het ging er mij om dat ik niet denk dat men hier denkt iets kwijt te raken als racisme verdwijnt, al was het maar omdat voor heel veel Nederlanders racisme vooral iets is of was wat hier in Nederland niet speelde.
En wat als iets toch racistisch blijkt te zijn en zij dat eerst nooit zo zagen? Welke gevoelens geeft dat?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2020 15:08
Ik had het over een manier om een brug te kunnen slaan maar de extremisten hebben daar geen trek in, dus laat maar.
Hoe heb je dan een brug geslagen met je donkere buurvrouw waar je al 20 jaar goed mee kunt opschieten? Sorry dat ik het weer vraag, maar ik begrijp het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
alfea schreef:
30-06-2020 15:17
Je vraag is wel beantwoord intussen, trouwens.
Ja, idd. Al gebruikt hij er wel erg veel woorden voor. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2020 15:06
Spektakel betekent indrukwekkend schouwspel. Dat is re-enactment doorgaans. Wat is er in deze context mis met dat woord?
Maar welk indrukkend schouwspel wil je dan laten opvoeren? En door wie?
Wanna grow up to be
Be a debaser
quiaquia schreef:
30-06-2020 14:49
Ik kon onze discussie niet terugvinden, nu herinner ik me wat meer details.

Racisme heeft niet altijd bestaan. Vreemdelingenhaat, xenofobie en dergelijke weer wel, maar de neiging om mensen onder te verdelen in verschillende rassen is een relatief jong verschijnsel.
Achteraf een soort historische misvatting met grote gevolgen, die tot op de dag van vandaag hun sporen hebben nagelaten. Want biologisch gezien bestaan mensenrassen niet.
Laat staan dat je aan die ''rassen'' allerlei eigenschappen koppelen kan.

Tot zeker de tweede wereldoorlog was het heel normaal om te denken dat het blanke ras nu eenmaal superieur was aan de anderen.
Uitgestorven zijn die gedachtes nog steeds niet.
En daar moeten we wel naar toe.
Je hebt inderdaad gelijk. Wat ik eigenlijk bedoel is het onderscheid maken. Want ook iemand die vanuit wetenschappelijk oogpunt zegt rassen bestaan niet, kan racistisch gedrag vertonen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2020 15:11
Het laatste restje spontaniteit tov andere culturen is wel uit me geslagen door de recente ontwikkelingen.
Wat je voorstelt betekent dat alleen ánderen moeite moeten doen. Dat het hun verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat ze niet met racisme te maken krijgen. Je snapt toch wel dat dat niet de bedoeling is? Helemaal als je vindt dat zijn hún cultuur met ons moeten delen... het zijn Nederlanders, hè?

En er zijn dus al festivals, zoals Kwaku, waarop je kunt vinden wat je zoekt, maar je doet de moeite niet eens om dat te vinden, dus waarom zouden mensen nog meer moeite moeten gaan doen om jou te bereiken? echt de omgekeerde wereld.
Chienandalou schreef:
30-06-2020 15:01
Het verschil zit hem in de woorden ‘zijn’ versus ‘voelen’, daarnaast betekent superieur niet verheven.
Moraliteit is geen gegeven.

En het is echt heel ironisch. Maar goed, dat zie jij duidelijk niet zo.
DS1971 schreef:
30-06-2020 14:30
Met deugen in deze context wordt bedoeld dat je op een bepaalde manier even duidelijk toont dat je moreel superieur bent. Strikt genomen is het dus allesbehalve deugen. ;)
Door wie wordt dat bedoeld? Wie hanteert die nieuwe definitie van deugen? Ik heb dat woord in ieder geval nog nooit zo gebruikt. Waar komt het vandaan?
alfea schreef:
30-06-2020 15:16
Ja, dat weten we nou wel, dat jij daar niet in gelooft. Maar het zou wel handig zijn als je wilt aannemen dat er veel mensen dus wél zo denken, al vind jij dat onredelijk. Je neemt jezelf als maatstaf en dat klopt gewoon niet. Dat je je alleen al niet kunt voorstellen dat mensen denken iets kwijt te raken terwijl dat al tig keer is gezegd de afgelopen draadjes door mensen, dat ze door deze 'politieke correctheid' en 'doorslaan' zichzelf niet meer kunnen zijn, geen grappen meer kunnen maken, hun favoriete racistische presentator van tv moet.

Het ís ongemakkelijk om te erkennen dat je profiteert van racisme. Maar het is wel zo.
Dus je verwijt mij dat ik zeg wat ik denk en vervolgens vertel jij mij dat het zo is als jij zegt.

Ook hier is de ironie sterk.
wittereiger schreef:
30-06-2020 15:23
En wat als iets toch racistisch blijkt te zijn en zij dat eerst nooit zo zagen? Welke gevoelens geeft dat?
Ik vermoed vooral ontkenning.
kadanz schreef:
30-06-2020 15:37
Door wie wordt dat bedoeld? Wie hanteert die nieuwe definitie van deugen? Ik heb dat woord in ieder geval nog nooit zo gebruikt. Waar komt het vandaan?
Mensen die een beetje moeten lachen om al dat woke gedoe.

Ik ben het de afgelopen weken heel vaak tegengekomen in diverse opinies. Gek, dat jij het niet kent.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-06-2020 15:38
Dus je verwijt mij dat ik zeg wat ik denk en vervolgens vertel jij mij dat het zo is als jij zegt.

Ook hier is de ironie sterk.
Tuurlijk, joh. Blijf vooral lezen wat je wil lezen.
Wilhetnietweten schreef:
30-06-2020 15:27
Hoe heb je dan een brug geslagen met je donkere buurvrouw waar je al 20 jaar goed mee kunt opschieten? Sorry dat ik het weer vraag, maar ik begrijp het gewoon niet.
Die is gewoon net zo Brabants als ik ook al heeft ze Surinaamse roots.
We raakten aan de praat en aan de borrel. Maar zo gingen die dingen jaren geleden.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 15:37
Door wie wordt dat bedoeld? Wie hanteert die nieuwe definitie van deugen? Ik heb dat woord in ieder geval nog nooit zo gebruikt. Waar komt het vandaan?
Volgens mij uit de koker van alt right. http://anw.inl.nl/article/deugmens

Natuurlijk anders als je het hebt over Rutger Bregman's "De meeste mensen deugen" bijvoorbeeld, daar is het positief bedoeld (wat me logischer lijkt).
redbulletje schreef:
30-06-2020 15:11
Het laatste restje spontaniteit tov andere culturen is wel uit me geslagen door de recente ontwikkelingen.
Zolang ik je hier ken heb je een sterke mening gehad op dit forum. Over kinderen, over politiek, je hebt altijd een keiharde mening klaarstaan. Snoeiharde meningen en uitspraken soms. Het lijkt me sterk dat je je zo uit het veld laat slaan door een discussie. Een discussie waar de meeste mensen jou gewoon netjes aanhoren. Het lijkt me eerder dat je geen millimeter wil toegeven.

Prima, even goede vrienden nogmaals, maar doe niet alsof het door ons komt. Sta gewoon voor je mening.
alfea schreef:
30-06-2020 15:41
Tuurlijk, joh. Blijf vooral lezen wat je wil lezen.
Ik lees: maar het is wel zo.

En daar moet ik uithalen dat het slechts een mening is?

Sorry, maar dat ontgaat mij dan echt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-06-2020 15:43
Die is gewoon net zo Brabants als ik ook al heeft ze Surinaamse roots.
We raakten aan de praat en aan de borrel. Maar zo gingen die dingen jaren geleden.
Maar... zo’n beetje alle Surinamers in Nederland zijn zo Brabants als wat, of Limburgs of Zuid-Hollands of Gronings etc. Wat is het verschil dan tussen al die mensen en jouw buurvrouw?
DS1971 schreef:
30-06-2020 15:41
Mensen die een beetje moeten lachen om al dat woke gedoe.

Ik ben het de afgelopen weken heel vaak tegengekomen in diverse opinies. Gek, dat jij het niet kent.
Ooh ik ken het heel goed en weet precies uit welke hoek het komt. Deugmens. Gutmensch. Ik gaf je een opening om je daarvan te distantieren.
alfea schreef:
30-06-2020 15:45
Volgens mij uit de koker van alt right. http://anw.inl.nl/article/deugmens

Natuurlijk anders als je het hebt over Rutger Bregman's "De meeste mensen deugen" bijvoorbeeld, daar is het positief bedoeld (wat me logischer lijkt).
Ja, want al die columnisten die de afgelopen weken het hadden over deugen, dat zijn eigenlijk extreem rechtse engnekken. Dat moet het zijn!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 15:50
Ooh ik ken het heel goed en weet precies uit welke hoek het komt. Deugmens. Gutmensch. Ik gaf je een opening om je daarvan te distantieren.
Omg en ik heel serieus op jou reageren ook, sorry :rofl:
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-06-2020 15:48
Ik lees: maar het is wel zo.

En daar moet ik uithalen dat het slechts een mening is?

Sorry, maar dat ontgaat mij dan echt.
Nee.
kadanz schreef:
30-06-2020 15:50
Ooh ik ken het heel goed en weet precies uit welke hoek het komt. Deugmens. Gutmensch. Ik gaf je een opening om je daarvan te distantieren.
Ik heb beiden woorden niet gebruikt.

Dat het ook gebruikt wordt in de extreemrechtse hoek zal best wel. Maar dat maakt het gebruik ervan niet iets wat verdacht is. Maar lekker die doorzichtige poging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven