Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
30-06-2020 20:19
. Zou je zoals gebruikelijk gewoon onder een quote willen reageren?
Dit is voor mij gebruikelijk. Dus ... nee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hetvrijewoord schreef:
30-06-2020 20:25
Maar je kunt dus vervolgens niet meer reageren op hetgeen geschreven wordt binnen de quote want dat is vervolgens verdwenen.
Het is echt onlogisch forummen.

Overigens: als ik op specifiek zaken wil reageren maak ik dat dik gedrukt en gebruik ik gewoon witregels voor het volgende waarop ik wil reageren als het veel wordt.
Daar heb je een goed punt
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
30-06-2020 20:25
Maar je kunt dus vervolgens niet meer reageren op hetgeen geschreven wordt binnen de quote want dat is vervolgens verdwenen.
Het is echt onlogisch forummen.

Overigens: als ik op specifiek zaken wil reageren maak ik dat dik gedrukt en gebruik ik gewoon witregels voor het volgende waarop ik wil reageren als het veel wordt.
Dat is wel vervelend inderdaad.
blijfgewoonbianca schreef:
30-06-2020 20:28
Dit is voor mij gebruikelijk. Dus ... nee.

Heb je niet begrepen wat er onhandig aan is, wat er vervolgens niet meer werkt?
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 20:29
Daar heb je een goed punt
Welnee. Dan doe je knip- plak en klaar.
Leer er nou maar mee leven, want zolang het niet verboden is blijf ik het doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
30-06-2020 20:32
Welnee. Dan doe je knip- plak en klaar.
Leer er nou maar mee leven, want zolang het niet verboden is blijf ik het doen.
#
blijfgewoonbianca schreef:
30-06-2020 20:32
Welnee. Dan doe je knip- plak en klaar.
Leer er nou maar mee leven, want zolang het niet verboden is blijf ik het doen.
Dan moeten ze jouw teksten tussen de teksten die je quote uitknippen.... Dat is een gedoe. Het lezen is inderdaad bij lange teksten met veel reacties makkelijk, maar een reactie op jouw reactie is niet te doen..

Maar goed, je gaat het volgens mij vooral niet anders doen nu omdat dat toegeven aan is. En omdat anderen het storend vinden, blijf ik het juist doen. Beetje kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
30-06-2020 20:09
Ze zeggen dat je niet mag vloeken in de kerk, zou dat de reden zijn dat we niet (willen) zien dat we (volgens Leon de Winter) met een meestergreep van links te maken hebben?



Leg dat over de gebeurtenissen van zeker de afgelopen weken, dus niet de periode van echte betrokkenheid en verbijstering direct na het incident in USA, en je ziet dat alles in het teken is komen te staan van een enorme hetze tegen de “witten”.

Veel van de reacties in dit topic komt van links....... dat hebben we afgelopen decennia vaker gehoord. Wanneer worden we weer wakker? De mensen die vinden dat er hier in Nederland vergelijkbaar racisme heerst als USA kunnen ook elders hun heil gaan zoeken. Laten we ons nou niet laten overlopen, het is net zo goed “ons” land.

STOP de polarisatie nu het nog kan.
Dit signaleer ik dus ook. En hier op het forum gebeurt dus precies wat "ze" willen. Een aantal mensen heeft zich een pedante houding aangemeten en is alleen maar bezig op anderen die niet dezelfde mening hebben doch er iets van willen begrijpen, denigrerend te reageren.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 20:26
Hij stelt dat we onze verschillen benadrukken. Dat is een hele generieke statement die volgens mij niet van toepassing is in de discussie van de afgelopen jaren. Hij creëert dus een valse tegenstelling. Wederom vanuit een gevoel aangevallen terwijl er geen aanval is.
Hij zegt Laten we onze eenheid benadrukken in plaats van onze verschillen.
Dat is wat anders.
Er zijn verschillen, die zijn toch vastgesteld? Of het kleur, afkomst, sekse, leeftijd, of wat dan ook betreft. De schrijver creëert die verschillen niet. Mijn interpretatie van de laatste alinea van dat artikel is 'we zijn verschillende mensen in NL, laten samen discriminatie aanpakken'.
Hetvrijewoord schreef:
30-06-2020 20:19
Hierom werkt dat quoten binnen een andere quote gewoon niet, dit is erg onhandig lezen en reageren. Zou je zoals gebruikelijk gewoon onder een quote willen reageren? Dat leest en reageert ook een stuk prettiger.
Hier heb ik haar gisteren ook op aangesproken. Buiten het feit dat het misschien niet fijn leest.
Is het nog kwalijker want je past een quote aan. Je quote iemand en past die quote aan als zijnde dat die het geschreven heeft.

Ik zie wel vaak dat iemand een ander quote en dan een deel dik gedrukt maar en er vervolgens netjes onder reageert. Dat is prima.
Maar als je in de quote gaat aanpassen dan doe je alsof iemand dat heeft gezegd.

Het gekke is, dat ze vervolgens heel irritant zegt, nee het is niet verboden dus ik ga lekker door..
Het lijkt mij wel verboden om quotes aan te passen maar goed dat is een tweede. Als meerdere mensen zeggen van hey doe dat liever niet, vind ik niet zo fijn.
Wat is dan de reden om te zeggen nee ik ga lekker door. Interessant doen? lekker stellig zijn.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 20:22
Alles in het teken van een enorme hetze tegen 'witten'? Wat dan? Serieus, waar ben je aangevallen? Wat is je ontnomen? Wat heb je ingeleverd? Wat heb je moeten doen? Wat heb je moeten laten?

Bovenal, op welke manier loop ik over je heen? Zou je dat uit kunnen leggen, liefst aan de hand van één van mijn posts.
Oh en by the way, ik ben aardig rechts, zeker niet links.
Voel jij je als individu aangesproken? De huidige hetze is een voorbeeld van (groeps)opruiing, vooral via sociale media, waar de rechter jaar of 8 geleden aanleiding vond om tot een veroordeling te komen. Zou mij niets verbazen als dit zo door zal blijven gaan dat er weer jurisprudentie uit voort gaat komen.

Hetze waar beeldvorming en scheiding in goed en fout enorm speelt. Dus jij hebt het over jij en ik, maar dat is helemaal niet relevant. Gelukkig komen er steeds meer mensen in actie met een tegengeluid. Lijkt de coronacrisis wel, alleen daar kun helaas een ander mee treffen. Verschil van mening hoort godzijdank bij onze democratie.
Alle reacties Link kopieren
mijn hemel, krijgen we die discussie nou weer? Nogal offtopic
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
30-06-2020 20:47
Hier heb ik haar gisteren ook op aangesproken. Buiten het feit dat het misschien niet fijn leest.
Is het nog kwalijker want je past een quote aan. Je quote iemand en past die quote aan als zijnde dat die het geschreven heeft.

Ik zie wel vaak dat iemand een ander quote en dan een deel dik gedrukt maar en er vervolgens netjes onder reageert. Dat is prima.
Maar als je in de quote gaat aanpassen dan doe je alsof iemand dat heeft gezegd.

Het gekke is, dat ze vervolgens heel irritant zegt, nee het is niet verboden dus ik ga lekker door..
Het lijkt mij wel verboden om quotes aan te passen maar goed dat is een tweede. Als meerdere mensen zeggen van hey doe dat liever niet, vind ik niet zo fijn.
Wat is dan de reden om te zeggen nee ik ga lekker door. Interessant doen? lekker stellig zijn.
He ja,....laten we het nog eens dunnetjes over doen.
Nogmaals : napraat. Mag je er net zo lang over huilen als je wil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
30-06-2020 20:47
Hier heb ik haar gisteren ook op aangesproken. Buiten het feit dat het misschien niet fijn leest.
Is het nog kwalijker want je past een quote aan. Je quote iemand en past die quote aan als zijnde dat die het geschreven heeft.

Ik zie wel vaak dat iemand een ander quote en dan een deel dik gedrukt maar en er vervolgens netjes onder reageert. Dat is prima.
Maar als je in de quote gaat aanpassen dan doe je alsof iemand dat heeft gezegd.

Het gekke is, dat ze vervolgens heel irritant zegt, nee het is niet verboden dus ik ga lekker door..
Het lijkt mij wel verboden om quotes aan te passen maar goed dat is een tweede. Als meerdere mensen zeggen van hey doe dat liever niet, vind ik niet zo fijn.
Wat is dan de reden om te zeggen nee ik ga lekker door. Interessant doen? lekker stellig zijn.
Ga lekker naar Napraat zeg.
cookielover wijzigde dit bericht op 30-06-2020 20:48
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
30-06-2020 20:41
Dit signaleer ik dus ook. En hier op het forum gebeurt dus precies wat "ze" willen. Een aantal mensen heeft zich een pedante houding aangemeten en is alleen maar bezig op anderen die niet dezelfde mening hebben doch er iets van willen begrijpen, denigrerend te reageren.
Klopt helemaal, respect en anders mogen denken en/of zijn lijkt er steeds minder bij te horen.
Alle reacties Link kopieren
alfea schreef:
30-06-2020 13:53
Yup, voor veel mensen is gelijke rechten als taart. Als een groep die ook krijgt, is er minder voor ons. Onzin, maar wel een vaak onbewust gedachte.

Vandaag neemt Chanel Lodik de account van @zeikschrift over op instagram. Heel interessant om eens te bekijken, hoe ze vertelt hoe je kunt meestrijden als wit persoon zonder het podium van zwarte mensen over te nemen. Ik denk dat dat wel een dingetje is, dat ook hier gebeurt (mij ongetwijfeld ook, met de beste bedoelingen).

Daarnaast zegt ze dat er twee belangrijke redenen zijn waarom er naar zwarte mensen minder wordt geluisterd dan naar witte mensen.
1. omdat ze als zwarte vrouw altijd vanuit ervaring spreekt volgens toehoorders, en daarom minder betrouwbaar is, hoeveel ze zich ook in het onderwerp heeft verdiept
2. hoewel haar toon hetzelfde is als die van een witte collega, die van haar wordt uitgelegd als boos en agressief.

Ook dat hebben we in deze topics al vaker gezien. Kan zeker aanraden om haar stories, inclusief voorbeelden van bovenstaande, te bekijken.
Volgens mij heb ik in deze drie topics daar ook al heel vaak over geschreven.

Zwarte vrouwen zijn volgens witte mensen, meestal mannen, altijd boos, fel, agressief of alledrie tegelijk.

Ik krijg ook altijd het verwijt boos te zijn hier, zelfs wanneer ik in mijn joggingbroek op de bank wat voor me uit lig te tikken.
Am Yisrael Chai!
Abyss schreef:
30-06-2020 20:47
Hier heb ik haar gisteren ook op aangesproken. Buiten het feit dat het misschien niet fijn leest.
Is het nog kwalijker want je past een quote aan. Je quote iemand en past die quote aan als zijnde dat die het geschreven heeft.

Ik zie wel vaak dat iemand een ander quote en dan een deel dik gedrukt maar en er vervolgens netjes onder reageert. Dat is prima.
Maar als je in de quote gaat aanpassen dan doe je alsof iemand dat heeft gezegd.

Het gekke is, dat ze vervolgens heel irritant zegt, nee het is niet verboden dus ik ga lekker door..
Het lijkt mij wel verboden om quotes aan te passen maar goed dat is een tweede. Als meerdere mensen zeggen van hey doe dat liever niet, vind ik niet zo fijn.
Wat is dan de reden om te zeggen nee ik ga lekker door. Interessant doen? lekker stellig zijn.
Nou dat lees ik zo dan helemaal niet. Voor mij is het duidelijk een reactie op de quote
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-06-2020 13:54
Voor mij is de discussie het doel.
Best wel ziekelijk vind ik dat, gezien het feit dat meerdere mensen al hebben aangegeven dat ze hier hun ziel en zaligheid blootgeven of dat ze hier rouwen om slachtoffers.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-06-2020 20:53
Best wel ziekelijk vind ik dat, gezien het feit dat meerdere mensen al hebben aangegeven dat ze hier hun ziel en zaligheid blootgeven of dat ze hier rouwen om slachtoffers.
Dit is toch een discussieforum? Wat het doel dan nog? Maar ga vooral door met wat jullie blootgeven noemen. Kleine tip, verander de naam van het topic anders zouden er weer mensen kunnen zijn die denken dat het om een discussie gaat.
manonna wijzigde dit bericht op 30-06-2020 21:23
24.34% gewijzigd
Manonna schreef:
30-06-2020 20:41
Dit signaleer ik dus ook. En hier op het forum gebeurt dus precies wat "ze" willen. Een aantal mensen heeft zich een pedante houding aangemeten en is alleen maar bezig op anderen die niet dezelfde mening hebben doch er iets van willen begrijpen, denigrerend te reageren.
Welke mening bedoel je?
fashionvictim schreef:
30-06-2020 20:50
Volgens mij heb ik in deze drie topics daar ook al heel vaak over geschreven.

Zwarte vrouwen zijn volgens witte mensen, meestal mannen, altijd boos, fel, agressief of alledrie tegelijk.

Ik krijg ook altijd het verwijt boos te zijn hier, zelfs wanneer ik in mijn joggingbroek op de bank wat voor me uit lig te tikken.
Zo komt het op mij soms ook over, maar dat heb ik ook bij een aantal andere forummers. Geen idee of die ook in joggingbroek op de bank liggen 😁
Maar dat is vaak gewoon hoe mensen woordelijk reageren en schrijven. Mensen die ik goed ken kunnen op mail anders overkomen dan irl.
Oakes schreef:
30-06-2020 20:43
Hij zegt Laten we onze eenheid benadrukken in plaats van onze verschillen.
Dat is wat anders.
Er zijn verschillen, die zijn toch vastgesteld? Of het kleur, afkomst, sekse, leeftijd, of wat dan ook betreft. De schrijver creëert die verschillen niet. Mijn interpretatie van de laatste alinea van dat artikel is 'we zijn verschillende mensen in NL, laten samen discriminatie aanpakken'.
Voor een deel snap ik de bezwaren. Ja er zijn extremisten die meeliften in het discriminatie/racisme-debat. Extremisten die er misschien inderdaad een zwart-vs-wit verhaal van maken.

Dat betekent echter niet dat je die hele discussie maar op de grote hoop van algemene discriminatie moet gooien. Een specifiek probleem mag best specifiek benoemd worden. Waarom zie je dat als verschil benadrukken? Tegen feministen zeg je toch ook niet: sluit je maar aan bij BLM en ga samen in debat, vorm een eenheid met z'n allen?
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 21:00
4.03% gewijzigd
rosanna08 schreef:
30-06-2020 20:48
mijn hemel, krijgen we die discussie nou weer? Nogal offtopic
Sommige mensen moeten zichzelf altijd maar weer centraal stellen.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
30-06-2020 14:59
Wat bedoel je dan met ‘een spektakel als re-enactment’?
Volgens mij is dat namelijk hetgene waar mensen over vielen. In ieder geval ik.
Nee, voor mij niet. Ik viel en val over het feit dat Redbulletje op allerlei verschillende manieren al meermaals heeft gezegd dan wel heeft laten blijken dat wat haar betreft dit hele gesprek of dit hele onderwerp onzin is en haar zelfs racistisch "maakt". Ook de drogredenen als "straks mag blanke vla ook al niet meer" of dat wit ipv blank zeggen een soort extremistisch complot is van "zwarten" (volgens Redbulletje zijn we kennelijk nooit mensen...) zijn al tig keer langs gekomen.

Vervolgens zegt ze "ja, als ze nu leuk een soort Pasar Malam zouden doen zodat we kennis kunnen maken met hun cultuur".

Dat stoort me. Die walgelijke houding alsof zij meer Nederlander is dan ik, en alsof zwarte mensen op de wereld zijn om haar te entertainen terwijl je niet eens het fatsoen hebt om ze als gelijkwaardig gesprekspartner te zien...
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
30-06-2020 20:41
Dit signaleer ik dus ook. En hier op het forum gebeurt dus precies wat "ze" willen. Een aantal mensen heeft zich een pedante houding aangemeten en is alleen maar bezig op anderen die niet dezelfde mening hebben doch er iets van willen begrijpen, denigrerend te reageren.
Dan negeer je die mensen en reageer je alleen op de mensen die wel echt in gesprek gaan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven