Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
maandag 29 juni 2020 om 12:45
Alles is goed
Echo was mooi met springende baby en nergens een oorzaak van het bloedverlies. Het bloeden is ook gestopt en ik ben weer blanco bij het afvegen
De verloskundige heeft ook bevestigd dat ik de baby voel en niet mijn darmen
Ze zei tijdens de echo toen de baby heen en weer stuiterde ‘zo die moet je al voelen of niet?’
Bedankt voor jullie lieve woorden
De verloskundige heeft ook bevestigd dat ik de baby voel en niet mijn darmen
Bedankt voor jullie lieve woorden
maandag 29 juni 2020 om 12:48
maandag 29 juni 2020 om 13:11
Ahw wat lief Molly
Bij je eerste is het niet zo makkelijk te voelen. Wat je kan doen is na een flinke inspanning op bed gaan liggen op je linker zij. Dan doorbloed je baarmoeder het meest en als je dan helemaal ontspand kan je soms al je baby voelen. Je baby slaapt namelijk als je zelf beweegt en wordt wakker als je ontspand. Dan stopt het schommelen in de buik wat baby’s zo lekker vinden
Bij je eerste is het niet zo makkelijk te voelen. Wat je kan doen is na een flinke inspanning op bed gaan liggen op je linker zij. Dan doorbloed je baarmoeder het meest en als je dan helemaal ontspand kan je soms al je baby voelen. Je baby slaapt namelijk als je zelf beweegt en wordt wakker als je ontspand. Dan stopt het schommelen in de buik wat baby’s zo lekker vinden
maandag 29 juni 2020 om 13:34
maandag 29 juni 2020 om 13:44
Pff wat een schrik Dasilva! Wat fijn dat het goed is en je een vrolijke en actieve baby zag!
Hier alles even mwah. Ik ben nog steeds aan het overgeven en moet daarom aan de medicijnen, vooral om ook weer voldoende vocht dagelijks binnen te krijgen. Ik zat op het randje van een dagopname voor een infuus. Mijn werk is niet zo begripvol als ze eerst leken.
Hier alles even mwah. Ik ben nog steeds aan het overgeven en moet daarom aan de medicijnen, vooral om ook weer voldoende vocht dagelijks binnen te krijgen. Ik zat op het randje van een dagopname voor een infuus. Mijn werk is niet zo begripvol als ze eerst leken.
maandag 29 juni 2020 om 13:47
ik ga het ook proberen maar denk nog net te vroeg! ik herken dat patroon wel bij de vorige ja. Lekker een halfuur wandelen of zwemmen of fietsen en dan even rustig douchen of liggen = flinke boksbalbuik.DaSilva86 schreef: ↑29-06-2020 13:11Ahw wat lief Molly![]()
Bij je eerste is het niet zo makkelijk te voelen. Wat je kan doen is na een flinke inspanning op bed gaan liggen op je linker zij. Dan doorbloed je baarmoeder het meest en als je dan helemaal ontspand kan je soms al je baby voelen. Je baby slaapt namelijk als je zelf beweegt en wordt wakker als je ontspand. Dan stopt het schommelen in de buik wat baby’s zo lekker vinden![]()
maandag 29 juni 2020 om 20:50
@DaSilva: Wat een opluchting moet dat voor je zijn! Echt fijn dat alles goed is. Hopelijk ben je een beetje bijgekomen van de schrik.
@Birdist: wat ontzettend naar zeg. Je denkt de 12 weken voorbij zal het wel beter gaan, helaas niet voor iedereen zo. Vervelend ook daf je werk niet meewerkt. Maar pech hoor, wat niet gaat gaat niet, denk vooral aan jezelf en de baby!
@Birdist: wat ontzettend naar zeg. Je denkt de 12 weken voorbij zal het wel beter gaan, helaas niet voor iedereen zo. Vervelend ook daf je werk niet meewerkt. Maar pech hoor, wat niet gaat gaat niet, denk vooral aan jezelf en de baby!
maandag 29 juni 2020 om 21:18
Birdist schreef: ↑29-06-2020 13:44Pff wat een schrik Dasilva! Wat fijn dat het goed is en je een vrolijke en actieve baby zag!
Van je werk zou ik mij niets aantrekken. Werken kan je elke dag doen, zwanger zijn ben je maar een (paar) keer in je leven. Hou je hoofd koel en er is maar één ding belangrijk en dat is je gezondheid. Dus als ze het niet snappen op je werk dan snappen ze het maar niet.
maandag 29 juni 2020 om 21:43
Dasilva, wat een opluchting dat alles goed is!! Wat een spanning moet dat zijn geweest! Ze weten niet waar het vandaan komt?
Birdist, ontzettend vervelend dat je nog zoveel last hebt en dat werk niet begripvol is! Het is tijdelijk een zwangerschap, maar je hoort het vaker.. Kan je wat thuiswerken? Ik hoop echt voor je dat het sneller beter gaat. En vergeet niet dat het niet aan jou ligt! Werk zou moeten begrijpen dat een zwangerschap boven werk gaat en dat je je best doet
Birdist, ontzettend vervelend dat je nog zoveel last hebt en dat werk niet begripvol is! Het is tijdelijk een zwangerschap, maar je hoort het vaker.. Kan je wat thuiswerken? Ik hoop echt voor je dat het sneller beter gaat. En vergeet niet dat het niet aan jou ligt! Werk zou moeten begrijpen dat een zwangerschap boven werk gaat en dat je je best doet
dinsdag 30 juni 2020 om 18:22
Hoi meiden,
Jeetje wat schrikken zeg Dasilva!! Gelukkig bleek alles goed te zijn.
Ons geslachtsfeestje was erg leuk! De meeste dachten een jongen, maar we krijgen dus een meisje!! Super blij zijn we.
Ik zie alleen steeds minder namen in de lijst. Zijn er weer een paar afgehaakt? Of heb ik iets gemist?
Jeetje wat schrikken zeg Dasilva!! Gelukkig bleek alles goed te zijn.
Ons geslachtsfeestje was erg leuk! De meeste dachten een jongen, maar we krijgen dus een meisje!! Super blij zijn we.
Ik zie alleen steeds minder namen in de lijst. Zijn er weer een paar afgehaakt? Of heb ik iets gemist?
woensdag 1 juli 2020 om 10:16
De verloskundige kon niks vinden waar het bloed vandaan kon komen Ellabowie
Ze zei de standaard dingen als een gesprongen vaatje of gevoelige baarmoedermond. Ik vond het zelf nog al een guts voor een vaatje.
Wat leuk dat het feestje zo geslaagd was Pinkie
Had jij al niet een paar knullen?
Ik weet niet of er iemand weg is. Agh als het maar gezellig is
Ik kijk enorm uit naar de geslachtsecho komende zaterdag
Dan gaan we het ook aan onze peuter en alle familie en vrienden vertellen
Peuter weet nog van niks en mag gelijk mee met de echo. Hij roept al wel sinds een week dat ik een hele bolle buik heb om dan in lachen uit te barsten
Wat leuk dat het feestje zo geslaagd was Pinkie
Ik weet niet of er iemand weg is. Agh als het maar gezellig is
Ik kijk enorm uit naar de geslachtsecho komende zaterdag
woensdag 1 juli 2020 om 11:19
Ach, Birdist. Wat naar dat je werk niet begripvol is! Een zwangerschap is voor de meeste vrouwen al zwaar genoeg zonder onbegrip van de omgeving! Probeer je er inderdaad niet te veel van aan te trekken, al is dat waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Jij en de baby komen op de eerste plaats!
Fijn dat het feestje geslaagd was, Pinkie! Leuk hé, om nu echt te kunnen denken over je/jullie dochter of in mijn geval mijn/onze zoon.
Wat raar dat ze niets konden vinden, DaSilva. Hopelijk wil dit gewoon zeggen, dat wat het ook was, gewoon weg is en niet meer terugkomt.
Spannend! Zaterdag weet jij ook of het een zoon of dochter zal zijn!
Je zoontje klinkt echt als een tof kereltje trouwens!
Precies wel goed bij de pinken hé.
Hier gaat het wat lastig. Gisteren echt heel flauw en misselijk. Heel de dag heel veel zin in chips met zout. 's Avonds er uiteindelijk aan toegegeven en het hielp nog ook! Ik denk dus dat mijn bloeddruk wat aan de lage kant stond.
Vandaag ben ik vooral moe en er niet helemaal bij met mijn hoofd. Ik leg echt alles op de verkeerde plaats. Mijn huissleutels liggen zelfs nog in de crèche. Blijkbaar heb ik ze zonder nadenken in dochter haar tas gestoken. Gelukkig stond de achterdeur nog open.
Fijn dat het feestje geslaagd was, Pinkie! Leuk hé, om nu echt te kunnen denken over je/jullie dochter of in mijn geval mijn/onze zoon.
Wat raar dat ze niets konden vinden, DaSilva. Hopelijk wil dit gewoon zeggen, dat wat het ook was, gewoon weg is en niet meer terugkomt.
Spannend! Zaterdag weet jij ook of het een zoon of dochter zal zijn!
Je zoontje klinkt echt als een tof kereltje trouwens!
Hier gaat het wat lastig. Gisteren echt heel flauw en misselijk. Heel de dag heel veel zin in chips met zout. 's Avonds er uiteindelijk aan toegegeven en het hielp nog ook! Ik denk dus dat mijn bloeddruk wat aan de lage kant stond.
Vandaag ben ik vooral moe en er niet helemaal bij met mijn hoofd. Ik leg echt alles op de verkeerde plaats. Mijn huissleutels liggen zelfs nog in de crèche. Blijkbaar heb ik ze zonder nadenken in dochter haar tas gestoken. Gelukkig stond de achterdeur nog open.
woensdag 1 juli 2020 om 13:44
Haha Onslow! Dat is echt een zwangere actie
. Geluk bij een ongeluk dat de achterdeur nog open was. Ik doe zo nu en dan ook vreemde dingen dus ik herken het wel.
Balen van je misselijke en flauwe gevoel. Ook dat herken ik. Gisteravond zat m’n eten weer zo hoog. Misschien toch te laat gegeten. Ik had iets uit de oven wat maar niet gaar werd.
Spannend DaSilva de geslachtsecho! Ik ben ook wel benieuwd hoor. Misschien kunnen ze 13-7 bij ons ook al wat zien.
We hebben onze peuter van 2 leren zeggen; papa, mama, haar naam en de? Beeebieeee, zegt ze dan
Balen van je misselijke en flauwe gevoel. Ook dat herken ik. Gisteravond zat m’n eten weer zo hoog. Misschien toch te laat gegeten. Ik had iets uit de oven wat maar niet gaar werd.
Spannend DaSilva de geslachtsecho! Ik ben ook wel benieuwd hoor. Misschien kunnen ze 13-7 bij ons ook al wat zien.
We hebben onze peuter van 2 leren zeggen; papa, mama, haar naam en de? Beeebieeee, zegt ze dan
woensdag 1 juli 2020 om 21:24
@Birdist wat vervelend dat je je nog niet goed voelt en hoe je werk reageert..dat kan je er dan niet bij hebben. Ik voel me zelf ook nog steeds niet top, ik eet nu broodjes, fruit en soep op een dag, meer lukt niet. Zelfs vitamine innemen is een ramp, daar baal ik echt van.
Dat verwarde herken ik hier ook hihi ik wilde vandaag broodjes in de koelkast leggen ipv het beleg
@DaSilva nog eventjes en dan de geslachtsecho, zo spannend!! En @Ikhaatgeduld ik ben benieuwd of ze al iets kunnen zien dan
Dat verwarde herken ik hier ook hihi ik wilde vandaag broodjes in de koelkast leggen ipv het beleg
@DaSilva nog eventjes en dan de geslachtsecho, zo spannend!! En @Ikhaatgeduld ik ben benieuwd of ze al iets kunnen zien dan
donderdag 2 juli 2020 om 04:52
@dasilva Fijn dat het in ieder geval niet nog een keer gebeurd is! Spannend de geslachtsecho, wat denken jullie dat het wordt? Ben benieuwd hoe je peuter reageert, zo schattig
@Pinkie Wat leuk dat het feestje zo geslaagd was! En wat grappig dat de meesten een jongen dachten.. Wel leuk een meisje! Is jullie eerste een jongen?
@Onslow Wat vervelend dat je misselijk en flauw bent. En als chips helpt dan maar chips eten toch
Ik moet zeggen dat ik vooral snel duizelig ben tijdens opstaan en ook zin in chips heb.. Ik denk dat het door de warmte en veel water drinken komt. Heb nu maar chips met minder zout gekocht, al denk ik dat die hetzelfde is als de gewone naturel in Nederland
@Ikhaatgeduld Vervelend dat je ook nog misselijk bent! Hopelijk gaat dat snel beter
. En wat schattig dat jullie peuter baby kan zeggen!! Onze dreumes prikt nu in m'n navel als ik vraag waar de baby is
@Molly Balen dat je je nog niet goed voelt. Je hoopt toch dat het een deze weken beter gaat. Wel fijn dat je nog wel wat gezonds kan eten! Fruit en soep is sowieso gezond
Hier gaat het oke alleen ben dus wel heel duizelig als ik opsta. Ik heb ook steeds zin in chips en zout dus dat neem ik wel
Verder gaat het wel prima, dochter gaat nu 2 keer in de week naar de crèche wat heel fijn voor haar en ons is
Ze kan zich daar zo uitleven ipv vooral binnenzitten omdat het te warm is buiten. Vergeetachtigheid is hier nog niet begonnen, maar dat zal wel komen. Ik herinner me nog hoe dingen ook echt niet in m'n achterhoofd zaten, gewoon na 5 minuten verdwenen
@Pinkie Wat leuk dat het feestje zo geslaagd was! En wat grappig dat de meesten een jongen dachten.. Wel leuk een meisje! Is jullie eerste een jongen?
@Onslow Wat vervelend dat je misselijk en flauw bent. En als chips helpt dan maar chips eten toch
@Ikhaatgeduld Vervelend dat je ook nog misselijk bent! Hopelijk gaat dat snel beter
@Molly Balen dat je je nog niet goed voelt. Je hoopt toch dat het een deze weken beter gaat. Wel fijn dat je nog wel wat gezonds kan eten! Fruit en soep is sowieso gezond
Hier gaat het oke alleen ben dus wel heel duizelig als ik opsta. Ik heb ook steeds zin in chips en zout dus dat neem ik wel
vrijdag 3 juli 2020 om 16:44
@EllaBowie dat klinkt wel fijn dat je dochter 2 dagen naar de crèche gaat die vermaken zich daar wel
@DaSilva morgen de pretecho?! Spannend zeg ben je al zenuwachtig? Hihi hoe gaat het verder, geen bloedverlies meer gehad?
Hoe gaat het met de andere dames? Ik heb hier sinds een paar dagen last van hoofdpijn, wil er eigenlijk niets voor innemen,maar als het vanavond nog is dan voor het slapengaan toch maar kijken voor paracetamol..
@DaSilva morgen de pretecho?! Spannend zeg ben je al zenuwachtig? Hihi hoe gaat het verder, geen bloedverlies meer gehad?
Hoe gaat het met de andere dames? Ik heb hier sinds een paar dagen last van hoofdpijn, wil er eigenlijk niets voor innemen,maar als het vanavond nog is dan voor het slapengaan toch maar kijken voor paracetamol..
vrijdag 3 juli 2020 om 19:36
Inderdaad EllaBowie, als chips helpt dan maar chips eten. Volgens mij is dit kindje geen fan van gezond eten.
Vandaag is mijn gezond slaatje helemaal verkeerd gevallen. Banaan en mango gaan ondertussen ook al niet meer.
Aah, de crèche.
Wij zijn ook grote fan. Toen ik dochter deze ochtend bracht was ze zodanig naar de andere kindjes aan het kijken dat ze niet eens naar me zwaaide toen ik wegging.
Ik ben echt blij dat ze het er zo leuk vindt! Want niet alle kindjes vinden de crèche fijn.
Hopelijk gaat de hoofdpijn snel over, Molly! Heb je daar vaker last van of is het door de zwangerschap?
Aah, de crèche.
Hopelijk gaat de hoofdpijn snel over, Molly! Heb je daar vaker last van of is het door de zwangerschap?
vrijdag 3 juli 2020 om 20:19
Klopt wij hebben morgen de pretecho. Heel spannend en ik denk een meisje en mijn man weet het niet. En waar ik er de hele week enorm naar uitkeek heb ik nu ineens een sip gevoel. Vanaf morgen is het niet meer alleen van man en mij maar weet iedereen het
Dan gaat iedereen druk doen en komen alle smalltalk gruwels naar boven in mensen. Het liefst had ik het nog weken geheim gehouden. Maar ik wil wel dat peuter het weet
en hij kan geen geheimen houden. Maar met Corona was het wel makkelijker geheim te houden. Al ben ik wel blij dat het zoenen en knuffelen bij het feliciteren nog niet mag
Zout vind ik ook lekker. Ik pak meestal een soepje in de middag. Dan krijg ik vocht en zout binnen. En dan warm ik nog een beetje op. Hebben jullie het ook zo koud? Op Ellabowie na dan
Voor de Nederlanders, nemen jullie de kinkhoest vaccinatie bij 20 weken? Die gaat via het consultatiebureau en die ga ik maandag maar eens bellen om een afspraak te maken.
Sterkte met de hoofdpijn Molly. Bij mijn eerste zwangerschap nam ik absoluut geen paracetamol. Nu als ik bonkende hoofdpijn heb wel.
Geen bloed meer gezien trouwens. Niks. Hopelijk blijft het zo.
Wat lief van jullie kleintjes Ellabowie en IHG
Ik ben heel benieuwd hoe onze peuter gaat reageren. En ik denk dat hij de echoscopist het hemd van het lijf gaat vragen.
Wat gaan jullie dit weekend doen?
Zout vind ik ook lekker. Ik pak meestal een soepje in de middag. Dan krijg ik vocht en zout binnen. En dan warm ik nog een beetje op. Hebben jullie het ook zo koud? Op Ellabowie na dan
Voor de Nederlanders, nemen jullie de kinkhoest vaccinatie bij 20 weken? Die gaat via het consultatiebureau en die ga ik maandag maar eens bellen om een afspraak te maken.
Sterkte met de hoofdpijn Molly. Bij mijn eerste zwangerschap nam ik absoluut geen paracetamol. Nu als ik bonkende hoofdpijn heb wel.
Geen bloed meer gezien trouwens. Niks. Hopelijk blijft het zo.
Wat lief van jullie kleintjes Ellabowie en IHG
Wat gaan jullie dit weekend doen?
vrijdag 3 juli 2020 om 21:08
Molly, mijn verloskundige die best wel van het all natural is, zei dat je paracetamols zeker moet nemen bij zoiets als hoofdpijn. Wel uitkijken bij als je een ontsteking of hoge bloeddruk vermoedt, dat je iets als een blaasontsteking niet over t hoofd ziet. Ik hoop dat je hoofdpijn snel wegtrekt.
Kinkhoestvaccinatie ga ik zeker doen, maar ik heb geen haast. Heb m vorige keer vrijwillig gedaan en toen was t advies tussen de 26-34 weken. Dus denk niet dat t erg is als het al vol zit in week 22 en je pas bij week 27 terechtkunt. Goede reminder wel, thanks!
Bij mij werken mijn medicijnen tegen misselijkheid goed. Ik geef veel minder over. Wel is de bijwerking slaperigheid flink aanwezig. Ik ben al naar een lagere dosering maar toen kwam het braken weer vol terug. Lastig die balans! Mijn werk is zó niet blij met mij nu.
Dasilva, veel plezier bij de pretecho! ik wist niet dat het al zo vroeg kon joh, las nu ook ergens vanaf 14 weken.
Kinkhoestvaccinatie ga ik zeker doen, maar ik heb geen haast. Heb m vorige keer vrijwillig gedaan en toen was t advies tussen de 26-34 weken. Dus denk niet dat t erg is als het al vol zit in week 22 en je pas bij week 27 terechtkunt. Goede reminder wel, thanks!
Bij mij werken mijn medicijnen tegen misselijkheid goed. Ik geef veel minder over. Wel is de bijwerking slaperigheid flink aanwezig. Ik ben al naar een lagere dosering maar toen kwam het braken weer vol terug. Lastig die balans! Mijn werk is zó niet blij met mij nu.
Dasilva, veel plezier bij de pretecho! ik wist niet dat het al zo vroeg kon joh, las nu ook ergens vanaf 14 weken.
vrijdag 3 juli 2020 om 23:20
@Molly: vervelend je hoofdpijn. Ik heb het ook wel een beetje gehad. In m’n vorige zwangerschap nam ik het ook niet. Maar misschien stelt het je gerust, de 2 weken voor mijn bevalling kreeg ik toen ik in het ziekenhuis lag gewoon standaard een paar keer per dag pcm. Vinden ze daar heel normaal. Nu neem ik het dus ook als ik het echt nodig vind.
Ik ga de kinkhoestvaccinatie ook wel doen. Maar neem aan dat ze daar bij de verloskundige en Gyn tzt ook wel over informeren.
Balen Birdist van je misselijkheid. Fijn dat de medicijnen hun werk goed doen maar inderdaad jammer van de slaperigheid. Neem je een dosis wel voor de nacht? Dat scheelt misschien al iets.
Hier gaat het eigenlijk goed. Merk wel dat ik weer uitkijk naar een echo. Vind 4 weken er tussen nu toch nog wel lang. Maar m’n buik is al aardig zichtbaar dus ga er maar van uit dat dat betekend dat het groeit. Of het komt doordat ik meer eet
Ik ga de kinkhoestvaccinatie ook wel doen. Maar neem aan dat ze daar bij de verloskundige en Gyn tzt ook wel over informeren.
Balen Birdist van je misselijkheid. Fijn dat de medicijnen hun werk goed doen maar inderdaad jammer van de slaperigheid. Neem je een dosis wel voor de nacht? Dat scheelt misschien al iets.
Hier gaat het eigenlijk goed. Merk wel dat ik weer uitkijk naar een echo. Vind 4 weken er tussen nu toch nog wel lang. Maar m’n buik is al aardig zichtbaar dus ga er maar van uit dat dat betekend dat het groeit. Of het komt doordat ik meer eet
zaterdag 4 juli 2020 om 12:52
Ja lang is dat he! Eigenlijk zit er hier zelfs 8 weken tussen, maar heb net als een paar hier ook maar een extra echo ingepland nu. Het zal vast niet alleen door lekker eten komenIkhaatgeduld schreef: ↑03-07-2020 23:20Hier gaat het eigenlijk goed. Merk wel dat ik weer uitkijk naar een echo. Vind 4 weken er tussen nu toch nog wel lang. Maar m’n buik is al aardig zichtbaar dus ga er maar van uit dat dat betekend dat het groeit. Of het komt doordat ik meer eet![]()