Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed, ik heb die van Blake Crouch nu ook gereserveerd. Dark Matter dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
29-06-2020 13:30
Weet je nog waar die stond? Mijn kind verslindt alle boeken, die kun je gerust 3 uur voorlezen en ze luistert elke dag naar een luisterboek. We hebben dus ook veel boeken. Maar ik vind het zelf zo leuk 🤭

Ik hoop niet dat je de kinderpijler geblockt hebt ;-))
kinderen/welk-voorleesboek-voor-2-en-5- ... ges/464193

Ja, Dark Matter wil ik nu ook natuurlijk...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Die is echt STEENGOED, zo goed zelfs dat ik hem nog weleens wil herlezen. Kan niet missen!
Ugli schreef:
29-06-2020 13:40
Die is echt STEENGOED, zo goed zelfs dat ik hem nog weleens wil herlezen. Kan niet missen!
even een snelle inbreker maar na deze enthousiaste posts heb ik deze nu gereserveerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Georgie, heb je aanraders op YouTube? Ik volg een paar mensen maar die lezen vooral fantasy en dat vind ik leuk, maar ik zoek eigenlijk mensen die wat breder lezen en niet alleen de nieuwste YA.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
29-06-2020 13:39
Ik hoop niet dat je de kinderpijler geblockt hebt ;-))
kinderen/welk-voorleesboek-voor-2-en-5- ... ges/464193
Haha, daar heb ik zelf op gereageerd! Ik zal eens kijken.
tyche schreef:
29-06-2020 16:34
Georgie, heb je aanraders op YouTube? Ik volg een paar mensen maar die lezen vooral fantasy en dat vind ik leuk, maar ik zoek eigenlijk mensen die wat breder lezen en niet alleen de nieuwste YA.
Mijn favorieten: Rincey (Rincey Reads), Jean Menzies (Bookish Thoughts), Brian (Bookish), Lauren (Lauren and the Books), Lauren Wade, Emma (Drinking by my Shelf), Dominique (The Storyscape), Olive (a Book Olive), Britta Bohler (the Second Shelf), Robert (Barter Hordes), Jen Campbell. Zijn allemaal mensen met een brede smaak, weinig YA en fantasy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je!
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
29-06-2020 17:15
Dank je!
Sterkte, als je kijkt groeit je lijst met de minuut, haha.
Kennen jullie dit verschijnsel : dat je niet in een boek dúrft te beginnen, omdat het misschien zó leuk is dat je het héél snel uitleest. En dat is dan zo jammer....
:hihi:
:jump:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, wel dat ik niet durf te beginnen, omdat ik bang ben dat het tegenvalt. Doe ik een jaar over het kopen van een boek, en dan niet lezen want 'stel je voor' :nut:
Later is nu
Voel je je dan ook 'verplicht' het toch uit te lezen, dreamer?
Ik niet hoor, het gaat dan snel in de doos voor de straatbiebs!

(Ik haal mijn boeken alleen maar bij de kringloops of de straatbiebs.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Beter.Laat schreef:
30-06-2020 12:20
Kennen jullie dit verschijnsel : dat je niet in een boek dúrft te beginnen, omdat het misschien zó leuk is dat je het héél snel uitleest. En dat is dan zo jammer....
:hihi:
:jump:
Hahaha nee! Dan kan ik juist niet wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Account2 schreef:
28-06-2020 12:21
Ah ja die bedoelde ik...duidelijk nog niet wakker!

Overigens, wat ik een heel slecht boek vond..waar iedereen mee wegliep: Eten bidden en beminnen. Wel uitgelzen maar vooral het deel wat zich afspreelde op Bali, kwam ik moeizaam door heen.
Ik had dus precies hetzelfde... afschuwelijk boek...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@Account2 en Suzyqfive : MOETEN jullie dan zo'n boek uitlezen, van jezelf?
Ik heb wel City of Girls op mijn lijst (en ereader). Die schijnt leuk te zijn. Ben wel benieuwd. Ik vond Eat, Pray, Love niet verschrikkelijk. Niet top, maar ook niet het ergste boek ooit.

Victim 2117 ben ik mee gestopt. Stom boek. :proud: Inmiddels halverwege Born a Crime en dat is in elk geval wel een leuk boek. Wel fijn na 2,5 flops (die halve is Victim 2117).

Heb ook mijn audioboek afgeluisterd. Komt veel minder van nu ik weinig in de auto zit, dus lang over gedaan. Was Death Comes for the Archbishop van Willa Cather. Mijn 2e boek van haar en ik ben fan. Het zijn geen boeken met ingewikkelde plots, maar fijn, vooral qua sfeer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand hier Mr. Peacocks Paradise of Saint X gelezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Beter.Laat schreef:
30-06-2020 17:31
@Account2 en Suzyqfive : MOETEN jullie dan zo'n boek uitlezen, van jezelf?
Nee hoor, maar het boek bestaat uit drie delen. En ik hield de hoop dat het derde deel wel zou verbeteren. Laten we zeggen dat het Bali deel zo slecht was, dat het derde deel de boel weer optrok. Maar het is echt 1 van de slechtste boeken die ik gelezen heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beter.Laat schreef:
30-06-2020 13:55
Voel je je dan ook 'verplicht' het toch uit te lezen, dreamer?
Ik niet hoor, het gaat dan snel in de doos voor de straatbiebs!

(Ik haal mijn boeken alleen maar bij de kringloops of de straatbiebs.)
Meestal is het boek gewoon wel leuk. Ik lees zelden een boek niet uit, trouwens. Als ik een boek gewonnen heb en een recensie beloofd heb, dan lees ik altijd uit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heet nu een thriller van een Zweedse schrijver voor zijn verjaardag gekregen, wat volgens de recensies een pageturner moet zijn. Het probleem is dat we beiden niet van thrillers houden. Zo zonde.
Hoi lezers

Kleine boek-related vraag. Ik heb de app goodreads gedownload en een aantal boeken als ‘read’ gemarkeerd. Nu telt hij ze niet mee in mijn challenge lijst. Moet ik dit op een andere manier toevoegen? Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Account2 schreef:
01-07-2020 12:00
Mijn man heet nu een thriller van een Zweedse schrijver voor zijn verjaardag gekregen, wat volgens de recensies een pageturner moet zijn. Het probleem is dat we beiden niet van thrillers houden. Zo zonde.
Welke is het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
01-07-2020 15:47
Welke is het?
Effe uit mijn hoofd: degene die zonder zonde is(?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hertsel, "Wie zonder zonde is"
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
01-07-2020 15:43
Hoi lezers

Kleine boek-related vraag. Ik heb de app goodreads gedownload en een aantal boeken als ‘read’ gemarkeerd. Nu telt hij ze niet mee in mijn challenge lijst. Moet ik dit op een andere manier toevoegen? Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
Heb je ook de datum ingevoerd dat je ze gelezen hebt?
What a nuanced anxiety

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven