Middenbouw-topic schooljaar 2020-2021

02-07-2020 16:09 119 berichten
Voor iedereen die in schooljaar 2020-2021 wil meeschrijven of -lezen over zijn/haar kind in groep (3), 4 en 5!

Maar allereerst: (alvast) een fijne vakantie!
Ja ik!!!!

Mijn lieve kleuter gaat na de zomer in groep 3. De kleuterjuffen hebben opgeschreven dat een plekje vlak naast juf misschien wel een goed idee is :-D
Het is dan ook wel een enorme kletskous. Erg gezellig, maar soms iets te gezellig dus en ze verzint liever zelf wat ze voor leuks met het werkje kan doen dan dat ze de instructie opvolgt. Dus ik hoop dat ze haar volgend jaar een beetje bij de les kunnen houden, maar ze krijgt twee hele lieve en ervaren juffen dus die hebben vast vaker met die bijltje gehakt dus het komt vast allemaal goed.

Maar nu eerst lekker vakantie inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ben weer van de partij ...
Super trots op hem vorig jaar in 2 , dit jaar 3 en 4 in een kort jaar en van avi start naar avi E6 .
Groep 5 klinkt voor mij zo echt en best spannend ben benieuwd of hij dit jaar het tempo bij kan benen
Voor de smartgamers hier is van thinkfun het elektrischiteitspel helemaal het einde.

Merk ook echt dat zijn kijkgedrag ook begint te veranderen was het vorig jaar nog paw patrol en blaze is het nu checkpoint en de beste vrienden quiz.
Wat kijken ze bij jullie...

Dit jaar gaan we niet op vakantie dus bedenken hoe we de vakantie een beetje leuk gaan indelen..
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Hier ook nog wel wat paw patrol (maar vooral voor zijn zusje van 2 ook denk ik). Maar vooral heel veel pokemon.
Empanada schreef:
02-07-2020 16:33
Ben weer van de partij ...
Super trots op hem vorig jaar in 2 , dit jaar 3 en 4 in een kort jaar en van avi start naar avi E6 .
Groep 5 klinkt voor mij zo echt en best spannend ben benieuwd of hij dit jaar het tempo bij kan benen
Voor de smartgamers hier is van thinkfun het elektrischiteitspel helemaal het einde.

Merk ook echt dat zijn kijkgedrag ook begint te veranderen was het vorig jaar nog paw patrol en blaze is het nu checkpoint en de beste vrienden quiz.
Wat kijken ze bij jullie...

Dit jaar gaan we niet op vakantie dus bedenken hoe we de vakantie een beetje leuk gaan indelen..
Hier een zoon met dezelfde route. Qua leesniveau geen flauw idee, daar heb ik nog nooit wat over gehoord.

Hier kijkt zoon Topdoks, Checkpoint en jeugdjournaal.

En hij leest erg graag, naast veel herrie maken met vrienden (ze zijn net naar huis, wat een rust hier in huis ineens).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer bij. Dochter volgend jaar in groep 4. Jenaplanschool dus combinatieklas groep 345 met dezelfde juffen.

Tv: vanalles op Netflix pokemon, glitterforce, ninjago, beyblades, iets met toverschool voor sprookjesfiguren. Daarnaast ook chechpoint, ducktales, spongebob. We kijken op zondagmiddag het echte leven in de dierentuin terug (komt zaterdagavond gaat over ouwehands).
Alle reacties Link kopieren
Present. Net de laatste dag van groep 3 gehad, in augustus begint zoon met groep 4.

Zoon kijkt graag Pokemon, Shaun het schaap, Klokhuis, Ducktales.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook mee deze kant op. Nog 2 weken school in onze regio, dus er wordt gewoon nog elke dag gerekend, geschreven en gelezen. Onze dochter heeft nu 3 dagen in de week een invaller, omdat die juf wegens risicogroep thuis blijft. We merken na het afnemen van de citotoetsen ineens dat ze zich gezien voelt door die invaljuf. Ineens wordt er weer in het pluswerkboek gewerkt en gisteren mocht ze zelfs het werk van anderen nakijken.

Ineens zijn die drie dagen niet zo heel vervelend meer.... Volgend jaar in groep 4 van een 4/5 combi. Ik denk dat dat haar goed zal doen.
Afgelopen jaar met jullie meegelezen maar wil nu wel eens mee gaan schrijven.

Dochter gaat na de vakantie naar groep 4 (combi 3/4), Ze houdt dezelfde juffrouws.

Ze is Groot fan van Kinderen voor kinderen en op netflix: de hopeloze heks.
Pas kwam ik thuis en toen stond ze in de keuken een heksensoepje te brouwen :rolling:
:cheer2:
Ben ook van de partij!

Hier nog 2 weken school en dan een lange vakantie zonder grote plannen.

Na e vakantie naar groep 4, ze heeft er zin in. De juf die ze grotendeels krijgt is wel van het strengere en rechtlijnige dus dat zal omschakelen zijn. Ze had nu 2 oudere juffen. Absoluut niet verkeerd, maar iets meer pit zou zeker niet slecht zijn.

Er komen 24 kinderen in de klas, nu zijn het er ook 24 maar 1 gaat van school en 1 blijft zitten in groep 4. Mooi aantal, vind ik persoonlijk.

Morgen ronden we thuis de laatste Bouw oefeningen af. Dan kan ze daar nog even een toets voor doen voor de zomervakantie en dan gaan we daar even los van zijn. Even niets moeten, heerlijk.

Afgelopen week zijn er nog snel klassenfoto's gemaakt, door Corona was dat er nog niet van gekomen. Geen individuele foto's, maar de klassenfoto vind ik zelf ook net wat belangrijker. Dan maar geen foto voor opa en oma's :P

Gaan jullie nog op vakantie?
Hier wordt veel pokemon gekeken, beste vriendenquiz en checkpoint.

Ook wordt er graag minecraft gespeeld, maar het allerleukste op dit moment is toch wel touwtjespringen. Een groot aantal meiden uit de klas nemen hun springtouw mee naar school en ze springen er wat op los. Super leuk.
Alle reacties Link kopieren
We gaan in de zomer een weekje naar farmcamps, want onze meivakantie ging niet door. Dochter gaat nog logeren bij opa en oma. Ze gaat ook nog paar dagen naar zomerkamp engels. (Alleen overdag en leuke spelletjes enzo). Ze mag volgende week ook nog haar verjaardagsfeestje vieren.

Als het kan doen we losse uitstapjes, zoals normaal ook in de zomer.
Welke boeken lezen jullie voor en welke boeken lezen jullie kinderen zelf?

Ik lees Pinkeltje voor, mijn man leest de Gorgels voor. Dochter wordt in de herfst 7 jaar.
Zelf leest ze van die losse boekjes nog geen echte verhalen.

Ik zou graag tips krijgen voor leuke boeken.
Wij zijn momenteel de boeken van de Waanzinnige Boomhut aan het lezen. Deze leest hij zelf maar lees ik ook uit voor.
Fantastische meneer Vos van Roald Dahl vond hij ook heel leuk om voorgelezen te krijgen. Zou hem nu misschien zelf gaan lukken.
NYC schreef:
05-07-2020 17:40
Wij zijn momenteel de boeken van de Waanzinnige Boomhut aan het lezen. Deze leest hij zelf maar lees ik ook uit voor.
Fantastische meneer Vos van Roald Dahl vond hij ook heel leuk om voorgelezen te krijgen. Zou hem nu misschien zelf gaan lukken.

Dank je, ik ga hier naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
We lezen nu de Malamander voor en Jubelientje blijft een hit.

Zelf leest hij Donald Duck , Suske en Wiske en Bizarria
Zoon leest hier heel graag en alles. Ik ben er superblij mee, want het zorgt bij hem voor de broodnodige rust (die hij soms moeilijk kan vinden).

Hier vakantie en zoon is mij een partij druk. Gelukkig speelt hij veel met twee oudere buurjongetjes (al loopt dat dan ook vaak mis, omdat hij echt een stuk jonger is). We gaan niet op vakantie, dus ik ben benieuwd of hij zich gaat vermaken. Nou ja, vervelen is ook heel gezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Mijn jongste gaat na de zomer naar groep 3. Hier ook een 3/4/5 klas en tot dochters genoegen met alle meiden van de klas door en naar de juf waar ze super graag naartoe wilde. Hele blij gup hier in huis dus :) Verder kijkt ze het liefste youtube en dan Fource (jongensgroepje) of rare vloggers...
Het leven is niet eerlijk
Leuk zo’n topic. Mijn pleegdochter gaat na een hoop getwijfel na de vakantie ook naar groep 3. Ik ben zo benieuwd hoe dat zal gaan! Ze zegt zelf dat ze nooooit naar groep 3 wil omdat ze dan niet meer mag spelen, haha.

Ze kijkt nog steeds heel graag paw patrol trouwens, maar sinds een tijdje ook Pokemon en Spider-Man.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt ook heel veel gelezen. Ze is nu zelf bezig in in het tweede deel van Raveleijn, verder ligt er nu Harry Potter deel 1 op haar te wachten. Gelezen de afgelopen periode (sinds februari) onder andere:
- Gorgels beide delen
- Griezelbus deel 1 & 2
- Heel veel verschillende Dolfje Weerwolfje boeken
- 5 a 6 boeken van de Spekkie en Sproet serie
- Aster en Vonk Magie om Middernacht
- Ontelbaar veel Donald Ducks en Donald Ducks pockets

Voorlezen doen we eigenlijk nauwelijks bij haar. Ze leest liever zelf.
De scholen gaan bijna weer beginnen. Succes allemaal dit nieuwe schooljaar!
Ja maandag de eerste al hè.

Wij hebben nog 2 weken voor de boeg, hopelijk iets minder warm dan de afgelopen tijd want we willen nog wel wat dingetjes gaan doen.

Gister nieuwe rugtas besteld, geen K3 meer in groep 4 ;-D
Alle reacties Link kopieren
hier de laatste week ingegaan.
Spruit gevraagd wat hij wil doen in het weekend en dat was wokken, dit is inmiddels al 5 maanden geleden dus benieuwd hoe dit zal gaan..

Hier hebben ze het einde van het einde van het jaar niet alle citos afgenomen en bewaard voor het begin van dit schooljaar..

Leuke rugzak van vans in de pocket en van het weekend op zoek naar een leuk setje kleren.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
ceester wijzigde dit bericht op 24-08-2020 00:49
Reden: Herkenbaarheid
99.23% gewijzigd
Vandaag de eerste dag. Rugzak mee, gymtas mee. Ze lunchen straks thuis, continurooster is weer afgeschaft helaas, maar ik ga ze volgende week toch standaard opgeven voor de overblijf voor 2 of 3 dagen. Zoon had beetje gemengde gevoelens geloof ik. Hij was niet laaiend enthousiast, maar ook niet sikkeneurig. Neemt het zoals het komt dus. Had geen jas/vest bij ze aangedaan, maar zag dat de meeste kinderen er wel eentje aan hadden en eigenlijk is het inmiddels misschien net wat te fris inmiddels, zonder vest. Kan dat ook voor mijzelf altijd zo slecht inschatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven