Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Alle reacties Link kopieren
We krijgen ons geld terug van het hotel!
De vlucht op 3 juli zal doorgaan. Dus annuleren geen optie.
Ik ben ook enorm aan vakantie toe.
Maar weet niet of ik zou durven gaan.
En dan iets anders boeken daar.
Wat zouden jullie doen?
Riskeren ?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan.
Onze vlucht staat voor morgen bij de vertrekkende vluchten; wij kunnen dus ook.
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
30-06-2020 20:10
Kreeg vandaag een beetje een vage mail van m'n werk over vakanties in het buitenland. Zijn ze lekker laat mee. En als je vast zit in een ander land, dat je dan niet doorbetaald wordt. Ja dan lijkt me wel logisch, dat risico neem ik wel gewoon. En als dat echt weken zou duren koop ik gewoon een laptop en werk ik vanaf daar wel! Geen probleem.
Wij nemen ook onze laptops mee, als we al maanden vanuit huis konden en moesten werken dan moet dat ook kunnen als je ergens in quarantaine moet. Als je met de auto gaat kun je overigens altijd gewoon terug naar huis tijden vanuit elk land, dat kon ook tijdens de rest van deze periode. Overigens vind ik het eigenlijk privé wat je doet met je vakantie, beetje irritant als je werkgever zich daarmee bemoeit.
minionette schreef:
30-06-2020 21:22
We krijgen ons geld terug van het hotel!
De vlucht op 3 juli zal doorgaan. Dus annuleren geen optie.
Ik ben ook enorm aan vakantie toe.
Maar weet niet of ik zou durven gaan.
En dan iets anders boeken daar.
Wat zouden jullie doen?
Riskeren ?
Ik zou sowieso gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me eigenlijk af hoe er hier wordt gedacht over naar Servië gaan voor het Exit festival, het enige festival van Europa wat door gaat deze zomer. Servië is absoluut niet zwaar getroffen door Corona, er zijn nog geen 500 doden. De Servische regering heeft het festival opgeroepen om door te gaan, dus steun vanuit de overheid is er daar. Gaan of niet gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet heengaan. Servie kan wel niet zwaar getroffen zijn, maar de bezoekers kunnen het virus meenemen en dan zit je daar. Afstand houden op een festivalterrein met een drankje teveel op lijkt mij onmogelijk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik zou dus wel gaan. Het is in de buitenlucht.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjes87 schreef:
01-07-2020 14:41
Ik vraag me eigenlijk af hoe er hier wordt gedacht over naar Servië gaan voor het Exit festival, het enige festival van Europa wat door gaat deze zomer. Servië is absoluut niet zwaar getroffen door Corona, er zijn nog geen 500 doden. De Servische regering heeft het festival opgeroepen om door te gaan, dus steun vanuit de overheid is er daar. Gaan of niet gaan?
Je OP verwijderen dus dan hier maar verder?
Edit: nee, ik zou niet gaan. Het is onverantwoordelijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
01-07-2020 12:30
Ik zou sowieso gaan.
We hebben hier nog altijd niet beslist en het is morgen al.
Mijn ouders willen niet dat we gaan.
Mijn papa is vandaag geopereerd ( kleine ingreep)
Mijn baas vanmorgen zegt dat zij in onze plaats zou gaan.
Ik word constant heen en weer geslingerd tussen wel of niet gaan.
Mijn voornaamste schrik is dat Spanje tussen nu en 14 dagen weer op slot gaat.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik me niet zo druk over maken.
Geloof er sowieso niet in dat hele landen weer op slot gaan.
girasole3 schreef:
02-07-2020 16:57
Daar zou ik me niet zo druk over maken.
Geloof er sowieso niet in dat hele landen weer op slot gaan.
Las, volgens mij gisteren, dat delen van Portugal weer op oranje zijn gezet.
De steden Porto en Lissabon zijn vandaag wel weer op oranje gezet, dus zou je bestemming wel in de gaten blijven houden. Ik denk niet dat heel veel landen weer dicht gaan, maar steden en dichtbevolkte gebieden krijgen misschien wel tijdelijk weer strengere regels.

En naar een festival in Servië zou ik niet gaan. Als een tennistoernooi al meer besmettingen oplevert dan de demonstratie in Amsterdam, dan zou ik plekken waar slechte hygiëne is en geen afstand wordt gehouden voorlopig mijden.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
02-07-2020 17:23
Las, volgens mij gisteren, dat delen van Portugal weer op oranje zijn gezet.
Ja Lissabon en Porto.
In Engeland is Leicester in lockdown.

Er worden nu veel meer plaatselijke maatregelen genomen om een uitbraak te beteugelen.
We zijn dinsdag terug gekomen van 4 dagen van der Valk bij Arnhem. Alles was overal goed geregeld en coronaproef. Veel dingen kunnen doen.
Voor mij geen verre reizen dit jaar. Mijn vriend en ik hopen dat we in augustus of september op familievisite in België,Duitsland of Denemarken kunnen. Maar dat hangt allemaal ervan af hoe de situatie is.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 17:58
91.33% gewijzigd
girasole3 schreef:
02-07-2020 17:52
Ja Lissabon en Porto.
In Engeland is Leicester in lockdown.

Er worden nu veel meer plaatselijke maatregelen genomen om een uitbraak te beteugelen.
O sorry, je schreef hele landen.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is een mooi jaar om met de auto op stap te gaan. Sowieso zit intercontinentaal vliegen er (helaas) nog niet in en met de auto kun je zelf gewoon terug naar huis rijden of naar een andere plek verkassen als er COVID perikelen ontstaan ter plekke. Thuis blijven zou ik alleen indien je tot een risicogroep behoort want misschien duurt het nog heel lang voor er een vaccin is en kun je al die tijd in NL blijven hangen.
minionette schreef:
02-07-2020 16:52
We hebben hier nog altijd niet beslist en het is morgen al.
Mijn ouders willen niet dat we gaan.
Mijn papa is vandaag geopereerd ( kleine ingreep)
Mijn baas vanmorgen zegt dat zij in onze plaats zou gaan.
Ik word constant heen en weer geslingerd tussen wel of niet gaan.
Mijn voornaamste schrik is dat Spanje tussen nu en 14 dagen weer op slot gaat.
Tenerife toch?
Dat gaat echt niet binnen een paar weken op slot. Er zijn nauwelijks besmettingen en het toerisme moet nog op gang komen. En men wil juist dat het een veilige besmetting is en blijft.
Maar ik snap dat je twijfels hebt.
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
02-07-2020 16:52
We hebben hier nog altijd niet beslist en het is morgen al.
Mijn ouders willen niet dat we gaan.
Mijn papa is vandaag geopereerd ( kleine ingreep)
Mijn baas vanmorgen zegt dat zij in onze plaats zou gaan.
Ik word constant heen en weer geslingerd tussen wel of niet gaan.
Mijn voornaamste schrik is dat Spanje tussen nu en 14 dagen weer op slot gaat.
Als een lockdown je belangrijkste twijfel is zou ik gewoon gaan. Lockdowns zullen nu vooral lokaal zijn, zoals nu in bepaalde gedeeltes in grote steden. Het gehele land gaat, zeker niet op zo'n korte termijn, weer op slot.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in Luxemburg en hier gaat het ook allemaal vrij relaxed.
Mooi weer, dus kan wel steeds op terras eten.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan een weekje naar Duitsland. Alles is weer open alleen je moet bij het binnenkomen en verlaten van restaurants, recepties enz een mondkapje dragen.
Elizabethie schreef:
02-07-2020 23:21
Wij gaan een weekje naar Duitsland. Alles is weer open alleen je moet bij het binnenkomen en verlaten van restaurants, recepties enz een mondkapje dragen.
En in alle winkels, winkelcentra, eigenlijk overal waar je ergens naar binnen gaat.
Wij gaan morgen weer naar familie in Duitsland. Weekend op bezoek. Wel met eigen badkamer/toilet en zoveel mogelijk 1,5 meter afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat doe je dan als je nu toch coronavirus zou oplopen op vakantie. Hoe kom je daar dan aan eten? Je kan dan uiteraard niet meer naar de lokale supermarkt. Of indien je dan toch met de auto naar huis zou keren, kan je dus ook niet onderweg ff met coronavirus het wegrestaurant in dus dat wordt honger hebben en niet naar de wc gaan... Ik blijf wel thuis dit jaar. De kans is misschien wel klein maar het zal zeker een aantal mensen overkomen...
Adelaar81 schreef:
01-07-2020 09:07
Wij nemen ook onze laptops mee, als we al maanden vanuit huis konden en moesten werken dan moet dat ook kunnen als je ergens in quarantaine moet. Als je met de auto gaat kun je overigens altijd gewoon terug naar huis tijden vanuit elk land, dat kon ook tijdens de rest van deze periode. Overigens vind ik het eigenlijk privé wat je doet met je vakantie, beetje irritant als je werkgever zich daarmee bemoeit.
Als je naar een land gaat waar code oranje van toepassing is kan dat gevolgen hebben voor het bedrijf. Je moet dan immers twee weken in quarantaine na terugkomst. Vakantie kan dus gevolgen hebben voor het bedrijf en de werkgever is ook verantwoordelijk voor het personeel. Je moet er niet aan denken dat je collega het niet zo nauw neemt met de regels en na vakantie in land met code oranje naar kantoor komt en de rest besmet.
Rosanna1985 schreef:
03-07-2020 00:49
Maar wat doe je dan als je nu toch coronavirus zou oplopen op vakantie. Hoe kom je daar dan aan eten? Je kan dan uiteraard niet meer naar de lokale supermarkt. Of indien je dan toch met de auto naar huis zou keren, kan je dus ook niet onderweg ff met coronavirus het wegrestaurant in dus dat wordt honger hebben en niet naar de wc gaan... Ik blijf wel thuis dit jaar. De kans is misschien wel klein maar het zal zeker een aantal mensen overkomen...
Je moet dan niet alleen corona oplopen, maar ook nog tot de groep behoren die er klachten van krijgt. Plus, de meeste mensen gaan niet alleen op vakantie. Kan een ander eten voor je halen.

Het enige nadeel is dat je her en der een mondkapje moet dragen. En dat je eigenlijk gewoon gebonden bent aan Europa. Nou ja, dan kom je ook weer eens ergens anders. ;)
DS1971 schreef:
03-07-2020 07:25
Je moet dan niet alleen corona oplopen, maar ook nog tot de groep behoren die er klachten van krijgt. Plus, de meeste mensen gaan niet alleen op vakantie. Kan een ander eten voor je halen.

Het enige nadeel is dat je her en der een mondkapje moet dragen. En dat je eigenlijk gewoon gebonden bent aan Europa. Nou ja, dan kom je ook weer eens ergens anders. ;)
als je in hetzelfde huis woont met iemand met Corona, moet je ook in quarantaine. Dus als er iemand met Corona naast je in de auto zit, mag die persoon ook niet een supermarkt oid in om eten te halen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven