Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
03-07-2020 08:48
Zonde van jouw energie, drammen doen ze niet enkel vanuit bepaalde politieke partijen of delen van de bevolking. Ook zie je dat hier terug. Drammen en op persoon spelen, ook zoiets.
Dramaqueen is niet op de persoon ? Hahaha. Grapjas.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-07-2020 22:57
Misschien moet de regering toch maar weer 'n referendum in leven roepen en ditmaal bindend: wel of geen structurele belastingverhoging tbv alle aasgieren die geld willen om het lot van hun verre voorouders te wreken.
Denk dat we genoeg financiele problemen hebben met onze eigen crisissen en de EU. Als je Nederland financieel helemaal kapot wil maken ben je ook niet erg constructief bezig en schiet je daar uiteindelijk zelf als verre afstammeling financieel ook niets mee op.

Maar de mensen waarover het gaat schieten er al helemaal niets mee op. Maar ja ze zeggen dat Nederland handelsnatie is. Je ziet de roep om excuus en eigen zakkenvullen waarschijnlijk daarom zo overduidelijk terugkomen.
redbulletje schreef:
03-07-2020 08:38
Als je je druk maakt over schending van mensenrechten, kun je je beter druk maken over mensen die NU ge/misbruikt worden door die hele arbeidsmigratie toe te staan. Of Nederland 100 jaar langer is doorgegaan met slavernij, is nog steeds generaties ver van ons bed.

Als het verleden van je voorouders je echt zo kwelt en het geen machtsdingetje is om Rutte/Nederland op de knieen te krijgen, is het wellicht een idee om in therapie te gaan?
Ok RB. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Het spijt me enorm. Jij en ik kennen elkaar beter dan dit. Ik heb een enorm incasseringsvermogen, maar dit gaat me echt te ver.
Het-groepje schreef:
03-07-2020 08:48
Het is niet walgelijk. Het is een opmerking van een dochter die rouwt. Chill even.
Dat je je eigen ouders als held ziet is normaal. Die steken met kop en schouders boven alle andere ouders uit omdat het JOUW ouders zijn die van JOU houden.
Maar die racistische opmerking over huidskleur is natuurlijk wel ongepast in deze of eigenlijk elke discussie.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
03-07-2020 08:51
Dramaqueen is niet op de persoon ? Hahaha. Grapjas.

Ach meisje, die ene keer t.o.v. Jou 17 keren in paar uurtjes tijd. Balk/splinter noemen we dat.
kadanz schreef:
03-07-2020 08:06
Er wordt hier dag in dag uit de meest tenenkrommende onzin uitgesproken over zwarte mensen, over allochtonen, over Marokkanen. Onder andere door jou. Desondanks blijven we netjes met jullie in discussie. Relax effe.
Het is ook grappig dat niemand vraagt waarom. Vertel eens over je moeder. Ik ben het niet met je eens, mijn moeder heeft....
Gewoon, een gesprek.
Andersom moeten we wel 'realistisch' zijn en geduld hebben om naar allerlei 'feiten' en anekdotes over vooral somaliers te luisteren, maar als iemand eens een positief verhaal heeft..
Ik zou hier nu ook niks meer delen als ik FV was, maar jammer.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-07-2020 08:18
Er is toen iets gedaan wat bij de toenmalige tijdsgeest en volksmentaliteit paste.
Heb je je er weleens langer dan twee minuten in verdiept ( anders dan via een Netflix film ) ?

https://www.wyniasweek.nl/nederland-en- ... afrikanen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
03-07-2020 07:31
Ik herken het sentiment inderdaad omdat ik die prestaties indrukwekkender vindt vanwege het extra element racisme waar omheen is gewerkt. De witte dames in dit segment erkennen dit gedeelte ook.
Maar ikzelf heb inderdaad ook moeite met het jezelf beter voelen ten koste van anderen.
Ik vind wel dat er niet genoeg aandacht is voor succesverhalen, en het excellent mogen zijn. Sommige vrouwen en veel zwarte vrouwen in het bijzonder zijn powerhouses, bijna niet realistisch zo excellent.
Dat zijn feiten die amper genoemd mogen worden.
Het lijken me inspirerende levensverhalen, deze vrouwen die je omschrijft. En voor excelleren tegen de stroom in mag zeker meer aandacht komen.

Maar kan het zijn dat het element racisme, wat je benoemd dat het extra knap maakt, ook komt omdat dat in je eigen wereld zo sterk aanwezig is, dat dat de tegenwerkende kracht is die zo nadrukkelijk aanwezig is (geweest) toen en nu? Daarmee maak ik het niet minder hoor, maar om aan te geven dat ik denk dat in power verhalen het vaak gaat om tegenwerking te overwinnen, welke dan ook. Als ik mijn moeder als voorbeeld mag nemen, in de jaren 60, afkomstig vanuit een vrij streng religieus milieu, als alleenstaande vrouw een eigen bedrijf starten, en later ongetrouwd gaan samenwonen met een 10 jaar jongere ongelovige man (mijn vader). Ik heb respect voor haar kracht om gewoon haar eigen gang te gaan tegen de religieuze en geldende tijdsgeest rondom positie van vrouwen in. Dat speelde in haar en ons leven, religie en positie van de vrouw, als voorbeeld dat er andere beperkende krachten kunnen zijn anders dan racisme. Ze heeft nooit geprotesteerd oid, ging gewoon haar eigen gang. Ik ben daar ontzettend trots op. Ik vind het niet nodig dat iemand dat bevestigd of daar iets van vindt, dat doe ik zelf wel. Maar als iemand eigenlijk zegt, ja maar ze was niet zwart dus zo bijzonder is dat niet, dan vind ik dat bijzonder kwetsend. Ook als iemand iets zegt over een groep vrouwen, gaat dat over een groep individuen. Waaronder mijn moeder. Dus een algehele opmerking wordt dan toch persoonlijk kwetsend. En ik hoop dat veel mensen trots zijn op hun moeder om allemaal hun eigen redenen.
Bovenstaande bedoel ik in het algemeen hoor, niet specifiek naar jou gericht. Meer om mijn eigen gevoel hierbij weer te geven.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
03-07-2020 08:57
Ach meisje, die ene keer t.o.v. Jou 17 keren in paar uurtjes tijd. Balk/splinter noemen we dat.
Meisje ? Hoe oud ben jij, knullie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
03-07-2020 04:48
Je vraagt er om, deze krijg je kado van een gemiddelde witte nederlandse vrouw. En namens mijn moeder en al die gemiddelde witte nederlandse vrouwen. Die gewoon moeten buffelen om hun gezin te onderhouden en te verzorgen. Naast hun onderbetaalde man of als alleenstaande moeder.
Jij moet je schamen voor je schaamteloze rotopmerkingen die zo verdomd racistisch zijn.
Het is tegen jouw dovemansoren gericht, maar wie weet, als je eens een dag verder niks te doen hebt; verdiep je eens in de recente (sinds 1919) nederlandse geschiedenis over vrouwenrechten in Nederland.
Ja, jouw moeder verdient een standbeeld. Mijn gemiddelde witte moeder ook. Haar moeder helemaal! Voorvechtsters van rechten voor vrouwen. En daar pluk jij nu de vruchten van, zoals al die gemiddelde vrouwen hier in dit stukje wereld, anno nu. Hier in Nederland.
Nee, we zijn er nog lang niet wb gelijke rechten. Maar een beetje respect naar de gemiddelde witte nederlandse vrouwen, die wel die strijd sinds altijd al, sinds heugenis, voeren is wel op zijn plaats. Of is dat je al teveel gevraagd?
Jij hebt een grote bek. Met een racistische noot.
Al topics lang. Al jarenlang hier op het Viva Forum.
Nou, om nog met een kwinkslag naar jouw moeder en mijn moeder die een standbeeld verdienen te refereren, alsjeblieft, ze verdienen een standbeeld.
Dora moet een standbeeld krijgen!
Dit liedje zou hedentendage verboden moeten worden!
https://www.youtube.com/watch?v=T973Il8zCbM

Wat super herkenbaar omschreven! Helaas heeft het weinig zin om op deze persoon te spelen. Die grote bek zal blijven, inclusief haar specifieke ondertoon.
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
03-07-2020 08:58
. Maar als iemand eigenlijk zegt, ja maar ze was niet zwart dus zo bijzonder is dat niet, dan vind ik dat bijzonder kwetsend..
Maar dat zegt FV toch ook helemaal niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
kadanz schreef:
03-07-2020 08:54
Ok RB. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Het spijt me enorm. Jij en ik kennen elkaar beter dan dit. Ik heb een enorm incasseringsvermogen, maar dit gaat me echt te ver.
Jammer dat je mij niet snapt. Ik zie die hele BLM-beweging als iets wat collectief een minderwaardigheidsgevoel aanpraat en ophitst en dat heeft veel mensen in hun greep gekregen. Ook mensen bij wie je meer ratio verwacht. Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat 'n psych echt super fijn kan zijn om ongecensureerd van je af te kunnen ventileren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-07-2020 08:38
Als je je druk maakt over schending van mensenrechten, kun je je beter druk maken over mensen die NU ge/misbruikt worden door die hele arbeidsmigratie toe te staan. Of Nederland 100 jaar langer is doorgegaan met slavernij, is nog steeds generaties ver van ons bed.

Als het verleden van je voorouders je echt zo kwelt en het geen machtsdingetje is om Rutte/Nederland op de knieen te krijgen, is het wellicht een idee om in therapie te gaan?
De wals zal er wel aankomen.

Je hebt gelijk, kijk eens naar die ellende die tijdens de eerste maanden van de coronacrisis naar boven gekomen is. Hutje mutje op een hoop. Ene bed uit andere warme bed weer in. Het bestaat nog steeds en ook bij blanke Europeanen. Nederlanders zien daar geld in. Taxibedrijfjes en uitzendorganisaties zijn afgelopen jaren als de bekende paddestoelen uit de grond geschoten.
Het-groepje schreef:
03-07-2020 08:57
Het is ook grappig dat niemand vraagt waarom. Vertel eens over je moeder. Ik ben het niet met je eens, mijn moeder heeft....
Gewoon, een gesprek.
Andersom moeten we wel 'realistisch' zijn en geduld hebben om naar allerlei 'feiten' en anekdotes over vooral somaliers te luisteren, maar als iemand eens een positief verhaal heeft..
Ik zou hier nu ook niks meer delen als ik FV was, maar jammer.
Precies. Zoals zo vaak gezegd is dit een pijnlijke discussie. Je legt je ziel bloot. Niet om lekker discussie te voeren, maar in de hoop dat er hier en daar een kwartje valt bij sommigen. Dat weten sommigen in hun horkerige arrogantie niet op waarde te schatten, helaas.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
03-07-2020 09:01
Maar dat zegt FV toch ook helemaal niet ?
Door over de groep witte vrouwen te zeggen dat die niet in de schaduw van de pink van haar moeder kunnen staan wel. Mijn moeder was ook wit. Dat is wat ik bedoel als je een groep mensen weg zet als iets. Die groep bestaat uit individuen waar je iets generaliserends over zegt. Maar die individuen, of naasten van die individuen, zien dat individuele verhaal en voelen dat dus persoonlijk.
Javier schreef:
03-07-2020 04:48
Je vraagt er om, deze krijg je kado van een gemiddelde witte nederlandse vrouw. En namens mijn moeder en al die gemiddelde witte nederlandse vrouwen. Die gewoon moeten buffelen om hun gezin te onderhouden en te verzorgen. Naast hun onderbetaalde man of als alleenstaande moeder.
Jij moet je schamen voor je schaamteloze rotopmerkingen die zo verdomd racistisch zijn.
Het is tegen jouw dovemansoren gericht, maar wie weet, als je eens een dag verder niks te doen hebt; verdiep je eens in de recente (sinds 1919) nederlandse geschiedenis over vrouwenrechten in Nederland.
Ja, jouw moeder verdient een standbeeld. Mijn gemiddelde witte moeder ook. Haar moeder helemaal! Voorvechtsters van rechten voor vrouwen. En daar pluk jij nu de vruchten van, zoals al die gemiddelde vrouwen hier in dit stukje wereld, anno nu. Hier in Nederland.
Nee, we zijn er nog lang niet wb gelijke rechten. Maar een beetje respect naar de gemiddelde witte nederlandse vrouwen, die wel die strijd sinds altijd al, sinds heugenis, voeren is wel op zijn plaats. Of is dat je al teveel gevraagd?
Jij hebt een grote bek. Met een racistische noot.
Al topics lang. Al jarenlang hier op het Viva Forum.
Nou, om nog met een kwinkslag naar jouw moeder en mijn moeder die een standbeeld verdienen te refereren, alsjeblieft, ze verdienen een standbeeld.
Dora moet een standbeeld krijgen!
Dit liedje zou hedentendage verboden moeten worden!
https://www.youtube.com/watch?v=T973Il8zCbM
Mooie post! En zo waar met betrekking tot de gemiddelde blanke Nederlandse vrouw.
Alsof voor deze alles van een leien dakje is gegaan. Helaas hebben sommige mensen geen splinter in hun oog maar een mega balk.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
03-07-2020 09:06
De wals zal er wel aankomen.

Je hebt gelijk, kijk eens naar die ellende die tijdens de eerste maanden van de coronacrisis naar boven gekomen is. Hutje mutje op een hoop. Ene bed uit andere warme bed weer in. Het bestaat nog steeds en ook bij blanke Europeanen. Nederlanders zien daar geld in. Taxibedrijfjes en uitzendorganisaties zijn afgelopen jaren als de bekende paddestoelen uit de grond geschoten.
Ligt misschien aan mij maar ik snap echt niet wat je hier zegt.
kadanz schreef:
03-07-2020 08:25
Dat is pertinent onwaar. Vrijheid, gelijkheid, broederschap, weet je nog? Nederland is één van de laatsten die de slavernij af heeft geschaft, in een tijd dat het al bijna honderd jaar internationaal gezien niet meer acceptabel was. Daar hoef je je nu niet bezwaard over te voelen. Maar gebruik geen flut-excuus om onder dit onderwerp uit te komen.Dat is geen persoonlijk verwijt. Maar hou jezelf niet voor de gek door de zaak mooier voor te stellen dan het was.

De verlichting werd moedwillig en bij het volle verstand even uitgesteld in de koloniën.
Bijna 100 jaar nadat het internationaal niet meer acceptabel was? Nee hoor, 30 jaar na de Britten (die het eerste waren) en destijds was het internationaal nog redelijk geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
03-07-2020 09:07
Door over de groep witte vrouwen te zeggen dat die niet in de schaduw van de pink van haar moeder kunnen staan wel.
De GEMIDDELDE witte vrouw.
Naar die andere vrouwen zijn soms hele straten vernoemd, gebouwen, daar zijn standbeelden voor geplaatst. ( oke, niet voor jouw moeder, maar jij omschrijft haar zeker niet als “ gemiddeld “ , toch ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
03-07-2020 07:23
Misschien kun je me dan uitleggen waarom het gekoppeld wordt aan huidskleur. Want ik snap het namelijk niet. Ik ben ook buitengewoon trots op mijn moeder. Niet omdat ze een duur koophuis had, of excelleerde in haar werk, maar om de idealen die ze had en naleefde. Ook twintig jaar na haar veel te vroege dood is zij op sommige momenten nog steeds een voorbeeld voor me. Ik mag hopen dat dat voor veel kinderen geldt, dat zij hun moeder de geweldigste vonden, om welke reden dan ook. Ik zou het alleen nooit bedenken of uit m'n toetsenbord krijgen om dat te koppelen aan kleur en dan te zeggen dat ze ver verheven is boven andere vrouwen van een specifieke kleur. Ik kan me voorstellen dat je trots kan zijn op je moeder omdat zij als zwarte vrouw in een voornamelijk witte omgeving zoveel over zich heen kreeg en staande bleef. Maar dat vul ik in, dat realiseer ik me. Maar zeggen dat andere vrouwen (moeders, dat ligt gevoelig) minder zijn op basis van hun huidskleur die snap ik dan dus niet. Maar jij geeft aan het te begrijpen, kun je me dat uitleggen?
Joh, kijk even naar waar ik op reageer. Een Gebruna die post na post niet alleen mijn moeder, maar ook de ouders van elke andere gekleurde schrijver in dit topic beledigt en beweert dat ze geen zelfreflectie hebben, niks hebben bijgedragen en racisme zelf hebben uitgelokt.

Nou, ik verwacht dat Gebruna ongeveer even oud is als mijn moeder nu geweest zou zijn, dus ik ben heel benieuwd naar Gebruna's CV. Want wat vrouwen zoals zij vergeten is dat ik heel veel witte vrouwen van mijn moeders leeftijd ken en om me heen heb. En dan is gewoon objectief vast te stellen dat wat mijn moeder heeft bijgedragen aan de Nederlandse samenleving in de meeste gevallen hun bijdrage ver overstijgt, en dat mijn moeder dat ook nog eens in veel minder rooskleurige omstandigheden voor elkaar heeft gebokst.

Dus nu zij weer.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 03-07-2020 09:17
0.21% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Het-groepje schreef:
03-07-2020 08:47
Ja dat deel, daar zou ik ook niet voor kiezen. Ik ben een tijdje ter zelf motivatie etc op insta de Black excellence types gaan volgen, maar ik vind excellence van iedere kleur inspirerend. Ik kan daar zelf ook weinig mee.
Maar waarom dat dan niet in eerste instantie zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
03-07-2020 08:48
Het is niet walgelijk. Het is een opmerking van een dochter die rouwt. Chill even.
Nee, het is walgelijk. Trots zijn op je moeder is prima, maar niet op zo’n manier door alle andere moeders Met een andere huidskleur als minder weg te zetten.
Lollypop04 schreef:
03-07-2020 08:58
Het lijken me inspirerende levensverhalen, deze vrouwen die je omschrijft. En voor excelleren tegen de stroom in mag zeker meer aandacht komen.

Maar kan het zijn dat het element racisme, wat je benoemd dat het extra knap maakt, ook komt omdat dat in je eigen wereld zo sterk aanwezig is, dat dat de tegenwerkende kracht is die zo nadrukkelijk aanwezig is (geweest) toen en nu? Daarmee maak ik het niet minder hoor, maar om aan te geven dat ik denk dat in power verhalen het vaak gaat om tegenwerking te overwinnen, welke dan ook. Als ik mijn moeder als voorbeeld mag nemen, in de jaren 60, afkomstig vanuit een vrij streng religieus milieu, als alleenstaande vrouw een eigen bedrijf starten, en later ongetrouwd gaan samenwonen met een 10 jaar jongere ongelovige man (mijn vader). Ik heb respect voor haar kracht om gewoon haar eigen gang te gaan tegen de religieuze en geldende tijdsgeest rondom positie van vrouwen in. Dat speelde in haar en ons leven, religie en positie van de vrouw, als voorbeeld dat er andere beperkende krachten kunnen zijn anders dan racisme. Ze heeft nooit geprotesteerd oid, ging gewoon haar eigen gang. Ik ben daar ontzettend trots op. Ik vind het niet nodig dat iemand dat bevestigd of daar iets van vindt, dat doe ik zelf wel. Maar als iemand eigenlijk zegt, ja maar ze was niet zwart dus zo bijzonder is dat niet, dan vind ik dat bijzonder kwetsend. Ook als iemand iets zegt over een groep vrouwen, gaat dat over een groep individuen. Waaronder mijn moeder. Dus een algehele opmerking wordt dan toch persoonlijk kwetsend. En ik hoop dat veel mensen trots zijn op hun moeder om allemaal hun eigen redenen.
Bovenstaande bedoel ik in het algemeen hoor, niet specifiek naar jou gericht. Meer om mijn eigen gevoel hierbij weer te geven.
Wat als iemand uit dat strenge religieuze milieu jou nu vraagt of de problemen die je in je leven ervaart niet gewoon veroorzaakt zijn door je moeder? Door haar gedrag? Door haar trots?

Want dat is wat hier gezegd werd over zwarte voorouders.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
03-07-2020 09:11
Nee, het is walgelijk. Trots zijn op je moeder is prima, maar niet op zo’n manier door alle andere moeders Met een andere huidskleur als minder weg te zetten.
Ik zei niet alle andere moeders, ik zei de gemiddelde witte Nederlandse vrouw. Ik weet vrij zeker dat mijn moeder bijvoorbeeld alleen al heel wat meer inkomstenbelasting in de staatskas heeft doen vloeien dan de gemiddelde witte vrouw van haar leeftijd.
Am Yisrael Chai!
bethweeter schreef:
03-07-2020 09:11
Nee, het is walgelijk. Trots zijn op je moeder is prima, maar niet op zo’n manier door alle andere moeders Met een andere huidskleur als minder weg te zetten.
Dat deed ze niet. Dat deed ze pertinent niet.

Bethweeter, verzin er nou niet nodeloos iets bij wat er niet staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven