Misbruikt door beste vriend

05-07-2020 02:38 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 4 jaar vrienden, elke dag spraken we elkaar, zagen we elkaar niet in het echt dat wel even op FaceTime. Bespraken alles, huilden met elkaar en lachte met elkaar. Beste vrienden voor het leven.

Je ging het slechte pad op, ik verbrak het contact en maanden lang is dat zo gebleven. Je beterde je leven, bood je excuus aan en ik kwam terug. Je bleef me vertellen hoe erg je me gemist had.

Steeds vaker begon je grappen te maken dat het je niks zou verbazen als we nog eens samen in bed zouden belanden. Ik lachte hier stom om, probeerde het niet te serieus te nemen en voelde me ongemakkelijk. Zodra je een drankje op had en we waren alleen raakte je me steeds vaker steeds intiemer aa. Ik voelde me ongemakkelijk maar durfde er van te zeggen.

Toen een zoen, stom dronken ergens in de polder. Mensen maakte foto’s. Je keek me aan alsof je echt gelukkig was en bleef me maar aanraken, vertelde hoe blij je was en vertelde iedereen trots wat er gebeurd was. De volgende dag voelde ik me klote, ik wou niet dat ik je had laten denken dat ik je leuk vond. Ik wil gewoon vrienden blijven en terug naar wat we hadden. Je zei me hoeveel je om me gaf.

Nog geen week later na een paar drankjes in de kroeg gingen we samen nog een film kijke. Je ging op me liggen, kuste mijn nek en raakte me aan. Zei me dat het echt wel oké was en ik me niet ongemakkelijk moest voelen. Ik bleef nee zeggen en vertellen hoe dom dit wel niet was en dat we het beter niet konden doen. Je ging door, luisterde niet naar me en ging verder met je handelingen, binnen een seconde was ik de helft van mijn kleding kwijt. Ik ging er in mee, waarom weet ik niet. Ik was niet geil, ik was ongemakkelijk. Ik durfde geen meer nee te zeggen omdat het al zo ver was gegaan. Bang om te verpesten wat we hadden, maar niks zeggen verpeste het nog meer.

We gingen naar boven en meer kleding ging uit. We begonnen seks te hebben en het deed me pijn, fysiek en mentaal. Halverwege vroeg je me “dus wie is er beter mike of ik?”. Direct viel bij mij het kwartje en ik voelde me zo dom, naïef, vies en gebruikt. Ik was meteen klaar en begin heel raar te praten, ik bleef maar praten over de grootste onzin. Je zei nog iets in de zin van hoe vervelend mike dit zou gaan vinden. Ik ben weg gegaan toen je sliep.

Ik werd wakker thuis en werd kots misselijk van de geur rond mijn lichaam. Half slaap dronken en met een lichte kater liep ik naar de douch. Ik moest overgeven van de geur. Wassen hielp niet ik bleef het ruiken, ik bleef het voelen en het ging maar niet weg. Ik voelde me dom, hoe had ik dit kunnen doen.

Ik praatte mezelf aan dat je mij leuk vond en dat ik maar beter contact kon verbreken om gebroken zieltjes te voorkomen. Na twee dagen realiseerde ik me dat ik mezelf voor de gek hield. Je vond me niet leuk, je had me gebruikt. Je had me gebruikt voor nog minder dan een seksobject, voor nog minder dan een goedkope hoer. Al had je over een hond heen moeten gaan om Mike over de zeik te krijgen dan had je dat nog gedaan. Ik voelde me misselijk, vies, buikpijn en had oprispingen zo walgelijk voelde ik mezelf. Je had me gebruikt, je had me bespeeld, je wist donders goed hoe je op me in moest praten.

Ik stuurde je een bericht over hoe ik me voelde, je zei me dat je me niet zag als seksobject dat we daar te goede vrienden voor waren. Dat klopt, ik was nog minder voor je dan dat. Voor mijn seksobjecten heb ik nog respect, aan mij heb jij pure schijt.

in deze “brief” heb ik mijn gevoel van me afgeschreven en mijn beleving opgeschreven. Voel erg de behoefte dit met mensen te delen en dan niet met meer mensen om mij heen, daar ben ik nog niet klaar voor. Ik voel me schuldig, vies en dom. Weet niet meer wat ik met mezelf aan moet.
anoniem_393442 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 10:37
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2020 09:48
Reden: kwetsend
98.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Was je bang van hem? Hij is geen vriend als hij zo je grenzen over gaat.

Misschien kun je via je huisarts bij de poh terecht om hierover te praten. Misschien ook goed om dan samen te kijken hoe je dit kunt verwerken en om meer zelfvertrouwen te krijgen in de toekomst.

Vervelend dat je je zo voelt. Sterkte
duizel wijzigde dit bericht op 05-07-2020 08:21
Reden: Het was niet hard/verwijtend bedoeld. En zeker niet om een discussie te krijgen over of dit aanranding/verkrachting is of niet. Verkeerd getypt dus
58.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2020 21:39
Reden: Victim blaming
96.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jezus mensen, kom op nou. Die vent wist dondersgoed dat ze niet wilde en ging over haar grenzen, misbruik makend van een vertrouwensband. Ik snap wel hoe dit kan gebeuren. Ik vind het heel erg rot voor je, dit was absoluut niet oke.

Dit is nou wat ze bedoelen dat iemand ja moet zeggen tegen sex. Het was overduidelijk dat zij zich er niet oke mee voelde. Gatverdamme
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heeft het hele Me-too gebeuren weinig effect gehad. Victim blamen viert zo te zien nog steeds hoogtij

TO, ik vind het heel rot voor je, dit is geen vriend maar een lul eerste klas, en dan ook nog zo reageren als je vertelt hoe je je hierover voelt. Bah.
Alle reacties Link kopieren
banden verbreken en hulp zoeken
Been there, done that, got the T-shirt.
LaFleurNoire schreef:
05-07-2020 06:18
Blijkbaar heeft het hele Me-too gebeuren weinig effect gehad. Victim blamen viert zo te zien nog steeds hoogtij

TO, ik vind het heel rot voor je, dit is geen vriend maar een lul eerste klas, en dan ook nog zo reageren als je vertelt hoe je je hierover voelt. Bah.
Inderdaad. Hij wist dondersgoed dat hij jouw grenzen negeerde. Wat een lul , bah.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je erover praat! Ik zou zeker hulp zoeken omdit te verwerken en om aan je zelfvertrouwen te werkrn, zodat je wel je grenzen aan durft te geven. Want daar gaat het mis. Kennelijk heb je geen vertrouwen dat jouw mening gerespecteerd wordt en dat je iemand mag afwijzen en dan nog steeds ok bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik durfde geen nee te zeggen. Bang om te verpesten wat we hadden, maar ja zeggen verpeste het nog meer.

Maar waarom dan? Er waren al eerder dingen gebeurd, je voelde je daar verre van fijn onder. Maar je was bang ‘om te verpesten wat jullie hadden’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De eerste reacties vind ik vrij hard. Geeft alleen maar aan dat je anders in elkaar zit dan TO én 0,0 inlevingsvermogen hebt. Helaas is niet iedereen in staat om zijn/haar grenzen aan te geven.

TO, het is walgelijk en zeer verwerpelijk wat die smeerlap heeft gedaan. Dit moet je een plekje gaan geven. Heb je er met iemand over kunnen praten? Zo niet, doe het en zoek hulp. En zorg dat je aan jezelf werkt zodat dit nooit meer gebeurt. Smeerlappen zullen altijd opzoek zijn naar mensen die niet goed zijn in hun grenzen aangeven. Wapen je hiertegen, en leer naar je gevoel te luisteren, dat wanneer het niet goed voelt het ook echt mis is. En verbreek al het contact met deze hufter.
Alle reacties Link kopieren
Waarom dacht je toch dat dit een vriend was? Als iemand aardig is en wat tijd aan jou besteedt (om je te groomen) is hij je vriend?

Iedereen moet leren en dit was een pijnlijke les. Voortaan moet je meer op tekenen letten. Negéren daarvan heeft zijn prijs.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
To wat wil je met dit topic? Je neemt het risico dat e.a. een discussie wordt over: was het wel of geen verkrachting. Eigen verantwoordelijkheid e.d.

Ook wanneer de grenzen vaag zijn, dan kun jij er nog last van hebben.

Indien je hier hulp bij nodig hebt om .e.a. te verwerken ga dan praten bij bijv. slachtofferhulp of zoek hulp via de POH van de huisarts voor een paar gesprekken.

Zet samen met een professional zaken in perspectief.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
05-07-2020 07:29
De eerste reacties vind ik vrij hard. Geeft alleen maar aan dat je anders in elkaar zit dan TO én 0,0 inlevingsvermogen hebt. Helaas is niet iedereen in staat om zijn/haar grenzen aan te geven.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2020 21:48
Reden: Victim blaming
38.77% gewijzigd
[...]


Alles wat je opnoemt heeft ook met grenzen te maken: tóch doorgaan met vriendschappen, tóch door drinken, tóch mee naar boven... to is er duidelijk niet goed in.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2020 21:49
Reden: Quote verwijderd
55.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wie is Mike?
Is dat de man waar je mee samen bent?
Alle reacties Link kopieren
Om iets te leren moet je het nu eenmaal eerst fout doen. Het is zinloos om jezelf zo hevig aan te vallen over dingen die je nog niet wist en die beelden dan keer op keer te herhalen voor jezelf. Hij was een rotvent en jij onervaren. Maar je bent nu iets slimmer geworden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
[...]

Jammer weer, deze post.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-07-2020 10:48
Reden: quote verwijderd
87.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iemand die aan je wil friemelen, is geen (platonische) vriend

eigenlijk was alles best wel helder vind je ook niet?

de vraag is dus een beetje waarom je wil doen alsof het allemaal heel ingewikkeld en moeilijk was
Lorem Ipsum
Het is niet per se victim blaming als je TS wijst op haar eigen leerpunten. Het is een eikel, daar zal iedereen het over eens zijn. Aan zijn eikelig zijn doe je niks, aan je eigen gedrag wel. Dus in mijn ogen kun je EN inzien dat hij de dader is EN dat het geen kwaad kan om een te reflecteren hoe en waarom je zo over je grenzen bent heen gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
05-07-2020 07:53
Alles wat je opnoemt heeft ook met grenzen te maken: tóch doorgaan met vriendschappen, tóch door drinken, tóch mee naar boven... to is er duidelijk niet goed in.
Nee, en iemand die al jaren haar beste vriend is, weet dat dondersgoed.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO! :hug:
Denk dat het je goed doet om een afspraak te maken met de huisarts en om een paar gesprekken met de POH-GGZ te vragen. Dit is niet niets
Alle reacties Link kopieren
Dat half uitgekleed mee naar boven gaan begrijp ik dan weer niet zo goed.
Maar kennelijk heeft deze man jou onder zijn duim zitten, weet hij je te bespelen en je over je eigen grenzen te pushen.
Ik hoop dat je het contact voorgoed verbreekt met hem.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Pindakaasjes schreef:
05-07-2020 07:58
Wie is Mike?
Is dat de man waar je mee samen bent?
Ja wie is dat?
Ik zou ook met een professional gaan praten om het een plekje te geven en ook om te zorgen dat dit niet meer makkelijk gebeurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven