Jongensnaam.. help!

05-07-2020 18:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik precies 38 weken zwanger. Het einde van mijn zwangerschap is dus in zicht. En nog zijn we er niet uit qua jongensnaam voor de kleine spruit. We hebben wel wat opties (2) maar blijven toch twijfelen.

Mijn vriend is enorm kieskeurig en vindt bijna niks leuk wat ik aandraag. Andersom vind ik ook niks leuk wat hij aandraagt, hoewel hij met weinig input komt. Onze smaken liggen enorm uit elkaar. (Ik een wat meer gangbare, maar niet té vaak voorkomende naam. Hij een zo apart mogelijke naam, van Griekse goden tot planeten aan toe)

Nu hebben we 2 opties waar we redelijk achter staan maar toch nog niet echt zeker over zijn. En gister liet ik hem een lijstje zien en vroeg of hij daar nog een mooie tussen zag staan maar toen pikte hij er precies 1 uit die ik minder mooi vind. Lastig verhaal dus. Wat vinden jullie van de volgende namen? Welke zou de voorkeur hebben?

Loïc
Ivan
Néo

Néo is de naam van dat lijstje van gister die ik dus niet zo leuk vind. De andere twee namen waren tot dan toe de enige opties. Ik hoor graag jullie meningen. Ook als er evt nog suggesties zijn. (Liefst 2 lettergrepen) maar de vraag is maar of mijn partner dat wat vindt haha

Moet nog wel even erbij zeggen dat Ivan misschien wel wat afgezaagd is in onze familie omdat mijn enige twee neefjes ook allebei een naam hebben die qua klank erop lijken ( bv Silas en Kian) of maakt dat niet uit? (Dan krijg je dus bv Kian Silas en Ivan)
Mijn twijfel over Loïc zit m in de uitspraak die op verschillende manieren kan en omdat het me misschien weer iets té apart is en mensen steeds om de uitspraak gaan vragen.

Oerhollandse namen vallen sowieso af, gezien wij een combi zijn van Nederlands/Surinaams.
geronimoo wijzigde dit bericht op 05-07-2020 18:41
Reden: Herkenning
0.21% gewijzigd
Ivan vind ik de leukste.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft zijn ze ‘t alle drie niet. Maar wat maakt het uit, het is jullie kind.

Als het ‘internationaal’ moet zijn zou je kunnen denken aan Louis, Alex/Alix.
Ik vind dat jij erg ver doordenkt. Als jullie de naam mooi vinden is het goed.
Ik vind Loïc het leukst.
Van deze 3 zou ik voor Ivan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om te vermelden hoe je wil dat Loïc uitgesproken gaat worden.


Ivan vind ik een naam voor een Rus en Néo vind ik niets.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ivan de leukste. Als het echt alleen de klank is waarin deze naam op die van je neefjes lijkt, zou dat voor mij geen reden zijn om die naam niet te kiezen. Kijk, heb je nou een nichtje die Ivanka heet ofzo dan vind ik het wat anders.

Loïs zou ik niet kiezen door de verschillende uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ivan het leukst en dan Néo.

En wat dacht je van :

Elijah/Elias
Novan/Nolan
Reza
Esra
Nio
Vic
Otis
Roan
Ryan
sjiraf wijzigde dit bericht op 05-07-2020 18:53
4.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, als je vriend dan van de planeten is, noem je het kind Neptunus (Griekse goden ook meteen gedekt - check). Roepnaam: Nep.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-07-2020 18:52
Nou, als je vriend dan van de planeten is, noem je het kind Neptunus (Griekse goden ook meteen gedekt - check). Roepnaam: Nep.
Dan toch liever Nepti / Nepty.

Mercurius / Mercu klinkt ook nog lekker alternatief.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Loïc leuk. Ik zou het dan uitspreken als Lowik.

Misschien is Owen of Otis nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Team Ivan.

Geef je kind alsjeblieft een naam die de meeste mensen kunnen schrijven/uitspreken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-07-2020 19:01
Team Ivan.

Geef je kind alsjeblieft een naam die de meeste mensen kunnen schrijven/uitspreken.
En dan schrijven ze hem de helft van de tijd als Yvan of als Ivann :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ivar?
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-07-2020 19:02
En dan schrijven ze hem de helft van de tijd als Yvan of als Ivann :-D.
Nee, dat is alweer uit. Tegenwoordig is het Y'Vhan, of Ivàhn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lauren89 schreef:
05-07-2020 18:58
Ik vind Loïc leuk. Ik zou het dan uitspreken als Lowik.

Misschien is Owen of Otis nog een optie?
Vindt dit qua schrijven ook mooier. Loïc zou ik uitspreken als Loik. Hoe dien je deze naam uit te spreken?

Otis vind ik ook erg mooie naam.

TS van je lijstje vind ik Néo het mooist. Al geef je aan dat je deze niet leuk vindt. Ik vind m lekker vlot.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 05-07-2020 19:09
14.81% gewijzigd
Als je met Loïc een Franse jongensnaam bedoelt, met de betekenis ‘beroemde krijger’, uitgesproken als Lo-(w)iek (klemtoon op laatste lettergreep) dan vind ik het wel een grappige naam.

Néo vind ik niet zo.
Ivan is wel ok.
Ik vind eigenlijk Ivar wel leuk, maar misschien een beetje mindere associatie vanwege de serie Vikings.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 19:13
6.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Team Ivan bij keus uit deze 3
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-07-2020 19:04
Nee, dat is alweer uit. Tegenwoordig is het Y'Vhan, of Ivàhn.
Daar ben ik te simpel voor.

Dan maar "Aloïsius Hubertus Franciscus" en we noemen hem Jan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Stomme namen zeg. Lijken wel uit een sciencefictionfilm te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ilan ook een optie?
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
05-07-2020 19:07
Vindt dit qua schrijven ook mooier. Loïc zou ik uitspreken als Loik. Hoe dien je deze naam uit te spreken?

Otis vind ik ook erg mooie naam.

TS van je lijstje vind ik Néo het mooist. Al geef je aan dat je deze niet leuk vindt. Ik vind m lekker vlot.
Otis is toch een liftenbedrijf?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Echt toevallig Geronimoo...ik ben nu 36 weken zwanger en wij hebben ook eindeloos getwijfeld. We wilden hem eerst Joost noemen, maar vonden die naam toch te saai. Dus hebben we nu ook gekozen voor Ivan. De kans is klein dat we nog veranderen, omdat de meeste namen al door mij of door mijn man zijn afgekeurd wegens herkenbaarheid of te apart/te gewoontjes/te ordinair/te kakkerig etc...
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
05-07-2020 19:14
Echt toevallig Geronimoo...ik ben nu 36 weken zwanger en wij hebben ook eindeloos getwijfeld. We wilden hem eerst Joost noemen, maar vonden die naam toch te saai. Dus hebben we nu ook gekozen voor Ivan. De kans is klein dat we nog veranderen, omdat de meeste namen al door mij of door mijn man zijn afgekeurd wegens herkenbaarheid of te apart/te gewoontjes/te ordinair/te kakkerig etc...
Ik vind Joost een veel leukere naam dan Ivan.
Ivan is veel te Oostblokkerig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven