Fijne slaapzak

04-07-2020 23:18 21 berichten
Hoi,

Ik vind slapen in een ander bed vies. Bungalowpark bed...vies. Hotelbed...vies. Noem het smetvrees, of passend bij mijn ASS of wat dan ook. Ik ga dan bijv. wel mee een weekendje weg met vrienden maar lig dan echt te gruwelen in bed.

Kan iemand een fijne slaapzak aanraden die ik goed kan meenemen bijv. vastmaken aan mijn rugzak. Hij is dan niet bedoeld voor in een tent ofzo, maar gewoon bij ongeveer 20 graden. Ik kan natuurlijk googlen maar ik zoek vooral tips/ideeën van anderen.

Bedankt alvast! :)
action , hema
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook kijken naar een lakenzak. Deze is heel compact om mee te nemen. Je gebruikt dan natuurlijk wel de hoteldeken om erover heen te doen, ik weet niet of je je daar wel prettig bij voelt.
every journey starts with a single step
Zijden lakenzak?
Kun je niet beter een lakenzak kopen? Veel makkelijker meenemen.
Ik heb nog nooit van een lakenzak gehoord! Maar ik ga ernaar kijken. Bedankt.
Lakenzakken bij Bever:
https://www.bever.nl/c/uitrusting/laken ... =collectie
Ik vind zijden het fijnst.
Bedankt! Een lakenzak bleek precies wat ik zoek. Ik wist echt niet dat zoiets bestond :facepalm: Ik zal ook zeker eens naar die zijden kijken.

Bedankt. Dit topic is dan eigenlijk wel klaar he :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een deken over een lakenzak alsnog vies. Zonder deken vind ik een lakenzak soms te dun als er iemand die ik niet zo goed ken in dezelfde ruimte slaapt, dan zien ze mijn lijf.

Ik zou een katoenen slaapzak nemen, bijvoorbeeld https://www.decathlon.nl/p/slaapzak-ar ... MZEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n lakenzak freesing cold.
Mijn moeder maakte die vroeger overigens zelf met 2 lakens die ze tegen elkaar naaide.

Maar je hebt dus alsnog een deken nodig om niet te bevriezen en als dat net het probleem is, zou ik toch écht een slaapzak kopen. De goedkoopste van Decathlon.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook katoenen lakenzakken met een soort van middel erin tegen bedwantsen, muggen enzo. Ook bij Bever. Misschien is dat wat? Ik heb er ook een en vind dat heel fijn, beestjes vinden mij altijd. Kun je er altijd nig een deken overheen doen oid.

Voor slaapzakken hoef je voor die temperatuur in ieder geval niet veel geld uit te geven. Xenos, hema, action.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op compacte slaapzak; dan krijg je een aantal 2 in 1 (lakenzak+slaapzak) die makkelijk mee te nemen zijn.
Gezien je reden voor een slaapzak is misschien een mummie slaapzak iets? Daar lig je ook met je hoofd in/op, dan heb je geen contact met een mogelijk vies (of voor jou idee vies) kussen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-07-2020 00:24
Ik vind zo'n lakenzak freesing cold.
Als je dan Engels gebruikt (waarom?), schrijf het dan correct. (freezing)

TO, er bestaan allerlei soorten lakenzakken, zijde, katoen en fleece. Even uitzoeken welk materiaal jij fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Bever heeft ook bamboe lakenzaken waar veel stretch in zit, die zijn ook erg fijn. Lakenzakken hebben vaak ook een hoofdgedeelte voor over een kussen en da's prettig.
Decathlon verkoopt prima goedkope dunnere slaapzakken. Als het voor af en toe is zou ik daar gaan kijken.
Outwell heeft slaapzakken waar een (afritsbaar) hoofdstuk aan vast zit. Wellicht ook iets voor je qua smetvrees maar ik denk dat ze niet zo licht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zijde ook het lekkerst. Maar let dan wel op de vorm. Ik heb er laatst eentje online gekocht bij Decathlon, maar die blijkt heel smal te zijn, nog veel smaller dan mijn mummie slaapzak. Ik zou liever gewoon een rechthoekige hebben, zo was mijn vorige zijden lakenzak (maar die was na 20 jaar wel helemaal 'op').
Als dat voor jou ook geldt dat je graag een brede / rechthoekige hebt, let daar dan dus wel op bij het aankopen.

Bever had er ook eentje van bamboe, dat voelde fantastisch aan (als een soort tricot, lekker soepel en zacht), maar woog meer (gewicht). Omdat ik het vooral gebruik bij fietsen & kamperen, toch gekozen voor zijde vanwege het gewicht en compacte formaat als het opgerold is. Maar nu baal ik dus wel van hoe smal die lakenzak is.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 07-07-2020 13:34
0.07% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wij kropen vroeger in een eenpersoons dekbedovertrek. Die lagen immers toch in de kast en dat scheelde veel bagage ruimte ;)
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
05-07-2020 08:03
Lakenzakken hebben vaak ook een hoofdgedeelte voor over een kussen en da's prettig.
Ja, slaapzakken ook, maar ik weet niet hoe netjes jullie slapen maar bij mij zit die flap 's ochtends altijd bovenop (mijn gezicht) of ergens aan de zijkant. Ik draai nogal veel in mijn slaap en blijkbaar neem ik dan altijd de hele lakenzak en/of slaapzak mee. (Ik heb ook wel regelmatig in alleen maar de lakenzak geslapen in warme landen en dan gebeurt het ook.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
07-07-2020 13:33
Wij kropen vroeger in een eenpersoons dekbedovertrek. Die lagen immers toch in de kast en dat scheelde veel bagage ruimte ;)
Dat is ook slim als het gewicht niet uitmaakt!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Voor de zomer achten gebruik ik deze in de link van de decathlon, prijs kwaliteit is prima en hij is heel erg klein opvouwbaar, misschien 10x20 cm dus past ook in een rugtas als je niet te veel mee neemt. Ik heb trouwens de rode in maat M met mijn 1,60 voldoende voet ruimte.

https://www.decathlon.nl/p/mummy-slaapz ... 93&c=GRIJS

Voor winternachten gebruik ik een slaapzak van dons (duur) maar wel gruwelijk warm.

Lakenzak is een prima budget oplossing maar niet warm genoeg in de meeste gevallen dus moet je de hotel deken alsnog over de lakenzak heen trekken.

Voordeel van een mummyslaapzak is dat ze meestal lichter en kleiner opvouwbaar zijn en dat je hoofd erook in past zodat je niet alsnog op het laken ligt.
Ik heb vandaag een lakenzak gekocht. Bedankt voor alle reacties :heart:
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
07-07-2020 13:34
Ja, slaapzakken ook, maar ik weet niet hoe netjes jullie slapen maar bij mij zit die flap 's ochtends altijd bovenop (mijn gezicht) of ergens aan de zijkant. Ik draai nogal veel in mijn slaap en blijkbaar neem ik dan altijd de hele lakenzak en/of slaapzak mee. (Ik heb ook wel regelmatig in alleen maar de lakenzak geslapen in warme landen en dan gebeurt het ook.)
Ik ben een stille slaper, word 7 uur later in dezelfde houding wakker en het hoofdstuk zit dan nog prima om het kussen (of soms ook om het matras) heen. Balen van die smalle lakenzak, die bamboe van de Bever is echt heel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven