Bureau in elkaar zetten

07-07-2020 14:27 15 berichten
Hi,

Zo moeilijk kan het niet zijn dacht ik een bureautje in elkaar zetten, maar ik snap de tekening niet wat als instructie mee is geleverd

https://i.imgur.com/e6DzSQ3_d.jpg?maxwi ... ity=medium

Ben nog bij stap 1
Op de tekening staan 3 gaten aangegeven maar dat zijn er dus vier aan de zijkant..
En dat schroefje met het soortvan rubbertje dat zou dus in één van de gaten moeten komen... Dat lijkt me niet logisch omdat daar nog een plankje tegen aankomt.

Ligt het aan mij of zijn de instructies niet heel helder? Ben niet bepaald een kluswonder maar ik heb weleens eerder iets in elkaar gezet en dat ging uiteindelijk prima.
anoniem_358505 wijzigde dit bericht op 07-07-2020 14:30
64.43% gewijzigd
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Tja... Wij zo ook niet. Is het van IKEA? Want die kun je gewoon bellen
Sorry er werd maar een gedeelte gepost van wat ik daadwerkelijk heb getypt

Ik heb nu de tekening erbij
Poeszie schreef:
07-07-2020 14:29
Tja... Wij zo ook niet. Is het van IKEA? Want die kun je gewoon bellen
Deze is van Meubella.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
07-07-2020 14:31
Sorry er werd maar een gedeelte gepost van wat ik daadwerkelijk heb getypt

Ik heb nu de tekening erbij


Ah... zo, haha
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we een topic verwachten alla (ik dacht) Djoels met haar bank?
popcorn klaar dan :popcorn:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De tekening is een beetje te onscherp voor mij om er wat van te kunnen zeggen, maar van die 4 gaten aan de zijkant, lijkt er 1 toch groter te zijn, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het goede plankje wel in handen dat bij deze tekening hoort? (ik spreek uit ervaring :$ )
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens welke onderdelen u heeft, en probeer te bedenken hoe die in elkaar moeten passen.

(in sommige gaatjes moet alleen een deuvel (houten stokje), in sommige gaten moet een metalen pin, en die wordt vastgezet doordat u een schijfje draait (met een schroevendraaier).)

Laatjes hebben meestal rails, enz.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft de beschrijving nog een achterkant?
Ik weet niet of het helpt, maar voor de schrijven die op de foto liggen niet je zoiets maken:

https://images.app.goo.gl/SVgTmYfEchVhgRws8
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn van die schroeven die aan de andere kant in een gat gaan, met aan de zijkant een heel groot gat. Daarin gaan van die grotere ronde klemmetjes die je met een kruiskop aandraait en zo de planken tegen elkaar aantrekt.

Precies zoals Mir hierboven dus laat zien
Mensen ik heb het opgegeven hoor
Het is mij te onduidelijk
Op het plaatje staan allemaal schroefjes die je nodig zou hebben bij stap 1 maar vervolgens wordt niet aangegeven waar die allemaal geplaatst moeten.

Ik ga ook niet zelf aanklooien want dan gaat het geheid fout denk ik.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken
Bij plaatje 1 staan de schroefjes die je voor stap 1 nodig hebt. En daarnaast staat een plaatje van de plank die je voor stap 1 nodig hebt, inclusief de aanduiding waar die schroefjes van stap 1 in plank 1 moeten komen.

Zoek de plank uit die je nodig hebt bij stap 1 (zie de afbeelding bij stap 1). Zoek vervolgens de aantallen en soorten schroefjes erbij die je nodig hebt voor stap 1 (zie tabelletje bij stap 1). Schroef de schroefjes in de plaat zoals weergegeven in de afbeelding bij stap 1.

Vervolgens idem voor stap 2.

N.B.: op basis van wat je zegt lijkt je niet plank 1 bij stap 1 te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dat schroefje met rubbertje voor plank klopt wel. In dat plankje zal op de kopse kant een gat zitten wat je over die schroef heen kunt schuiven. Als het goed is heb je dan nog een gat en kun je daardoor de kop van de schroef zien. Dan zul je nog een rond dingetje hebben met een opening aan 1 kant (zoals Pacman 😀) en een gleuf aan de bovenkant, van plastic of metaal. Dat duw je over die schroefkop heen en dan draai je het met een platte schroevendraaier die je in die gleuf zet een kwartslag zodat je het plankje vast trekt.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven