Snel/makkelijk ramen zemen, hoe?

09-07-2020 15:59 81 berichten
Het is sowieso niet mijn favo huishoudelijke klus, maar wat is nu een snelle en makkelijke manier om de ramen te zemen?
Mijn moeder deed het altijd gewoon met een emmer met sop, spons, trekker en een zeem. Ik vind met een spons alleen zoveel nattigheid geven op de grond. Zeker met een dakraam boven een bureau vind ik dat geen optie, het water druipt dan uit de spons op het bureau. Ook bij de ramen in bijvoorbeeld de slaapkamers is dan de vloerbedekking nat. Nu had ik een zo’n Kärcher apparaat. Ging op zich wel goed, maar ik bleef strepen houden op de ramen. De Kärcher is inmiddels stuk, dus ik zoek wat anders.
Zijn bijvoorbeeld die doeken van Jemako handig? En hoe werken die precies? Ik zie ook dat ze schoonmaakspul ervan hebben, maar is dat nodig?

Iemand dus DE tip voor makkelijk en snel ramen zemen zonder al te veel gedruip van water op de grond?
Ik heb een doek van Tuperware om mijn ramen mee te zemen. Eigenlijk is het meer wassen. Je hoeft het niet meer na te drogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een osmose apparaat , is wel wat werk om aan te sluiten en alleen handig voor buiten , geen strepen meer en geen trekker,zeep of zeep nodig .
Binnen gewoon water en trekker gebruiken ,zeep laat alleen maar laagjes achter
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
watdachtjehiervan schreef:
09-07-2020 16:02
Ik heb een doek van Tuperware om mijn ramen mee te zemen. Eigenlijk is het meer wassen. Je hoeft het niet meer na te drogen.
Is dat zo’n blauwe wafeldoek? Want die heb ik ook 1. Maar die gebruik ik voor de spiegel en douchedeur icm van dat glasreiniger-spul. Maar die laat nogal wat stof achter dat je van de ene naar de andere kant veegt, zie ik op de spiegel.
Byrma schreef:
09-07-2020 16:05
Ik heb een osmose apparaat , is wel wat werk om aan te sluiten en alleen handig voor buiten , geen strepen meer en geen trekker,zeep of zeep nodig .
Binnen gewoon water en trekker gebruiken ,zeep laat alleen maar laagjes achter
Dat klinkt al als teveel gedoe :mrgreen: ik ben echt op zoek naar iets dat ik snel kan pakken en waarmee ik ook snel klaar ben, vooral ook binnen en bij de dakramen.
Whomi schreef:
09-07-2020 16:06
Is dat zo’n blauwe wafeldoek? Want die heb ik ook 1. Maar die gebruik ik voor de spiegel en douchedeur icm van dat glasreiniger-spul. Maar die laat nogal wat stof achter dat je van de ene naar de andere kant veegt, zie ik op de spiegel.
Die van mij is ook blauw inderdaad.
Ik veeg eerst van links naar rechts en dan nog is van boven naar beneden. Ik heb geen last van stof.
Jemako.

Een doek voor nat en een doek voor droog. Geen sop nodig. Geen trekker nodig.

Streeploos schoon.

Als ik geen Jemako had, zou ik geen ramen zemen.
Alle reacties Link kopieren
Emmer, spons en trekker zijn nog altijd de snelste manier. Echt een klusje van niks, vind ik. Heet water, druppeltje afwasmiddel erin, spons goed uitknijpen en het raam mee boenen en de trekker erover. Trekker na elke haal afdrogen aan een oude theedoek of oude hydrofielluier. Klaar. Superschone streeploze ramen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het vaak met een vochtige microvezeldoek.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
09-07-2020 16:07
Dat klinkt al als teveel gedoe :mrgreen: ik ben echt op zoek naar iets dat ik snel kan pakken en waarmee ik ook snel klaar ben, vooral ook binnen en bij de dakramen.
Ik ben klaar met 1 app. Ik begin er gewoon zelf niet meer aan en heb al jaren een vaste lapperT :P
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
09-07-2020 16:07
Dat klinkt al als teveel gedoe :mrgreen: ik ben echt op zoek naar iets dat ik snel kan pakken en waarmee ik ook snel klaar ben, vooral ook binnen en bij de dakramen.
Ik heb aan de achterzijde 9 meter glazen pui en dat doe ik in een kwartiertje ongeveer. De meeste tijd gaat zitten in trapje op, trapje af, het zemen zelf is echt een klusje van niks.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
09-07-2020 16:09
Emmer, spons en trekker zijn nog altijd de snelste manier. Echt een klusje van niks, vind ik. Heet water, druppeltje afwasmiddel erin, spons goed uitknijpen en het raam mee boenen en de trekker erover. Trekker na elke haal afdrogen aan een oude theedoek of oude hydrofielluier. Klaar. Superschone streeploze ramen.
Ik vind het dus geen klus van niks :) alles is nat, vloer, bureau, vensterbank en ik krijg het ook met een trekker niet streeploos. Vandaar dat ik iets anders zoek.
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-07-2020 16:09
Jemako.

Een doek voor nat en een doek voor droog. Geen sop nodig. Geen trekker nodig.

Streeploos schoon.

Als ik geen Jemako had, zou ik geen ramen zemen.
Die natte doek moet je gewoon nat maken met water?
Mijn vriend pakt altijd Glassex en een oude theedoek :lol:
Whomi schreef:
09-07-2020 16:12
Die natte doek moet je gewoon nat maken met water?

Jup. Ik pak een emmer warm water. Doek erin. Goed poetsen met de doek. Daarna de droogdoek eroverheen. Zorgen dat je in één richting wrijft. En klaar.
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-07-2020 16:13
Jup. Ik pak een emmer warm water. Doek erin. Goed poetsen met de doek. Daarna de droogdoek eroverheen. Zorgen dat je in één richting wrijft. En klaar.
Oké, klinkt toch wel makkelijk inderdaad! Toch maar eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
09-07-2020 16:09
Jemako.

Een doek voor nat en een doek voor droog. Geen sop nodig. Geen trekker nodig.

Streeploos schoon.

Als ik geen Jemako had, zou ik geen ramen zemen.

Ik heb die van Neweco gekocht, omdat ik hier op het forum las dat ze goedkoper waren. Ik alleen zo lui in het huishouden dat ik ze nog niet uitgeprobeerd heb. Hoop dat het dezelfde kwaliteit is
Alle reacties Link kopieren
Bij de supermarkt worden toch ook van die wegwerpdoekjes verkocht die al doordrenkt zijn met iets van Glassex of zo? Ik heb ze nooit gekocht maar het lijkt me wel de snelste en makkelijkste methode. Die hoef je alleen over je raam te halen en niets te wissen of na te drogen.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
09-07-2020 16:12
Mijn vriend pakt altijd Glassex en een oude theedoek :lol:
Dat is nog slimmer dan die doekjes, en minder afval.
groenteboerin schreef:
09-07-2020 16:20
Bij de supermarkt worden toch ook van die wegwerpdoekjes verkocht die al doordrenkt zijn met iets van Glassex of zo? Ik heb ze nooit gekocht maar het lijkt me wel de snelste en makkelijkste methode. Die hoef je alleen over je raam te halen en niets te wissen of na te drogen.
En niet goed voor het milieu. Die doekjes zijn na 2 keer vegen uitgedroogd en voor mijn hele huis heb ik dan een heel pak nodig. Dan liever een herbruikbare doek :)
Alle reacties Link kopieren
Voor even snel de neus- en pootafdrukjes op het raam gebruik ik glassex en een theedoek. Dat gaat prima streeploos.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
09-07-2020 16:09
Emmer, spons en trekker zijn nog altijd de snelste manier. Echt een klusje van niks, vind ik. Heet water, druppeltje afwasmiddel erin, spons goed uitknijpen en het raam mee boenen en de trekker erover. Trekker na elke haal afdrogen aan een oude theedoek of oude hydrofielluier. Klaar. Superschone streeploze ramen.
Hier is het water kalkrijk, ik doe geen afwasmiddel maar schoonazijn. En ik heb strepen geaccepteerd. Dat scheelt ook.
Alle reacties Link kopieren
Die Jemako doeken zijn schreeuwend duur. Optidee heeft vergelijkbare en veel goedkoper (nee geen aandelen).

Nadeel is bij zowel Jemako als Optidee dat na een paar ramen je droge doek nat is. De demonstratrice zelf zei al dat je grote of veel ramen gewoon met een trekker moet doen...
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Voor binnen: Roze Dasty voor ramen en spiegels. Er op sprayen en afvegen met een droge microvezeldoek. Klaar!!!
Alle reacties Link kopieren
Water met scheut spiritus en een beetje afwasmachineglansspoelmiddel.

Natmaken, erlangs met de trekker, navegen met een oude hydrofielluier. Die hydrofielluiers zijn echt hun geld waard, al 18 jaar in gebruik, onverslijtbaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven