Werk & Studie alle pijlers

Wil iemand mij helpen? - Motivatiebrief voor vader

12-07-2020 15:01 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vader heeft altijd de wens gehad om te werken met kinderen met speciale behoeften. Hij heeft nooit de kans gekregen om hier daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Nu komt er een vacature voorbij waar eindelijk opleiding en leeftijd niets uitmaakt, waardoor zijn langgekoesterde wens in vervulling zou kunnen gaan. Daarnaast heeft mijn vader na jaren vol met tegenslagen, echt even iets positiefs nodig, ik wil zó graag hij dat deze kans krijgt.

Om indruk te maken, willen we natuurlijk geen standaard motivatiebrief opsturen. Ik heb hem geholpen met een motivatiebrief maar wil graag een objectief oordeel van iemand. Ik wil natuurlijk bereiken dat degene die de brief leest, meteen enthousiast is en hem op zijn minst wilt uitnodigen voor een gesprek. Mag ik iemand een PB sturen om de motiviatiebrief voor te leggen?

Ik hoor graag tips en feedback zodat de kans dat hij wordt uitgenodigd bijna onvermijdelijk is :-D
Alvast bedankt!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
Wees even niet zo voorbarig en veroordelend. Het gaat om chauffeur, niet als begeleider ofzo.
Consistency compounds.
ik zou persoon beschrijven , wat heeft je vader voor eigenschappen.
en levenservaring , wat breng je mee

dat hij man is een voordeel :-D
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
12-07-2020 15:07
ik zou persoon beschrijven , wat heeft je vader voor eigenschappen.
en levenservaring , wat breng je mee

dat hij man is een voordeel :-D
Dat hebben we inderdaad in de motivatiebrief gezet :)
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Een VOG kan je ook krijgen zonder opleiding, die krijg je als je geen strafblad hebt. Ik neem aan dat ze een onderzoek doen in de richting mens- en dierenwelzijn. Als hij geen overtredingen heeft gemaakt kan hij gewoon die VOG overleggen zonder een relevante opleiding te hebben, al helemaal als hij als chauffeur gaat/wil werken.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
12-07-2020 15:10
Een VOG kan je ook krijgen zonder opleiding, die krijg je als je geen strafblad hebt. Ik neem aan dat ze een onderzoek doen in de richting mens- en dierenwelzijn. Als hij geen overtredingen heeft gemaakt kan hij gewoon die VOG overleggen zonder een relevante opleiding te hebben, al helemaal als hij als chauffeur gaat/wil werken.
Dankjewel voor je reactie. Het overleggen van een VOG is uiteraard geen enkel probleem. Mijn vader is alles behalve crimineel ;)
Consistency compounds.
OwlyOne schreef:
12-07-2020 15:09
Dat hebben we inderdaad in de motivatiebrief gezet :)
dan komt het vast goed

succes
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Bah, schaam je eens een beetje.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Ik ken de vader van TO niet, dus ik heb daar geen oordeel over natuurlijk.

Maar je moest eens weten wat ze allemaal op die taxi-busjes zetten...... (ik ga wel eens mee als begeleider, echt :facepalm: ) Hebben natuurlijk allemaal een VOG, maar dat betekent niet dat je ook met dit soort kinderen kunt omgaan, of goed zo'n bus kunt besturen.....

Er zitten er echt een aantal tussen die echt hart voor deze kinderen hebben, en er feeling voor hebben hoor!! En zo te lezen geldt dat ook voor de vader van TO. Maar de andere helft, waar ze díe vandaan hebben geplukt??
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 12-07-2020 15:17
13.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Voor een VOG heb je geen opleiding nodig hoor, er zit ook geen examen aan vast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je jouw vader hiermee helpt! Ik lees graag mee stuur maar een pb
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Doe ‘s niet zo raar. VOG heeft niets te maken met je opleiding. Zelfs ik heb een VOG voor onderwijs en ik heb helemaal niks met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet zeker dat deze functie heel goed bij mijn vader zou passen. Hij heeft nu ook een vertrouwelijk beroep, weliswaar niet met kinderen maar mijn vaders persoonlijkheid zou zo goed tot uiting komen in deze baan. Er zullen ongetwijfeld ook mensen op reageren die gewoon een baan willen hebben maar niet per se feeling hebben voor de functie zoals Irish_Wasser_Woman aangeeft. Dat is als het om mijn vader gaat, niet het geval.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
LittleMissSunshine9 schreef:
12-07-2020 15:20
Wat leuk dat je jouw vader hiermee helpt! Ik lees graag mee stuur maar een pb
Dankjewel! Ik stuur je even een PB :)
Consistency compounds.
Fijn dat je je vader hiermee wil helpen en dat je vader graag iets voor die groep wat wil betekenen.
Ik ben geen expert in het schrijven van dit soort brieven, dus ik ben niet de juiste persoon om het te beoordelen denk ik.
Toen ik ooit solliciteerde voor mijn functie in de zorg heb ik mijn brief wel 20 keer herschreven en uiteindelijk de prullenbak ingemikt omdat na het volgen van alle standaard zinnetjes en het volgen van alle regels voor het schrijven van een sollicitatie ik mezelf helemaal niet meer herkende in het verhaal.
Heb de regels een klein beetje losgelaten en ben vanuit mezelf gaan schrijven, zoals ik ben.
Het eerste wat ze zeiden was dat ze mijn brief zo leuk vonden, hij sprong er echt uit.
Ligt natuurlijk aan het soort functie in hoeverre de toon en stijl van je brief heel officieel moet zijn. In het geval van je vader lijkt me dat een persoonlijke touch in de brief zeker als positief gezien zal worden.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
12-07-2020 15:30
Fijn dat je je vader hiermee wil helpen en dat je vader graag iets voor die groep wat wil betekenen.
Ik ben geen expert in het schrijven van dit soort brieven, dus ik ben niet de juiste persoon om het te beoordelen denk ik.
Toen ik ooit solliciteerde voor mijn functie in de zorg heb ik mijn brief wel 20 keer herschreven en uiteindelijk de prullenbak ingemikt omdat na het volgen van alle standaard zinnetjes en het volgen van alle regels voor het schrijven van een sollicitatie ik mezelf helemaal niet meer herkende in het verhaal.
Heb de regels een klein beetje losgelaten en ben vanuit mezelf gaan schrijven, zoals ik ben.
Het eerste wat ze zeiden was dat ze mijn brief zo leuk vonden, hij sprong er echt uit.
Ligt natuurlijk aan het soort functie in hoeverre de toon en stijl van je brief heel officieel moet zijn. In het geval van je vader lijkt me dat een persoonlijke touch in de brief zeker als positief gezien zal worden.
Het is inderdaad echt een uitdaging om goed te verwoorden waarom jij denkt dat jij degene moet zijn die ze aannemen, zonder in standaard zinnen en uitspraken te vervallen. Daarnaast moet het inderdaad wel dichtbij je persoonlijkheid blijven.

Leuk om te horen dat jouw brief er toen zo uitsprong. Ik lees zelf geregeld motivatiebrieven in mijn eigen werk, en als iemand eindelijk eens geen standaardzinnen gebruikt en een pakkende tekst heeft, spreekt dat gelijk aan. Dat is dus precies wat we willen bereiken met de brief. In een één op één gesprek kan mijn vader veel makkelijker laten zien wie hij is, alleen moet hij de kans krijgen om dat één op één gesprek te krijgen.

Bedankt voor je reactie! :)
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
12-07-2020 15:25
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet zeker dat deze functie heel goed bij mijn vader zou passen. Hij heeft nu ook een vertrouwelijk beroep, weliswaar niet met kinderen maar mijn vaders persoonlijkheid zou zo goed tot uiting komen in deze baan. Er zullen ongetwijfeld ook mensen op reageren die gewoon een baan willen hebben maar niet per se feeling hebben voor de functie zoals Irish_Wasser_Woman aangeeft. Dat is als het om mijn vader gaat, niet het geval.
Wat lief dat je je vader hierbij helpt! Probeer eens samen met je vader te verwoorden waarom deze functie zo goed bij hem past. Vraag hem verder waarom hij graag met- en voor kinderen met een beperking wil werken. Gebruik dit in zijn motivatiebrief. Succes en laat nog even weten of het gelukt is 👍
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
12-07-2020 15:37
Wat lief dat je je vader hierbij helpt! Probeer eens samen met je vader te verwoorden waarom deze functie zo goed bij hem past. Vraag hem verder waarom hij graag met- en voor kinderen met een beperking wil werken. Gebruik dit in zijn motivatiebrief. Succes en laat nog even weten of het gelukt is 👍
Dankjewel! :)
Dat is inderdaad wat we gedaan hebben en hopelijk hebben we dat nu goed kunnen verwoorden. Ik laat het zeker weten, fingers crossed :)!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.

Waar lees jij dat hij geen VOG nodig heeft?
Wat een nare post.
Alle reacties Link kopieren
Schrijf vooral de motivatie duidelijk op. Enthousiasme is heel belangrijk in een brief.
Ik ben ooit een brief begonnen met 'wat lijkt het me enorm leuk om voor uw organisatie te werken!'.
Daar kun je van alles van vinden, maar tijdens het gesprek zeiden ze wel dat die zin positief opviel.

Mijn tip: wees niet te zakelijk, maar vooral persoonlijk en enthousiast.
OwlyOne schreef:
12-07-2020 15:36
Het is inderdaad echt een uitdaging om goed te verwoorden waarom jij denkt dat jij degene moet zijn die ze aannemen, zonder in standaard zinnen en uitspraken te vervallen. Daarnaast moet het inderdaad wel dichtbij je persoonlijkheid blijven.

Leuk om te horen dat jouw brief er toen zo uitsprong. Ik lees zelf geregeld motivatiebrieven in mijn eigen werk, en als iemand eindelijk eens geen standaardzinnen gebruikt en een pakkende tekst heeft, spreekt dat gelijk aan. Dat is dus precies wat we willen bereiken met de brief. In een één op één gesprek kan mijn vader veel makkelijker laten zien wie hij is, alleen moet hij de kans krijgen om dat één op één gesprek te krijgen.

Bedankt voor je reactie! :)
Heel veel succes, hoop dat je vader wordt uitgenodigd voor een gesprek :-)
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
12-07-2020 15:49
Schrijf vooral de motivatie duidelijk op. Enthousiasme is heel belangrijk in een brief.
Ik ben ooit een brief begonnen met 'wat lijkt het me enorm leuk om voor uw organisatie te werken!'.
Daar kun je van alles van vinden, maar tijdens het gesprek zeiden ze wel dat die zin positief opviel.

Mijn tip: wees niet te zakelijk, maar vooral persoonlijk en enthousiast.
Dankjewel voor de tip! We hebben het inderdaad zo opgeschreven dat zijn enthousiasme en persoonlijkheid naar voren komt (hopelijk :D)
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
12-07-2020 15:49
Heel veel succes, hoop dat je vader wordt uitgenodigd voor een gesprek :-)
Dankjewel, ik hoop met je mee!
Consistency compounds.
Snap het wel dat je je vader hierbij helpen wil, maar ik zou het hem toch echt zelf laten doen. Je kunt een geweldig mooie brief schrijven, maar tijdens het gesprek zal hij zich ook zelf staande moeten houden en doorgaans prikt men er snel doorheen als je je motivatiebrief hebt zitten aan te dikken of niet door jouzelf geschreven is.

Daarmee wek je natuurlijk ook geen goede indruk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven