Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
takkentrol schreef:
12-07-2020 17:19
Ik loop doorgaans in een tempo van 6 km p/u en heb daar echt geen last van. Ik draag wel skinnys tijdens het lopen en die zitten wat strakker, misschien dat dat uitmaakt? Je zou het eens kunnen proberen?
Ik heb (bijna) alleen maar skinny jeans. Maar ik vind het niet vervelend of zo hoor, om in sportlegging te lopen. Voor mij werkt dat prima :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik vind het fijne aan wandelen juist dat ik meteen uit huis of waar ik ben kan beginnen. Als ik dan allerlei andere kleren moet aantrekken dan voelt dat weer als beperkend en gedoe. Ik heb wel wandelschoenen. Heel lichte hoge van Jack wolfskin. Die lopen heel erg comfortabel.

Ik wandel het liefst alleen qua tempo. Ik loop ook iets harder dan dan als ik samen met iemand loop.
Alleen vind ik het na verloop van tijd wel saai worden dan.

Vandaag krap aan 15000 stappen. Vanochtend er wel uitgegaan voor een wandeling maar overdag verder weinig en dus net na het eten nog even een kort ommetje gemaakt om het magische getal aan te tikken.
Wat ik me vanmiddag bedacht: wat ook heel lekker zit om in te wandelen zijn van die "piratenbroeken" van de markt. Die driekwart dingen van een tientje of zo, met allerlei prints er op.
Iets over de knie, elastisch en met een niet te ingewikkeld elastisch boord. Staat nog leuk ook.
dolfje schreef:
12-07-2020 13:27
Oh daar ga ik eens naar kijken want mijn sport/ hardloopschoenen zijn ook van asics en die zitten lekker.
Als dat merk je bevalt en ze hebben er wandelschoenen van, zou wel fijn zijn, want het doet er veel toe. Lichtgewichte en soepele wandelschoenen.
Zijn er wandelaars due er voor moeten waken om niet te gaan slenteren? Ik loop een stuk langzamer dan de gemiddelde wandelaar.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
13-07-2020 11:56
Zijn er wandelaars due er voor moeten waken om niet te gaan slenteren? Ik loop een stuk langzamer dan de gemiddelde wandelaar.

Ik hou wel van doorlopen, dus slenter niet :)
Als jij je eigen geslenter vervelend vindt, kun je misschien zo’n activity tracker installeren? Daar kun je doelen instellen, en misschien motiveert je het om die doelen te behalen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
miekemv schreef:
13-07-2020 11:56
Zijn er wandelaars due er voor moeten waken om niet te gaan slenteren? Ik loop een stuk langzamer dan de gemiddelde wandelaar.
Nee, eerder te snel, zeker met lekkere muziek er bij op.
Ik loop met hond en vaak met muziek en als er iemand voor me loopt probeer ik die bij te houden bijvoorbeeld met dezelfde stappen wat nooit lukt.
De laatste tijd moet ik juist opletten dat ik niet te snel loop als ik met anderen ben. Ik begin me alleen wel steeds meer te vervelen tijdens het wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Nee slenteren doe ik nooit, vind ik ook uitermate vervelend en veel vermoeiender dan lekker doorstappen.
Maar zoals eerder aangegeven, ik loop in een aardig tempo, van zo'n 6 km p/u
Sommige mensen worden zeikend verwekt
takkentrol schreef:
13-07-2020 13:40
Nee slenteren doe ik nooit, vind ik ook uitermate vervelend en veel vermoeiender dan lekker doorstappen.
Maar zoals eerder aangegeven, ik loop in een aardig tempo, van zo'n 6 km p/u
Geen bewuste actie, ik loop alleen niet zo snel. Ik ben al heel lang bezig met versnellen maar dan ben ik nog steeds heel langzaam vergeleken met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook niet zo heel hard maar dat is omdat ik ondertussen Pokemon aan het vangen ben :P
En wat doe je dan exact om het versnellen te bereiken? Ik denk dat als ik mijn tempo gericht zou willen verhogen in zou kiezen om te gaan intervallen. Af en toe een paar minuten heel stevig wandelen er tegenaan gooien en daarna weer in het eigen tempo.

Vandaag waren het volgens mijn telefoon ongeveer 19000 stappen en mijn horloge zegt ongeveer 16000. Ik heb netjes nog een rondje extra gedaan omdat mijn horloge aangaf dat ik de 15000 nog niet had aangetikt. :O

Het waren overigens vooral functionele wandelingen: zoon ophalen uit school, naar een afspraak toe lopen, naar de winkel en dus dat ene korte ommetje om het doel te behalen.
anoniem_64edef56d192b wijzigde dit bericht op 13-07-2020 20:17
Reden: Aanvullingen gedaan.
15.81% gewijzigd
Eigenlijk doe ik ook intervallen maar met mijn stevig doorlopen daarmee kan ik jullie niet bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit topic nu pas. Wij (man en ik) wandelen dagelijks ons vaste rondje van 6 km en in het weekend worden dat er een paar meer. We zijn net terug van het heuvelland waar we de 20 km per dag aantikken. Dat tempo van 6,5 km haal ik niet hoor, ik loop eigenlijk al boven mijn eigen tempo. Zo'n 5,7 km per uur. Maar man is een stuk langer dan ik, maakt grotere passen en ik ben maar een kleintje. Toch probeer ik zijn tempo te halen, dat is tevens de uitdaging.
Ik loop op wandelschoenen van Grisport, daar liep ik de eerste keer zo mee weg en nooit hoeven inlopen.
In augustus gaan we op eigen houtje de heuvellandvierdaagse lopen, we lopen elk jaar georganiseerd mee, maar dit jaar dus even niet. Hotel was al geboekt, dus trekken we ons eigen plan. Ik vind deze vierdaagse stukken relaxter dan de Vierdaagse, met veel minder deelnemers (rond de 7000) Groter willen ze niet worden. En de omgeving is fantastisch.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
14-07-2020 11:39
Ik vind deze vierdaagse stukken relaxter dan de Vierdaagse, met veel minder deelnemers (rond de 7000) Groter willen ze niet worden. En de omgeving is fantastisch.
.
Heb je de Apeldoornse 4-daagse al eens geprobeerd ? Ook veel natuur.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer 8 km in de benen! Was perfect wandelweer en een prachtige omgeving. Ik ben weer blij!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
14-07-2020 14:56
Ik heb weer 8 km in de benen! Was perfect wandelweer en een prachtige omgeving. Ik ben weer blij!
Ik wacht nog steeds tot het stopt met regenen:-(
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
14-07-2020 14:59
Ik wacht nog steeds tot het stopt met regenen:-(

Oh balen zeg! Hier is het al de hele dag droog. Maar ik woon dan ook niet in NL :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vanmiddag ook klaar om een rondje park te gaan lopen maar het regende mij ook te hard toen ik buiten kwam dus alleen even snel naar Kruidvat gesjokt. En het regent nu nog steeds. Jammer want heb op dinsdag altijd een gebroken dienst en deze uren verveel ik me altijd een beetje. Heb boek en forum en natuurlijk series maar had wel even naar buiten willen gaan. Weet ook niet of ik straks met die paar uurtjes werk dan wel aan mijn 10k van stappen kom. Zit nu op 5500.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
14-07-2020 14:59
Oh balen zeg! Hier is het al de hele dag droog. Maar ik woon dan ook niet in NL :)
Jij hebt sunshine en blue skies. Hier is het grey and wet :P
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-07-2020 15:03
Jij hebt sunshine en blue skies. Hier is het grey and wet :P

:hihi:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb vandaag zo’n beetje 11.000 stappen gezet. Weer tamelijk functioneel van school naar huis en lopend naar de winkel. Dat ommetje naar de winkel heb ik overigens wel wat langer gemaakt.
Ninoea schreef:
14-07-2020 19:40
Ik heb vandaag zo’n beetje 11.000 stappen gezet. Weer tamelijk functioneel van school naar huis en lopend naar de winkel. Dat ommetje naar de winkel heb ik overigens wel wat langer gemaakt.
Dat is volgens mij 7 of 8 kilometer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment aan het wandelen. Of eigenlijk zit ik nu op een bankje 🤭
Heb nog maar 5 km gelopen maar kennelijk moet ik vandaag mijn tempo aanpassen; ik kreeg last van een oververhitting. Ik kreeg kippenvel van de warmte.
Ik blijf hier wel een half uurtje in de schaduw zitten om af te koelen en dan ga ik maar in een rustiger tempo terug naar huis.
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven