Werk & Studie alle pijlers

Niet naar mijn zin nieuwe baan

12-07-2020 20:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik heb sinds 1 juni een nieuwe baan. In het begin was ik super enthousiast. Ivm corona was de sollicitatie telefonisch en mij werd een breed scala aan verantwoordelijkheden en zeer diverse werkzaamheden beloofd. Echter krijg ik alleen maar administratieve klusjes en is inmiddels zelfs iemand aangenomen die het werk doet wat mij is beloofd. Daarnaast voel ik totaal geen klik met mijn collega’s. Kortom heb ik het dus totaal niet naar mijn zin en ga iedere ochtend met zware tegenzin aan het werk. Ik dacht dat ik dit gewoon even de tijd moest geven, maar sinds er een nieuwe collega is aangenomen die dus het werk doet wat mij in eerste instantie was toegezegd, zie ik het steeds somberder in.
Het gesprek aangaan met mijn werkgever vind ik ook nog eens best lastig. Ik heb dus het dilemma of het gewoonweg niet bij mij past en ik op zoek moet naar iets anders of dat ik het nog even de tijd moet geven.
Toch het gesprek aangaan met je lg. Want wie weet verandert er dan wel wat en wordt de baan alsnog leuk.
Als je dat niet durft, een andere baan zoeken.

Maar dingen bespreekbaar durven maken is een vaardigheid die wel heel handig is om te beheersen. Misschien lukt het wel als je het goed voorbereid?
Alle reacties Link kopieren
Heb je de vacaturetekst nog? Is er een functieprofiel/-beschrijving? Ga daarmee het gesprek aan en vergelijk het met je werkzaamheden die je nu doet.
echt , en je zegt er niets van

dan kan je ook geen verantwoordelijkheden aan wat je beloofd is
Alle reacties Link kopieren
Wel met je lg in gesprek gaan, want als je dat niet doet gaat er ook niets veranderen.
Eigenlijk had je dat gelijk moeten doen toen je merkte dat je nieuwe collega ‘jouw’ werkzaamheden ging doen.
Alle reacties Link kopieren
Nu werk je er dus 1 maand, zou bij je leidinggevende aangeven een gesprek te willen plannen om de ervaringen van de eerste maand te bespreken. Dan rol je vanzelf in het verhaal.

Zorg dat er echt tijd voor een gesprek gepland wordt ipv bij de chef binnenvallen en het effe tussendoor melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso het gesprek aangaan en aangeven dat je merkt dat de functie er anders uitziet dan eerder besproken.

En als je het echt niks vindt en je hebt geen klik met je werk en je collega's, dan moet je gewoon verder solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Is je proeftijd al om?
Alle reacties Link kopieren
voor welke functie was je aangenomen?
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
13-07-2020 22:32
Nu werk je er dus 1 maand, zou bij je leidinggevende aangeven een gesprek te willen plannen om de ervaringen van de eerste maand te bespreken. Dan rol je vanzelf in het verhaal.

Zorg dat er echt tijd voor een gesprek gepland wordt ipv bij de chef binnenvallen en het effe tussendoor melden.
Ik zou het ook zo aanpakken als je het lastig vindt om out of the blue een gesprek aan te gaan. Op deze manier heb je een aanleiding. Wel doen want je zit jezelf in de weg op deze manier. Als er na het gesprek niets veranderd dan hoef je jezelf in ieder geval geen verwijten te maken dat je het niet bespreekbaar hebt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
13-07-2020 11:43
echt , en je zegt er niets van

dan kan je ook geen verantwoordelijkheden aan wat je beloofd is
Er is niet gezegd dat de andere werkzaamheden als vaardigheid vereisen dat ze haar mond open doet.

Misschien was haar beloofd dat ze schilderijen mocht restaureren.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
14-07-2020 12:45
Er is niet gezegd dat de andere werkzaamheden als vaardigheid vereisen dat ze haar mond open doet.

Misschien was haar beloofd dat ze schilderijen mocht restaureren.

Dan nog. Dit laat je toch niet gebeuren? Als je oud en volwassen genoeg bent voor een baan, ben je in mijn ogen ook oud en volwassen genoeg om je mond open te trekken. Je wordt aangenomen voor werk A, krijgt werk B en daarna nemen ze iemand anders aan voor werk A? Belachelijk.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Het gesprek aangaan. Weggaan is makkelijker maar je schiet er weinig mee op, want in een volgende baan kun je ook in een soortgelijke positie terecht komen.

Ga het gesprek aan, veranderd er niks kun je altijd nog een andere baan zoeken. Dan heb je in elk geval je gespreksvaardigheden getraind.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
13-07-2020 22:32
Nu werk je er dus 1 maand, zou bij je leidinggevende aangeven een gesprek te willen plannen om de ervaringen van de eerste maand te bespreken. Dan rol je vanzelf in het verhaal.

Zorg dat er echt tijd voor een gesprek gepland wordt ipv bij de chef binnenvallen en het effe tussendoor melden.
Is dit ondertussen al gelukt TO?
Heb je een gesprek kunnen plannen en jouw wensen kenbaar kunnen maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven