Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend kut allemaal Lientje :'(
Wat zal je je machteloos voelen.
De lichamelijke toestand van je man en dan het financiële gedeelte er nog eens bij.
Hopen dat de Prednison snel aanslaat.
Morgen nu niet meer naar het ziekenhuis of toch wel?
Heel veel sterkte voor jullie beide :hug:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 08:28
Inmiddels toch wel behoorlijk wat napijn van de behandeling van gisteren :(
Vervelend Lise, sterkte.
Ik ben voorbereid voor volgende week....
Alle reacties Link kopieren
500x is wel heftig zeg... Wel fijn dat de longarts er vertrouwen in heeft dat het goed komt. Dat zeggen ze niet zomaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij de huisarts geweest voor mijn knie, mijn andere dingen heb ik maar gelaten, dit is een arts in opleiding en was al een eeuw met alleen mijn knie bezig. Doe ik wel even bij mijn eigen arts als ze terug is. (Zoals spataders, zweetoksels en b12)
Na zijn hele anamnese etc ging ie er nog een andere arts bij vragen. Lang verhaal kort: verwijzing naar de sportarts. Hij vraagt zich af of het niet iets zal zijn waar niet veel meer aan te doen is, maar de sportarts kan daar veel meer mee. Nou ja, we gaan het zien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de opmerking: we willen u eigenlijk opnemen begrijp ik nu ook ineens. De puzzelstukjes vallen op zijn plaats zeg maar.

Suzy, je kunt het altijd proberen toch?

Apotheek had het recept nog niet binnen. :facepalm:
Vanmiddag dus weer heen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
-Puck schreef:
15-07-2020 11:04
Vervelend Lise, sterkte.
Ik ben voorbereid voor volgende week....
Ik ben wat moeilijker te prikken dus ik ben niet helemaal een goede graadmeter ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dossier even ingekeken en het is me al duidelijker waarom man nu ondanks hogere waarden geen schimmelremmers krijgt.
Zijn schimmelwaarden zijn te hoog maar minder hoog dan 4 jaar terug. ( nu 99 toen 365)
Zijn igE was toen 2300 ( moet tussen 0 en 120 zitten ) en is nu 3865.
Dus zijn afweersysteem is overwerkt en van slag. Vandaar de prednison, die moet de boel weer rustig zien te krijgen.
Bij de foto's waren dit keer 4 tumoren te zien( vorige keer 3)
Met vergrote lymfeklieren en al.
Maar de schimmelproppen ( tumoren) zijn nog niet zo groot als vorige keer.
Wel drukt het nu natuurlijk meer longblaasjes plat waarvan meerdere al een beschadiging hebben. Dit te samen met de ontstekingsreactie van het lichaam maakt dat man het zo benauwd heeft.

Medicijnen kan ik op 3 uur ophalen. Ik geef hem gelijk maar een shotje dan.
lientje69 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 13:57
0.12% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Pff Lientje wat een zorgen zeg, hopelijk krijgt de longarts gelijk en komt je man er weer bovenop.

Lise hopelijk trekt de napijn snel weg.

Suzy hopelijk kun je snel terecht bij de sportarts en is er wat aan te doen.

Lientje jij vroeg of het naar school sturen te maken had met het soort onderwijs. Ik denk het wel. Het is en blijft natuurlijk VSO, veel ouders zijn zelf niet echt bij machte alles te begrijpen wat er speelt, en voor veel ouders is het heel moeilijk als hun kinderen thuis zijn. Ze zitten natuurlijk niet voor niks op het VSO, dus een structuur die wegvalt is zwaar.
Hoop alleen dat er niet een stiekem toch corona had. Moeten maandag een coronatest doen, en die moet negatief zijn anders mogen we niet op vakantie.

Ik heb net toch, ondanks de pijn, hardgelopen en het ging me toch lekker! Voor het eerst 3 km in 20 minuten en de gehele route kunnen rennen, niet even hoeven lopen. Ik kan nog 2 keer gaan voor de vakantie, hopelijk blijft dit zo gaan, dan kan ik als we terugkomen weer de tijd ophogen. 5 km komt steeds meer in zicht! Nu even uitzweten, douchen en dan ga ik eens de koffers klaarzetten, een start maken met inpakken en wat was wegvouwen en strijken.
"After all this time?" "Always."
Heftig Lientje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Knap Severus, 3 km in 20 minuten!

Wanneer vliegen jullie? Maandag de test, dinsdag uitslag en dan woensdag vliegen?
Spannend hoor. Mijn ding zou het niet zijn, hoe graag ik ook op vakantie wil.
Ik vind het risico toch te groot. Misschien gaan we nog een of 2 nachtjes in Nederland in een hotelletje, maar dan mag man wel hard opknappen. Hij kan nu weinig. Ligt nu ook weer op de bank te slapen naast me. Dan weer een hoestbui, benauwd, wakker en dan valt hij weer in slaap. Erge vermoeidheid hoort hier ook bij . Dus dat is niet zo gek met zo'n op hol geslagen afweersysteem.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Precies zoals je zegt is onze planning. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vliegen ook wel spannend vind maar bij het omboeken heb ik bewust gezocht naar een eiland in dit geval waar het erg rustig is geweest qua Corona en die al lang weer Corona vrij zijn. Ook omdat ik niet de hele vakantie met mondkapjes wil lopen. Dat moest wel in het vliegtuig en dat vind ik ook meteen het spannendste deel van de reis.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zit jullie vliegtuig dan niet te vol Severus.
En krijg je geen hoest of niesbui. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Volgende week woensdag de MRI scan. En omdat ze nu meer willen scannen duurt de totale scan 65 minuten. Dat wordt lang stil liggen.

Edit: volgens de afspraakdetails wordt de lumbale wervelkolom niet gescand dit keer. Dat lijkt me raar.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lientje dat is schrikken!! Dan hoop ik dat jouw man snel een beetje opgeknapt. Benauwdheid is verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor jullie.

Severus lekker op vakantie naar een eiland! Ik ben echt eilandengek.

Lise dat is lang stil liggen. Ik moest toen 45 minuten en dat was al niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 12:23
Ik ben wat moeilijker te prikken dus ik ben niet helemaal een goede graadmeter ;-)

Ik ga van het ergste uit, kan het alleen maar meevallen :P
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
15-07-2020 15:10
Precies zoals je zegt is onze planning. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vliegen ook wel spannend vind maar bij het omboeken heb ik bewust gezocht naar een eiland in dit geval waar het erg rustig is geweest qua Corona en die al lang weer Corona vrij zijn. Ook omdat ik niet de hele vakantie met mondkapjes wil lopen. Dat moest wel in het vliegtuig en dat vind ik ook meteen het spannendste deel van de reis.
Succes met de test, dat zou ik vervelend vinden.
Dochter is stewardess en die zegt dat het heel erg meevalt om het mondkapje op te hebben. Liever zonder natuurlijk maar schijnt erg mee te vallen. Toestellen zitten vooral op de heenweg voor 80 tot 100% vol. Op een uitzondering na houden passagiers zich ook prima aan de regels.
Je kan altijd thuis al wat oefenen met het mondkapje :)
Fijne vakantie alvast!
Alle reacties Link kopieren
Toen het bankstel gisteren was uitgepakt had ik al mijn twijfels over de kleur. Volgens mij hadden we een totaal andere kleur uitgekozen, dat ook uitgesproken maar de bezorgers konden daar niets mee, moest voor het uitpakken al betalen

(moet normaal voor het binnen brengen maar omdat het een twijfelgeval was, moest het toen de grootste bank binnen was. Heel vreemd vond ik dat maar dat waren de regels, ja maar als er schade is of iets dergelijks dan wordt dat wel opgelost (?) en de lift was ook alweer weg)

Gedurende de dag vond ik de kleur echt lelijker worden, staat ook niet bij de overige inrichting en mijn vorige week gekochte kussens staan er ook niet bij :'(

Vanochtend teruggegaan naar de winkel en eerst aan de hand van de factuur gevraagd of ze mij de kleur kon laten zien die bij die omschrijving hoorde.
Dat was inderdaad de kleur zoals ik hem in mijn hoofd had. Toen foto laten zien, hoe kan het dan dat ik deze kleur gekregen heb?
Uhm uhm ja dat is wel een groot verschil, ik mag na de verkoop niets meer doen, maar ik adviseer om een mail met foto’s naar de klantenservice te sturen en er achteraan te bellen. Ze zullen dan wel iemand langs sturen.......

Dat heb ik vanmiddag dus gedaan en gezegd dat ik een andere bank in de goede kleur wil hebben. Mail zat nog in de buffer en zouden ze eruit gaan filteren en morgen met een reactie komen.

Wordt eigenlijk steeds bozer, geef ruim 3500 uit voor een bankstel en dan krijg je dit gezeik. (6) :@ :swear:

Wordt vervolgd
Alle reacties Link kopieren
Poeh wat een geld zeg voor een bankstel. En dan ook nog eens niet in de juiste kleur, ik snap dat je boos bent.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat vervelend Puck. Maar als je het bewijs hebt kunnen ze niet anders dan het bankstel omruilen voor de goede kleur lijkt me.
Nankurunaisa schreef:
15-07-2020 17:50


Lise dat is lang stil liggen. Ik moest toen 45 minuten en dat was al niet te doen.
Ik vond de laatste keer tien minuten al lang. Ik lag niet ontspannen nadat ik al een paar uur op de SEH gelegen had.
-Puck schreef:
15-07-2020 18:09
Ik ga van het ergste uit, kan het alleen maar meevallen :P
Het gaat niet anders dan de proefblokkade, dus dat geeft je al een goede indicatie als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
15-07-2020 19:01
Poeh wat een geld zeg voor een bankstel. En dan ook nog eens niet in de juiste kleur, ik snap dat je boos bent.

Ja belachelijk veel, maar we zijn 3 zaterdagen meubelzaken afgeweest en dit was de eerste waar ik goed in kon zitten en verstelbaar was zodat ik ook met mijn benen omhoog kan zitten. Als je al vanaf november 2018 op een hoge/rechte stoel zit ben je blij dat je iets gevonden hebt.
De bedoeling is wel dat het weer jaren meekan.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 20:12
Wat vervelend Puck. Maar als je het bewijs hebt kunnen ze niet anders dan het bankstel omruilen voor de goede kleur lijkt me.

Zou je denken ja. Heb hun nu in de mail eerst de mogelijkheid gegeven om met een oplossing te komen.
Telefonisch al gezegd dat ik wil dat ze om komen ruilen.
Hoop alleen niet dat we dan weer 4,5 maand moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 20:13
Het gaat niet anders dan de proefblokkade, dus dat geeft je al een goede indicatie als het goed is.

De eerste keer veel en heftige napijn de tweede keer was goed te doen.
Ze neemt de plek van de laatste keer, dat biedt dus perspectief
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 17:09
Volgende week woensdag de MRI scan. En omdat ze nu meer willen scannen duurt de totale scan 65 minuten. Dat wordt lang stil liggen.

Edit: volgens de afspraakdetails wordt de lumbale wervelkolom niet gescand dit keer. Dat lijkt me raar.

Dat is lang pffff.
Misschien kan je wel tussendoor wat bewegen. Kan je eigen muziek meenemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven