Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe groot het is. Daar zijn ze altijd vrij onduidelijk over. Misschien hoor ik daar morgen meer over.
Ze konden mij niet zeggen of er ook iets in de eileiders zit, dat zie je blijkbaar niet op een MRI. Vorige gyn zit al 2 jaar te roepen dat we moeten opschieten omdat het anders te laat kan zijn en de nieuwe gyn deed er veel relaxter over. Die zei dat we er wel klaar voor moeten zijn. Ja dat zijn we nu. Ben benieuwd wat er morgen (weer een nieuwe) over gezegd wordt als ik zeg dat ik gestopt ben met de pil. Endometriose groeit dan sneller..

Heb jij ook endometriose dan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je ook alweer?

Ik heb door de schade van de essures een plekje buiten mijn baarmoeder. Ze hebben dat vier jaar geleden wel zga weggehaald maar blijkbaar speelt dat toch af en toe op. Er zit ook littekenweefsel enz. Die operatie zou een half uur duren maar zijn ruim 3,5 bezig geweest om alles te herstellen en schoon te maken 🙈.

Het artikel las ik overigens bij toeval hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik over 2 dagen vakantie heb. Normaliter werk je daar toch meer naar toe, met 'wat neem ik mee' en 'wat moeten we nog hebben' Het weer helpt ook niet, moet ik zeggen.

Voelt het bij jou wel als vakantie, Lientje? Je hebt het wel druk met geregel enzo he? En zorgen, uiteraard.
En Nanku, hoe gaat jouw vakantie?

Hier heeft de hond pijn en dat lijkt erger te worden. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik voor hem pijnstillers kan krijgen. Meestal is het bij hem na een paar dagen weer over, maar nu is het al langer. Het lijkt erop dat hij niet meer echt ontspannen kan liggen. Echt sneu.

Man én zoon werken vandaag buitenshuis (zoon is altijd buitenshuis als hij werkt) dus ik heb het rijk alleen. Zit nu echt ongeduldig te wachten tot man weg is en ik achter de computer kan, haha.

Fijne dag iedereen
Later is nu
@Dreamer, sterkte met de hond dan.

Goedemorgen,

Ik heb redelijk goed geslapen, alleen wat gek gedroomd. Ik heb veel last van mijn rug helaas. Vanmiddag weer revalidatie en nu is de schoonmaakster bezig. De laatste keer voor haar vakantie, daarna moet man het even zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Werkze Dreamer! Gaan jullie ook al gelijk weg ? Of pas later.
Het voelt voor mij niet echt als vakantie nee.
Mijn huis ruimt wel lekker op maar dat is het dan ook wel. Eigenlijk zou ik gewoon even erop uit moeten, al is het dan een terrasje pakken ofzo. Maar nu met man thuis wordt dat hem ook niet echt.

Lise, ik vermoed dat ze willen zien of er niets mis in de hersenen .
Of de prikkels wel goed doorgestuurd worden. Op die manier kunnen ze dingen uitsluiten zodat ze voor bijvoorbeeld je blaasklachten kunnen concluderen dat het echt uit je rug komt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
16-07-2020 09:04


Lise, ik vermoed dat ze willen zien of er niets mis in de hersenen .
Of de prikkels wel goed doorgestuurd worden. Op die manier kunnen ze dingen uitsluiten zodat ze voor bijvoorbeeld je blaasklachten kunnen concluderen dat het echt uit je rug komt.
Dat klinkt wel plausibel ja.
Alle reacties Link kopieren
Jammer, dat het geen gevoel van vakantie geeft, Lientje.
Zo doe je ook geen nieuwe energie op voor de komende maanden.
Dreamer, toch maar de hond naar de dierenarts, je kan hem ook geen pijn laten lijden.
Lise ,succes vandaag,hopelijk gaat het wat beter.

Ik bereid mij voor op een druk dagje, ik ga vandaag mijn kleinkinderen laten zien, hoe het vroeger toe ging.
Dussssss,stelten lopen, maar ook, aardappelen krabben, de was doen in de tobbe, in de oude trekschuit, of met het turftreintje.
Vandaag wordt het broodjes en patatdag. :bye:
Veel plezier vandaag Hemke!
Alle reacties Link kopieren
Suzy ik ben 30 en heb er enorm veel last van helaas. Komende dagen lig ik dus ook volledig plat, wat weer niet helpt met mijn andere klachten.
Dat wat jij in het artikel leest, is mij nooit verteld. Wellicht dat ze daarom nog niet veel hebben gedaan voor mij.

Ook lekker dan van jouw essures. Pff dan hebben ze een behoorlijke operatie eraan gemaakt.


Dreamer, ik moet zeggen dat de vakantie een beetje is tegengevallen. Mijn man vind dat niet leuk om te horen, maar ik denk dat we er meer van hadden kunnen maken. Gelukkig wel de paar dagen maar Luxemburg gehad. Dat voelde wel echt als vakantie.
Ook beetje gek als je een mooie reis hebt gepland en dan opeens maar moet verzinnen wat je gaat doen. Wij zijn niet zo spontaan. Ik omdat ik nooit weet hoe ik mij morgen voel en man moet van te voren duidelijk weten wat we gaan doen. Afwijken van de planning is voor hem lastig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk hemke! Veel plezier
Ik ben er jaren terug met de kinderen geweest en het is écht heel erg leuk daar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Nanku, dat is niet zo leuk. Fijn dat Luxemburg dan wel als vakantie voelde.
Alle reacties Link kopieren
Man begint alweer te stuiteren van de prednison. De benauwdheid wordt ook al ietsje minder. Over een week springt en rent hij waarschijnlijk weer door het huis heen.
Opmerkelijk zo'n sterk goedje als dat is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
16-07-2020 09:40
Man begint alweer te stuiteren van de prednison. De benauwdheid wordt ook al ietsje minder. Over een week springt en rent hij waarschijnlijk weer door het huis heen.
Opmerkelijk zo'n sterk goedje als dat is.
Fijn dat de benauwdheid al iets minder is. Prednison werd altijd een paardenmiddel genoemd, weet ik nog van toen mijn opa het moest gebruiken voor zijn longen. Hij raakte er wel vreselijk opgeblazen door.
Alle reacties Link kopieren
Gek zie nu pas een paar berichtjes voor die van mij (ik zal wel een langzame typer zijn haha). Maar Hempke dat klinkt echt heel leuk. Veel plezier!

Lientje balen van jouw vakantie. Fijn dat jouw man al een beetje meer energie krijgt.
Is het niet mogelijk om toch nog wat kleine dingetjes te plannen? Uurtje op terras wat lekkers eten.
Alle reacties Link kopieren
Severus, ik zou bij de test goed aangeven dat jullie gaan vliegen en hem dus snel nodig hebben. Er is hier een topic over uitslagen van de GGD die dus pas ná 48 uur binnenkomen. Of helemaal niet. Sta je daar dan op Schiphol...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
16-07-2020 09:47
Fijn dat de benauwdheid al iets minder is. Prednison werd altijd een paardenmiddel genoemd, weet ik nog van toen mijn opa het moest gebruiken voor zijn longen. Hij raakte er wel vreselijk opgeblazen door.
Het is ook ontzettend eetlustopwekkend.
Kan me nog van 4 jaar terug herinneren dat het eten niet aan te slepen was.
Man is al te zwaar van zichzelf. Maar goed, liever te zwaar dan zo benauwd. Of erger.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-07-2020 22:49
Ja, van de grote hersenen. Geen idee waarom. Kun jij een reden bedenken?
Ik denk omdat je degeneratieve verschijnselen in je ruggenmerg hebt en neurologische uitval die niet volledig vanuit je hernia te verklaren zijn kijken ze of er ook degeneratie in je hersenen te zien zijn. Dat is overigens vrij normaal.
Ik heb ook kleine witte plekjes in mijn hersenen, niet door de iih.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
16-07-2020 10:37
Ik denk omdat je degeneratieve verschijnselen in je ruggenmerg hebt en neurologische uitval die niet volledig vanuit je hernia te verklaren zijn kijken ze of er ook degeneratie in je hersenen te zien zijn. Dat is overigens vrij normaal.
Ik heb ook kleine witte plekjes in mijn hersenen, niet door de iih.
De kans is dus bijna groter dat ze een toevalsbevinding doen dan een daadwerkelijke oorzaak vinden? Of is dat de verkeerde conclusie.

Ze scannen dus ook de hele wervelkolom, tot of inclusief de lumbale wervelkolom om te kijken of daar wellicht nog iets zit. Ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit.

Ik krijg half augustus pas de uitslag dus ik moet er wel even op wachten helaas.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet helemaal. Een degeneratie op een bepaalde plek kan wel degelijk klachten geven. Ze willen dat natuurlijk kunnen uitsluiten omdat het wel invloed op je behandelingen heeft.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
16-07-2020 10:48
Nee, niet helemaal. Een degeneratie op een bepaalde plek kan wel degelijk klachten geven. Ze willen dat natuurlijk kunnen uitsluiten omdat het wel invloed op je behandelingen heeft.
Maar degeneratie in de hersenen is niet iets waar ze wat aan kunnen doen toch? Waar wordt dat door veroorzaakt?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
16-07-2020 10:56
Maar degeneratie in de hersenen is niet iets waar ze wat aan kunnen doen toch? Waar wordt dat door veroorzaakt?
Ouderdom 😬. Net als de artrose/slijtage in je rug. En nee, daar kan je niets meer aan doen. Het is een soort littekenweefsel. En laesies op bepaalde plekken kunnen weer een aanwijzing geven tot iets onderliggends.

In feite zijn de meeste onderzoeken uitsluitingsonderzoeken. Ik denk dat het in dit geval ook zo is, maar ik ben geen arts natuurlijk 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nan, erg rot voor je van de endo. Wat dat betreft zou een snelle zwangerschap natuurlijk ook erg wenselijk zijn.

Ik heb wel eens leerlingen geadviseerd naar een gyn te gaan. Die meiden konden niet eens normaal functioneren tijdens hun menstruaties. Er is veel te lang gezegd dat veel pijn bij je menstruatie normaal is, dat is het gewoon niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
16-07-2020 11:01
Ouderdom 😬. Net als de artrose/slijtage in je rug. En nee, daar kan je niets meer aan doen. Het is een soort littekenweefsel. En laesies op bepaalde plekken kunnen weer een aanwijzing geven tot iets onderliggends.

In feite zijn de meeste onderzoeken uitsluitingsonderzoeken. Ik denk dat het in dit geval ook zo is, maar ik ben geen arts natuurlijk 😬
Ik word zelf ook steeds wijzer :P

Nou ja, ik wacht het maar af.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-07-2020 11:06
Nan, erg rot voor je van de endo. Wat dat betreft zou een snelle zwangerschap natuurlijk ook erg wenselijk zijn.

Ik heb wel eens leerlingen geadviseerd naar een gyn te gaan. Die meiden konden niet eens normaal functioneren tijdens hun menstruaties. Er is veel te lang gezegd dat veel pijn bij je menstruatie normaal is, dat is het gewoon niet.
Ja precies, dit iedere maand doormaken is voor mij niet te doen. Daarom hoop ik komende maand snel zwanger te raken. Dus mijn vriend mag goed zijn best doen 😜

Nee klopt helemaal. Een beetje pijn is normaal, zoveel pijn dat je flauwvalt en met superveel medicatie alsnog niks kunt, is niet normaal. Het blijft op een of andere manier nog steeds een taboe. Als ik ongesteld was dan kon ik ook niet werken. Dus ziekmelden en daar had baas dus geen begrip voor. Gelukkig maar meestal 2 a 3x per jaar dat ik moest stoppen ivm doorbraak. Op laatste zei ik maar steeds dat ik griep had, want daar was meer begrip voor.
Alle reacties Link kopieren
@ Hemke, wat leuk, veel plezier!
Hoe oud zijn je kleinkinderen?

@ Lientje, fijn dat de Prednison zo snel al enig resultaat geeft.
Hoelang heb je nog vakantie?

@ Nanku, wat ontzettend vervelend, hoop dat het snel lukt om zwanger te worden :hug:

@ Dreamer, zielig voor je hondje, is er een oorzaak of gewoon ouderdom?

@ Lise, bij jou dus eigenlijk things as usual.
Nog contact gehad met de anesthesioloog over het afbouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven