Bakken, bakken, bakken. Koekjes, koeken, cake.

26-07-2020 23:47 679 berichten
Na het koken ben ik inmiddels verzot geraakt aan bakken. En dan voornamelijk koekjes en koeken. Iedere zondagochtend sta ik in de keuken om weer wat lekkers te bakken. Vooral omdat ik het leuk vindt want het meeste deel ik uit aan de buren omdat ik zelf een GBP heb gehad.
Wie bakt er ook graag en wil zijn/haar favoriete koekrecepten delen?
De afgelopen weken heb ik gebakken; amandelkoekjes, cake met citroen en Griekse yoghurt, speculaasjes en volgende week staan er gevulde koeken op het programma.

Kom maar door met die lekkere recepten. Buitenlandse recepten zijn zeker ook welkom.
redbulletje schreef:
26-07-2020 23:53
Ik ga voor de kaaskoekjes:
Heerlijk. Ga ik zeker maken. Ik koop nu altijd kaaskoekjes maar zelf maken is lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
27-07-2020 07:25
Banaantjee, de hazelnootschuimtaart ga ik een keer maken. Zou je daar ook nog andere noten in kunnen doen, pecan ofzo?
Ik heb hem 2x met amandelen gemaakt, was ook erg lekker! Dus pecan kan vast ook
Alle reacties Link kopieren
Banaantjee schreef:
27-07-2020 12:00
Ik heb hem 2x met amandelen gemaakt, was ook erg lekker! Dus pecan kan vast ook
ik kan niet zo goed tegen hazelnoten. ik krijg er kriebel van in mijn keel en mijn mond gaat tintelen. toch een soort van allergie. maar alleen van hazelnoten. niet bij andere soorten en amandelen lijkt me nog lekkerder dan pecannoten
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
27-07-2020 10:36
Mag ik jouw recept voor brownies? Ik wil ook van die lekkere kleffe :-D
100 gr ongezouten boter
175 gr witte basterdsuiker
75 gram bruine basterdsuiker
125 gr pure chocolade
1 eetlepel stroop (schenkstroop)
2 eieren
1 tl vanille extract
100 gr bloem
2 eetlepels cacaopoeder
1/2 tl bakpoeder

Doe de boter, suikers, stroop en chocolade in een pan en verwarm dit langzaam tot alles vloeibaar is. laat het daarna afkoelen.
Klop in een kom de eieren met het vanille extract
Roer het afgekoelde chocolademengsel erdoor tot het goed gemengd is
Zeef de bloem, cacaopoeder en bakpoeder boven het chocolade/eimengsel en roer het goed door tot een beslag ontstaat
Spatel het beslag in een niet te grote vorm, bakblik of ovenschaal die bekleed is met bakpapier
bak het 25 tot 30 minuten op 180 graden
Voor het snijden helemaal laten afkoelen en ja dat is moeilijk :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
27-07-2020 17:02
100 gr ongezouten boter
175 gr witte basterdsuiker
75 gram bruine basterdsuiker
125 gr pure chocolade
1 eetlepel stroop (schenkstroop)
2 eieren
1 tl vanille extract
100 gr bloem
2 eetlepels cacaopoeder
1/2 tl bakpoeder

Doe de boter, suikers, stroop en chocolade in een pan en verwarm dit langzaam tot alles vloeibaar is. laat het daarna afkoelen.
Klop in een kom de eieren met het vanille extract
Roer het afgekoelde chocolademengsel erdoor tot het goed gemengd is
Zeef de bloem, cacaopoeder en bakpoeder boven het chocolade/eimengsel en roer het goed door tot een beslag ontstaat
Spatel het beslag in een niet te grote vorm, bakblik of ovenschaal die bekleed is met bakpapier
bak het 25 tot 30 minuten op 180 graden
Voor het snijden helemaal laten afkoelen en ja dat is moeilijk :-D
Dankjewel. Haha, dat af laten koelen zal een lastige worden ja.
Vorige week een aardbeienslof uit het boek Rutger bakt. Zondag brownies volgens mijn moeders recept.

Vaak ontbijten we zondag met een baksel als in pannenkoekjes (american of 3 in de pan). Of ik bak broodjes, waar de kinderen graag voor uit bed komen.

Ik vind het erg leuk om te bakken, maar niet om te eten. De buren genieten dan ook mee van mijn baksel.

Trouwens hier ook een sachertorte proberen te bakken, maar die lukte pas na 3x.
Zeilboot76 schreef:
27-07-2020 20:45
Vorige week een aardbeienslof uit het boek Rutger bakt. Zondag brownies volgens mijn moeders recept.

Vaak ontbijten we zondag met een baksel als in pannenkoekjes (american of 3 in de pan). Of ik bak broodjes, waar de kinderen graag voor uit bed komen.

Ik vind het erg leuk om te bakken, maar niet om te eten. De buren genieten dan ook mee van mijn baksel.

Trouwens hier ook een sachertorte proberen te bakken, maar die lukte pas na 3x.
Haha, hier ook. Ik een paar stukjes. De buren en de hulp de rest. Ik heb nog niet gehoord dat ze dat vervelend vinden :proud:
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
27-07-2020 16:47
ik kan niet zo goed tegen hazelnoten. ik krijg er kriebel van in mijn keel en mijn mond gaat tintelen. toch een soort van allergie. maar alleen van hazelnoten. niet bij andere soorten en amandelen lijkt me nog lekkerder dan pecannoten
Dat heb ik met walnoten! Dus als dat in een recept is vervang ik het door andere noten (vaak hazelnoten of amandelen) en dat gaat -tot nu toe- altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
prada wat lukte er niet aan je sachertorte?
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
28-07-2020 06:59
prada wat lukte er niet aan je sachertorte?
Ik heb nog geen sachertorte gemaakt. Dat was Zeilboot ;-)
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
28-07-2020 11:44
Ik heb nog geen sachertorte gemaakt. Dat was Zeilboot ;-)
oh sorry, wat suf :facepalm:
Nou, Zeilboot, wat ging er mis? ook zout ipv suiker? :proud:
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
28-07-2020 22:12
oh sorry, wat suf :facepalm:
Nou, Zeilboot, wat ging er mis? ook zout ipv suiker? :proud:
Haha, hoef je geen sorry voor te zeggen hoor.
Ik ben gevulde koeken aan het bakken. De eerste zijn klaar. Ze lijken wat licht maar ze zijn echt mooi goudbruin.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
02-08-2020 12:35
Ik ben gevulde koeken aan het bakken. De eerste zijn klaar. Ze lijken wat licht maar ze zijn echt mooi goudbruin.
Afbeelding
ohh, zo lekker echte verse gevulde koeken!!

hier gisteren cupcakes met versiering vanwege ons pasgeboren neefje!
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
02-08-2020 13:33
ohh, zo lekker echte verse gevulde koeken!!

hier gisteren cupcakes met versiering vanwege ons pasgeboren neefje!
Leuk en gefeliciteerd met je neefje.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Zien er lekker uit Prada!
Ik maak vandaag een caramel shortcake (ook wel millionaires shortbread genoemd) maar het lijkt het meest op een twix in taartvorm. Bodem is uit de oven, caramel is klaar. Straks moet de chocolade er nog op.
Laatst voor een verjaardag gemaakt maar hij was zo populair dat we er zelf niks van hadden gehad, dus nu nog een keer gemaakt :D
mayolijn28 schreef:
02-08-2020 17:35
Zien er lekker uit Prada!
Ik maak vandaag een caramel shortcake (ook wel millionaires shortbread genoemd) maar het lijkt het meest op een twix in taartvorm. Bodem is uit de oven, caramel is klaar. Straks moet de chocolade er nog op.
Laatst voor een verjaardag gemaakt maar hij was zo populair dat we er zelf niks van hadden gehad, dus nu nog een keer gemaakt :D
Dankjewel. Dat klinkt heel heel erg lekker wat jij aan het maken bent. Haha, als hij al zo snel op was dan weet je zeker dat het een succesrecept is.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
02-08-2020 14:49
Leuk en gefeliciteerd met je neefje.
dankjewel!
Don't cry, buy a bag and move on.
Dit is een van mijn favoriete recepten: carrotcake.

Heeft er iemand misschien een tip voor een lekker baksel met een blikje gezoete kastanjepuree? Ik heb het sinds vorige zomer in mijn kast staan, meegenomen uit Frankrijk, maar ik weet niet wat ik ermee moet doen.
prada schreef:
02-08-2020 12:35
Ik ben gevulde koeken aan het bakken. De eerste zijn klaar. Ze lijken wat licht maar ze zijn echt mooi goudbruin.
Afbeelding
geen goede oventijd/ temperatuur? kleur is niet goed en ze zijn gebarsten
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
02-08-2020 19:24
Dit is een van mijn favoriete recepten: carrotcake.

Heeft er iemand misschien een tip voor een lekker baksel met een blikje gezoete kastanjepuree? Ik heb het sinds vorige zomer in mijn kast staan, meegenomen uit Frankrijk, maar ik weet niet wat ik ermee moet doen.
https://www.smulweb.nl/recepten/795725/ ... e-truffels

Deze lijken me lekker!
prada schreef:
02-08-2020 12:35
Ik ben gevulde koeken aan het bakken. De eerste zijn klaar. Ze lijken wat licht maar ze zijn echt mooi goudbruin.
Afbeelding


Ze zien zo uit, dat ik er alleen uit beleefdheid 1 zou nemen.
S-Meds schreef:
02-08-2020 19:26
geen goede oventijd/ temperatuur? kleur is niet goed en ze zijn gebarsten
Ik ben maar een hobbykok hey. Zoals ik al zei, in het echt zijn ze mooi goudbruin en dat er barsten inzitten, so what? Ze smaken in ieder geval heerlijk.
prada schreef:
02-08-2020 19:43
Ik ben maar een hobbykok hey. Zoals ik al zei, in het echt zijn ze mooi goudbruin en dat er barsten inzitten, so what? Ze smaken in ieder geval heerlijk.
Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven