Werk & Studie alle pijlers

Werktas

27-07-2020 18:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag allemaal,
Hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik vind het heel lastig: ik zoek een ruime, praktische tas voor mee naar het werk.
Ik ga fietsend naar mijn werk en fiets ook tussendoor van de ene naar de andere locatie. Ik heb fietstassen en daar wil ik de werktas in kunnen doen. De tas moet dus redelijk tegen regen kunnen en ook tegen een stootje. (Te) kwetsbaar materiaal valt af.

Er moeten een aantal dossiers in kunnen, een laptop/oplader, een broodtrommel en dopper (oid) en nog wat extra spullen (bv. etui, toiletspulletjes). Het moet dus ook een vrij ruime tas zijn.

Ik werk nu een jaar in deze redelijk representatieve functie. Afgelopen jaar had ik een soort out door rugzak, omdat ik niets kan vinden wat aan mijn eisen voldoet... maar dat wil ik niet langer!

Budget is niet het meest belangrijk; ern fijne, practische, ruime en toch wel representatieve tas is het belangrijkst! Mag een hip kleurtje, maar neutraal is ook prima.

Wie heeft ideeën? Alvast bedankt voor het meedenken!
Al eens in een goede tassenwinkel geweest? Genoeg te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je leer een optie vind.

Maar zoiets?

https://www.gusti-leer.nl/leren-rugzak- ... m40-20-2wp
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze tas (https://www.castelijnenbeerens.com/nl/v ... groen.html) nu ongeveer een jaar. Wel prijzig maar lekker ruim, hij draagt fijn en blijft ook erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
@Gizzmo-returns: daar ben ik zeker al geweest (in 2 steden), maar dan is het vaak te klein of te kwetsbaar. En een Eastpak (o.i.d.) is niet wat ik zoek.

Amarog: dat ziet er goed uit!
Ik zou nooit mijn spullen/dossiers in een fietstas doen ivm veiligheid.
Dus ik zou voor een rugtas kiezen. Die van amarog bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op kantoor zijn de rugtassen van Rains erg populair onder de fietsers. Net iets strakker design dan een eastpack, ruim en uiteraard waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de iets kleinere variant in gebruik (hoef geen laptop of dossiers mee te nemen). Vind de tas erg prettig. Voldoende vakjes om dingen te sorteren (daar houd ik van), zie er mooi uit, en al stond er bij de mijne niet op de site dat hij waterdicht is, dat is hij bewezen wel. Heb hem voor de zekerheid nog behandeld met speciaal leer spul, mijne is suède achtig, zodat hij langer mooi blijft.
Ik heb een mooie leren tas, die is niet waterdicht. Mijn fietstassen daarentegen zijn heel groot en wel waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
@het-groepje: dossiers gaan in de werktas, in een (afgesloten) fietstas. Dat lijkt mij veilig genoeg.
Ik vind het niet fijn (rugproblemen en zweterig) om de tas tijdens het fietsen op de rug te hebben.

Ik heb gehoord dat de Rains tassen 1 groot vak hebben. Dat lijkt me niet zo praktisch.
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
27-07-2020 20:32
@het-groepje: dossiers gaan in de werktas, in een (afgesloten) fietstas. Dat lijkt mij veilig genoeg.
Ik vind het niet fijn (rugproblemen en zweterig) om de tas tijdens het fietsen op de rug te hebben.

Ik heb gehoord dat de Rains tassen 1 groot vak hebben. Dat lijkt me niet zo praktisch.

Als ik mijn tas in een fietstas doe dan haal ik vaak de draagriem over het zadel voordat ik ga zitten. Zo kan hij niet uit de fietstas worden gegrist. Bijkomend voordeel is dat je de tas bij het bedienen van het slot meteen weer tegenkomt, dus het helpt ook tegen vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf net na 8 jaar weer een nieuwe Crumpler tas gekocht. Fantastische kwaliteit, mooie tassen, maar misschien net te outdoorsy voor je, dat moet je zelf maar even bekijken.
Alle reacties Link kopieren
https://nordace.com/en/product/nordace- ... -backpack/

Zakelijke rugtas van Nordace, de siena smart backpack zou ik nemen.
Foechoer schreef:
27-07-2020 20:37
Als ik mijn tas in een fietstas doe dan haal ik vaak de draagriem over het zadel voordat ik ga zitten. Zo kan hij niet uit de fietstas worden gegrist. Bijkomend voordeel is dat je de tas bij het bedienen van het slot meteen weer tegenkomt, dus het helpt ook tegen vergeten.
Hoe kan iemand nou uit een dichtgeklikte fietstas een tas jatten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Fitz & Huxley rugtassen erg mooi. Maar ik heb er zelf geen, dus geen ervaring mee.

Ik heb een Herschl Retreat, die wordt door mijn collega's ook wel als werktas gebruikt. Hij heeft in elk geval een verstevigd laptopvak.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
28-07-2020 06:18
Hoe kan iemand nou uit een dichtgeklikte fietstas een tas jatten?
In mijn stad is daar een tijdje best wel voor gewaarschuwd door de politie: geen waardevolle spullen in je fietstas!
Met name bij stoplichten werden fietstassen nog wel eens open geklikt, dat heb je in de drukte/verkeerslawaai zelf vaak helemal niet door.
Ik doe daarom ook altijd de schouderband van mijn tas om het zadel.
Alle reacties Link kopieren
Goede tips!

De leren tas van Amarog vind ik erg mooi, maar vraag me af of die diep genoeg is; is de minst diepe van dd getipte tassen.

De Nordace lijkt een mooi compromis.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ga ik weer aan het werk en neem mee...: de leren gusti rugzak!

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al een tas, maar ik wil toch nog zeggen: ik heb een ruime stevige Kate Spade laptoptas van leer met een rits. Die vul ik met spullen (mappen, pennen, laptop, etc) en hang ik aan mijn stuur voor korte stukken of stop hem op de zij in de fietstas. Op locatie heb ik dan een schone droge damestas aan mijn arm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven