Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie man

31-07-2020 08:28 55 berichten
Man laat zich vandaag steriliseren.
We hebben paracetamol in huis, strakke onderbroeken gekocht en een toiletemmer boven, zodat hij de eerste dag niet iedere keer naar beneden hoeft om te plassen.

Zijn er meer dingen waar we rekening mee moeten houden?
Artsen hebben wel één en ander verteld, maar dat gaat vooral over de medische kant, dus praktische tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom.

Vraag van mijn man aan jullie mannen: hoe lang het bij jullie duurde voor 1)de pijn weg was 2)wanneer je weer helemaal mobiel was 3)wanneer jullie weer seks konden hebben ;-)
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 08:32
2.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vriend heeft het op een vrijdag laten doen en had er in het weekend wat last van. Goed koelen hielp. Verder had hij niet echt ergens last van, op maandag ging hij gewoon weer aan het werk bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
De sterilisatie duurde heel kort..... Bracht man weg, dacht lekker koffie met gebak te genieten, en toen ging de telefoon al weer.....

Man heeft een dag een beurs gevoel gehad, en ging ook na het weekend weer werken...
Ik ben een slechte echtgenoot, want dat heb ik allemaal niet gedaan toen mijn man zich liet steriliseren.
Hij ging heen, kwam weer terug, had een paar dagen een beurs gevoel en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik mij goed herinner ben ik na mijn sterilisatie weer terug gegaan naar mijn werk en heb ik verder geen noemenswaardige pijn of last meer gehad.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
31-07-2020 08:41
Ik ben een slechte echtgenoot, want dat heb ik allemaal niet gedaan toen mijn man zich liet steriliseren.
Hij ging heen, kwam weer terug, had een paar dagen een beurs gevoel en klaar.
Ik ben zo'n zelfde slechte echtgenote

Maar was ook echt een fluitje van een cent.
Mijn man wilde eigenlijk gewoon daarna weer door naar zijn werk.

Dat heeft hij toch maar niet gedaan
Maar inderdaad paar dagen beurs en weer door
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een plasemmer boven?! Het is echt snip-snap onder lokale verdoving en dan een beetje beursheid. Paracetamolletje en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
31-07-2020 09:00
Een plasemmer boven?! Het is echt snip-snap onder lokale verdoving en dan een beetje beursheid. Paracetamolletje en klaar.
Dit. Mijn man heeft vrijwel nergens last van gehad. Het stelde echt niks voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vond fietsen wel wat langer vervelend. Maar verder weinig klachten.
Fijn, dan zal de emmer inderdaad niet nodig zijn.
Wij hebben niemand in onze omgeving met ervaring. Man heeft het er wel met vrienden over gehad (ook jonge vaders, die het het wel mooi geweest vinden) maar is de eerste die de stap zet. We konden ons dus geen beeld vormen van de hoeveelheid last/pijn die het veroorzaakt en op internet lees je natuurlijk enkel de negatieve ervaringen.
Vandaar dat we hier de vraag stellen om een wat realistischer beeld te krijgen
Nou, dan zal het hem vast alleen maar meevallen :). En scheelt jou weer een plasemmer verschonen :rofl:!

Succes!
Ook hier had man een paar dagen last van een wat beurs gevoel. Niet zodanig dat er paracetamol voor nodig was ná de eerste dag. Volgens mij hadden we na ongeveer een week weer seks.
Succes! Het is echt een kleine ingreep.
Oh en mobiel was hij meteen weer. Jemig zeg, het is een klein sneetje hoor. Je kunt gewoon lopen en dingen doen. Tillen is niet verstandig de eerste week dacht ik.
Kokoro schreef:
31-07-2020 09:34
Nou, dan zal het hem vast alleen maar meevallen :). En scheelt jou weer een plasemmer verschonen :rofl:!

Succes!
Hahaha bedankt. Hij is al een stuk geruster nu ik jullie reacties heb voorgelezen.

Geeft natuurlijk ook wel een bepaalde druk, dat pionieren. Reken er maar op dat zijn vrienden net zo benieuwd zijn naar het resultaat als hijzelf :lol:
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 10:00
1.07% gewijzigd
Mijn ex had wel pijn. Ook een flinke bloeduitstorting en later veel jeuk van de hechting. We hebben verder niets eraan gedaan en hij is gewoon gaan werken.
Teigera schreef:
31-07-2020 09:37
Ook hier had man een paar dagen last van een wat beurs gevoel. Niet zodanig dat er paracetamol voor nodig was ná de eerste dag. Volgens mij hadden we na ongeveer een week weer seks.
Succes! Het is echt een kleine ingreep.
Oh en mobiel was hij meteen weer. Jemig zeg, het is een klein sneetje hoor. Je kunt gewoon lopen en dingen doen. Tillen is niet verstandig de eerste week dacht ik.
Jawel, maar wel op een heel gevoelig plekje. En onder dat sneetje is natuurlijk ook van alles gedaan.
Snap zijn zorg wel
Kokoro schreef:
31-07-2020 09:34
Nou, dan zal het hem vast alleen maar meevallen :). En scheelt jou weer een plasemmer verschonen :rofl:!

Succes!
Dat kan haar man toch zelf wel?
Als de doorsnee bevallen vrouw gewoon de trap op kan lopen naar bed zie ik niet waarom een man na sterilisatie die trap 's nachts niet even af kan om te plassen.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 10:30
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat mijn man paracetamol gebruikt heeft. Het enige was dat pas na de ingreep verteld werd dat hij twee weken niet zwaar mocht tillen. Dat houdt in dat hij niet kon werken. Verder nergens last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
31-07-2020 08:38
De sterilisatie duurde heel kort..... Bracht man weg, dacht lekker koffie met gebak te genieten, en toen ging de telefoon al weer.....

Man heeft een dag een beurs gevoel gehad, en ging ook na het weekend weer werken...
Nog geen 10 minuten geloof ik.
Keep-smiling schreef:
31-07-2020 09:57
Dat kan haar man toch zelf wel?
Ik zal hem maar vast posten: Dat kan je toch gewoon voor iemand (willen) doen. Echt des Viva om daar een punt van te gaan maken. ect ect.

Al denk ik net zo over. :-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Nog even gevraagd aan man. 1) Eerste dag nog wat gevoelig, maar geen paracetamol op. 2) Gelijk, het is 1 hechting. 3) Na een dag of 2.
Alle reacties Link kopieren
Man had paar dagen blauwe zak. Paar dagen wat beurs gevoel bij zitten. Seks zodra beurs gevoel weg was.

Ik snap die toilet emmer niet . Hij is niet invalide na de ingreep hoor ? Hij kan prima naar toilet. Hoeft ook niet bed te houden etc. Het viel man qua napijn etc. Allemaal reuze mee en hij is best wel een piepdoos
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
31-07-2020 09:58
Als de doorsnee bevallen vrouw gewoon de trap op kan lopen naar bed zie ik niet waarom een man na sterilisatie die trap 's nachts even af kan om te plassen.


Ha ha ha dit dus :)
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 10:10
Ik zal hem maar vast posten: Dat kan je toch gewoon voor iemand (willen) doen. Echt des Viva om daar een punt van te gaan maken. ect ect.

Al denk ik net zo over. :-D :-D :-D
Ik stoor me gewoon aan de vanzelfsprekendheid waarmee gezegd wordt dat ZIJ dan geen plasemmer hoeft te verschonen.
Tuurlijk kun je dat soort dingen gewoon voor elkaar willen doen, ik doe ook van alles voor mijn man. Maar als iemand tegen mij zegt: dat scheelt jou weer wassen/schoonmaken/opruimen als man dat niet nodig heeft, dan denk ik: hoezo scheelt het mij?
Keep-smiling schreef:
31-07-2020 10:24
Ik stoor me gewoon aan de vanzelfsprekendheid waarmee gezegd wordt dat ZIJ dan geen plasemmer hoeft te verschonen.
Tuurlijk kun je dat soort dingen gewoon voor elkaar willen doen, ik doe ook van alles voor mijn man. Maar als iemand tegen mij zegt: dat scheelt jou weer wassen/schoonmaken/opruimen als man dat niet nodig heeft, dan denk ik: hoezo scheelt het mij?

Als je verwacht dat iemand niet naar beneden kan lopen voor een plas, verwacht je toch ook niet dat hij naar beneden kan lopen voor het leeggooien van zo'n emmer ;-D? Dat lijkt me nou net het hele punt. Tenzij je van plan bent de emmer 24u te laten staan :@@: .

Verder sta ik er net zo in als jij hoor, mannen kunnen zelf de handjes laten wapperen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven