Geld & Recht alle pijlers

Hoe rijk ben jij?

17-07-2020 13:58 1061 berichten
Ik bedoel niet rijk als mentaal rijk (mooie vriendschappen, mooie ervaringen, goede gezondheid) maar echt qua inkomen en bezittingen.

En ben je tevreden of zou je iets aan je situatie willen/kunnen veranderen?

Ik merk zelf dat arm en rijk hele relatieve begrippen zijn waar iedereen andere betekenis aan hecht. Ik vind zelf iedereen met een modaal inkomen of hoger die geen schulden heeft, al behoorlijk rijk. Als je zelf kan beslissen wat je doet met je vrije tijd/geld ipv dat je alleen maar aan het overleven bent en van maand naar maand moet leven. Naar deze omschrijving vind ik mezelf dus echt rijk, maar ik denk dat niet iedereen dat vind.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
30-07-2020 22:20
Serieus? :woa: Ik ben best fanatiek in het sponsoren van de lokale activiteiten en verenigingen en dergelijke, ook die waar ik of mijn kinderen eigenlijk weinig mee hebben, gewoon puur omdat ik het erg zou vinden als die mogelijkheden voor mensen verdwijnen maar eigenlijk zijn deze dus min of meer verbonden aan het bisdom...
Heel makkelijk na te gaan via hun sites. Sommige nieuwe verenigingen draaien op subsidie van het gouvernement. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat het een verkapte missie is of zo. Het bisdom zelf is platzak maar weet wel wat te ritselen links en rechts (het bisdom ligt aan het Palermo aan de Maas after all).

Ik heb na 40 jaar ook nog steeds het licht niet gezien :-D, dus ik sponsor ook met een gerust hart. Er is al zo weinig naast dat eeuwige voetbal. Dan wil ik best toneelvereniging Den Verdekten Dramaturg steunen als ze ieder jaar weer die schoolmusical op poten zetten op zoons school. En ik vind sommige initiatieven ook broodnodig om kleine kernen leefbaar te houden voor jonge gezinnen. Ik ben niet zo bang voor dat incrowd gebeuren, dat heb je toch overal. Of zoon met 18 jaar nu laveloos loopt te brallen in de feesttent van de lokale schutterij Het Kleiduifje of in een of ander corpsballengebeuren van Minerva een bierdouche ondergaat 200 km van het ouderlijk huis.
Nee heb je, ja kun je krijgen
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 12:11
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben multi-miljonair!

In mooie herinneringen, positieve gedachten, een leuke vent, 3 gekke katten, geen zorgen.

Tuurlijk zijn er kloterige momenten.... mijn contract dat niet verlengd wordt, mijn verhuurde appartement dat is uitgeleefd.
Maar nog he... ik ben rijk!

Tel je zegeningen
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
30-07-2020 10:49
Ik vraag me dat ook af. Ik koop 1x in de zoveel jaar een dure tas. Ik zie ook wel wat echt of nep is en de halve winkel staat vol met meisjes van 20 uit Osdorp. Ik zie ze instappen in de tram met dus een echte tas in een slechte wijk. Dag in dag uit, niet eentje. Zelfde voor de mannen uiteraard. Ik snap het ook niet. Voor veel mensen zijn dat spullen die je koopt als je alles op orde hebt, of helemaal niet. Iedereen mag het zelf weten natuurlijk maar het valt me wel op.
Ik moet zeggen, toen ik nog jong was rond de 20 vond ik het ook wel gaaf om een dure shirt of merk te hebben, maar nu ik ouder ben en werk heb ik er minder behoeft aan en zorg ik inderdaad dat de zaakjes eerst op orde zijn (hypotheek grotendeels afgelost, spaargeld) maar zelfs dan denk ik 3x na voor ik het koop.
Na 10x twijfelen en met mijn 2e baan (naast mijn fulltime baan ) heb ik met dat ‘extra’ geld een sportauto gekocht. Iedere dag een dikke smile als ik in de auto stap.
Maar ik zou zo’n auto nooit kopen als ik geen 2e baan had.

In Osdorp zie je de jongens naar mijn auto staren als ik langs rij en willen zoiets natuurlijk ook. Om zo’n auto te kopen zullen ze schat ik flink wat moeten inleveren op hun basisbehoeftes (woning, vakantie, etc).
Ik moet eerlijk zeggen, wij hebben dan wel weer kasten vol boeken staan :yes: Al kochten we inderdaad geen boeken toen dat niet ging, maar ik wist wel alle little free libraries te vinden ...

Of je nou arm of rijk bent, waar je interesse ligt heeft denk ik ook weer veel te maken met je omgeving. Ik groeide op in een familie waar iedereen leesfanaat is, ik heb Engels gestudeerd en kwam daardoor veel in aanraking met andere leesfanaten etc. Als je juist opgroeit/veel in aanraking komt met mensen die allemaal nepnagels dragen en haarextensions hebben heeft dat natuurlijk ook invloed. Of zoiets als ik heb toevallig hele sterke nagels, moet ze elke week wel knippen en bijvijlen. Anderen hebben misschien nagels die minder snel groeien en snel breken, waardoor nepnagels nog wat sneller als mooi gezien worden.

Diyer, wat knap van je moeder! Die van mij is ook zo, al hadden mijn ouders het financiëel wel beter, maar ook niet gigantisch breed. Ik denk dat ik het ook wel heb, maar ik moet er niet aan denken om het lange tijd vol te houden zo. Want het is echt heel erg vermoeiend, altijd op geld moeten letten.

En ik denk dat daar ook wel wat zit bij veel mensen die keuzes maken die niet verstandig zijn: als je jarenlang verstandige keuzes maakt en dan nog niet uit de band kan springen een keer, ben je op een gegeven moment op. En als dat al generaties lang zo is helemaal natuurlijk. Altijd een rekenmachine mee moeten nemen naar de supermarkt, nooit iets kunnen doen waar je je mooi van gaat voelen, en als je dat toch doet geen eten hebben aan het eind van de maand, en dat zonder uitzicht op dat het anders wordt ... ik moet er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
30-07-2020 16:45
Dat snap ik uiteraard, maar dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat het zo vaak om dat soort "typerende voorbeelden en intetesses gaat." Dat ik nou nooit van iemand hoor die in de schuldhulpverlening werkt die zegt: ze blijven maar geld uitgeven aan boeken terwijl er niet eens vers eten is...
Het is bijna altijd extensions, huisdieren, tattoo's, roken.
Ik weet vanuit mijn werk dat dit soort producten ook vaak gekocht worden om gezien te worden, letterlijk. Als je nagels of extensions laten zetten is iemand echt met jou bezig en heeft aandacht voor je. Als je een boek koopt ga je naar de boekhandel, pakt een boek uit het schap en rekent af. De ‘aandacht’ die iemand dan krijgt is minimaal. En deze aandacht wordt vaak wel gebruikt om iets op te vullen. En vergeet ook niet dat er Nederland heel veel projecten zijn om producten ‘gratis’ te krijgen. Nu loopt er weer een campagne van de anwb om oude fietsen bij hen in te leveren zodat zij deze kunnen opknappen en weggeven aan kinderen die opgroeien in armoede. Dit soort projecten zorgen er deels ook voor dat men niet de prioriteiten legt bij dit soort dingen.
Zeker complimenten voor mijn moeder op dat vlak. Mijn moeder is later wel hertrouwd en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de financiele status van de man wél meespeelde in haar keuze (zelf werkte ze ook hoor, dus ze was geen huisvrouw die een man nodig vond voor haar onderhoud). Liever een iets minder leuke kerel mét geld dan een arme sloeber. En eerlijk gezegd kan ik me dat vanuit haar standpunt wel een beetje begrijpen. Ik denk dat ze het beu was om na 15 jaar nog steeds elk dubbeltje om te moeten draaien. En dat is best een kronkel als je beseft dat ze ook een feministische vrouw was die vond dat vrouwenrechten belangrijk waren. Maar dan toch bereid om een dominante man in huis te halen die financieel lucht gaf. Met geld koop je ook wat principes af.
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
31-07-2020 09:11

Na 10x twijfelen en met mijn 2e baan (naast mijn fulltime baan ) heb ik met dat ‘extra’ geld een sportauto gekocht. Iedere dag een dikke smile als ik in de auto stap.

In Osdorp zie je de jongens naar mijn auto staren als ik langs rij en willen zoiets natuurlijk ook. Om zo’n auto te kopen zullen ze schat ik flink wat moeten inleveren op hun basisbehoeftes (woning, vakantie, etc).
Uit onderzoek is gebleken dat het schijnt dat mensen gelukkiger worden van een leuke vakantie dan dure auto.
Voel je je goed als je die jongens die nooit zo'n auto kunnen kopen zonder in te leveren op basisbehoeften naar je auto ziet staren?
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:17
Uit onderzoek is gebleken dat het schijnt dat mensen gelukkiger worden van een leuke vakantie dan dure auto.
Voel je je goed als je die jongens die nooit zo'n auto kunnen kopen zonder in te leveren op basisbehoeften naar je auto ziet staren?
Nee, mensen worden gelukkiger van leuke ervaringen/ activiteiten dan van spullen.
Een auto waar je regelmatig mee rijdt kan je prima onder de eerste categorie scharen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
30-07-2020 15:19
Limburgers zijn veel meer gericht op België en Duitsland dan op de rest van Nederland. Als ik kijk naar mijn Vinex-wijk dan werkt ongeveer 60% over de grens. Technische mensen in DE (studie ook in Aken gevolgd i.p.v. Eindhoven of Delft), ‘zorgmensen’ en economen (opleiding in Diepenbeek, Hasselt of Leuven) in BE. Chemisch analisten werken allemaal voor de lokale chemiereus Sabic. Andersom heb ik volgens mij alleen maar Duitse cv-monteurs, schilders en loodgieters. De tuinman is een Belg.

Wij gingen vroeger stappen in Aken, Hasselt of Luik. Als je naar Eindhoven, Den Bosch of Amsterdam wilde gaan, dan kreeg je met moeite twee man bijeen.

Waarom het zo traag veranderd? Het is een gebied waarin niet werd geïnvesteerd door de overheid maar alles werd overgelaten aan mijnbaronnen. En als je die mijnwerkers/pottenbakkers van de Mosa een beetje in het gareel wilde houden was de kerk je beste vriend. Landelijke verenigingen zoals Jong Oranje, scouting, Zonnebloemstichting kwamen hier pas heel laat en bestonden daarom al vaak in een lokale variant. En kregen daardoor amper een poot aan de grond.
Kijk voor de lol eens naar het lokale oranjecommittee. Pak de lijst namen van penningmeester, voorzitter enz. en vraag een oudje in het dorp waar die mensen ‘vanaf’ komen. Dat is voor 99% nazaten van ‘import’ uit Drenthe, Friesland en Gelderland (mijnen). Toen Beatrix begin jaren ‘90 in het aangrenzende provinciestadje op bezoek kwam, werden de scholen vriendelijk verzocht om de leerlingen in de beschikbaar gestelde bussen te vervoeren. Anders was er niet genoeg publiek. Het leeft hier gewoon niet.
Ik snap dan niet het extreem nationalistische stemgedrag in delen van Limburg. Bijv. Landgraaf.
real_tweety wijzigde dit bericht op 31-07-2020 14:26
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
31-07-2020 14:23
Nee, mensen worden gelukkiger van leuke ervaringen/ activiteiten dan van spullen.
Een auto waar je regelmatig mee rijdt kan je prima onder de eerste categorie scharen.
Dat klopt het gaat om leuke ervaringen en herinneringen. Maar een auto stond wel als expliciet voorbeeld waar je dan niet gelukkiger van wordt. De reden was volgens mij ook, dat je aan die ervaring went. Toen ik net een Mini cooper had, werd ik ook blij als ik er in reed. Maar na weken, wen je er aan. Zoiets..
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:17

Voel je je goed als je die jongens die nooit zo'n auto kunnen kopen zonder in te leveren op basisbehoeften naar je auto ziet staren?
Gebaseerd op zijn reacties vermoed ik dat Spagroen dat lekker vindt :hihi:
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:26
Dat klopt het gaat om leuke ervaringen en herinneringen. Maar een auto stond wel als expliciet voorbeeld waar je dan niet gelukkiger van wordt. De reden was volgens mij ook, dat je aan die ervaring went. Toen ik net een Mini cooper had, werd ik ook blij als ik er in reed. Maar na weken, wen je er aan. Zoiets..
Je kan het natuurlijk niet generaliseren. Als een bepaalde auto een jeugddroom is ipv een standaard gebruiksvoorwerp, dan blijft het geluk wel wat langer. Dan is 'rijden in je sportwagen' de ervaring waar je het voor doet.
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:26
Dat klopt het gaat om leuke ervaringen en herinneringen. Maar een auto stond wel als expliciet voorbeeld waar je dan niet gelukkiger van wordt. De reden was volgens mij ook, dat je aan die ervaring went. Toen ik net een Mini cooper had, werd ik ook blij als ik er in reed. Maar na weken, wen je er aan. Zoiets..

Dat ligt er maar net aan hoor. Ik word al 110 weken heel blij als ik in mijn auto stap of als ik het ding maar op de oprit zie staan. Hiervoor twee auto's van 10+ jaar gekocht en gereden tot ze 18+ en 20- waren. De huidige is nu pas 8 jaar.

Ik word ook al 550 weken heel blij van mijn uitbouw.

Maar misschien ben ik gewoon een blij persoon, dat kan ook.
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:24
Ik snap dan niet het extreem nationalistische stemgedrag in delen van Limburg. Bijv. Landgraaf.
Nee, je zou dan bijvoorbeeld toch veel meer verwachten dat een partij als D66 het in Limburg uitstekend zou doen, met hun aandacht voor euregionale samenwerking. Terwijl deze partij het daar echt heel erg slecht doet. En ik vind van mijzelf dat ik - gezien mijn politieke voorkeur - dus veel meer zou moeten toejuichen dat leerlingen massaal kiezen voor studies in Duitsland of België of liever daar werken/uitgaan dan dat ze dat elders in Nederland doen, maar dat gevoel deel ik dan weer niet. Ben veel meer gericht op Nederland, terwijl ik dus niet "nationalistisch stem".
pijnboompitjes schreef:
31-07-2020 12:12
Ik weet vanuit mijn werk dat dit soort producten ook vaak gekocht worden om gezien te worden, letterlijk. Als je nagels of extensions laten zetten is iemand echt met jou bezig en heeft aandacht voor je. Als je een boek koopt ga je naar de boekhandel, pakt een boek uit het schap en rekent af. De ‘aandacht’ die iemand dan krijgt is minimaal. En deze aandacht wordt vaak wel gebruikt om iets op te vullen. En vergeet ook niet dat er Nederland heel veel projecten zijn om producten ‘gratis’ te krijgen. Nu loopt er weer een campagne van de anwb om oude fietsen bij hen in te leveren zodat zij deze kunnen opknappen en weggeven aan kinderen die opgroeien in armoede. Dit soort projecten zorgen er deels ook voor dat men niet de prioriteiten legt bij dit soort dingen.
Dat is inderdaad wel interessant en kan wellicht wel het een en ander verklaren. Je doelt neem ik aan op de persoonlijke tijd die je tijdens zo'n behandeling krijgt, zowel fysiek als psychisch. Voor de aanschaf van huisdieren geldt mogelijk hetzelfde, een stuk persoonlijke aandacht.
Rijk genoeg om zojuist zonder op de rekening te kijken een van de duurste melkopschuimers te bestellen en een elektrische fiets uit te zoeken (bij dat laatste onderhandel ik wel over de prijs maar dat is omdat ik diep van binnen een krentenkakker ben, niet omdat het hoeft).

We hadden het vroeger thuis goed. Dure hobbies en autorijles en studeren werden zonder nadenken gefinancierd. Maar voor luxe tienerdingen zoals een walkman of een brommer moesten we gewoon sparen of werken. No way dat we dat zomaar kregen. In deze tijd hadden we bijv een iphone zeker zelf moeten betalen. Ook tijdens mijn studententijd kreeg ik de basale dingen wel betaald maar voor extra's als stappen of leuke kleren moest ik werken.

Ik ken de waarde van geld en spaar veel.
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:26
Dat klopt het gaat om leuke ervaringen en herinneringen. Maar een auto stond wel als expliciet voorbeeld waar je dan niet gelukkiger van wordt. De reden was volgens mij ook, dat je aan die ervaring went. Toen ik net een Mini cooper had, werd ik ook blij als ik er in reed. Maar na weken, wen je er aan. Zoiets..
Ik ben nog altijd blij met mijn auto hoor. Ik zie zo'n ervaring eerder als iets vluchtigs. Leuk om mee te maken zonder meer, maar (bijvoorbeeld) een auto daar heb je het hele jaar wat aan én maakt het leven makkelijker. Daar ben ik me eigenlijk steeds wel van bewust. Maar misschien is het zo dat wanneer je zulke uitgaven niet zo makkelijk kunt doen, ze meer waarde voor je hebben.
Ik vind die nadruk op "ervaringen" tegenwoordig een beetje mwah. Volgens mij is het gewoon een nieuw soort consumeren.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
31-07-2020 14:51
Dat is inderdaad wel interessant en kan wellicht wel het een en ander verklaren. Je doelt neem ik aan op de persoonlijke tijd die je tijdens zo'n behandeling krijgt, zowel fysiek als psychisch. Voor de aanschaf van huisdieren geldt mogelijk hetzelfde, een stuk persoonlijke aandacht.
Ik vind het wel een mooi perspectief, die onthoudt ik.
In mijn werk hoor ik ook vaak uitspraken zoals 'ik heb het niet breed maar ik verzorg mezelf wel goed'. Dat is belangrijk en voor hen iets om te laten zien dat ze geen 'uitschot' zijn. Mensen maken zich zorgen dat anderen het zien en hen er om veroordelen. Door 'goede' uiterlijke verzorging wordt dat gecompenseerd.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
enkie2009 schreef:
30-07-2020 12:13
Het is groot deel opvoeding, en een chronisch geld tekort. Een walkman was iets van jezelf. Denk dat dat ook bij andere mensen zo werkt, dat wat je hebt gekocht is “binnen”. Kan het moeilijk uitleggen merk ik nu. Leeftijdsgenoten die het in mijn kindertijd “goed” hadden snapten het ook niet.
Zoals een klasgenootje het van mij beschreef; er was weinig geld en het was ook niet zo dat het binnenkort veel beter zou worden. Dus wachten met uitgeven tot het beter te betalen was, betekende gewoon dat je het nooit zou krijgen/ging kopen. Eerst de schulden aflossen, betekende ook dat het nog jaren zou duren voor je wel het geld had om het te kopen. En leven met geldgebrek is al klote, dus elk pleziertje is er één. We willen allemaal een leuk leven.
En deurwaardes komen over het algemeen voor het geld, dan eventueel voor echt dure dingen, maar vaak niet voor kleding, kleine elektronica en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:24
Ik snap dan niet het extreem nationalistische stemgedrag in delen van Limburg. Bijv. Landgraaf.
Geert is een Limburger. En die mafklapper Dion ook. Die scoren in Venlo en Heerlen.
En wat betreft Parkstad Zuid: 9% leeft onder de armoedegrens (ik geloof alleen bepaalde gebieden in Groningen scoren nog hoger) en 1 op de 3 heeft problematische schulden.
Dat stemgedrag is deels een ‘fuck you’ naar de gevestigde partijen want die bakken er al jaren niets van (vooral naar het CDA) en ook deels ‘Geert zegt wat wij denken’. Ik denk dat de gemiddelde jongere die ‘flirt’ met nationalistisch gedachtegoed in de Parkstadregio beter op de hoogte is van AfD en Pegida (Duitse tak) dan van de PVV. En Thierry is voor hen gewoon het kwaad in persoon (over het paard getild rijkeluiskindje met een aardappel in de keel die wat ‘slap loopt te ouwehoeren’ over een uil). Thierry scoort dan weer beter in de provinciestadjes.

Heel apart vind ik altijd Roermond: met 10% van alle inwoners afhankelijk van een uitkering maar voordat Jos van Rey werd veroordeeld was de VVD jarenlang de grootste partij in de gemeenteraad. Nu is de grootste partij de partij van Jos zelf. Runner up is GroenLinks en op nummer drie het CDA. Bij landelijke verkiezingen was dat de laatste keer voor die gemeente: PVV en VVD gedeelde eerste plaats en dan het CDA. Ook heel interessant om te kijken naar de uitslagen van provinciale Staten en EU.

En dat zie je bij heel veel Limburgse steden. Ze stemmen hier nog echt gericht op één persoon, niet op een ideologie. Jesse is oké dus landelijk stemmen er best veel op GroenLinks. Maar die kneus die lokaal voor GroenLinks uitkomt en niet leuk meedoet met carnaval moet opzouten. En Jos mag dan corrupt zijn volgens een rechter maar hij heeft er wel voor gezorgd dat bij Truus van Rinie op de hoek bij Sjef nu een speeltuintje staat. En hij mag dan wel als een bal overkomen met zijn meetings met bobo’s uit de bouwwereld en van het outlet, als hij een rondje geeft is dat voor iedereen en mag Jan met de pet ook nog jolig roepen dat ‘de kelen óók gesmeerd moeten worden...hè Jos? Bwahahaha’

Ik herken de ‘struggle’ van NYC ook wel een beetje. Ik heb de laatste gemeenteverkiezingen ook gestemd op een partij waar ik landelijk nooit of te nimmer op zou stemmen. Maar het gezicht van die lokale fractie is de enige waar ik met goed fatsoen op kon stemmen. Valt die persoon weg, dan is die hele partij in de gemeente weg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
31-07-2020 18:52
Ik vind het wel een mooi perspectief, die onthoudt ik.
In mijn werk hoor ik ook vaak uitspraken zoals 'ik heb het niet breed maar ik verzorg mezelf wel goed'. Dat is belangrijk en voor hen iets om te laten zien dat ze geen 'uitschot' zijn. Mensen maken zich zorgen dat anderen het zien en hen er om veroordelen. Door 'goede' uiterlijke verzorging wordt dat gecompenseerd.
Deze is voor mij ook herkenbaar (werk). Ook vaak onder woorden gebracht als: “Als je door de stad loopt neem je alleen jezelf mee, dat huis ziet niemand”. En windowdressing: vanaf de straat zie je de Oled tv al staan in de woonkamer maar je ziet niet de kale muren en vloer van de bovenverdieping. Of de literpakken water omdat dat is afgesloten. Wat je kind draagt zien veel mensen, hoe het slaapt op een matras op de grond niet.

Als je verder niets te verliezen hebt dan rest enkel nog ‘eer’. De ‘eer’ van de ouder om het kind netjes en schoon erbij te laten lopen ook al weigeren Wehkamp en Zalando nog langer te leveren. Ik snap dat wel. Ik zou ook nog liever een maand droog brood eten dan mijn kind in hartje winter op linnen gympen moeten laten rondlopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
rijker dan mijn ouders en zus, armer dan mijn schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
real_tweety schreef:
31-07-2020 14:17
Uit onderzoek is gebleken dat het schijnt dat mensen gelukkiger worden van een leuke vakantie dan dure auto.
Voel je je goed als je die jongens die nooit zo'n auto kunnen kopen zonder in te leveren op basisbehoeften naar je auto ziet staren?

Wat ik wilde aangeven is dat er in bepaalde groepen of mensen die kostte wat kost iets moois kopen (kleding, auto, tassen, etc) om op te vallen. Ze zien iets moois (op straat) en willen het ook.

Ik voel eerder een bedreiging dat ze naar mijn auto staren. Als ik de auto ergens parkeer kunnen ze Uit jaloezie of slechte gedachtes de auto bekrassen, stelen, stukmaken. (Ik kom daar alleen voor visite).
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
31-07-2020 14:30
Gebaseerd op zijn reacties vermoed ik dat Spagroen dat lekker vindt :hihi:
Je vermoedens zijn niet terecht.😆

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven