Doorgereden na ongeluk

31-07-2020 19:21 130 berichten
Vind het zn hetig verhaal over dat meisje Tamar van 14 die schijnbaar aangereden is, afgelopen vrijdag nacht en die gene doorgereden is. Ik kan ergens best begrijpen dat je iets of iemand over het hoofd ziet, zeker op zn donkere dijk waar geen licht is,dat je dan iets raakt en denk dat het een dier is oke kan ik ook nog begrijpen ( ook dat is aso om dan niet uit te stappen en hulp te halen/bellen) dan je doorrijdt in paniek ( mensenlijke brein kan vreemd reageren in zulke situaties) maar dan meld je je toch de volgende dag, bij het zien van schade aan je auto?! De dijk is een uitzonderlijke plek waar niet veel rijden, laat staan dat je de volgende dag lees al dan niet hoort dat er een meisje is verongelukt, vind het zo onbegrijpelijk!! Een week later nog steeds niemand die zich gemeld heeft?! Vreselijk!!
Dan zou je bijna denken dat er opzet in het spel is!

Het schijnt dat best veel mensen doorrijden na een ongeluk, ik kan het me gewoon niet voorstellen. Hebben jullie zo iets wel eens meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Maar ik denk niet dat er opzet in het spel is/was. Waarom jij wel?
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen idee hoe ik zou reageren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ken van zeer nabij iemand die in paniek was doorgereden. Diegene heeft daar uiteindelijk vast voor gezeten. Diegene kan nog steeds niet goed uitleggen waarom die keuze is gemaakt, komt niet verder dan 'struisvogel'. Heeft iemand invalide gereden en doet daar nog steeds niks mee, doet zelfs een beetje zielig over de eigen gevoelens.
Leek eerst een heel lief en zachtaardig persoon dus het blijft een soort verhaal wat buiten diegene om is, lijkt. Zo doet diegene ook, alsof het een rare episode is geweest en weer door.
Ik rij zelf geen auto dus kan me er niks bij voorstellen.
Cookielover schreef:
31-07-2020 19:24
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Maar ik denk niet dat er opzet in het spel is/was. Waarom jij wel?
Omdat het 1 week geleden is en niemand zich gemeld heeft, als het een ongeluk was meld je je toch na een enkele dagen van bezinning en bijgekomen van de schrik, lijkt mij? maargoed misschien is dat simpel gedacht, geen idee. vind het gewoon naar
Dat je in paniek doorrijdt kan ik me een soort van voorstellen. Dat je je dan niet meldt niet.

Ik vind het verschrikkelijk dat het meisje boos van huis is gegaan en haar moeder het nu nooit meer goed kan knuffelen.
Het-groepje schreef:
31-07-2020 19:27
Ik ken van zeer nabij iemand die in paniek was doorgereden. Diegene heeft daar uiteindelijk vast voor gezeten. Diegene kan nog steeds niet goed uitleggen waarom die keuze is gemaakt, komt niet verder dan 'struisvogel'. Heeft iemand invalide gereden en doet daar nog steeds niks mee, doet zelfs een beetje zielig over de eigen gevoelens.
Leek eerst een heel lief en zachtaardig persoon dus het blijft een soort verhaal wat buiten diegene om is, lijkt. Zo doet diegene ook, alsof het een rare episode is geweest en weer door.
Ik rij zelf geen auto dus kan me er niks bij voorstellen.
Jeetje wat heftig! Zowel voor de ´dader´ als voor slachtoffer, je zal maar het op je geweten hebben.. vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof het wel als je met een pickup of Dodge Ram van-achtige dingen rijdt dat je dat bij een smal persoon in het donker niet altijd doorhebt. Die bakken zijn er op gemaakt om tegen een stootje te kunnen en ze hebben vaak al deukjes links en rechts. Ander verhaal als dat mij zou gebeuren in mijn dinkytoy.

Misschien was er in deze situatie ook drank of een ander geestverruimend middel in het spel. En heeft die persoon inmiddels het een en ander bijeen opgeteld en is nu doodsbang.

Maar het zal jouw kind maar zijn, zo erg voor de familie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Van schrik doorrijden kan ik inkomen. Ik heb ooit een kat aangereden die ineens vanuit het niets, uit de berm met hoog gras, voor mijn auto sprong. Ik reed in eerste instantie van schrik door, maar stond 100 meter verder stil en ben omgedraaid om te kijken of de kat nog te redden was. Helaas was de kat vrij snel overleden, maar de eigenaar was heel blij, dat ik alsnog gestopt ben om te kijken hoe het met de kat was. In het geval met meisje Tamar kan ik me het doorrijden dus wel indenken, maar niets meer laten horen vind ik heel extreem. Zeker nadat het volop in het nieuws was. Het enige dat ik bedenken kan is dat de automobilist zwaar onder invloed was en het daardoor niet heeft doorgehad of zich niets meer herinneren kan.
Alle reacties Link kopieren
Doorrijden kan een reflexreactie zijn. Dan wil het niet doordringen dat het echt gebeurd is, net als wanneer je slecht nieuws krijgt. "Dat kán niet!", is dan je eerste reactie. Het duurt even voordat je werkelijk beseft wat er gebeurd is en je functioneert op de automatische piloot. Daarna kom je bij zinnen en de meeste mensen melden zich dan alsnog. Het is een natuurlijke reactie die verschilt per persoon. Daarom wordt doorrijden je niet extra aangerekend als je je binnen 12 uur meldt.

Ik denk dat bij doorrijders die zich niet later melden heel goed alcohol in het spel kan zijn geweest. Als dat zo is dan maakt zo iemand bewust de keuze zich niet te melden om niet te hoeven blazen. Voor mij ben je dan een misdadiger.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook bizar. Zeker omdat er wel remsporen zijn dus die persoon heeft haar in ieder geval gezien óf is is daarna gauw op de rem getrapt en toen weer doorgereden. Het is geen geval geweest van 'oh dat was vast een vogeltje'.
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
31-07-2020 19:31
Jeetje wat heftig! Zowel voor de ´dader´ als voor slachtoffer, je zal maar het op je geweten hebben.. vreselijk!
Daarom is het denk ik ook zo moeilijk voor te stellen. De doorsnee mens zal zich melden denk ik, omdat je je realiseert dat jouw leven ook in zekere zin is ‘afgelopen’ na zo’n incident. En met zo’n geheim te moeten leven is geen leven.

Maar dan lees je zoiets als over die Julia H. die al zeven keer mensen had aangereden, haar epilepsie verzweeg totdat ze de achtste keer twee mensen doodreed. En dan nog zichzelf niet schuldig voelen want ‘mevrouw was zich er niet bewust van’. Ja dan zullen daar vast meer van zijn. Die dat wel kunnen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Het helpt niet dat er een aantal keren in de krant heeft gestaan dat een automobilist is doorgereden na een ongeluk. Dat wekt, lijkt het, kopieergedrag op, of dat nu bewust of onbewust is.

En ik weet vanuit mijn werk dat er er veel wordt gereden met teveel alcohol en momenteel lachgasgebruik.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
31-07-2020 19:53
Daarom is het denk ik ook zo moeilijk voor te stellen. De doorsnee mens zal zich melden denk ik, omdat je je realiseert dat jouw leven ook in zekere zin is ‘afgelopen’ na zo’n incident. En met zo’n geheim te moeten leven is geen leven.

Maar dan lees je zoiets als over die Julia H. die al zeven keer mensen had aangereden, haar epilepsie verzweeg totdat ze de achtste keer twee mensen doodreed. En dan nog zichzelf niet schuldig voelen want ‘mevrouw was zich er niet bewust van’. Ja dan zullen daar vast meer van zijn. Die dat wel kunnen.
Er zijn mensen die heel erg goed zijn in struisvogelen hoor. Die hele erge dingen best goed weg kunnen stoppen en door kunnen gaan. Alleen dan moeten ze er natuurlijk niet steeds aan herinnerd worden door onderzoeken en gedoe van anderen. Dus dan houden ze het maar stil. Dat, of gebruik van middelen en angst voor de straf lijkt me meer voor de hand liggen dan opzet.

(Waarmee ik niet zeg dat dit ok is natuurlijk hè! Alleen dat sommige mensen meer weg kunnen stoppen dan anderen zich kunnen voorstellen)
Sabeltandcavia schreef:
31-07-2020 19:46
Doorrijden kan een reflexreactie zijn. Dan wil het niet doordringen dat het echt gebeurd is, net als wanneer je slecht nieuws krijgt. "Dat kán niet!", is dan je eerste reactie. Het duurt even voordat je werkelijk beseft wat er gebeurd is en je functioneert op de automatische piloot. Daarna kom je bij zinnen en de meeste mensen melden zich dan alsnog. Het is een natuurlijke reactie die verschilt per persoon. Daarom wordt doorrijden je niet extra aangerekend als je je binnen 12 uur meldt.

Ik denk dat bij doorrijders die zich niet later melden heel goed alcohol in het spel kan zijn geweest. Als dat zo is dan maakt zo iemand bewust de keuze zich niet te melden om niet te hoeven blazen. Voor mij ben je dan een misdadiger.
Maar doorrijders die alcohol ophebben kunnen toch juist makkelijker later melden aangezien ze dan geen alcohol meer in hun bloed hebben. Helemaal niet melden vanwege alcohol vind ik dan niet logisch.
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
31-07-2020 20:33
Maar doorrijders die alcohol ophebben kunnen toch juist makkelijker later melden aangezien ze dan geen alcohol meer in hun bloed hebben. Helemaal niet melden vanwege alcohol vind ik dan niet logisch.
Er is waarschijnlijk een periode dat je nog niet durft omdat er nog alcohol in je bloed kan zitten en dat loopt over in dat je niet meer durft omdat het idioot laat wordt.
Cookielover schreef:
31-07-2020 19:24
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Maar ik denk niet dat er opzet in het spel is/was. Waarom jij wel?
Hij/zij meldt zich wel "opzettelijk" al een week niet..
Cookielover schreef:
31-07-2020 19:24
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Maar ik denk niet dat er opzet in het spel is/was. Waarom jij wel?
Met opzet niet melden lijkt me overduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
31-07-2020 20:33
Maar doorrijders die alcohol ophebben kunnen toch juist makkelijker later melden aangezien ze dan geen alcohol meer in hun bloed hebben. Helemaal niet melden vanwege alcohol vind ik dan niet logisch.
Als je alcoholverslaafde bent, stop je niet zomaar een dag of wat met drinken om de volgende dag bloed af te laten nemen op verzoek van de politie. Drugs kun je soms ook nog dagen later terug vinden.

Ik vind het wel laf om een week later nog de moeite niet te nemen om je te melden.
huisduif schreef:
31-07-2020 20:45
Als je alcoholverslaafde bent, stop je niet zomaar een dag of wat met drinken om de volgende dag bloed af te laten nemen op verzoek van de politie. Drugs kun je soms ook nog dagen later terug vinden.

Ik vind het wel laf om een week later nog de moeite niet te nemen om je te melden.
Na nog veel langere tijd kunnen ze dat nog terug vinden, ook in haar.
Someonenew schreef:
31-07-2020 20:53
Na nog veel langere tijd kunnen ze dat nog terug vinden, ook in haar.
Dan weten ze dat je in periode X hebt gebruikt, niet op dag Y op dat tijdstip.

Ik snap niet dat zo iemand met zichzelf kan leven.
LīlyRose schreef:
31-07-2020 21:01
Dan weten ze dat je in periode X hebt gebruikt, niet op dag Y op dat tijdstip.

Ik snap niet dat zo iemand met zichzelf kan leven.
Ik ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk hè?
Zelfs na de oproep van moeder: "vertel alsjeblieft wat er is gebeurd! Kun je hier mee verder leven?"
Nog steeds niks...
Afschuwelijk voor de familie en vrienden.
Ik hoop dat de politie dit wel gaat oplossen.

Marken is niet zo groot volgens mij.

Als de auto’s in Marken zijn gecheckt en geen schade hebben, dan is de volgende stap denk ik een onderzoek naar wie er allemaal bezoek hebben gehad. Dan kun je die auto’s en mensen ook gaan checken. Een soort track-en-trace zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Los van dat ik het echt vreselijk vind voor haar familie wel een beetje raar verhaal..een 14 jarige die om 2400 boos is dat ze naar bed moet, er vandoor sprint en op een drukke weg gaat lopen???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven