Waarom massaal naar het strand?

31-07-2020 20:20 75 berichten
Vanochtend stonden er enorme files naar de kust. Ook de treinen naar Zandvoort waren kennelijk heel druk.

Wat is er leuk aan om op dit soort dagen naar het strand te gaan? Mensen staan uren in de file, de parkeerplaatsen raken vol en op het strand lig je op veel plekken dicht op elkaar. Bovendien is het op het strand echt niet ineens een heel stuk koeler op dit soort dagen.

Het is een oprechte vraag. Ik vind aan het strand zitten al niet zo leuk, maar met dit soort dagen snap ik er helemaal niets van.
Kunt nu veel beter in de bossen zitten.

Dus ik snap het ook niet :hyper:
Het water is wel verkoelend. En het is aan de kust wel vaak koeler dan ergens in Z Limburg. En veel mensen houden er gewoon van.

Ik niet op deze dagen, ik haat hitte. Ook daar. Maar ik snap het strand en zee op zich wel. Heel fijn op wat minder hete dagen.

Waarom je in coronatijd per se moet? Geen idee. Daar snap ik dan weer echt niets van. Vind ik echt debiel.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dacht precies hetzelfde toen ik alle berichten las over files en overvolle treinen. Wat bezielt een mens idd, om met deze bloedhitte in een volgepakte trein, met mondkapje te gaan zitten naar het strand.
Was blij dat ik thuis in de schaduw zat, met kind in het zwembadje.

Vind strand best leuk, maar dan met wat koeler weer, zoals afgelopen weekend. Lekker wezen afvaljutten in Hoek van Holland. Dat was genieten :hyper:
Oh ik vind het heeeerlijk! Zo warm en dan in de hitte lekker met een briesje aan zee. Zwemmen, in het zoute water dobberen. Hoe vaak krijg je daar de kans nou toe in Nederland?

Ik wilde vandaag ook gaan maar ik moest werken vanmorgen, tegen de tijd dat ii klaar was stond het overal vast met files.
Ik houd van zwemmen in de zee en in de golven, daarom. Ik wil lekker een visje eten, ik houd gewoon van het strand. Ik ga ook niet voor verkoeling, het kan mij niet heet genoeg. Maar het waait er wel lekker.

Verder was er plek zat en hoewel de NS omriep dat het druk was, was het dat in mijn trein niet.

Ik heb trouwens een hekel aan het bos. Zo deprimerend.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 31-07-2020 21:24
25.78% gewijzigd
Ik vind het heerlijk op het strand. Meestal staat er een lekker briesje waardoor het daar een stuk koeler aanvoelt dan in de stad. En het is lekker om af en toe even een duik te nemen in de zee. Op mijn buik liggen op gras vind ik niet zo; in het zand kan ik een kuiltje graven en lig ik comfortabeler :)

Desondanks zou ik niet snel een uur in de file gaan staan voor het strand. Dan spring ik liever op de fiets naar de plas
Als ik een auto had gehad, was ik ook naar het strand gegaan vanmorgen. Heerlijk met dit weer juist.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-07-2020 21:07
Ik houd van zwemmen in de zee en in de golven, daarom. Ik wil lekker een visje eten, ik houd gewoon van het strand. Ik ga ook niet voor verkoeling, het kan mij niet heet genoeg.

Verder was er plek zat en hoewel de NS omriep dat het druk was, was het dat in mijn trein niet.

Ik heb trouwens een hekel aan het bos. Zo deprimerend.
Ik heb rond lunchtijd de reis in tegenovergestelde richting gemaakt. Maar zowel op de wegen naast het spoor als stations/treinen leken toch echt niet megadruk idd. Vreemde berichtgeving weer.
Sabbieehhhh schreef:
31-07-2020 21:11
Ik heb rond lunchtijd de reis in tegenovergestelde richting gemaakt. Maar zowel op de wegen naast het spoor als stations/treinen leken toch echt niet megadruk idd. Vreemde berichtgeving weer.
Dat is om mensen te ontmoedigen.
Voor mij is het bos niet te vergelijken met het strand. Je zegt toch ook niet, oh, de Efteling is druk, ga lekker naar het Kröller Müller museum! Dat is totaal wat anders.

Wandelen in het bos, of zwemmen in de zee? Vandaag ook heerlijk veel golven!
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 31-07-2020 21:18
18.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk bij Meerstad gezwommen. Druk, maar plek genoeg. De Hoornse Plas heeft helaas al tijden last van blauwalg, Meerwijck ook.

In Gasselte zijn de toegangswegen naar het Hemelriekie vandaag weer afgesloten, geen parkeerplekken meer beschikbaar. Maar nog plek genoeg als je met de fiets of lopend komt. Heerlijke plek.

Waarom mensen zo nodig naar Zandvoort willen, geen idee.
Watervertier genoeg in Nederland.
:)

Afbeelding

https://www.dvhn.nl/drenthe/Kijk-hier-v ... 94102.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 20:58
Het water is wel verkoelend. En het is aan de kust wel vaak koeler dan ergens in Z Limburg. En veel mensen houden er gewoon van.

Ik niet op deze dagen, ik haat hitte. Ook daar. Maar ik snap het strand en zee op zich wel. Heel fijn op wat minder hete dagen.

Waarom je in coronatijd per se moet? Geen idee. Daar snap ik dan weer echt niets van. Vind ik echt debiel.
Precies, het is aan het strand dus echt ineens wél koeler.

Ik was er vandaag ook niet en heb mijn hele leven die files al niet gesnapt, maar dat is makkelijk praten als je met je fiets de file voorbij sjeest (en dan de strandopgang waar alleen fietsers kunnen komen gebruiken;).

Op het strand zit je dan wel redelijk bij elkaar in de buurt, maar echt niet binnen elkaars aura.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
31-07-2020 20:57
Kunt nu veel beter in de bossen zitten.

Dus ik snap het ook niet :hyper:
Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
31-07-2020 21:17
Heerlijk bij Meerstad gezwommen. Druk, maar plek genoeg. De Hoornse Plas heeft helaas al tijden last van blauwalg, Meerwijck ook.

In Gasselte zijn de toegangswegen naar het Hemelriekie vandaag weer afgesloten, geen parkeerplekken meer beschikbaar. Maar nog plek genoeg als je met de fiets of lopend komt. Heerlijke plek.

Waarom mensen zo nodig naar Zandvoort willen, geen idee.
Watervertier genoeg in Nederland.
:)

Afbeelding

https://www.dvhn.nl/drenthe/Kijk-hier-v ... 94102.html
Zandvoort is vanuit Amsterdam wel een stuk makkelijker dan Gasselte.
Alle reacties Link kopieren
Het Hemelriekie bij Gasselte biedt strand én bos. Win-win.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ziet er mooi uit, die plas bij Gasselte.

Toch heb ik dan altijd een hele rare gedachte, als ik zoveel mensen op zo’n plek zie. Dat is dat er op dat soort plekken meestal weinig WC’s zijn en dat je daarvoor meestal ook ver moet lopen. Dus veel van de bezoekers gaan dan in het water plassen, stiekem. En dan zeggen ze dingen tegen elkaar als: jee, had jij verwacht dat het water al zo warm zou zijn?
anoniem_399951 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 21:31
Reden: Tekst was weggevallen of zo
71.20% gewijzigd
Snoesje666 schreef:
31-07-2020 21:26
Het Hemelriekie bij Gasselte biedt strand én bos. Win-win.
Ook daar stond je in de file lees ik ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt jou dat uit?
Damned if I don’t
Ja, iedereen plast in het water.
Betty_Slocombe schreef:
31-07-2020 21:35
Ja, iedereen plast in het water.
Ik niet, kan het niet eens. Maar ik denk idd dat veel anderen het wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:29
Ziet er mooi uit, die plas bij Gasselte.

Toch heb ik dan altijd een hele rare gedachte, als ik zoveel mensen op zo’n plek zie. Dat is dat er op dat soort plekken meestal weinig WC’s zijn en dat je daarvoor meestal ook ver moet lopen. Dus veel van de bezoekers gaan dan in het water plassen, stiekem. En dan zeggen ze dingen tegen elkaar als: jee, had jij verwacht dat het water al zo warm zou zijn?
Dat water pies je niet warm. De spartelvijver is al koud, de grote zwemplas nog kouder.

Dat is een voormalige zandafgraving waar je sinds een paar jaar mag zwemmen. Plaatselijk 50 meter diep.

https://www.dvhn.nl/drenthe/Veilig-zwem ... 36064.html
snoesje666 wijzigde dit bericht op 31-07-2020 21:40
6.47% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nou dan ga je niet.
Damned if I don’t
SteunEndeToeverlaet schreef:
31-07-2020 21:37
Ik vind het verschrikkelijk.
Het massale. De enorme mensenmassa.
Ver door het hete zand sjokken.
Eenmaal op het strand: Hitte. Geen beschutting. Je voelt je huid verbranden.
Wat 'lekker bakken' heet betekent oververhitting, verbrande huid, verouderende huid, beschadiging van je dna, en jawel, een lootje in de 'ik wil ook huidkanker' loterij.
Overal zand. O-ver-al. En mensen. Véél mensen. En zand in je eten, je drinken, je kleren, je boek, de sluiting van je parasol ... overal.
Geen f**k te doen. Veel te fel en veel te heet om iets te lezen.
Alles wat je wilt moet je meeslepen én mee terugslepen.

Heerlijk. Maar niet voor mij.
Ah, een lotgenoot!

Ik vind het strand mooi om te zien, leuk om overheen te wandelen af en toe, maar als plek om urenlang te zitten vind ik het echt verschrikkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven