Date blijkt kind in buitenland te hebben

31-07-2020 20:32 103 berichten
Een van de redenen om deze account aan te maken, is de volgende. Ik (25) heb een paar dages gehad met een man van 28. We hebben denk ik best een goede klik.

Eergisteren hadden we weer afgesproken en toen heeft hij wat meer persoonlijke dingen verteld. Een daarvan is dat hij een kind heeft. Dat kwam voor mij totaal uit de lucht vallen.

Hij is na zijn studie gaan reizen en heeft in een tropisch land iets aangeknoopt met een lokaal meisje. Het was voor hem een tijdelijk avontuurtje, voor haar misschien ook, maar uiteindelijk hoorde hij bij terugkomst in Nederland dat ze zwanger was. Het kindje (inmiddels kleuterleeftijd) is half westers en heeft inderdaad wel dezelfde gelaatstrekken als mijn vriend (foto gezien).

Mijn vriend heeft het kind niet erkend (schijnt niet te kunnen of heel moeilijk te zijn) maar neemt wel zijn verantwoordelijkheid door maandelijks een bedrag over te maken naar de moeder. Ook zegt hij iets geregeld te hebben met de erfenis als hem iets zou overkomen. Verder weet het kind dat haar vader in het buitenland woont en is afgesproken dat ze contact mag zoeken als ze ouder is.

Het land waar moeder en kind wonen, is een stuk armer dan Nederland. Met de bijdrage van vriend krijgt het kind betere kansen.

Ik ben deze informatie nog aan het verteren. Ik kan hem niet echt iets kwalijk nemen (voor mijn tijd en zo) maar van iemand met een min of meer schone lei ben ik aan het daten met iemand die al een kind heeft. Weliswaar op afstand, maar toch. Ik vind het ergens heel goed van hem dat hij verantwoordelijkheid neemt, maar de manier waarop dat gebeurt vind ik ook wat ingewikkeld.

Ik loop misschien heel erg op zaken vooruit, maar als mijn date een blijvertje is, hoe gaat dat dan op lange termijn?
Alle reacties Link kopieren
Brabants meisje, uit welke cultuur komt de moeder? Dit is van heel groot belang, want in een aantal culturen wordt verwacht dat de vader de HELE familie dan gaat onderhouden. En in dat geval, 'run Forest run'. @(

Er zijn veel landen waarin vrouwen heel graag een kind van een westerling willen, om de doodeenvoudige reden dat een kind een bindende factor kan worden, oftewel kostje gekocht voor de mamma.

Pas op hoor!
Hoe goed de intenties van de vader ook kunnen zijn, verdiep je in de cultuur van de mamma. Dat geeft een aardig plaatje waarvan jij dan van kunt zien of dat aan wilt gaan. (Als het een latin-amerikaans land betreft waar de mamma vandaan komt, mag je -als je wilt- mij een pm sturen. Praat ik je bij).

Onthoud in ieder geval, de nederlandse blik/opvatting [zoals bijv hier op Viva Forum] heeft niets in overeenstemming met hoe de rest van de wereld tegen kinderschap aankijkt. Vergis je niet hoor. Het is veel complexer dan men vanuit Luitjebroek kan inschatten.
Zolang dat kind in een ver land woont heb je er geen last van lijkt me. Hij heeft het niet eens erkend dus kan hij het ook stopzetten als het niet meer bij zijn leven past.
Nadeel is wel dat het kind wellicht naar Nederland wil komen als het beseft dat hier meer te halen valt en dat het dan bij pa wil intrekken.
Zou er in elk geval niet mee gaan samenwonen als bewust kindvrije.
pilamie schreef:
31-07-2020 22:48
Brabants meisje, uit welke cultuur komt de moeder? Dit is van heel groot belang, want in een aantal culturen wordt verwacht dat de vader de HELE familie dan gaat onderhouden. En in dat geval, 'run Forest run'. @(

Er zijn veel landen waarin vrouwen heel graag een kind van een westerling willen, om de doodeenvoudige reden dat een kind een bindende factor kan worden, oftewel kostje gekocht voor de mamma.

Pas op hoor!
Hoe goed de intenties van de vader ook kunnen zijn, verdiep je in de cultuur van de mamma. Dat geeft een aardig plaatje waarvan jij dan van kunt zien of dat aan wilt gaan. (Als het een latin-amerikaans land betreft waar de mamma vandaan komt, mag je -als je wilt- mij een pm sturen. Praat ik je bij).

Onthoud in ieder geval, de nederlandse blik/opvatting [zoals bijv hier op Viva Forum] heeft niets in overeenstemming met hoe de rest van de wereld tegen kinderschap aankijkt. Vergis je niet hoor. Het is veel complexer dan men vanuit Luitjebroek kan inschatten.
Forrest. Gebruik een uitgekauwd grapje dan iig goed.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
31-07-2020 21:40
Goed dat hij dit zo vroeg aangeeft, zodat je zelf de keuze kunt maken of dit een obstakel vormt.

Hou er op de lange termijn in ieder geval rekening mee dat je date zich financieel verantwoordelijk voelt voor dit kind.
En mentaal, anders zou hij het nog niet benoemen.

@TO. Je vraagt je af wat dit voor de toekomst brengt. De eerste vraag rondom jouw scenario is: Wil je date in de toekomst uberhaupt wel een tweede leg? Of is dat nog niet besproken?
..
Is toch gewoon een topreden om later met hem lekker vaak naar Bali te gaan?
Alle reacties Link kopieren
pilamie schreef:
31-07-2020 22:48
Brabants meisje, uit welke cultuur komt de moeder? Dit is van heel groot belang, want in een aantal culturen wordt verwacht dat de vader de HELE familie dan gaat onderhouden. En in dat geval, 'run Forest run'. @(

Er zijn veel landen waarin vrouwen heel graag een kind van een westerling willen, om de doodeenvoudige reden dat een kind een bindende factor kan worden, oftewel kostje gekocht voor de mamma.

Pas op hoor!
Hoe goed de intenties van de vader ook kunnen zijn, verdiep je in de cultuur van de mamma. Dat geeft een aardig plaatje waarvan jij dan van kunt zien of dat aan wilt gaan. (Als het een latin-amerikaans land betreft waar de mamma vandaan komt, mag je -als je wilt- mij een pm sturen. Praat ik je bij).

Onthoud in ieder geval, de nederlandse blik/opvatting [zoals bijv hier op Viva Forum] heeft niets in overeenstemming met hoe de rest van de wereld tegen kinderschap aankijkt. Vergis je niet hoor. Het is veel complexer dan men vanuit Luitjebroek kan inschatten.
Paar decennia geleden ging het hier net zo. Een kind was garantie voor de vrouw. Alimentatieplicht vergeten?

Die vrouwen daar kan je het niet kwalijk nemen.

Vind het vooral iets waar je als man altijd voor op je hoede moet zijn en in dat soort landen is de kans nog groter.

Altijd met eigen condooms, voor 't zingen de kerk uit, condoom niet uit het oog verliezen, zelf goed uitspoelen en weggooien.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 31-07-2020 23:34
2.05% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 23:17
Paar decennia geleden ging het hier net zo. Een kind was garantie voor de vrouw. Alimentatieplicht vergeten?

Die vrouwen daar kan je het niet kwalijk nemen.

Vind het vooral iets waar je als man altijd voor op je hoede moet zijn en in dat soort landen is de kans nog groter.

Altijd met eigen condooms, voor 't zingen de kerk uit, condoom niet uit het oog verliezen, zelf goed uitspoelen en weggooien.
Welke plicht moet die gast aan voldoen dan?
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 23:17
Paar decennia geleden ging het hier net zo. Een kind was garantie voor de vrouw. Alimentatieplicht vergeten?
...
Wat lul je nou toch, alimentatieplicht wanneer je niet kunt aantonen wie de vader is?
Als de vader niet omkeek waren die vrouwen goed gekloot, want kind zonder huwelijk en welke man zou hun nog willen?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
31-07-2020 23:20
Welke plicht moet die gast aan voldoen dan?
Heb geen idee waar je op reageert.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
31-07-2020 23:28
Wat lul je nou toch, alimentatieplicht wanneer je niet kunt aantonen wie de vader is?
Als de vader niet omkeek waren die vrouwen goed gekloot, want kind zonder huwelijk en welke man zou hun nog willen?
Forum je met je moeder?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Hij had er gewoon van weg kunnen lopen. Niemand die hem iets zou kunnen maken.
En heeft ie wel 'n vaderschapstest laten doen?
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 23:32
Heb geen idee waar je op reageert.
Op jouw alimentatieplicht.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
31-07-2020 23:37
Op jouw alimentatieplicht.
Dat klopt toch?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 23:39
Dat klopt toch?
Geen idee. Ik weet niet hoe de wetgeving in haar land is, hij heeft niets erkend of getrouwd dus dat kind is officieel niet van hem.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
31-07-2020 23:45
Geen idee. Ik weet niet hoe de wetgeving in haar land is, hij heeft niets erkend of getrouwd dus dat kind is officieel niet van hem.
Daar had ik het toch niet over. Ik reageerde op de opmerking dat de mentaliteit daar heel anders is dan hier.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:34
Ik vind dat op zich overkomelijk, maar ik merk dat ik wat moeite heb met de vaagheid en onzekerheid van de situatie.

Stel, je nieuwe vriend heeft een kind uit een eerdere relatie hier in NL. Meestal (uitzonderingen daargelaten) is er dan wel duidelijkheid over taakverdeling, co-ouderschap enzovoorts. Nu is het een onbekende factor die niet echt meteen een rol speelt maar op lange termijn waarschijnlijk toch wel, of misschien toch niet.

Poeh wat ben je naïef. Zeker met een kind in NL: je bent als ouder 100% verantwoordelijk voor je kind. Dus komt moeder te overlijden of is de situatie bij moeder niet meer houdbaar: dan komt kind bij vader. Daar ga je met je duidelijkheid en zekerheid.


Enne: ''Ik kan hem niet echt iets kwalijk nemen'', 'niet echt' betekent dat je het hem toch ergens kwalijk neemt. Beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
Hij neemt zijn verantwoordelijkheid. Erg tekenend voor zijn karakter.

Ga er maar vanuit dat hij dat blijft doen en er altijd financiële steun naar zijn kind blijft gaan

Hoe verder?
Vraag hem hoe hij eea ziet
Alle reacties Link kopieren
Je mag overal op afknappen hoor, zeker in de date fase.

Je date is misschien niet heel verstandig geweest een kind te produceren in een ver land maar mensen doen wel een vaker domme dingen. Het gaat erom hoe je het vervolgens oplost. En als ik het zo lees doet hij dat op een hele nette manier.

Dat hij haar niet op ziet groeien omdat ze niet bepaald bij elkaar om de hoek wonen is nu eenmaal niet anders. Hij zou haar zo nu en dan op kunnen zoeken, maar dit kan ook een hoop verwarring geven bij een jong, opgroeiend kind.
Dus gezien de omstandigheden vind ik dat je date zijn verantwoordelijkheid heeft genomen op de best mogelijke manier. En dat siert hem hoe dan ook.

Dat jij hier niet mee kan leven is ie eigen keus. Maar waag het niet om tussen de afspraken tussen vader (verwekker) en moeder te komen. Omdat jij het allemaal maar lastig vindt en bang bent dat zijn dochter misschien ooit wel eens voor de deur kan staan.

Dus accepteer het of loop er van weg. Dit meisje kan er niks aan doen.
Trien30 schreef:
01-08-2020 10:01
Je mag overal op afknappen hoor, zeker in de date fase.

Je date is misschien niet heel verstandig geweest een kind te produceren in een ver land maar mensen doen wel een vaker domme dingen. Het gaat erom hoe je het vervolgens oplost. En als ik het zo lees doet hij dat op een hele nette manier.

Dat hij haar niet op ziet groeien omdat ze niet bepaald bij elkaar om de hoek wonen is nu eenmaal niet anders. Hij zou haar zo nu en dan op kunnen zoeken, maar dit kan ook een hoop verwarring geven bij een jong, opgroeiend kind.
Dus gezien de omstandigheden vind ik dat je date zijn verantwoordelijkheid heeft genomen op de best mogelijke manier. En dat siert hem hoe dan ook.

Dat jij hier niet mee kan leven is ie eigen keus. Maar waag het niet om tussen de afspraken tussen vader (verwekker) en moeder te komen. Omdat jij het allemaal maar lastig vindt en bang bent dat zijn dochter misschien ooit wel eens voor de deur kan staan.

Dus accepteer het of loop er van weg. Dit meisje kan er niks aan doen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
01-08-2020 10:01
Je mag overal op afknappen hoor, zeker in de date fase.

Je date is misschien niet heel verstandig geweest een kind te produceren in een ver land maar mensen doen wel een vaker domme dingen. Het gaat erom hoe je het vervolgens oplost. En als ik het zo lees doet hij dat op een hele nette manier.

Dat hij haar niet op ziet groeien omdat ze niet bepaald bij elkaar om de hoek wonen is nu eenmaal niet anders. Hij zou haar zo nu en dan op kunnen zoeken, maar dit kan ook een hoop verwarring geven bij een jong, opgroeiend kind.
Dus gezien de omstandigheden vind ik dat je date zijn verantwoordelijkheid heeft genomen op de best mogelijke manier. En dat siert hem hoe dan ook.

Dat jij hier niet mee kan leven is ie eigen keus. Maar waag het niet om tussen de afspraken tussen vader (verwekker) en moeder te komen. Omdat jij het allemaal maar lastig vindt en bang bent dat zijn dochter misschien ooit wel eens voor de deur kan staan.

Dus accepteer het of loop er van weg. Dit meisje kan er niks aan doen.
Hoera, een normale reactie ipv eentje die bol staat van seksisme en vooroordelen.
Eens, zeker met het dikgedrukte. Ik zou je overwegingen trouwens gewoon met hem bespreken, TO. Grote kans dat ie jou dan niet meer hoeft te zien, als het inderdaad zo'n nette vent is.
Wauw, dat je dit kan ervaren als een probleem/dilemma. Ik zou hier totaal geen moeite mee hebben. En hem steunen in de (financiële) steun aan zijn dochtertje. En de manier waarop hij en de moeder van het kind het contact willen vormgeven respecteren.
Lotus90 schreef:
01-08-2020 14:34
Wauw, dat je dit kan ervaren als een probleem/dilemma. Ik zou hier totaal geen moeite mee hebben. En hem steunen in de (financiële) steun aan zijn dochtertje. En de manier waarop hij en de moeder van het kind het contact willen vormgeven respecteren.
TO wil een ongeschreven blad.
Trien30 schreef:
01-08-2020 10:01
Je mag overal op afknappen hoor, zeker in de date fase.

Je date is misschien niet heel verstandig geweest een kind te produceren in een ver land maar mensen doen wel een vaker domme dingen. Het gaat erom hoe je het vervolgens oplost. En als ik het zo lees doet hij dat op een hele nette manier.

Dat hij haar niet op ziet groeien omdat ze niet bepaald bij elkaar om de hoek wonen is nu eenmaal niet anders. Hij zou haar zo nu en dan op kunnen zoeken, maar dit kan ook een hoop verwarring geven bij een jong, opgroeiend kind.
Dus gezien de omstandigheden vind ik dat je date zijn verantwoordelijkheid heeft genomen op de best mogelijke manier. En dat siert hem hoe dan ook.

Dat jij hier niet mee kan leven is ie eigen keus. Maar waag het niet om tussen de afspraken tussen vader (verwekker) en moeder te komen. Omdat jij het allemaal maar lastig vindt en bang bent dat zijn dochter misschien ooit wel eens voor de deur kan staan.

Dus accepteer het of loop er van weg. Dit meisje kan er niks aan doen.
Perfect omschreven. Echt. Dit zouden meer vrouwen moeten horen/lezen! :shout:
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:21
Dat dit mijn droomman is, we samen kinderen krijgen en er dan ineens een puber uit een ver land op de stoep staat.
Je klinkt totaal niet liefdevol en verwelkomend. Dat dit idee jou tegenstaat zegt genoeg. Laat deze man en zijn dochter met rust.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
01-08-2020 14:35
TO wil een ongeschreven blad.
vind ik ook erg logisch op je 25e.
gedoe met kinderen en exen komt vaak vanzelf wel.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven