Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Ik vind dat men het best wat versoepelingen terug kan draaien, hoe erg ik dat voor de ondernemers ook vind. Zo las ik vanmorgen dat het in de Efteling bij sommige attracties veel te druk is waardoor mensen bij elkaar in de nek staan te hijgen. Dat er nergens gehandhaaft wordt en het personeel ook hun mond dichthoud als men ziet dat bezoekers de regels overtreden.

Dan denk ik van of je gaat nu handhaven en je zorgt dat je bezoekers zich aan de regels houden of je gaat dicht. Jammer dat het zo moet en dat veel van je bezoekers overal schijt aan hebben maar dit kan zo niet.

En ik ben voor mondkapjes plicht.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:06
2.94% gewijzigd
Marana schreef:
01-08-2020 15:04
Dat is heel erg balen voor jou. Maar je lijkt te zeggen dat je liever hebt dat heel Nederland lijdt onder het gedrag van onverantwoorde mensen in bepaalde regio's?

Ik heb hierboven al geschreven wat ik vind: gewoon veel strenger handhaven, groter verantwoordelijkheidsgevoel. Niet aanspreken en vervolgens niet handelen als mensen niet luisteren, zoals ik vanmorgen nog zag gebeuren bij die kerkdienst.
Graag de grenzen weer dicht tussen Nederland en België. Hier in omgeving Breda hoor je in de stad alleen maar Belgen.
Josjaa schreef:
01-08-2020 15:04
Nee, tegen, zo kun je aan de gang blijven, totdat niemand meer een baan of te eten heeft. Regionaal aanpakken lijkt me een stuk beter, en ja, er gaan vast nog wel wat mensen dood. Zolang de ziekenhuizen niet overstromen is dat nou eenmaal zo. Hard, maar ik denk niet dat we voorlopig van dit virus afkomen, misschien wel nooit.
Inderdaad. En even heel bot: wat is er erg aan die paar doden per dag? Tuurlijk is elke dood die voorkomen had kunnen worden teveel en is vooral de dood voor de naasten erg (dat realiseer ik me zelf ook maar al te goed) maar uiteindelijk is de dood ook maar de dood. En draait de (overbevolkte) wereld gewoon door zonder die mensen. Hoe hard ook. Er gaan dagelijks hartstikke veel mensen dood. Aan virussen, infecties, ziekten, ongelukken.

En ja: dit zeg ik ook als het mijn eigen moeder/vader/buurvrouw/tante treft. Uiteindelijk draait het leven toch echt gewoon door, ook na de dood.
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:09
8.95% gewijzigd
mindervanmij schreef:
01-08-2020 14:49
Sinds de scholen dicht zijn (vakantie) beginnen de besmettingen juist weer op te lopen. Het komt doordat er teveel verplaatst wordt en te weinig afstand wordt gehouden
Alle mensen van wie ik weet dat ze toch op vakantie zijn (gegaan) zeggen ze unaniem: het is hier rustig, we kunnen hier meer afstand houden dan thuis, we dragen overal mondkapjes, we gaan nergens naar toe, en thuis lopen we meer risico dan op vakantie.

En toen zagen we dat de besmettingen opliepen en in mijn regio de helft van teruggekeerde vakantiegangers afkomstig is en vervolgens een gedeelte is besmet door diezelfde besmette teruggekeerde vakantieganger. Dus driekwart van de besmettingen hier is al dan niet indirect afkomstig van mensen die op vakantie zijn geweest.

Er wordt geroeptoeterd: jamaar ik ga met de auto en kom nergens. Jamaar wat maken verplaatsingen nou uit als ik nog minder mensen hier zie dan thuis? Nou simpel: je moet je niet verplaatsen en zo veel mogelijk thuis blijven. Maar mensen zijn egoistisch. Vinden dat vakantievieren een recht is en denken dat zij die ene uitzondering zijn. Ik vind het werkelijkwaar een bizarre gewaarwording. En verwendgedrag ten top. Ik wil mijn geld niet kwijt zijn dus ik ga toch. Ik ben aan vakantie toe want ik werk me de schompes dus ik ga toch. Ook hier op viva staat er een topic vol over. Van mensen die er nog stoer over gaan lopen doen ook.

Van mij mag de horeca dicht, mag er een mondkapjesplicht komen al was het alleen maar om mensen te demotiveren de hele dag onnodig de hort op te gaan. Van mij mogen alle zwemstrandjes en zwembaden dicht die ineens geen enkel beleid meer voeren. Van mij mag alles weer op slot. Want we gaan totaal niet goed. Ik werk in de zorg en dit gedrag maakt mij furieus. Flikker toch op met je applaus denk ik dan.

Bij klachten: laat je testen (en denk niet: ach het zou wel niks zijn) blijf thuis (en dan dus ook niet stiekem toch even naar de winkel) hoest in je elleboog (en dan ook echt) gebruik papieren zakdoeken en gooi die weg (en bewaar die dus niet in je broekzak) was je handen stuk en gebruik geen handdoek maar keukenrol om je handen af te drogen. Op plekken waar je geen handen kunt wassen gebruik je handgel.
Maar het allerbelangrijkste: HOUD AFSTAND!!!

En handhaving mag van mij duizend keer strenger. Geen discussie maar op de bon. Per direct. Net zoals in het begin beloofd werd (maar ook al amper werd gedaan)
anoniem_377887 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:10
0.24% gewijzigd
TsumTsum schreef:
01-08-2020 15:05
Ik vind dat men het best wat versoepelingen terug kan draaien, hoe erg ik dat voor de ondernemers ook vind. Zo las ik vanmorgen dat het in de Efteling bij sommige attracties veel te druk is waardoor mensen bij elkaar in de nek staan te hijgen. Dat er nergens gehandhaaft wordt en het personeel ook hun mond dichthoud als men ziet dat bezoekers de regels overtreden.

Dan denk ik van of je gaat nu handhaven en je zorgt dat je bezoekers zich aan de regels houden of je gaat dicht. Jammer dat het zo moet en dat veel van je bezoekers overal schijt aan hebben maar dit kan zo niet.

Daar kan ik me wel in vinden: bedrijven die blijkbaar niet kunnen / willen handhaven weer afsluiten. Maar er zijn ook een heleboel bedrijven die hun zaken wel op orde hebben, die hoeven niet te lijden onder de bedrijven die er scheit aan hebben. Zou wat zijn als alle pretparken dicht moeten omdat de efteling de zaakjes niet op orde heeft.
chocolol schreef:
01-08-2020 14:55
Zodra de nummers weer echt gaan oplopen zoals bij de eerste golf, dan wel. Maar als het alleen wat schommelt dan zou ik nog niet terug gaan naar een lock down.
De nummers LOPEN op. Het is meer dan een exponentiele groei momenteel. Hoe lang wil je wachten en waarop?
Yggdrasil schreef:
01-08-2020 15:09
De nummers LOPEN op. Het is meer dan een exponentiele groei momenteel. Hoe lang wil je wachten en waarop?
Het is toch logisch dat besmettingen oplopen na versoepelingen? Had je oprecht anders gedacht?

De besmettingen gaan sowieso geen 0 worden en bovendien is dat ook helemaal nooit het doel geweest van de maatregelen. Een groot deel van de bevolking gaat het krijgen als er geen vaccin komt. Dat is helemaal niet erg. Het gaat om dat kleine percentage mensen die het ernstig krijgen en die in een ziekenhuis terecht komen. Dat moet verspreid worden zodat de capaciteit er is. Gelukkig zijn dat zijn er momenteel erg weinig.
mindervanmij schreef:
01-08-2020 15:07
Daar kan ik me wel in vinden: bedrijven die blijkbaar niet kunnen / willen handhaven weer afsluiten. Maar er zijn ook een heleboel bedrijven die hun zaken wel op orde hebben, die hoeven niet te lijden onder de bedrijven die er scheit aan hebben. Zou wat zijn als alle pretparken dicht moeten omdat de efteling de zaakjes niet op orde heeft.
Ja dat is ook zo. Bedrijven die gewoon alles goed voor elkaar hebben op dat gebied mogen van mij ook gewoon open blijven maar bedrijven die niet kunnen/willen handhaven dicht totdat je bezoekers het wel serieus nemen zodat je niet hoeft te handhaven. Of je gaat alsnog handhaven.
Lady_Day schreef:
01-08-2020 15:04
Nee. Absoluut niet. Gewoon afstand houden en niet massaal op pad gaan zou moeten volstaan.
Laat dat 'gewoon' maar weg want mensen doen het gewoon niet.
PietjeBello schreef:
01-08-2020 15:06
Inderdaad. En even heel bot: wat is er erg aan die paar doden per dag? Tuurlijk is elke dood die voorkomen had kunnen worden teveel en is vooral de dood voor de naasten erg (dat realiseer ik me zelf ook maar al te goed) maar uiteindelijk is de dood ook maar de dood. En draait de (overbevolkte) wereld gewoon door zonder die mensen. Hoe hard ook. Er gaan dagelijks hartstikke veel mensen dood. Aan virussen, infecties, ziekten, ongelukken.

En ja: dit zeg ik ook als het mijn eigen moeder/vader/buurvrouw/tante treft. Uiteindelijk draait het leven toch echt gewoon door, ook na de dood.
Dan zou je ook geen moeite meer hoeven doen om bijvoorbeeld terrorisme en gewelddadige criminelen te bestrijden.

Want ja, geweld en moorden zijn erg, maar vooral voor de naaste familie van de slachtoffers. De wereld draait heus wel verder zonder die mensen. En de dood hoort bij het leven. Dus waarom nog moeite doen?
Ik hoorde donderdag Diederik Gommers zeggen dat er welgeteld 13 coronapatiënten op de IC's liggen. Dat is echt niet zorgwekkend te noemen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien de verspreiding nu het grootste is in huiselijke kring lijkt het me logischer om strenger te gaan handhaven op privéfeestjes. Als je de horeca dicht gooit straf je ondernemers die daar niks aan kunnen doen en je lost het probleem niet op, sterker nog, ik denk dat je dan alleen nog maar meer illegale feestjes krijgt. Er zou een manier moeten zijn om die feestjes sneller te kunnen stoppen en deelnemers te beboeten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu afwachten of binnenkort ook veel meer mensen in het ziekenhuis terecht gaan komen of dat het mee gaat vallen. Over een paar weken weten we meer. Hopelijk worden steeds meer mensen al een stuk voorzichtiger. Hppelijk gaan ze wel snel de grenzen sluiten. Al dat gereis zal denk ik niet goed meewerken.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is het aantal ziekenhuisopnamen vandaag toch niet zo hoog? 3, als ik me niet vergis. Het is niet dat het al die tijd 0 was en nu opeens 3.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
steampunk11111111 schreef:
01-08-2020 15:17
Dan zou je ook geen moeite meer hoeven doen om bijvoorbeeld terrorisme en gewelddadige criminelen te bestrijden.

Want ja, geweld en moorden zijn erg, maar vooral voor de naaste familie van de slachtoffers. De wereld draait heus wel verder zonder die mensen. En de dood hoort bij het leven. Dus waarom nog moeite doen?
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Er is (nog) geen aanpak of behandeling voor Corona bijvoorbeeld. Een heel ander verhaal dan criminaliteit.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 14:55
Toen de besmettingen zich vooral in Noord Brabant concentreerden is er ook geen regionale lockdown geweest.
We hadden hier toen wel degelijk een tijdje strengere adviezen hoor.
Mijn zoon zou bijvoorbeeld een wedstrijd buiten Brabant hebben en daar mochten Brabanders toen niet aan meedoen. Dat gold toen voor alle wedstrijden in die sport waar Brabanders aan mee zouden doen.

Maar als het je eigen regio betreft dan mag een regionale maatregel ineens niet meer?
mindervanmij schreef:
01-08-2020 15:07
Daar kan ik me wel in vinden: bedrijven die blijkbaar niet kunnen / willen handhaven weer afsluiten. Maar er zijn ook een heleboel bedrijven die hun zaken wel op orde hebben, die hoeven niet te lijden onder de bedrijven die er scheit aan hebben. Zou wat zijn als alle pretparken dicht moeten omdat de efteling de zaakjes niet op orde heeft.
Dit klinkt fair. Wat ik wel lastig vindt is dat het toezien op maatregelen bij bedrijven veelal bij personeel ligt wat er zeg maar niet voor heeft geleerd. Wij zijn met elkaar dus afhankelijk van de’16 jarige vakantiehulpen en vakkenvullers’. Ik had het op zo’n leeftijd ook heel lastig gevonden om klanten of bezoekers vermanend toe te spreken. En de eigenaren van bedrijven lijken het veelal ook wel prima te vinden. Als er maar omzet wordt gedraaid.

Ik wil dus graag mijn verantwoording nemen, maar heb inmiddels wel de conclusie getrokken dat dit voor mij betekent om zo min mogelijk drukte op te zoeken omdat ik niet van anderen op aan kan. Ik voel me dus niet echt vrij, omdat anderen zich te vrij voelen en gedragen.

In die zin zou het voor iedereen helderder zijn als de regels strikter zouden zijn, zodat iedereen iets meer vrijheid krijgt.
Tiana_76 schreef:
01-08-2020 15:18
Ik hoorde donderdag Diederik Gommers zeggen dat er welgeteld 13 coronapatiënten op de IC's liggen. Dat is echt niet zorgwekkend te noemen hoor.
En dat op 17.000.000 mensen (!).
Yggdrasil schreef:
01-08-2020 15:09
De nummers LOPEN op. Het is meer dan een exponentiele groei momenteel. Hoe lang wil je wachten en waarop?


Eh nee, het is niet meer dan exponentieel aan het oplopen. Gisteren geleden is jou dat al uitgelegd, dat het niet exponentieel is. Waarom dan nu toch weer die overdrijving gebruiken? Het is gewoon niet waar wat je hier zegt, en het maakt dat ik aan alles wat je zegt ga twijfelen. Als je zo onnauwkeurig bent met feiten, wat klopt er dan van de rest van je verhalen?
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
01-08-2020 15:06
Inderdaad. En even heel bot: wat is er erg aan die paar doden per dag? Tuurlijk is elke dood die voorkomen had kunnen worden teveel en is vooral de dood voor de naasten erg (dat realiseer ik me zelf ook maar al te goed) maar uiteindelijk is de dood ook maar de dood. En draait de (overbevolkte) wereld gewoon door zonder die mensen. Hoe hard ook. Er gaan dagelijks hartstikke veel mensen dood. Aan virussen, infecties, ziekten, ongelukken.

En ja: dit zeg ik ook als het mijn eigen moeder/vader/buurvrouw/tante treft. Uiteindelijk draait het leven toch echt gewoon door, ook na de dood.
Doodgaan hoort bij het leven dat lijken mensen te vergeten.

Bijzonder ook dat mensen kennelijk zo stom zijn dat er paniek gezaaid wordt vanwege meer besmettingen, terwijl er gewoon meer getest wordt. Het percentage positieve tests daalt nog steeds, terwijl er zonder symptomen niet eens een test plaats vindt.
Yggdrasil schreef:
01-08-2020 15:16
Laat dat 'gewoon' maar weg want mensen doen het gewoon niet.

Mensen doen het gewoon wel. Niet alle mensen, maar in mijn omgeving het overgrote deel wel. En ik denk in ieders omgeving.
Ik ben heel hypocriet want ik heb op ja gestemd en ik ben op vakantie. Maar ik vind vooral dat de maatregelen beter nageleefd moeten worden. Dus thuisblijven en niet van die privé feestjes, thuiswerken indien mogelijk en afstand/mondkapjes.
PietjeBello schreef:
01-08-2020 15:21
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Er is (nog) geen aanpak of behandeling voor Corona bijvoorbeeld. Een heel ander verhaal dan criminaliteit.
Eehm, jawel. Met social distancing kun je de besmettingsgraad beperken, waardoor er minder mensen doodgaan.
Alle reacties Link kopieren
In (1 van de) eerste persconferentie zei Rutte heel duidelijk dat Nederland ervoor kiest het virus gedoseerd in het land te laten komen. Maatregelen zijn getroffen om de zorg te ontzien. De zorg zit momenteel nog lang niet aan zijn taks dus ik vind dat we niet meer maatregelen moeten treffen. Het gaat zoals verwacht, ja natuurlijk stijgen het aantal besmettingen dat wist iedereen toch.

Of ik het nou zo verstandig vind dat mensen redelijk veel op vakantie gaan? Nee dat niet maar ik zie nog geen reden om dat nu alsnog af te kappen.
Ik vind dat er nog meer gecontroleerd moet worden op handhaven huidige maatregelen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven