Date lijkt van de aardbodem verdwenen

31-07-2020 17:32 2146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 1,5 week heb ik ontzettend leuk contact met een man. Afgelopen maandag hebben we elkaar voor het eerst gezien; superleuke date gehad! Hij vroeg me meteen wanneer ik weer wat wilde doen en we hebben daarop voor vrijdag, vanavond dus, afgesproken. Afgelopen week heeft hij deze date nog een aantal keer bevestigd. We hebben ontzettend veel en leuk contact, hij appt me de hele dag door! Tot... vandaag. Mijn berichten komen niet aan, blijven op 1 vinkje staan. Als ik hem bel krijg ik een automatische stem die zegt dat het nummer niet bereikbaar is. Ik ben niet geblokkeerd want ik zie zijn profielfoto nog.

Ik snap er niks van! Ik ken hem natuurlijk niet erg goed maar hij lijkt me niet het type om ineens niks te laten horen. Mijn eerste gedachte was dat zijn telefoon kapot is, hij heeft geen social media. Inmiddels denk ik dat ik, bij wijze van spreke, dat hij in het ziekenhuis ligt (hij voelde zich gisteren niet zo fit).

Ik heb veel meegemaakt met daten, maar dit... wat nu?
Alle reacties Link kopieren
Dit al geprobeerd om te kijken of je toch niet geblokkeerd bent?

Deze manier lijkt op de ‘laatst gezien’-methode van hierboven, maar heeft te maken met de profielfoto. Open het profiel van de persoon die je van blokkeren verdenkt. Als zijn of haar profielfoto plots weg is, is de kans groot dat je contactpersoon geen berichtjes met je wil uitwisselen. Ook hier: het kan uiteraard zijn dat je contactpersoon gewoon geen foto heeft ingesteld of dat die zijn of haar profielfoto recent heeft verwijderd.


(Ja, ik verveel me.)

Beter is het natuurlijk om zo’n vent direct te skippen.
Alle reacties Link kopieren
marjan77 schreef:
01-08-2020 20:20
Jeetje missmeisje, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je benieuwd bent waarom hij niets meer van zich laat horen.
En noem mij naïef, maar ik denk ook dat er iets is gebeurd.

Doet mij denken aan een "scharrel" van járen geleden. Ging ik een maand mee om, hoorde plots niets meer. Deed de deur niet meer open, telefoon niet bereikbaar. Buren hadden hem al tijden niet meer gezien, heel gek.

Ik hoorde maanden later dat hij was opgenomen in het ziekenhuis met een overdosis. Heeft dat wel overleefd.
Domme doos die ik toen was, had helemaal niet door dat hij gebruikte. Vond het wel wat gek dat hij na 24 uur waker was geweest (werken, stappen) doodleuk zonder slaap weer naar zijn werk ging.
Maar dat was ook een hele bijzondere man

In ieder geval wens ik je heel veel succes, blijf zoeken en houd ons op de hoogte!

Ik houd je topic in de gaten!
Wat een bijzonder verhaal! En dat hoorde je pas maanden later? Poeh...
Een klein stemmetje in mij blijft zeggen dat er toch een reden is.
Maar, ik denk ook niet dat het slim is daarop te ‘wachten’.

@julus; misschien wel beter dat ik er dan nu achter kom dan over enkele maanden.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
01-08-2020 20:34
Dit al geprobeerd om te kijken of je toch niet geblokkeerd bent?

Deze manier lijkt op de ‘laatst gezien’-methode van hierboven, maar heeft te maken met de profielfoto. Open het profiel van de persoon die je van blokkeren verdenkt. Als zijn of haar profielfoto plots weg is, is de kans groot dat je contactpersoon geen berichtjes met je wil uitwisselen. Ook hier: het kan uiteraard zijn dat je contactpersoon gewoon geen foto heeft ingesteld of dat die zijn of haar profielfoto recent heeft verwijderd.


(Ja, ik verveel me.)

Beter is het natuurlijk om zo’n vent direct te skippen.
Ik ben niet geblokt. Wat nog wel door me heen gaat is dat hij me al die tijd appte met een reserve/ extra telefoon en die nu weer in een la heeft gelegd.
Alle reacties Link kopieren
missmeisje schreef:
01-08-2020 20:15
We hebben ook een aantal keer gebeld (via video).;)
Dat benoem je dan niet in je OP? Vind ik veelzeggend. Hoe oud ben je?
Wat wil je met een man? Als het klikt wil je hem verder leren kennen toch en dat hij jou leert kennen? Dan moet je gewoon daten. En gelijk weer daten. Niet een week appen. Dat hij voorstelt om weer af te spreken betekent niks totdat je daadwerkelijk weer afgesproken hebt. Appen in de tussentijd is zonde van je tijd, geeft ook verkeerd signaal af.

Hoe je schrijft over je negatieve ervaringen vind ik een red flag. Waarom ga je er nu vanuit dat hij ziek is waardoor hij gisteren en vandaag niks van zich heeft laten horen? Bleef je bij je vorige dates ook hangen? Jij kan je vriendin inzetten en zijn zus die je niet kent via FB inzetten, maar hij kan een vriend of zijn zus blijkbaar niet inzetten om jou te laten weten waarom je niks van hem hoort? Hoe ernstig is hij er nu dan aan toe denk je? Natuurlijk kan hem iets ernstigs overkomen zijn, maar dat je dat een realistisch scenario vindt, i.p.v. gewoon denken dat hij zich bedacht heeft, vind ik raar bij iemand die je nog niet kent.

Daten is een eerste fase waarin je elkaar leert kennen. Je leert hem nu dus kennen. Je wordt niet verpest, je leert je dates op die manier gewoon kennen. Dat is niks dramatisch verder.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
missmeisje schreef:
01-08-2020 19:46
Zo’n verhaal doet me wel goed hoor. Gewoon, dat het toch echt een reden kan hebben als iemand niks laat horen.

Maar jeetje, hij ging gewoon werken en dacht niet meer aan jou? Vond je dat niet raar?

Tsja, omdat mijn date dus aangaf donderdag niet lekker te zijn zou dit ook nog zomaar kunnen...
Maar dan toch raar dat je de date niet even afzegt.
Nou ik was me behoorlijk aan t opvreten dat ik niks hoorde maar dacht ook, dan maar niet...
Het is dat zijn moeder dus ook al 2 dagen niks had gehoord en mij dus belde omdat ze zich zorgen maakte want ze had hem nodig voor iets en kreeg ook geen gehoor en vond hem niet in zn huis(hadden elkaar al ontmoet, volgens mij waren we een maandje of 3 aan het daten maar dat weet ik niet meer precies)
Toen samen bedacht om toch maar zn werk te bellen en te laten doorschakelen naar zijn kantoor en daar was hij dus.

Man had lange tijd al geen relatie gehad, dus hoefde ook langere tijd niet aan andere te verantwoorden hoe en wat.
Laten we zeggen dat hij in het begin dus een beetje onhandig was met wat nou wel of niet een beetje sociaal wenselijk was :proud:
Is allemaal goed gekomen haha
Tralalalala
Murrmurr schreef:
31-07-2020 18:55
Dit kun je nog heel vaak herhalen maar dan wordt het echt niet opeens waar :) ik heb het zelf gezien, de foto verdwijnt pas als er een nieuwe foto is
Ik heb het net getest. Vriendin naast me op de bank. Ik haar geblokkeerd . En mijn foto was weg. Heb het zelf gezien. Andersom ook geprobeerd en zelfde verhaal.
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
01-08-2020 21:09
Nou ik was me behoorlijk aan t opvreten dat ik niks hoorde maar dacht ook, dan maar niet...
Het is dat zijn moeder dus ook al 2 dagen niks had gehoord en mij dus belde omdat ze zich zorgen maakte want ze had hem nodig voor iets en kreeg ook geen gehoor en vond hem niet in zn huis(hadden elkaar al ontmoet, volgens mij waren we een maandje of 3 aan het daten maar dat weet ik niet meer precies)
Toen samen bedacht om toch maar zn werk te bellen en te laten doorschakelen naar zijn kantoor en daar was hij dus.

Man had lange tijd al geen relatie gehad, dus hoefde ook langere tijd niet aan andere te verantwoorden hoe en wat.
Laten we zeggen dat hij in het begin dus een beetje onhandig was met wat nou wel of niet een beetje sociaal wenselijk was :proud:
Is allemaal goed gekomen haha
Wel een ander verhaal omdat jullie al wat langer aan het daten waren.:)
Fijn dat het goedgekomen is.:)
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
01-08-2020 21:12
Ik heb het net getest. Vriendin naast me op de bank. Ik haar geblokkeerd . En mijn foto was weg. Heb het zelf gezien. Andersom ook geprobeerd en zelfde verhaal.
Ook een leuke bezigheid van de zaterdagavond.;)
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 20:58
Als het klikt wil je hem verder leren kennen toch en dat hij jou leert kennen? Dan moet je gewoon daten. En gelijk weer daten. Niet een week appen. Dat hij voorstelt om weer af te spreken betekent niks totdat je daadwerkelijk weer afgesproken hebt. Appen in de tussentijd is zonde van je tijd, geeft ook verkeerd signaal af.
Ze hadden maandag afgesproken en dezelfde week nog een keer, plus hij appte juist veel. Misschien ben jij van een andere generatie maar appen geeft geen raar signaal af hoor.
missmeisje schreef:
01-08-2020 21:18
Ook een leuke bezigheid van de zaterdagavond.;)
Ja je moet toch wat met je tijd he. Overigens 1 vinkje dan staat de telefoon uit.
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 20:58
Dat benoem je dan niet in je OP? Vind ik veelzeggend. Hoe oud ben je?
Wat wil je met een man? Als het klikt wil je hem verder leren kennen toch en dat hij jou leert kennen? Dan moet je gewoon daten. En gelijk weer daten. Niet een week appen. Dat hij voorstelt om weer af te spreken betekent niks totdat je daadwerkelijk weer afgesproken hebt. Appen in de tussentijd is zonde van je tijd, geeft ook verkeerd signaal af.

Hoe je schrijft over je negatieve ervaringen vind ik een red flag. Waarom ga je er nu vanuit dat hij ziek is waardoor hij gisteren en vandaag niks van zich heeft laten horen? Bleef je bij je vorige dates ook hangen? Jij kan je vriendin inzetten en zijn zus die je niet kent via FB inzetten, maar hij kan een vriend of zijn zus blijkbaar niet inzetten om jou te laten weten waarom je niks van hem hoort? Hoe ernstig is hij er nu dan aan toe denk je? Natuurlijk kan hem iets ernstigs overkomen zijn, maar dat je dat een realistisch scenario vindt, i.p.v. gewoon denken dat hij zich bedacht heeft, vind ik raar bij iemand die je nog niet kent.

Daten is een eerste fase waarin je elkaar leert kennen. Je leert hem nu dus kennen. Je wordt niet verpest, je leert je dates op die manier gewoon kennen. Dat is niks dramatisch verder.
Jeetje.. ze hadden maandag een date en een nieuwe gepland voor vrijdag. Dat vind ik behoorlijk snel op elkaar volgen als je elkaar net kent.
En wat dan nog als ze veel appen? Voor de een voelt dat prettig en voor de ander niet. Dat betekent niet dat ze deze situatie heeft uitgelokt.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-08-2020 21:18
Ze hadden maandag afgesproken en dezelfde week nog een keer, plus hij appte juist veel. Misschien ben jij van een andere generatie maar appen geeft geen raar signaal af hoor.

Echt hé. Wat is er nou raar aan daten op maandag en vrijdag en in de tussentijd appen.
Here am I in my little bubble
RainyDays schreef:
01-08-2020 21:41
Echt hé. Wat is er nou raar aan daten op maandag en vrijdag en in de tussentijd appen.

Helemaal niks :)
Eggo schreef:
01-08-2020 21:35
Ja je moet toch wat met je tijd he. Overigens 1 vinkje dan staat de telefoon uit.
Ja of op vliegtuigstand. Dan komen berichtjes ook niet binnen. Mijn vriendin doet dit altijd. Dan zie je ook 1 vinkje maar natuurlijk wel nog profielfoto want je bent niet geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Still-i-Rise schreef:
01-08-2020 21:39
Jeetje.. ze hadden maandag een date en een nieuwe gepland voor vrijdag. Dat vind ik behoorlijk snel op elkaar volgen als je elkaar net kent.
En wat dan nog als ze veel appen? Voor de een voelt dat prettig en voor de ander niet. Dat betekent niet dat ze deze situatie heeft uitgelokt.
Staat er dat ze de situatie heeft uitgelokt?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-08-2020 21:18
Ze hadden maandag afgesproken en dezelfde week nog een keer, plus hij appte juist veel. Misschien ben jij van een andere generatie maar appen geeft geen raar signaal af hoor.
Zo oud ben ik niet hoor, maar ben geen tiener meer. Als datende tiener snap ik het appen wel. Je bent dan nog zo onzeker, dan is appen het makkelijkst.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
01-08-2020 21:49
Ja of op vliegtuigstand. Dan komen berichtjes ook niet binnen. Mijn vriendin doet dit altijd. Dan zie je ook 1 vinkje maar natuurlijk wel nog profielfoto want je bent niet geblokkeerd.
Da's waar. Maar dan kan hij geen enkel bericht ontvangen of versturen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 22:09
Zo oud ben ik niet hoor, maar ben geen tiener meer. Als datende tiener snap ik het appen wel. Je bent dan nog zo onzeker, dan is appen het makkelijkst.
Kan jij je uberhaupt in anderen verplaatsen of heb je gewoon overal een oordeel over? Appen is helemaal geen teken van onzekerheid. Ik ben bijvoorbeeld dol op appen, want ik heb een schijthekel aan bellen. Zo zullen er wel meer mensen zijn he? Ondertussen heb jij er een heel verhaal omheen verzonnen. Best wel mal.
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 22:09
Zo oud ben ik niet hoor, maar ben geen tiener meer. Als datende tiener snap ik het appen wel. Je bent dan nog zo onzeker, dan is appen het makkelijkst.
:proud: ja appen is alleen voor tieners hoor.

Oma vertel eens
RainyDays schreef:
01-08-2020 21:41
Echt hé. Wat is er nou raar aan daten op maandag en vrijdag en in de tussentijd appen.
Het geeft blijkbaar een Verkeerd Signaal af
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 21:58
Staat er dat ze de situatie heeft uitgelokt?
Je schrijft dat ze een verkeerd signaal afgeeft door te appen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vroeger als jong kippetje ook weleens geghost. Ook na 2-3 maanden daten. Dat is al 25 jaar geleden dus ik had nog geen mobiel. Hij ook niet.

We waren dus al 2-3 maanden aan het daten. Hij zou een weekend gaan racen op Spa en op zondagavond op de terugweg naar mij komen. Hij kwam niet opdagen en reageerde niet op mijn berichtjes (op antwoordapparaat). Nooit meer wat gehoord.

Drie kwart jaar later stond hij opeens onverwachts op de stoep. Echt een goed verhaal had hij niet. Ja iets van in de war zijn. Ik was begin 20 en had nog niet zoveel ruggengraat dus liet hem wel weer terug in mijn leven. We zijn 4-5 jaar later getrouwd. Jaren later ook weer gescheiden maar dat was op mijn initiatief omdat ik niet meer van hem hield. Uiteindelijk nooit een duidelijke verklaring voor het ghosten gehad. Ik denk misschien een ander die interessanter leek ofzo?

Maar zo zie je maar weer dat mannen om allerlei redenen kunnen ghosten en dat niet altijd is omdat ze je niet leuk vinden. Als ik niet had willen scheiden waren we nu nog samen geweest denk ik.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn telefoon weleens per ongeluk op vliegtuigstand gezet en had een dag lang niet door dat mijn berichten niet verzonden werden. Pas einde van de dag ging het me dagen dat er iets niet goed ging..

Ben trouwens ook heel benieuwd..
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
01-08-2020 22:32
ik heb mijn telefoon weleens per ongeluk op vliegtuigstand gezet en had een dag lang niet door dat mijn berichten niet verzonden werden. Pas einde van de dag ging het me dagen dat er iets niet goed ging..

Ben trouwens ook heel benieuwd..
2 dagen per ongeluk op vliegtuigstand zou ik knap vinden.;) Ook meegenomen dat we dus eigenlijk gisteren een afspraak hadden.

Geen nieuws helaas. Mijn berichten zijn nog steeds niet aangekomen en heb geen reactie van z’n zus.
Alle reacties Link kopieren
Still-i-Rise schreef:
01-08-2020 22:26
Je schrijft dat ze een verkeerd signaal afgeeft door te appen.
Geef je dan ook, is mijn mening. Maar dat slaat niet op ghosten.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven