Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
01-08-2020 21:05
En daarna wordt het 6-7 enzovoort. We moeten dit toch halt kunnen roepen.
6-7 is ook prima, 20 ook.
Pas bij 40 gaat het signaal af.
Als het dit tempo door gaat dan gaan we daar voorlopig niet komen.
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
01-08-2020 21:05
En daarna wordt het 6-7 enzovoort. We moeten dit toch halt kunnen roepen.
Maar waarom?
Zolang de ziekenhuizen niet volstromen is er geen probleem.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Het is de vraag of iedereen die keuze krijgt en ja ik zou me zeker laten vaccineren als ik de keuze had.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Ja, ik denk wel dat ik me zou laten vaccineren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Als ik ervoor in aanmerking kom laat ik me zeker vaccineren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
01-08-2020 21:46
Het is de vraag of iedereen die keuze krijgt en ja ik zou me zeker laten vaccineren als ik de keuze had.
Stel dat van de groepen die geselecteerd worden voor een vaccin een aanzienlijk deel weigert, dan zal de selectie wel worden uitgebreid, lijkt me.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Ja, geen twijfel over mogelijk. Ik heb meerdere vrienden, veertigers en vijftigers die het gehad hebben en maanden later nog steeds niet volledig hersteld zijn en waarvan eentje momenteel nog steeds niet kan werken want heeft nul uithoudingsvermogen. Een ander heeft af en toe nog steeds koorts en verschrikkelijke hoofdpijn waar ze dan een paar dagen mee zoet is (als in in bed liggen, niet kunnen werken).
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
01-08-2020 20:32
Ja zijn we wel naar aan het kijken voor volgend weekend.
Ook wel eens leuk om naar Giethoorn te gaan zonder hordes toeristen van buiten de EU.
Giethoorn ligt in een gemeente met veel coronabesmettingen, volgens de rivm-kaart.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Susan schreef:
01-08-2020 21:48
Stel dat van de groepen die geselecteerd worden voor een vaccin een aanzienlijk deel weigert, dan zal de selectie wel worden uitgebreid, lijkt me.
Wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Ja absoluut.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Zeker wel.
Ik zal m wel aangeboden krijgen denk ik, want 60+.
Deze winter voor het eerst griepprik aangeboden gekregen, maar die haal ik altijd op mn werk.
Ja, zodra het kan, laat ik dat doen. Ik verwacht ook dat ik ervoor in aanmerking kom, omdat ik ook op de rol sta voor de griepprik.
Maleficent schreef:
01-08-2020 20:32
Ja zijn we wel naar aan het kijken voor volgend weekend.
Ook wel eens leuk om naar Giethoorn te gaan zonder hordes toeristen van buiten de EU.
Daar is het nu stikdruk en de bootjes liggen bootje aan bootje in het water.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga die prik zeker halen, alleen al omdat ik een beul ben die op eigen kosten wat extra inentingen bestelt voor haar puberzoon.

Voor de uitgebreidste versie van het hpv-vaccin (o.a. een verminderde kans op keel-, penis- en anuskanker) heeft zoon expliciet toestemming moeten gegeven, de standaardprikken onderging hij braaf.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik laat me echt wel vaccineren . Ik zit in een risicogroep.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
01-08-2020 21:09
De ouderen waren vooral degenen die het in de eerste golf kregen. Nu zijn het vooral mensen tussen de 20-40 en die komen minder vaak op de ic. Daar verloopt het minder heftig in de meeste gevallen.

Op zich lijkt dit dus de ideale situatie voor de groepsimmuniteit, op deze manier

Ik heb Nee gestemd. Ben zelf een risicogeval, ivm astma en overgewicht, maar vind dat daar ook een grote verantwoordelijkheid bij mezelf ligt Ik doe dus voorzichtig, Mijn gezin doet voorzichtig (hoop ik) maar de jongste van 21 is nu wel naar Griekenland. Omdat dat al betaald was, inderdaad, en zolang er code geel bleef zouden ze gaan. Ze hebben met een groep een huis met zwembad, dus blijven daar waarschijnlijk voornamelijk.

Ik ben wel voor beter handhaven (dus niet die hele drukke treinen en al die mensen naar het strand, wat ik zag op het journaal) en eventuele lokale maatregelen. Ik denk dat 'we', en dan bedoel ik wetenschappers en beleidsmakers, nu ook zoveel meer weten dat er meer op speerpunten maatregelen zullen zijn en komen.
Al doende zijn ze aan het leren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?

Ja, omdat ik in een risicogroep zit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
01-08-2020 21:49
Ja, geen twijfel over mogelijk. Ik heb meerdere vrienden, veertigers en vijftigers die het gehad hebben en maanden later nog steeds niet volledig hersteld zijn en waarvan eentje momenteel nog steeds niet kan werken want heeft nul uithoudingsvermogen. Een ander heeft af en toe nog steeds koorts en verschrikkelijke hoofdpijn waar ze dan een paar dagen mee zoet is (als in in bed liggen, niet kunnen werken).

Poeh, heftig.
Later is nu
Dreamer schreef:
01-08-2020 22:40
Ik ben wel voor beter handhaven (dus niet die hele drukke treinen en al die mensen naar het strand, wat ik zag op het journaal) en eventuele lokale maatregelen.
Ik vraag me af hoe dat in z’n werk kan gaan. Wie moet dat gaan handhaven? Boa’s? De politie? Daar hebben we er toch veel te weinig van? En wat moeten ze dan zeggen. ‘Mevrouw u moet meer afstand nemen, want anders...’. Ja, anders wat? Ze kunnen geen boete geven. Het lijkt mij echt dweilen met de kraan open. Mensen luisteren misschien 5 minuutjes en zodra je je hielen licht, gaat die 1,5 meter weer over boord.

En mensen met drukte uit OV weren? Nou, veel succes. Dan moet je bij elke deur een conducteur hebben staan en dan nog maar hopen dat er niets uit de hand loopt met een grote menigte die toch echt in die trein wil.

Het is gewoon heel triest, maar handhaving lijkt mij een druppel op een gloeiende plaat.

Of zie ik iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
01-08-2020 22:43
Poeh, heftig.
Nog erger als je bedenkt dat het stel wat ik net beschreef in Californië woont waar de sociale voorzieningen ook nog eens niet fantastisch zijn. Zij heeft nog wel een baan waardoor zij ook een ziektekostenverzekering heeft. Hij was zelfstandige maar kan momenteel niks en heeft dus ook nul inkomsten. En dan zijn zij nog 'milde gevallen'. Ze zijn positief getest maar hoefden niet naar het ziekenhuis.
Zolang het aantal ic opnames en opnames op de verpleegafdelingen nog binnen de marges blijft hoeven de regels wat mij betreft niet aangescherpt te worden.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
01-08-2020 22:58
Ik vraag me af hoe dat in z’n werk kan gaan. Wie moet dat gaan handhaven? Boa’s? De politie? Daar hebben we er toch veel te weinig van? En wat moeten ze dan zeggen. ‘Mevrouw u moet meer afstand nemen, want anders...’. Ja, anders wat? Ze kunnen geen boete geven. Het lijkt mij echt dweilen met de kraan open. Mensen luisteren misschien 5 minuutjes en zodra je je hielen licht, gaat die 1,5 meter weer over boord.

En mensen met drukte uit OV weren? Nou, veel succes. Dan moet je bij elke deur een conducteur hebben staan en dan nog maar hopen dat er niets uit de hand loopt met een grote menigte die toch echt in die trein wil.

Het is gewoon heel triest, maar handhaving lijkt mij een druppel op een gloeiende plaat.

Of zie ik iets over het hoofd?
Nee. Ik vind dat je de spijker op z'n kop slaat. Wij zijn vanavond een stukje gaan rijden hier in de buurt. We zijn langs 4 kroegen gekomen waar mensen buiten in grote groepen zitten te roken aan kleine tafeltjes buiten. Er wordt 0,0 afstand gehouden, ze schreeuwen naar elkaar, mensen van ongeveer 30+ en ouder. Hoe wil je dit handhaven? Mensen hebben zelf een verantwoordelijkheid! En zolang ze die niet nemen kun je daar naar mijn mening niet tegenop handhaven.
Of iemand moet ergens nog 5000 agenten op een plank hebben liggen, dan is het prima te doen natuurlijk.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
01-08-2020 22:58
Ik vraag me af hoe dat in z’n werk kan gaan. Wie moet dat gaan handhaven? Boa’s? De politie? Daar hebben we er toch veel te weinig van? En wat moeten ze dan zeggen. ‘Mevrouw u moet meer afstand nemen, want anders...’. Ja, anders wat? Ze kunnen geen boete geven. Het lijkt mij echt dweilen met de kraan open. Mensen luisteren misschien 5 minuutjes en zodra je je hielen licht, gaat die 1,5 meter weer over boord.

En mensen met drukte uit OV weren? Nou, veel succes. Dan moet je bij elke deur een conducteur hebben staan en dan nog maar hopen dat er niets uit de hand loopt met een grote menigte die toch echt in die trein wil.

Het is gewoon heel triest, maar handhaving lijkt mij een druppel op een gloeiende plaat.

Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb de antwoorden ook niet, maar er zijn mensen die daarvoor doorgeleerd hebben, denk ik dan.

Maximaal aantal mensen in een coupe? Bij het voorbeeld van al die mensen naar het strand, eerder ingrijpen? Gewoon op eerdere stations al: strand is vol. Mogelijk ook bezoek van drukke plekken meer ontmoedigen. Stranden zijn gesloten geweest, dat kan ook weer.

En dan met politie ja
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen in een coupé? Wie gaat dat handhaven? Agenten? Mensen weigeren nu al uit te stappen bij te volle treinen. Ik heb agenten liever op straat iov bij een vol strand of een afgesloten meertje of bij te volle treinen. Ik heb liever dat ze m'n moeder komen reanimeren wanneer ze in de Appie een hartstilstand krijgt.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven