Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Dreamer schreef:
01-08-2020 23:13
Ik heb de antwoorden ook niet, maar er zijn mensen die daarvoor doorgeleerd hebben, denk ik dan.

Maximaal aantal mensen in een coupe? Bij het voorbeeld van al die mensen naar het strand, eerder ingrijpen? Gewoon op eerdere stations al: strand is vol. Mogelijk ook bezoek van drukke plekken meer ontmoedigen. Stranden zijn gesloten geweest, dat kan ook weer.

En dan met politie ja
En toch denk ik mensen zich niet laten tegenhouden bij dingen die gewoon mogen. Want je mag gewoon in de trein, naar het strand etc. Ik ben het wel met je eens dat vroegtijdige communicatie over drukke plekken kan helpen dat mensen hun keuze herzien. Maar ok hierbij vraag ik me af wie dat de hele dag gaat monitoren voor al die plekken in Nederland en hoe dat dan gecommuniceerd kan worden. Geen enkel land is daar op ingesteld lijkt me.
DerryGirl schreef:
01-08-2020 23:18
Zoveel mensen in een coupé? Wie gaat dat handhaven? Agenten? Mensen weigeren nu al uit te stappen bij te volle treinen. Ik heb agenten liever op straat iov bij een vol strand of een afgesloten meertje of bij te volle treinen. Ik heb liever dat ze m'n moeder komen reanimeren wanneer ze in de Appie een hartstilstand krijgt.
Ja, dat bedoel ik. Dan moet de politie ineens ‘oppas’ van alle Nederlanders gaan spelen omdat een bepaalde groep vertikt zich aan de regels te houden. Wat kost dat wel niet aan tijd en geld? Ik heb idd ook liever dat ze zich kunnen concentreren op diefstallen en moord etc.
Alle reacties Link kopieren
Nachthoreca dicht na 23.00 net als bij de Britten. Na die tijd meer handhaven op straat.

Om jongeren, regilieuzen en eigenwijze 60 plussers meer bewust te maken voor hen het volgende: verplicht een mondkapje op, ook buite, bij de buitensporten en op de fiets. Geen toegang tot de sportschool (ik zie vooral jonge knullen niets schoonmaken na afloop), geen toegang tot de horeca, geen toegang tot OV. Zouden ze zich dan eindelijk aan de maatregelen houden?

Ik weet het, dit gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:39
Wat ik me dan echt afvraag, en nee dat is niet om te stoken. Ik lees hier over wachten op het vaccin en dergelijke. Zijn jullie dat dan allemaal van plan je te laten vaccineren? Ik zeg eerlijk, ik wil dat niet doen. Denkt iedereen of ja de meesten, daar anders over ?
Ik ga het zeker nemen. Ik hoop dat ik dat virus dan niet oploop en door kan geven. Ik kan niet wachten tot het er is en van mij mag het verplicht worden zelfs.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
01-08-2020 23:39
Nachthoreca dicht na 23.00 net als bij de Britten. Na die tijd meer handhaven op straat.
Dat zou het beste zijn idd. Snap niet dat het hier in Nederland tot 1.30 open mag zijn. En binnen zelfs langer terwijl binnen de kans op besmetting nog groter is ook.
redbulletje schreef:
01-08-2020 23:48
Dat zou het beste zijn idd. Snap niet dat het hier in Nederland tot 1.30 open mag zijn. En binnen zelfs langer terwijl binnen de kans op besmetting nog groter is ook.

Persoonlijk snap ik gewoon niet waarom mensen langdurig in een afgesloten kroeg of club gaan zitten. Ik snap wel dat ze onder de mensen willen zijn, maar daar zijn zo veel andere mogelijkheden voor, ook in de horeca.
Dreamer schreef:
01-08-2020 22:41
Ja, omdat ik in een risicogroep zit.
Gelijk heb je.

Wel interessant om te zien dat mensen die het vaccin niet willen, bang zijn om gedwongen te worden en mensen die het wel willen, bang zijn om niet in aanmerking te komen. De mens vreest het meest onder het lijden dat men vreest.

Ik verwacht derhalve dat er niet genoeg vaccins zullen zijn voor iedereen (mijn vrees) en dat er prioriteit gegeven zal worden aan risicogroepen (mijn hoop in dat geval; ik val trouwens, gelukkig, zelf niet in die groep).
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2020 23:48
Dat zou het beste zijn idd. Snap niet dat het hier in Nederland tot 1.30 open mag zijn. En binnen zelfs langer terwijl binnen de kans op besmetting nog groter is ook.

Stappen begint pas na middernacht in Groningen. Dan zijn de jongste pubers hopelijk naar huis. Omdat hier geen collectieve sluitingstijd is kun je de mensenstroom veel beter reguleren.

Na 01:30 uur mag je nu niet meer ergens naar binnen sinds vrijdagavond, maar waar je bent kun je blijven tot sluitingstijd.

Als je direct naar je favoriete tent gaat, zie ik geen probleem. Dan maar geen kroegentocht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zou zeker het vaccin nemen als dat kan. Krijg hem waarschijnlijk ivm mijn beroep. En ik verwacht eigenlijk ook dat ik hem zal moeten hebben, wil ik onze afgelaste reis naar Amerika kunnen maken. Ik zie het best gebeuren dat dat een eis voor toelating tot het land gaat worden.
ikBedoelHetGoed schreef:
02-08-2020 00:47
Gelijk heb je.

Wel interessant om te zien dat mensen die het vaccin niet willen, bang zijn om gedwongen te worden en mensen die het wel willen, bang zijn om niet in aanmerking te komen. De mens vreest het meest onder het lijden dat men vreest.

Ik verwacht derhalve dat er niet genoeg vaccins zullen zijn voor iedereen (mijn vrees) en dat er prioriteit gegeven zal worden aan risicogroepen (mijn hoop in dat geval; ik val trouwens, gelukkig, zelf niet in die groep).
Ze zijn nu al aan het produceren. Er is een vaccin dat al op een kleine groep getest is en nu op een grotere groep getest wordt. Die productie hebben ze alvast opgestart. Als het dan succesvol blijkt, kan er meteen al een grote bulk worden uitgeleverd. En ik begreep dat Nederland samen met Duitsland en nog 2 andere landen al een bestelling van 300/400 miljoen stuks uit heeft staan. Daarmee kan je al een groot deel van ons land voorzien hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??
Inderdaad, hoe moeilijk is het nou om te onderzoeken en niet klakkeloos achter de mainstream media aan te hobbelen als makke schapen?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Zolang Gommers niet in paniek is, ben ik dat ook niet


https://www.ad.nl/binnenland/gommers-op ... google.nl/

Gommers optimistisch: ‘Ik denk dat we mensen minder snel op de ic gaan zien’
INTERVIEWOndanks het oplopende aantal besmettingen hoeft Nederland niet meteen in paniek te raken, zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care: ,,Onze GGD’s weten wat ze doen, op de ic zijn we ook verder dan in maart.”

Het RIVM waarschuwde vorige week voor het toenemende aantal besmettingen. Wat zien jullie daarvan terug in het ziekenhuis?
,,Weinig gelukkig. Het is goed dat die wake-upcall er kwam hoor. Ik merk het thuis ook aan mijn kinderen: die willen door, zijn klaar met corona, hup. Maar het virus is er nog. Toch hoeven we niet in paniek te raken
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
01-08-2020 23:39
Nachthoreca dicht na 23.00 net als bij de Britten. Na die tijd meer handhaven op straat.

Om jongeren, regilieuzen en eigenwijze 60 plussers meer bewust te maken voor hen het volgende: verplicht een mondkapje op, ook buite, bij de buitensporten en op de fiets. Geen toegang tot de sportschool (ik zie vooral jonge knullen niets schoonmaken na afloop), geen toegang tot de horeca, geen toegang tot OV. Zouden ze zich dan eindelijk aan de maatregelen houden?

Ik weet het, dit gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Heb je ook gevolgd hoe groot (klein dus) het risico op besmetting is via oppervlakken?

Al dat gepoets heeft dus geen zin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
02-08-2020 08:23
Inderdaad, hoe moeilijk is het nou om te onderzoeken en niet klakkeloos achter de mainstream media aan te hobbelen als makke schapen?
:facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Jaja007 schreef:
02-08-2020 08:23
Inderdaad, hoe moeilijk is het nou om te onderzoeken en niet klakkeloos achter de mainstream media aan te hobbelen als makke schapen?

Wat een hoop clichés in één zinsdeel.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
02-08-2020 00:47
Gelijk heb je.

Wel interessant om te zien dat mensen die het vaccin niet willen, bang zijn om gedwongen te worden en mensen die het wel willen, bang zijn om niet in aanmerking te komen. De mens vreest het meest onder het lijden dat men vreest.

Ik verwacht derhalve dat er niet genoeg vaccins zullen zijn voor iedereen (mijn vrees) en dat er prioriteit gegeven zal worden aan risicogroepen (mijn hoop in dat geval; ik val trouwens, gelukkig, zelf niet in die groep).

Ik denk dat die angst (en woede) om gedwongen te worden bij de maatregelen ook speelt.

Versoepeling terugdraaien gaat voor een grote groep niet werken, omdat die NU al boos zijn, om alles wat ze niet mogen en een paar maanden terug al protesteerden. Er schijnt een groep te zijn, die denkt dat die hele corona een hoax is, die de regering bedacht heeft om de mensen op te sluiten en de economie het ravijn in te storten.

En als je dan kijkt naar de IC bezetting en aantal doden, valt het op dit moment misschien mee. Maar je hoort toch veel, zoals bij Lady_Day, dat mensen veel last ná de ziekte hebben. Misschien moet dat meer gecommuniceerd worden dan het dodental.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
02-08-2020 08:44
Wat een hoop clichés in één zinsdeel.

Waarom? Is zelf nadenken tegenwoordig verboden hier?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-08-2020 08:43
:facepalm:

Toch is dat wat ik vooral op facebook zie (het lijkt wel of de anti-maatregelen-mensen een stuk actiever zijn met hun statements) zoals een plaatje van schapen met mondkapjes en leeuwen zonder. Mensen die zich 'verzetten' tegen de hoax, die voelen zichzelf dus die leeuw.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-08-2020 21:49
Giethoorn ligt in een gemeente met veel coronabesmettingen, volgens de rivm-kaart.
En echt iedereen gaat er naartoe nu. Ik heb nog nooit zoveel groeten-uit-Giethoorn-appjes gekregen als afgelopen week. Goed, dat is ook niet heel moeilijk, want normaal lopen mensen die ik ken Giethoorn niet plat, maar aan de foto’s te zien, was het er ook echt druk.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
02-08-2020 09:07
Waarom? Is zelf nadenken tegenwoordig verboden hier?
Wat vooral schijtirritant is, is dat de mensen die de term 'main stream media' gebruiken ook denken dat zij zelf nadenken.

Newsflash: je kunt ook zelf nadenken en daardoor concluderen dat de msm volgen het beste is.

Sterker nog: als je echt zelf nadenkt kun je niet anders dan concluderen dat de msm het beste beeld geeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-08-2020 09:18
Wat vooral schijtirritant is, is dat de mensen die de term 'main stream media' gebruiken ook denken dat zij zelf nadenken.

En dat doen ze dus niet, want ze gebruiken allemaal dezelfde termen en ideeën ;-)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-08-2020 09:18
Wat vooral schijtirritant is, is dat de mensen die de term 'main stream media' gebruiken ook denken dat zij zelf nadenken.

Newsflash: je kunt ook zelf nadenken en daardoor concluderen dat de msm volgen het beste is.

Sterker nog: als je echt zelf nadenkt kun je niet anders dan concluderen dat de msm het beste beeld geeft.
Nou is de media soms wel lekker sensationeel bezig met kun click bait koppen. Maar als je dan verder leest dan kun je zelf de nuance wel leggen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-08-2020 09:22
Nou is de media soms wel lekker sensationeel bezig met kun click bait koppen. Maar als je dan verder leest dan kun je zelf de nuance wel leggen.
Precies.

Ik lees hier veel kritische kanttekeningen over de msm, zonder dat hun boodschap in z'n geheel wordt verworpen uitsluitend omdát het de msm is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-08-2020 09:22
Nou is de media soms wel lekker sensationeel bezig met kun click bait koppen. Maar als je dan verder leest dan kun je zelf de nuance wel leggen.
Ik vind dit in Nederland zeker wel meevallen. Natuurlijk is het handig bepaalde sites vermijden maar dat was vóór corona ook al zo.
Jaja007 schreef:
02-08-2020 09:07
Waarom? Is zelf nadenken tegenwoordig verboden hier?

Nee, maar mijn ervaring is dat mensen die termen als “mainstreammedia” en “makke schapen” gebruiken, zelf vaak niet in staat zijn om zelf na te denken.
Ze zijn niet in staat om zelf nieuwsberichten op waarde te schatten, maar papegaaien anderen na. Vandaar dat ik het had over clichés: deze mensen gebruiken die termen zonder daadwerkelijk te snappen wat ze inhouden. Heeft echt 0,0 te maken met kritisch of zelfs onafhankelijk denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven