In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Protocol schreef:
29-07-2020 10:41
haha herkenbaar allemaal hoor. Hier is ie zo'n 10 kilo afgevallen, ringetje in z'n oor (echt hoe suf!), vechtsport gaan doen en.... overweegt een haartransplantatie in Turkijke. Ik ben benieuwd wanneer hij zijn motorrijbewijs gaat halen :whistle:
Haha ja hier ook 10 kilo afgevallen, is paar jaar geleden voor het eerst in zijn leven gaan sporten. Motorrijbewijs heeft hij paar jaar geleden gehaald. Koopt hele dure kleding, vooral schoenen en laarzen van boven de 400,00 EUR. In zijn huis nu ook een design bank en allerlei dure gadgets.

Ik dacht juist altijd hij is niet zo'n doorsnee man.... nou hij is juist het rolmodel doorsnee man geworden! Ik merk wel dat ik er steeds meer met een afstand naar kan kijken. Ik wil hem voor geen goud terug en soms denk ik, ik weet niet waarom ik op deze planeet ben maar ik ga er wat van maken, het heeft lang genoeg geduurd. Niemand gaat mij het leven zuur maken! En dan ontmoet ik ineens een man.... (terwijl ik dat nog helemaal niet wilde zei ik tegen mezelf). Het klikt bizar goed. Hebben beiden dezelfde ideeën over hoe een relatie uit zou moeten zien. We willen beiden vrijheid maar wel eerlijkheid. Gewoon af en toe een date en het fijn hebben samen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een man ontmoet? Wat leuk! Of was dat een tijdje geleden al? Soms haal ik iedereen door elkaar. Geniet er maar heel erg van.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
02-08-2020 10:50
Heb je een man ontmoet? Wat leuk! Of was dat een tijdje geleden al? Soms haal ik iedereen door elkaar. Geniet er maar heel erg van.
Haha ja dat begrijp ik. Nee pas ontmoet, de eerste keer dacht ik leuke man maar meer als vriend. Af en toe appte we, en vorige week belde hij mij en hebben we ruim 3 uur aan de telefoon gezeten o_o veel zelfde interesses en denkwijze. Weer een keer afgesproken en hebben 10 uur met elkaar doorgebracht. Heel apart dit :-D , we bellen nu elke dag even.
Alle reacties Link kopieren
2018anoniem schreef:
02-08-2020 11:07
Haha ja dat begrijp ik. Nee pas ontmoet, de eerste keer dacht ik leuke man maar meer als vriend. Af en toe appte we, en vorige week belde hij mij en hebben we ruim 3 uur aan de telefoon gezeten o_o veel zelfde interesses en denkwijze. Weer een keer afgesproken en hebben 10 uur met elkaar doorgebracht. Heel apart dit :-D , we bellen nu elke dag even.
Wat leuk en wat lekker!

Nieuwe liefde is zo mooi. Anders, maar wel mooi. Volgens mijn vader heb ik er in geen jaren zo onbezorgd blij uitgezien. Hij heeft zijn dochter weer terug, zegt hij.

Ik hoor het vaker, dat mijn uitstraling zo veranderd is de laatste jaren. Zelf zie ik het verschil niet zo, hoor. Behalve dat ik een paar kilo zwaarder ben dan.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
02-08-2020 11:16
Wat leuk en wat lekker!

Nieuwe liefde is zo mooi. Anders, maar wel mooi. Volgens mijn vader heb ik er in geen jaren zo onbezorgd blij uitgezien. Hij heeft zijn dochter weer terug, zegt hij.

Ik hoor het vaker, dat mijn uitstraling zo veranderd is de laatste jaren. Zelf zie ik het verschil niet zo, hoor. Behalve dat ik een paar kilo zwaarder ben dan.
Ja zo werkt het toch he. Ik had net mijn moeder aan de telefoon en die zei bijna hetzelfde. Je wordt weer steeds meer de oude jij!
Alle reacties Link kopieren
2018anoniem schreef:
02-08-2020 10:32
Haha ja hier ook 10 kilo afgevallen, is paar jaar geleden voor het eerst in zijn leven gaan sporten. Motorrijbewijs heeft hij paar jaar geleden gehaald. Koopt hele dure kleding, vooral schoenen en laarzen van boven de 400,00 EUR. In zijn huis nu ook een design bank en allerlei dure gadgets.

Ik dacht juist altijd hij is niet zo'n doorsnee man.... nou hij is juist het rolmodel doorsnee man geworden! Ik merk wel dat ik er steeds meer met een afstand naar kan kijken. Ik wil hem voor geen goud terug en soms denk ik, ik weet niet waarom ik op deze planeet ben maar ik ga er wat van maken, het heeft lang genoeg geduurd. Niemand gaat mij het leven zuur maken! En dan ontmoet ik ineens een man.... (terwijl ik dat nog helemaal niet wilde zei ik tegen mezelf). Het klikt bizar goed. Hebben beiden dezelfde ideeën over hoe een relatie uit zou moeten zien. We willen beiden vrijheid maar wel eerlijkheid. Gewoon af en toe een date en het fijn hebben samen.

En zo is het!!
Je moet er wat van maken, laat je leven niet vergallen door een ander, dat mag gewoon niet.
Je leeft je eigen leven, en een ander niet.
Superleuk dat je iemand ontmoet hebt, en vrijheid met af en toe eend at is toch heerlijk??
Alle reacties Link kopieren
Over uitstraling.
Ik hoor nuook om mij heen dat men mij veel leuker vindt als ik zonder man ben, ik ben meer open, straal meer zelf vertrouwen uit.
Daar was ik mij nooit zo van bewust.
Nu wel..ik ben graag alleen, vermaak me prima, ontmoet mensen, en doe mijn ding.

Mijn dochter was bij mij een weekend, en de eerste 2 dagen waren relaxt.
Hoe meer dag 3 naderde, want man kwam weer thuis en ik raakte gespannen, zegt ze "mam, de moeder die ik eergisteren en gisteren zag, dat is mijn moeder, zo zie ik haar graag".
Dat deed mij wel heel veel.
Dat iemand zo'n invloed op je kan hebben is bizar.
Oei Pepernootje, dat komt wel binnen dan hé? Kinderen zien en voelen alles en zij verteld indirect wat goed voor je is.
Wat liefdevol zeg :heart:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hebben we de tuin opgeknapt. Ex wilde alles bestraten, en vond dat een tuin met planten mijn wens en daarmee dus ook mijn zorg was.

Samen met mijn lief ben ik de hele dag bezig geweest en het was zo leuk het ziet er nu geweldig uit. We hebben toen het donker werd bij een vuurtje samen wijn gedronken. Precies wat ik altijd zo graag wilde.

Hond erbij, kind kwam even kletsen. Heerlijk.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk! (Om de een of andere reden heb ik het vorige topic helemaal gelezen en ik lees nu ook weer mee)

Jullie zijn sterk :hug: En jullie partners zijn zakken hooi
Wat leuk Hex! Ik heb dat ook met nieuwe man. Wij vinden veel meer hetzelfde leuk. Kan ex verder ook niets aan doen. Maar het is zo gezellig, echt grappig want ik dacht altijd dat ik zo lastig of raar was maar we waren gewoon te verschillend. Ik hoop dat echt aan mijn kinderen mee te geven. Zoek een vriend! Mijn man is echt mijn beste vriend (wel een die ik opvreet in bed..).
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
04-08-2020 23:24
Vandaag hebben we de tuin opgeknapt. Ex wilde alles bestraten, en vond dat een tuin met planten mijn wens en daarmee dus ook mijn zorg was.

Samen met mijn lief ben ik de hele dag bezig geweest en het was zo leuk het ziet er nu geweldig uit. We hebben toen het donker werd bij een vuurtje samen wijn gedronken. Precies wat ik altijd zo graag wilde.

Hond erbij, kind kwam even kletsen. Heerlijk.
Geniet momenten, eenvoud, hoe mooi kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
LauraRoar schreef:
04-08-2020 23:33
Wat heerlijk! (Om de een of andere reden heb ik het vorige topic helemaal gelezen en ik lees nu ook weer mee)

Jullie zijn sterk :hug: En jullie partners zijn zakken hooi
Altijd leuk, meelezers. Ik heb veel gehad aan mijn vorige topic. Veel steun van mensen die ik niet eens ken. Ik vind het nog steeds hartverwarmend.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
05-08-2020 06:40
Wat leuk Hex! Ik heb dat ook met nieuwe man. Wij vinden veel meer hetzelfde leuk. Kan ex verder ook niets aan doen. Maar het is zo gezellig, echt grappig want ik dacht altijd dat ik zo lastig of raar was maar we waren gewoon te verschillend. Ik hoop dat echt aan mijn kinderen mee te geven. Zoek een vriend! Mijn man is echt mijn beste vriend (wel een die ik opvreet in bed..).
Zo herkenbaar. Mijn ex vond veel dingen die ik leuk vind stom en onbelangrijk. We hadden het leuk samen als ik mij verdiepte in zijn bezigheden, andersom was dat zelden of nooit het geval.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de scheiding officieel inzetten.
Ben opgelucht, maar ook wel bang.
Gek he..of niet.
Vanuit een vertrouwde veilige omgeving, die eigenlijk niet meer veilig en vertrouwd is, naar een onzekere toekomst.

Had hem gisteren ad telefoon en we hebben het in alle rust bespreekbaar kunnen maken.
Ik denk dat hij zijn plan al klaar heeft, ook al zegt hij steeds met mij verder te willen.
Het ging te makkelijk, dus ik ben benieuwd of hij er op terugkomt.

Zo en nu..
Ben me al suf aan het solliciteren, maar zoveel afwijzingen.
Ik krijg wel steeds te horen dat mijn sollicitaties goed zijn, maar te veel sollicitanten natuurlijk, en ik ben al ouder blabla.
Ik zal een uitkering aan moeten vragen, en daar zie ik tegenop, wat staat mij te wachten.
Ik ben beperkt fysiek, en zal een fulltime baan niet aankunnen.
Gaan ze daar moeilijk over doen of wat.

Ik heb woonruimte(lees..mini appartementje) kunnen vinden in een andere plaats, dus eerst daar inlaten schrijven.
Ik neem aan dat ik een uitkering krijg als de scheiding erdoor is, ik kan per 1 okt de woonruimte betrekken.
Hoe ik dat moet doen financieel..geen idee..
Ik ben nog in het buitenland, en wil nu graag terug, de tickets zijn erg duur, dus ik zet terugreis op na het weekend.
Er komt best veel op mij af ineens.
Spannend hoor! Bijstand kan je krijgen als de scheiding rond is. Tot die tijd is hij verantwoordelijk voor jou onderhoud.
Huurtoeslag kan je wel vragen voor de scheiding trouwens, als het appartement daarvoor in aanmerking komt dan.
Kan je ook geen uitzendwerk vinden? De bijstand is echt heel erg laag en ze gaan al je gangen na wat ik nogal een inbreuk op mijn privacy vond. Maar dat is persoonlijk.

Heb je recht op partneralimentatie?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Pepernoot. Ik denk dat je de juiste beslissing neemt. Pas goed op jezelf en zorg dat je de juiste ondersteuning krijgt. Jouw man verbergt een deel van jullie geld voor jou.

Kijk goed waar je straks recht op hebt: alimentatie voor jullie kind en voor jouzelf. Al zou het mij niet verbazen dat hij zijn inkomsten kunstmatig laag houdt.

Een vriendin van mij heeft voor een prikkie haar hele huis ingericht: kringloop, marktplaats, bijna alles tweedehands. Het ziet er prachtig uit.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die nieuwe liefdes! Wil ik ook!!!
Binnenkort een paar kinderloze weken in de vakantie, dus ik zal Tinder weer eens aanslingeren, maar ik geloof niet dat dat voor mij werkt.
Maar ja, in deze coronatijden is het ook lastig om ergens anders een leuke man op te scharrelen haha.
Tips zijn welkom dames :-)
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
05-08-2020 07:53
Spannend hoor! Bijstand kan je krijgen als de scheiding rond is. Tot die tijd is hij verantwoordelijk voor jou onderhoud.
Huurtoeslag kan je wel vragen voor de scheiding trouwens, als het appartement daarvoor in aanmerking komt dan.
Kan je ook geen uitzendwerk vinden? De bijstand is echt heel erg laag en ze gaan al je gangen na wat ik nogal een inbreuk op mijn privacy vond. Maar dat is persoonlijk.

Heb je recht op partneralimentatie?
Ik ben bang dat hij de kosten van het appartement niet gaat betalen.
Maar ik kan het ook niet voorbij alten gaan, dan weet ik niet hoelang ik moet wachten op iets wat geschikt is.
De huizen/woonmarkt is bizar.
Wat een nood daarin.

Partneralimentatie zal ik miss recht op hebben, zover zijn we nog niet.

Maar ik kan toch pas huurtoeslag aanvragen als ik uitkering krijg?
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
05-08-2020 07:56
Sterkte Pepernoot. Ik denk dat je de juiste beslissing neemt. Pas goed op jezelf en zorg dat je de juiste ondersteuning krijgt. Jouw man verbergt een deel van jullie geld voor jou.

Kijk goed waar je straks recht op hebt: alimentatie voor jullie kind en voor jouzelf. Al zou het mij niet verbazen dat hij zijn inkomsten kunstmatig laag houdt.

Een vriendin van mij heeft voor een prikkie haar hele huis ingericht: kringloop, marktplaats, bijna alles tweedehands. Het ziet er prachtig uit.
Mijn kinderen zijn de deur al uit, dus alimentatie voor mijzelf wellicht.
Dar zal ik niks aan hebben als ik een uitkering krijg?

Ik denk zeker dat man iets verbergt, we zullen zien hoe ver we komen.

Ik doe heel hard mijn best om werk te vinden.
Het is ook een uitdaging om leuke spulletjes te vinden via MP of kringloop, ik vind het prima.
pepernootje0 schreef:
05-08-2020 18:21
Mijn kinderen zijn de deur al uit, dus alimentatie voor mijzelf wellicht.
Dar zal ik niks aan hebben als ik een uitkering krijg?

Ik denk zeker dat man iets verbergt, we zullen zien hoe ver we komen.

Ik doe heel hard mijn best om werk te vinden.
Het is ook een uitdaging om leuke spulletjes te vinden via MP of kringloop, ik vind het prima.
jouw bijstandsuitkering wordt verhaald op je ex
Alle reacties Link kopieren
pepernootje0 schreef:
05-08-2020 18:21
Mijn kinderen zijn de deur al uit, dus alimentatie voor mijzelf wellicht.
Dar zal ik niks aan hebben als ik een uitkering krijg?

Ik denk zeker dat man iets verbergt, we zullen zien hoe ver we komen.

Ik doe heel hard mijn best om werk te vinden.
Het is ook een uitdaging om leuke spulletjes te vinden via MP of kringloop, ik vind het prima.
Hangt een beetje af van hoe lang je getrouwd was. Maar je uitkering verhalen ze inderdaad op hem.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-08-2020 18:25
jouw bijstandsuitkering wordt verhaald op je ex
Ja dacht ik al, zal hij blij mee zijn.
Pepernootje; vast een goede beslissing! Eng tegelijkertijd, ja natuurlijk.... Nemen jullie ook een mediator in de arm? Zij kan je ook precies het proces en de mogelijkheden schetsen.

Ik ben nu nog met de kinderen op vakantie, maar vanaf volgende week moet ik ook flink aan de bak voor onze scheiding. Moet veel gegevens aanleveren aan de mediator, zodat zij de boel in kaart kan (laten) brengen.

Ergens verwacht ik binnen korte tijd nog een twist / addertje onder het gras: hoewel de mediator en ook het echt scheiden het idee van mijn partner was, lijkt ie de laatste tijd wat terug te krabbelen, en doet ie uitspraken over zijn twijfel of dit de juiste keuze is... Nog steeds in twijfelende bewoordingen, zoals hij altijd alles heeft geuit. En hoewel ik me heb voorgenomen niet meer te gaan varen op twijfel, weet ik dat als hij zich hierover gaat uitspreken, ik het daar heel moeilijk mee ga krijgen...

Ergens overweeg ik nu om hem een brief te schrijven (omdat ik praten soms wel moeilijk vind) en hem daarin uit te leggen dat ik niet meer 'terug' kan, alleen maar voorwaarts. Ik wacht nog even af, hoe de komende dagen zullen gaan. Vind het zelf wel prettig, om nu even los van thuis te zijn, merk ik!
pepernootje0 schreef:
05-08-2020 20:20
Ja dacht ik al, zal hij blij mee zijn.
tja iedere keuze heeft zo zijn consequenties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven