Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weekend! (naja ok nog 1 dag werken) Zaterdag even de handen uit de mouwen steken bij mijn vrijwilligerswerk en zondag richting vrouwlief die dan de laatste dag heeft op de camping. ik blijf dan zondagmiddag t/m maandagochtend.

dan zit het er weer op, 14 dagen lekker alleen geweest (op 1 overnachting in een kasteeltje na) :)
RickDalton schreef:
29-07-2020 16:24
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vrouw mijn koffer zou pakken (dat zou ze ook nooit doen overigens) ik weet zelf dondersgoed wat ik meemoet op een lang weekend van 3 dagen:

12 onderbroeken
20 sokken
5 polos
2 korte broeken
4 spijkerbroeken

:rofl:

teveel dus.. dat is de klacht die ik vaak krijg hier B)
Een ex stelde voor mijn tas in te pakken: ik moest dan klaarleggen wat ik mee wilde nemen en hij zou het deels inpakken en de rest ging dus niet mee op vakantie. De ex was ex voordat het vakantietijd werd.....

Wel nog een keer een kado voor zijn neefje gekocht. Samen de boel in elkaar geknutseld en het grote kind (oom) had er wel uren mee willen spelen :-D
Alle reacties Link kopieren
Yes lekker weekend inderdaad! Lekker uit eten morgen en een beetje in de tuin zitten. Ik heb er weer zin in :cheer:
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Olcay Gulsen heeft bekent gemaakt geen kinderen te willen. Kijk dat vind ik dan weer leuk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
01-08-2020 12:06
Olcay Gulsen heeft bekent gemaakt geen kinderen te willen. Kijk dat vind ik dan weer leuk.
Heb het ook gevonden. groot gelijk heeft ze! wel knap dat ze als vrouw dat zo maar even zegt.. je moet wel ballen :kwijl: hebben om dat zo in de media even mede te delen.
Alle reacties Link kopieren
Ff afwachten wat voor bagger ze over zich heen gaat krijgen door de moederbrigade.
Keuken1987 schreef:
01-08-2020 12:06
Olcay Gulsen heeft bekent gemaakt geen kinderen te willen. Kijk dat vind ik dan weer leuk.
Ze is ook al 40 leert wiki me. Als ze nu 30 was, was het wellicht hotnews in showbizland, maar ze is de deadline inmiddels wel gepasseerd lijkt me.
Wel tof verder, daar niet van. Niet zo'n zeurpiet als die zwemster die bij bijna elk tv optreden jankt dat ze door de sport geen tijd heeft gehad voor een relatie en gezin en nu zo jaloers is op haar zus.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2020 20:46
Ze is ook al 40 leert wiki me. Als ze nu 30 was, was het wellicht hotnews in showbizland, maar ze is de deadline inmiddels wel gepasseerd lijkt me.
Wel tof verder, daar niet van. Niet zo'n zeurpiet als die zwemster die bij bijna elk tv optreden jankt dat ze door de sport geen tijd heeft gehad voor een relatie en gezin en nu zo jaloers is op haar zus.
Katja Schuurman zou zeggen: je hebt nog 4 jaar.. die is 45 en krijgt nog even een kind (ehm ja Rick je moet nodig minder showbizznews kijken :whip:

Welke Zwemster heb je het over redbulletje? ik snap wel dat een gezin met 2 of 3 van aandachtstrekkers en man die ook wat wil zoveel tijd van je slurpt dat je je zwemcariere om zeep heeft geholpen. ipv gouden medailles bij de olympische spelen moet je het nu doen met een stuk klei van 1 van de kids op moederdag.

triest :clown:
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2020 20:46
Ff afwachten wat voor bagger ze over zich heen gaat krijgen door de moederbrigade.
inderdaad 'de moedermaffia' ook zon fenomeen (uberhaubt het hele verheerlijken van het moederschap op tv en in bladen) mannen hebben dat niet he. Er is geen 'vadermaffia' of een cultuur die het vaderschap verheerlijkt. is ook niet zo gek want: welke gek wil er nu vader worden en dat leuk vinden? er zijn beter dingen in het leven om te doen dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Haha geloof het of niet, maar die van mij wilde vader worden. Ik ben opgevoed door mijn vader en die is het type dat meegaat naar je sport op zaterdag ochtend en samen taartjes gaat bakken. Mijn vader is onvermoeibaar. Altijd knuffelen en elk weekend hem wakker maken op een belachelijke vroege tijd.

Mijn vader is zo lief, zorgzaam en goed voor zijn kind dat ik weet dat ik kan niet kan en wil evenaren. Ik heb daar totaal geen zin in. Ik wil gewoon in het weekend in mijn bed liggen en mijn hele leven doen wat ik wil. Ik snap nooit hoe mijn vader energie had om een kind op te voeden. Ik zie hem echter echt glunderen als hij herinneringen ophaalt van vroeger. Hij is daarin zo anders dan dat ik ben. Ik moet er echt niet niet nietttttttt aan denken om een kind te hebben.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
02-08-2020 05:36
inderdaad 'de moedermaffia' ook zon fenomeen (uberhaubt het hele verheerlijken van het moederschap op tv en in bladen) mannen hebben dat niet he. Er is geen 'vadermaffia' of een cultuur die het vaderschap verheerlijkt. is ook niet zo gek want: welke gek wil er nu vader worden en dat leuk vinden? er zijn beter dingen in het leven om te doen dan dat.
Dat geldt voor moeder worden wat mij betreft nog veel meer met alles wat daarbij komt kijken, en toch zijn er zat vrouwen die dat graag willen. Dat sommige mannen graag vader willen worden vind ik niet zo gek, vaak kunnen ze redelijk hun leven blijven leven zoals voorheen en aanwezig zijn voor de leuke dingen, terwijl moeders de rest op zich neemt. Denk dat het feit dat vaders vaak hun eigen identiteit houden en ze ernaast toevallig nog vader zijn eerder de reden is dat er geen vadermaffia is, terwijl veel vrouwen als ze moeder worden hun hele identiteit daaraan ophangen, en daarom verwachten dat andere vrouwen dat ook doen.
RickDalton schreef:
02-08-2020 05:26
Katja Schuurman zou zeggen: je hebt nog 4 jaar.. die is 45 en krijgt nog even een kind (ehm ja Rick je moet nodig minder showbizznews kijken :whip:

Welke Zwemster heb je het over redbulletje? ik snap wel dat een gezin met 2 of 3 van aandachtstrekkers en man die ook wat wil zoveel tijd van je slurpt dat je je zwemcariere om zeep heeft geholpen. ipv gouden medailles bij de olympische spelen moet je het nu doen met een stuk klei van 1 van de kids op moederdag.

triest :clown:
Ha, die Katja! Onbegrijpelijk dat ze er nog 'n baby wil uitpersen terwijl haar andere kind al puber is. Wat lever je dan veel in op middelbare leeftijd.

Inge de Bruijn is de zwemster die ik bedoel.
Chrome11 schreef:
02-08-2020 09:17
Dat sommige mannen graag vader willen worden vind ik niet zo gek, vaak kunnen ze redelijk hun leven blijven leven zoals voorheen
Ja, inderdaad. Ik zie heel vaak dat mannelijke avonturiers gewoon doorgaan met hun expedities.

Maandenlang weg bij hun gezin. Omdat ze een berg willen beklimmen of solo de wereld over willen zeilen.

Moet je als moeder eens flikken, zo lang weg van je eigen kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Chrome11 schreef:
02-08-2020 09:17
Dat geldt voor moeder worden wat mij betreft nog veel meer met alles wat daarbij komt kijken, en toch zijn er zat vrouwen die dat graag willen. Dat sommige mannen graag vader willen worden vind ik niet zo gek, vaak kunnen ze redelijk hun leven blijven leven zoals voorheen en aanwezig zijn voor de leuke dingen, terwijl moeders de rest op zich neemt. Denk dat het feit dat vaders vaak hun eigen identiteit houden en ze ernaast toevallig nog vader zijn eerder de reden is dat er geen vadermaffia is, terwijl veel vrouwen als ze moeder worden hun hele identiteit daaraan ophangen, en daarom verwachten dat andere vrouwen dat ook doen.
Precies, een heel verschil. Ik had nog best vader willen worden, maar niet moeder. Ik ben niet in staat om mijn hele identiteit rondom een kind te hangen, alles wat ik leuk vind opgeven omwille van het kind. En dan ook nog veroordeeld worden door de moedermaffia.

Vrouwen zijn onderling afschuwelijk. Moeders nog een tikkie erger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook liever vader dan moeder willen worden.

Ik vind het overigens bizar dat mannen vaak zeggen dat ze het allebei wel prima vinden. Dus of wel een kind of niet een kind... dat zegt toch genoeg over de verantwoordelijkheid lijkt mij?
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Yep. Het maakt voor hen gewoon niet zoveel verschil.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
29-07-2020 18:33
Ja, dat zou het ook. Maar we willen tóch nog iets van haar over houden.

Ach, mijn eigen kleine prinsesje net ook weer verwend bij de Welkoop. Ik kneep er in de piepbeestjes bij de hondenspeeltjes en ze stond omhoog te kijken op haar achterpootjes, rechtop! Toen heb ik haar er toch maar weer een gegeven. Direct ermee spelen in de auto, ze is er nu nog steeds mee aan de gang.
:flirting: :love: Wat leuk om te lezen.
Keuken1987 schreef:
01-08-2020 12:06
Olcay Gulsen heeft bekent gemaakt geen kinderen te willen. Kijk dat vind ik dan weer leuk.

Ik niet, zoiets zou totaal niet nodig moeten zijn.

Yesss, sommige mensen vinden het misschien onbescheiden als je het over dingen hebt die een ander niet kan doen. Maar dat vind ik zo typisch Nederlands. Je mag vooral niet anders zijn en je moet je schamen als je het beter hebt of beter bent dan een ander.
Fijn dat je het nu anders doet!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dubbel... O_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
02-08-2020 21:05
Ik zou ook liever vader dan moeder willen worden.

Ik vind het overigens bizar dat mannen vaak zeggen dat ze het allebei wel prima vinden. Dus of wel een kind of niet een kind... dat zegt toch genoeg over de verantwoordelijkheid lijkt mij?
ja omdat je er toch maar weinig voor hoeft in te leveren. de zwaktste schakel pakt het echte werk wel op en de man kan de kantjes eraf lopen en in grote lijnen blijven doen wat ie toch al deed.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
02-08-2020 21:03
Precies, een heel verschil. Ik had nog best vader willen worden, maar niet moeder. Ik ben niet in staat om mijn hele identiteit rondom een kind te hangen, alles wat ik leuk vind opgeven omwille van het kind. En dan ook nog veroordeeld worden door de moedermaffia.

Vrouwen zijn onderling afschuwelijk. Moeders nog een tikkie erger.
Ik niet, het leven draait om Rick Dalton en zijn vrouw niet om de kids die ongetwijfeld de nr1 postitie van mij afgepakt hadden. ik had kids ook als de grootste bedreiging gezin in onze relatie.

bij anderen is dat ook zo en daarom klappen zoveel relaties waar kinderen in het spel zijn.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
02-08-2020 21:16
Yep. Het maakt voor hen gewoon niet zoveel verschil.
Ik vind dat dan altijd zo ruggegraatloos als een man daar zo makkelijk instaat...
Ik heb twee keer gedate met een man met kinderen en de ene date (gescheiden) had als argument, zij wilde kinderen en daar was hij gewoon in mee gegaan.

En de andere man had ook een kind en zijn ex bleek niet te sporen...
Dus ik zei nog;"Had je dat niet meteen door dan?"
Ja zij raakte al heel snel zwanger.. was zijn antwoord.
Alsof je daar geen invloed op hebt, buiten dat als je elkaar nog maar net kent wil je daar toch sowieso voorzichtig mee zijn :?:
Ik vind dat ook gewoon zo'n afknapper, mag toch hopen dat ik ooit nog iemand tegenkom die er hetzelfde instaat als ik.
Alle reacties Link kopieren
@yesss: Wat een afknappers die mannen. Ik snap nooit dat mensen snel een kind krijgen met iemand en daarna zeggen dat die persoon niet spoort. Zo gek, overkomt mij nou nooit.

Een man die zegt dat zijn ex niet spoort, maar ze was al snel zwanger zou ik zo door de brievenbus naar buiten duwen. Wat zegt dat over jou dat je zo snel iemand bezwangert en vervolgens de vuile was gaat buiten hangen?
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Even nog iets anders: hebben jullie dat topic gezien in de relatiepijler van die vrouw die alle ballen weer hooghoudt? En die vent is een halve zool kennelijk.

Ik vind het onbegrijpelijk hoeveel van deze lamballen er zijn. Ik bedoel prima als je niet kan werken en de huishouding kan doen omdat je brein dat niet toelaat, maar krijg dan geen kind. Nu zit die moeder weer met zon clown opgescheept.

Dit was vroeger echt een van mijn ergste nachtmerries. Verzeilen in een huwelijk waarin je een soort van manager bent. Ik ben zo blij om lekker alleen te wonen. Latten zou voor mij veel meer iets zijn :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
03-08-2020 19:01
Ik vind dat dan altijd zo ruggegraatloos als een man daar zo makkelijk instaat...
Ik heb twee keer gedate met een man met kinderen en de ene date (gescheiden) had als argument, zij wilde kinderen en daar was hij gewoon in mee gegaan.

En de andere man had ook een kind en zijn ex bleek niet te sporen...
Dus ik zei nog;"Had je dat niet meteen door dan?"
Ja zij raakte al heel snel zwanger.. was zijn antwoord.
Alsof je daar geen invloed op hebt, buiten dat als je elkaar nog maar net kent wil je daar toch sowieso voorzichtig mee zijn :?:
Ik vind dat ook gewoon zo'n afknapper, mag toch hopen dat ik ooit nog iemand tegenkom die er hetzelfde instaat als ik.
Ik merk dat mannen minder bezig zijn met consequnties die henzelf toch niet zo aan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat je als moeder blijkbaar een soort gezinsmanager dient te zijn... misschien is dat wel wat me het meeste tegenstaat aan het moederschap. En het zorgen dat daarbij hoort natuurlijk :biggrin:
Altijd de primair verantwoordelijke zijn voor de kids en daarmee ook voor een enorme hoeveelheid (extra) huishoudelijk werk. Ik moet er niet aan denken!

Soms snap ik wel dat mijn broer het op een zuipen heeft gezet |-)
doornroosje75 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 18:29
0.24% gewijzigd
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven