Mode & Beauty alle pijlers

Welke dufflecoat?

29-07-2020 13:37 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind (11-13) had ik een prachtige, klassieke, rode, wollen houwtje-touwtjejas. Toen wist ik hem niet helemaal naar waarde te schatten, want hoewel ik hem zelf prachtig vond, werd ik er mee geplaagd (pesten wil ik het niet noemen) "He jas, waar ga je met dat meisje heen? "(ik was nogal klein als kind)) of "Zeg roodkapje waar ga je heen?" En de groepsdruk was op een gegeven moment te sterk, waardoor ik hem niet meer wilde dragen tot verdriet van mijn moeder en stiekem ook van mezelf.

Ik heb altijd een voorliefde voor deze jassensoort blijven houden. Een dufflecoat heet het officieel.
Ik heb er nooit meer één gehad, simpelweg omdat het niet in de mode was (of ik heb dat dan gemist).
Maar nu ben ik 40 en heb ik eindelijk schijt genoeg aan wat in de mode is (nou ja, al een tijdje gelukkig). En dus wil ik nu een weer een dufflecoat. Een echte, wollen. Die zijn best prijzig, maar het is dan ook een aankoop die jaren mee gaat (ik doe sowieso lang met jassen en schoenen).

Ik heb de volgende modellen op het oog:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... uffle-red/
of deze:
https://dufflecoatshop.com/nl/catalog/w ... ffle-navy/
En dat zijn ook direct de twee kleuren waar ik tussen twijfel.

Model London is iets korter (tot op de dijen) wat dus handig is met fietsen, wat ik dagelijks doe.
Ook lijkt dit model iets getailleerder te zijn, wat ik mooi vind, de oversizedjassentrend van afgelopen winter is ook niet aan mij besteed.
Ik heb namelijk een normale maat 36-38, maar 't is niet helemaal gelijkmatig verdeeld; Ik heb smalle schouders,
een gemiddelde buste, dunne benen, een buikje en helaas niet zo veel taille. In een oversizedjas lijk ik al snel een propje, ook al ben ik gemiddeld qua lengte (1.71).
Maar een langere jas vind ik wel heel erg mooi. Tot nog toe heb ik altijd lange jassen gehad (nog veel langer dan deze modellen). Model classic komt tot op de knieën en eigenlijk vind ik dat een mooiere lengte dan tot op de dijen. En misschien lijkt het ook alleen maar zo dat de kortere iets getailleerder is (kan het niet helemaal goed inschatten op het plaatje af).

Dan de kleur: ik ben een sucker voor rood. Ik heb het veel in de kast, het staat me ook goed, het haalt in de winter mijn dan bleke gezicht op.
Maar rood is wel een opvallende kleur, dus dan krijg je meer het effect 'daar heb je haar weer in haar rode jas' , zeker omdat het een meerjarenplanjas is. Donkerblauw is klassieker, tijdlozer, minder opvallend. Donkerblauw staat me ook erg goed.
Ik vind camel ook mooi, maar dat staat me totaal niet. En burgundy vind is eventueel ook nog een optie, maar als het teveel naar paars neigt vind ik het al minder mooi, het moet wel echt rood zijn.

Natuurlijk is het uiteindelijk mijn eigen keuze, maar juist omdat het best een uitgaaf is, vind ik het fijn om wat meningen te horen.
En als iemand weet hoe ik de plaatjes kan plakken ipv linkjes naar de jassen, houd ik me aanbevolen.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 29-07-2020 14:32
0.84% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Super mooie jassen! Ik zou ook voor de rode gaan, dat vind ik ook echt bij zo'n jas passen.
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
29-07-2020 23:16
Thnx!
En vallen ze groot of moet je gewoon je eigen maar aanhouden?
Ik lees namelijk op sommige sites dat de Original groot valt.
Op de sit van Gloverall val ik binnen een maat 36 of zelfs 34. Maar ik heb normaalgesproken een 36-38.
Vandaar dat ik twijfel over de UK-maat 10 of 12 (12=38).
Heb jij je eigen (normale) maat Bisto of een maat kleiner?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
29-07-2020 22:32
Ik heb al jaren een gloverall en de jas is onverslijtbaar en heerlijk warm.
Deze jassen worden verkocht bij Cartney in Zeist.
@Bisto; En koop je dan gewoon je eigen normale maat (die je van andere kleding hebt) of een maat kleiner?
Want volgens sommige reviews vallen ze groot (de Original dan).

(Ik probeer het geworden nog een keertje, misschien heb ik over je antwoord heen gelezen)
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Er is ook echt een aparte winkel voor 😂

Qua kleur: ik draag zelf altijd zwart. Donkerblauw vind ik niets. Rood is ook erg mooi, maar valt op.

Omdat je denk ik met die jas een statement wil maken, zou ik of voor een mooie rode korte gaan, of voor die donkerblauwe langere. Dan heb je een mooie jas waarmee je een indruk maakt.

Rood is wel een erg mooie kleur voor een winterjas, het straatbeeld is dan meestal saai zwart grijs blauw. Maar je moet ook nog even bedenken wat voor kleding je er meestal onder draagt en of dat goed matcht met rood. Dat is ook meteen weer het voordeel van een langere jas: dan zie je die kleding niet.

Ik heb zelf een erg mooie donkergroene regenjas die ik toch vaak niet aan kan als het vloekt bij mijn kleding van die dag. Deze was echter geen 300 euro...
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
29-07-2020 14:05
Ik had ook eens zo'n rode jas van Tommy Hilfiger. Ik heb hem echt gedragen tot de binnenvoering aan flarden was. Ik mis hem nog steeds. Ik zou zeker voor de rode gaan.

Qua lengte vind ik moeilijk inschatten, ik ben zelf heel lang dus ik zou sowieso voor een lange variant gaan. Maar ik weet niet hoe zo'n jas valt als je niet zo lang bent. Dan is een korte misschien beter.
Ik ook! En ik draag ‘m nog steeds. Dit wordt het vierde jaar denk ik
Alle reacties Link kopieren
Mooie jas, mooie kleur! Wil je de jas in de auto dragen, of op de fiets, dan zou ik zeker irl passen en daarbij gaan zitten terwijl de jas dicht is, om te kijken hoe comfortabel dat is. Afhankelijk van het soort wol kunnen ze nogal stug zijn.
Ik fiets veel en voor het fietsen zou ik zelf geen wollen jas gebruiken (1 keer een auto die door een modderplas rijdt en je kunt je jas laten stomen). Als wandeljas zou ik hem wel overwegen en dan zeker de variant met rits, omdat ik alleen houtje-touwtje ontzettend koud vind.

Dit soort jassen moet je wel echt passen, want als ze niet goed zitten, kunnen ze echt oncomfortabel dragen. Ik heb zelf relatief brede schouders en dan is een dergelijke jas vaak een verloren zaak.

Prijs zegt helaas niet alles: ik heb 3 jaar geleden geïnvesteerd in een dure winterjas en na twee seizoenen ging er al van alles kapot aan, terwijl ik deze jas juist voor langere tijd gekocht had en er voorzichtig mee doe.

Qua kleur absoluut rood, ik heb nu ook een rode winterjas en dat bevalt prima.
Meer dan schappelijke prijzen hoor.

Hier meer voor de trenches ipv de duffles, maar da's eigen keuze. Wat betreft de kleur: uiteraard val je met rood meer op (de rode jassen die hier al gepost zijn, zijn nu wel niet zo flashy though), maar isn't that the point? :biggrin:

Favo trench voor de winter hier is zo'n zwarte suede & shearling; you will get noticed en daar is niks verkeerd mee. Heerlijke jas.
Alle reacties Link kopieren
De rode! Heel mooie jassen.
baukelien schreef:
02-08-2020 10:15

Rood is wel een erg mooie kleur voor een winterjas, het straatbeeld is dan meestal saai zwart grijs blauw. Maar je moet ook nog even bedenken wat voor kleding je er meestal onder draagt en of dat goed matcht met rood. Dat is ook meteen weer het voordeel van een langere jas: dan zie je die kleding niet.


In de winter zijn je broeken over het algemeen zwart, blauw, of andere donkere kleuren. Daar kan die jas prima overheen. Dat je op een zwarte broek een oranje of paarse trui draagt, zie je niet met de jas aan, dus dat kan prima.
Sinjoren schreef:
03-08-2020 18:13
Meer dan schappelijke prijzen hoor.

Hier meer voor de trenches ipv de duffles, maar da's eigen keuze. Wat betreft de kleur: uiteraard val je met rood meer op (de rode jassen die hier al gepost zijn, zijn nu wel niet zo flashy though), maar isn't that the point? :biggrin:

Favo trench voor de winter hier is zo'n zwarte suede & shearling; you will get noticed en daar is niks verkeerd mee. Heerlijke jas.


Ik vind een trenchcoat meestal ook mooier, vanwege het mooiere silhouet. Maar een mooie wollen trenchcoat heb ik nog niet gevonden. Heb jij daar een tip voor?
Marana schreef:
04-08-2020 10:19
Ik vind een trenchcoat meestal ook mooier, vanwege het mooiere silhouet. Maar een mooie wollen trenchcoat heb ik nog niet gevonden. Heb jij daar een tip voor?
Goh, hangt van je budget af, ongetwijfeld.

Hier liever cashmere dan wol eigenlijk; het is warmer, zachter en het ziet er beter uit :). Wol is wel een tikje meer bestand tegen harsh weather (lees veel regen,) maar eigenlijk zijn geen van beiden echt het meest geschikt voor die weersomstandigheden, dus een echt groot voordeel is dat ook niet

De ubertrench blijft Burberry uiteraard, en die hebben er elk seizoen wel een hele boel mooie in cashmere en in wol. Reken wel vlotjes tussen de 1500 en de 2500 kwijt te zijn.

Wil je het wat goedkoper (reken 500-1000), dan is Trench London wel een goed alteratief, al zijn die net iets minder subtiel.
Arket (Scandinavisch) is ook niet slecht en nog wat goedkoper dan Trench London.

Wil je echt gek doen, dan kom je bij onze huidige favo designer (Brunello Cucinelli), maar dan ben je meerdere duizenden euro's kwijt (but these are gorgeous).
Dank, ik zal er eens naar kijken als ik een kerstbonus krijg :proud:
Marana schreef:
04-08-2020 13:42
Dank, ik zal er eens naar kijken als ik een kerstbonus krijg :proud:
Daarmee dat Arket er bij staat ;)
Ik heb ooit een mooie wollen trenchcoat bij Esprit gekocht maar nu helaas te klein (heb hem nog wel).

Deze was zo’n 150 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ja jeetje, nu wil ik dus ook zo’n jas! :heart:
Echt heel mooi!
Ik zou voor de donkerblauwe gaan. Omdat blauw werkelijk altijd kan. Ik vind het langere model ook mooier, stijlvoller.

En zo duur vind ik ze niet eigenlijk. Zeker niet voor een winterjas
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
30-07-2020 17:37
Heb jij je eigen (normale) maat Bisto of een maat kleiner?
Ik dacht een maat kleiner Maar ik kan de maat nergens meer zien aan de binnenkant. Alleen een label van gloverall maar nergens de maat.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het reageren!
Jammer dat je het nog kunt zien, maar toch :)
Ik heb een winkel gevel met London Tradition jassen gebeld en die hebben ze is september op voorraad. Ik ga dan in september langs de winkel met London Tradition en langs een winkel met Gloverall Dufflecoats (bijvoorbeeld die in Zeist) om te passen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb er een hoor :)
Ik ben wezen passen.
Het is een nog iets andere dan de modellen hierboven geworden en ook van een ander merk : London Tradition. Zit tussen het langere en kortere model op pagina 1 in. Maar lijkt verder het meeste op de onderste, met als voordeel dat het een rits heeft! Qua prijs zit het tussen de Montgomery en de Gloverall in, maar qua kwaliteit doet het niet onder voor de Gloverall. Sterker nog, volgens sommige 'kennerwebsites' en de winkel, is het een van de, zo niet het beste merk dufflecoat qua kwaliteit. Hij gaat dus lang mee :)
Het is model Emily. Het allernieuwste model Erica vond ik nog mooier (met mouwmanchetten) maar is nergens in Nederland verkrijgbaar en Emily is verder praktisch hetzelfde, dus daar kan ik mee leven.

Ik paste in de winkel dus de rode en de navy-kleurige en gek genoeg vond ik toch echt de navy het mooiste (terwijl ik rood in mijn hoofd had van tevoren). Het oogde rustiger, klassieker en gewoon echt heel erg mooi. Rood was ook mooi, maar toch won de navy-kleurige het. Hij is echt prachtig! :heart:
Ik ben blij :)
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:23
2.26% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alleen al door je verhaal wil ik er ook 1!!

Ik had er ook 1 in mijn tienerjaren :heart:
En toeval wil dat ik dus geen winterjas meer heb. Nu nog even intern uitvechten of ik het kan betalen :-D
Fijn dat je geslaagd bent!
Ik wil nu ook zo'n jas. Maar pas na mijn 1-jaar-niets-kopen challenge. Dus ik moet nog even geduld hebben...

Ben je in die winkel in Zeist geslaagd? Dan noteer ik het adres alvast :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nee in Naarden bij Kantje-Boord.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Dank! Dan ga ik daar tzt ook eens kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus net een donkerblauwe bestelt...... Heb lang getwijfeld, Want ik heb jassen in allekleuren, en stoffen, maar door jou to, moet ik ok zo^n jas!
Alle reacties Link kopieren
Mooi!! Hoe valt deze qua maat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven