Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Oplader schreef:
04-08-2020 10:28
Het is al weer even geleden dat ik iets op marktplaats heb verkocht maar ik heb er net wat advertenties op gezet (waar nog niemand op reageert 😕)

Is het nog steeds zo dat je servicekosten betaalt voor een betaalverzoek via marktplaats? Dus om de kosten te drukken geef ik m'n IBAN door? Of is dat niet handig?
Je kan gewoon een ideallink via MP gebruiken. Of bedoel je die en kost dat extra? Ik zou wel als je de verkoper bent de optie gelijk oversteken niet aanzetten. ;-)


40 cent zie ik. Ik heb het laatst gewoon betaald maar waren 2 grote bedragen en de koper vond dat fijner ( wel zonder gelijk oversteken, daar begin ik niet aan) Ja je kan gewoon je IBan blijven geven. Of een tikkie sturen. Of een ander soort betaalverzoek via bankap idd.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
04-08-2020 11:04
Je kan gewoon een ideallink via MP gebruiken. Of bedoel je die en kost dat extra? Ik zou wel als je de verkoper bent de optie gelijk oversteken niet aanzetten. ;-)


40 cent zie ik. Ik heb het laatst gewoon betaald maar waren 2 grote bedragen en de koper vond dat fijner ( wel zonder gelijk oversteken, daar begin ik niet aan) Ja je kan gewoon je IBan blijven geven. Of een tikkie sturen. Of een ander soort betaalverzoek via bankap idd.
Die bedoelde ik inderdaad, nog steeds 40 cent dus, ik kon het niet zo snel vinden. Op grote bedragen maakt het inderdaad niet zo veel uit, maar op kleine wel.
Gelijk oversteken begin ik ook niet aan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats - in dit geval eBay. Ik had 10 Petit Bateau kleding stukken van mijn dochter op eBay staan. Bieden vanaf £12.50. Kreeg ik een bod van ene L* voor £6 (je kan de postcode zien als iemand een bod doet). Uiteraard niet geaccepteerd. Vervolgens een bod van £10 van ene D* met precies dezelfde postcode. Ging dus zeer waarschijnlijk om mensen uit hetzelfde huishouden.

De D* wilde ook nog een jurkje en werd erg “intens” in de communicatie. Elke 2 minuten kreeg ik een berichtje of ik de spullen zo snel mogelijk kon verkopen, waarop ik schreef dat als ze de jurk en de bundle wilde ik daar £6,50 en £10,50 voor zou vragen. Ze wilde vervolgens alleen de bundle en bleef miepen op een hele vervelende manier. ‘s Avonds aangegeven dat ik de prijs in de advertentie zou verlagen naar £10,50 maar niet als een buy it now: ze kon een bod uitbrengen. Had er eerlijk gezegd een beetje genoeg van. Ze werd nogal agressief in de communicatie en noemde mij “appalling” en wilde niet regulier bieden.

Vervolgens heeft ze met het andere account van D* geboden (zelfde postcode) en de Petit Bateau bundle gewonnen voor £12,50. Dit zijn 10 (!) items. Ik had het bewust aangetekend verstuurd, want voorzag al problemen. Komt ze terug dat er vlekken op 3 van de items zitten. Echt... de “vlekken” zijn reguliere gebruikssporen. Het witte kraagje is niet meer kraak wit, maar ik had de goederen ook omschreven als “used” en foto’s stonden in de advertentie. Ik heb aangegeven bereid te zijn £2 terug te sturen om een dispuut te voorkomen, maar men... :pukey: Als ze het niet accepteert mag ze alles (op mijn kosten) terug sturen.

eBay geeft de koper eigenlijk altijd gelijk in dit soort gevallen, maar dit is naar mijn smaak best grof. De “klacht” heeft alleen als doel korting te bedingen en gram halen. Eeeuuuwww :mad: Ik heb de accounts van D* en L* inmiddels geblokkeerd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zou iemand iets om 11.30 bij mij op komen halen.
Om 10.45 kreeg ik een berichtje dat ze er was en dat ik naar beneden MOEST komen. Ik heb aangegeven dat dat niet ging omdat mijn jongste lag te slapen en ze gewoon de lift kon nemen naar de 16e verdieping.
Dit wilde ze niet want ze was naar eigen zeggen te moe van het werken en ze is onverrichter zaken weer huiswaarts gekeerd.

Gisteren heb ik een megagrote teddybeer verkocht. Via de chat had de koopster al geprobeerd af te dingen maar daar ging ik niet mee akkoord. Uiteindelijk stond gisteren haar broertje van een jaar of 16 voor de deur om de teddybeer op te halen. Hij moest eerst even met z’n zus bellen. Na 5 minuten geratel in een voor mij onbekende taal moest ik de teddybeer omhoog houden zodat hij een foto kon maken en naar zijn zus kon appen. Uiteraard vond ze hem te klein en wilde maar 2/3 van de afgesproken prijs betalen. Ik was er inmiddels wel klaar mee en dat was in mijn houding blijkbaar ook wel duidelijk want hij nam de teddybeer toch mee voor de afgesproken prijs.

Echt, sommige mensen...
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Meyana schreef:
06-08-2020 21:11
Vandaag zou iemand iets om 11.30 bij mij op komen halen.
Om 10.45 kreeg ik een berichtje dat ze er was en dat ik naar beneden MOEST komen. Ik heb aangegeven dat dat niet ging omdat mijn jongste lag te slapen en ze gewoon de lift kon nemen naar de 16e verdieping.
Dit wilde ze niet want ze was naar eigen zeggen te moe van het werken en ze is onverrichter zaken weer huiswaarts gekeerd.

Gisteren heb ik een megagrote teddybeer verkocht. Via de chat had de koopster al geprobeerd af te dingen maar daar ging ik niet mee akkoord. Uiteindelijk stond gisteren haar broertje van een jaar of 16 voor de deur om de teddybeer op te halen. Hij moest eerst even met z’n zus bellen. Na 5 minuten geratel in een voor mij onbekende taal moest ik de teddybeer omhoog houden zodat hij een foto kon maken en naar zijn zus kon appen. Uiteraard vond ze hem te klein en wilde maar 2/3 van de afgesproken prijs betalen. Ik was er inmiddels wel klaar mee en dat was in mijn houding blijkbaar ook wel duidelijk want hij nam de teddybeer toch mee voor de afgesproken prijs.

Echt, sommige mensen...
:bonk:
Alle reacties Link kopieren
@meyana, wát een tokkiegedrag! Die eerste vrouw ook... ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren
@Meyana: dat is bizar zeg! Maar als iemand al bij de flat is aangekomen, is het toch geen probleem om even de lift te nemen? Of mis ik nu iets..?!

Overigens mijn koper heeft niet meer gereageerd nav mijn voorstel. Nu heb ik niet de illusie dat ze dat niet meer gaat doen... We shall see.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
07-08-2020 08:11
@Meyana: dat is bizar zeg! Maar als iemand al bij de flat is aangekomen, is het toch geen probleem om even de lift te nemen? Of mis ik nu iets..?!
Ze zei dat ze in de centrale hal stond en daar zijn 4 liften. Ze zegt dat ze die niet gezien heeft. Zo groot is de hal niet dus dat is gewoon lulkoek. Bezoekers kunnen niet eens met de trap want het trappenhuis is alleen via buiten en met een sleutel te bereiken.
Normaal gesproken ga ik wel naar beneden als mensen dat vragen maar ik laat mijn kinderen niet alleen boven, zelfs niet als ze slapen.
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ze was 3 kwartier te vroeg, dus tijd zat om op haar gemakje met de trap naar boven te komen 😋.

Ik had 2 biedingen op 2 verschillende items. De eerste ging akkoord met mijn tegenbod maar blijkbaar niet met de verzendkosten. De tweede vond m'n tegenbod te hoog.
Denk ik tenminste, ik heb niks meer gehoord. Even een berichtje sturen dat je er toch vanaf ziet is ook wel moeilijk natuurlijk.

Gelukkig ook een goede ervaring. Iemand die wel normaal kon communiceren. Ze kwam keurig op de afgesproken tijd, gaf mij het geld en ging blij met haar item weer naar huis. Geen gedoe, smoesjes, afdingen aan de deur, helemaal niks. De ideale koper.

Stom eigenlijk, dat je zo blij kunt zijn met iemand die normaal doet.
Alle reacties Link kopieren
Wat me opvalt is dat veel mensen moeite hebben met het verkopen van kinderkleding. Ikzelf ook. Heb veel kleding te koop (ook merk kleding) maar geen hond wil het. Terwijl het echt nog zo goed als nieuw is en ik het echt goedkoop aanbied.

Laatst had ik geboden op een kledingstuk en kreeg netjes een bericht dat ze nog even wilde wachten om te zien of er meerdere biedingen binnen kwamen. 24 uur later kreeg ik een bericht dat ik het voor bedrag x mocht hebben. Ik mailde vervolgens terug wat de verzendkosten waren en al vrij snel daarna kreeg ik een bericht dat t item zo juist verkocht was. Dat vind ik zelf dan zo jammer hè. Heb er ook nog een bericht achteraan gestuurd dat ik op deze manier geen kans maak.

Wel ook een positieve ervaring: IPhone verkocht: verschillende biedingen. 1 persoon had zijn nummer gegeven dus ik belde hem. Ging hij aan dr telefoon nog afdingen. Ben ik niet mee akkoord gegaan en al snel zei hij dat hij hem toch voor de vraagprijs wilde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
09-08-2020 07:58
Wat me opvalt is dat veel mensen moeite hebben met het verkopen van kinderkleding. Ikzelf ook. Heb veel kleding te koop (ook merk kleding) maar geen hond wil het. Terwijl het echt nog zo goed als nieuw is en ik het echt goedkoop aanbied. .

Dat is ook mijn ervaring. Ik geef vaak liever de kleding weg aan vriendinnen in Nederland (woon zelf in de UK) dan dat ik voor dat beetje geld al die moeite doe (zie ook mijn eerdere post over de Petit Bateau bundel: 10 items voor £12.50). Maar ik weet (door covid) niet wanneer ik in Nederland ben en de kleding weggooien vind ook zonde.

Ik had laatst ook een Ted Baker bundel met een jas, 2 leggings en een trui. Samen voor £10. Is dus echt voor niets: had ik iemand die vroeg of ik dingen wilde splitsten en wilde alleen £5 betalen voor 2 leggings en de trui. Dat vind ik dus echt gezeur.

Uiteindelijk verkocht aan een andere dame die nog een berichtje stuurde dat ze er zo blij mee was. Kijk, da’s nou leuk.

Overigens koop ik zelf ook geregeld tweedehands van een goede kennis van mij die haar dochter uitsluitend in merk kleding steekt. Als het van haar overkoop doe ik nooit moeilijk over de prijs en dan koop ik het als een pakket. Soms zitten er een paar dingen bij die ik niet mooi vind, maar dan kan dat gewoon naar het KDV of doorgegeven worden.
baggal wijzigde dit bericht op 09-08-2020 09:22
16.52% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
09-08-2020 07:58
Wat me opvalt is dat veel mensen moeite hebben met het verkopen van kinderkleding. Ikzelf ook. Heb veel kleding te koop (ook merk kleding) maar geen hond wil het. Terwijl het echt nog zo goed als nieuw is en ik het echt goedkoop aanbied.

Laatst had ik geboden op een kledingstuk en kreeg netjes een bericht dat ze nog even wilde wachten om te zien of er meerdere biedingen binnen kwamen. 24 uur later kreeg ik een bericht dat ik het voor bedrag x mocht hebben. Ik mailde vervolgens terug wat de verzendkosten waren en al vrij snel daarna kreeg ik een bericht dat t item zo juist verkocht was. Dat vind ik zelf dan zo jammer hè. Heb er ook nog een bericht achteraan gestuurd dat ik op deze manier geen kans maak.

Wel ook een positieve ervaring: IPhone verkocht: verschillende biedingen. 1 persoon had zijn nummer gegeven dus ik belde hem. Ging hij aan dr telefoon nog afdingen. Ben ik niet mee akkoord gegaan en al snel zei hij dat hij hem toch voor de vraagprijs wilde hebben.
Ik heb al wel weer wat kleding stukken verkocht.
Maar het loopt geen storm zoals normaal.
Het ligt volgens mij erg aan het merk wat je te koop hebt, en aan de maat.
Sommige maten hebben een overschot op MP.

Normaal raak ik rond deze tijd al wat winterkleding kwijt, maar omdat het zulk warm weer is nu zijn mensen daar helemaal niet mee bezig.
Iemand biedt iets aan, tweedehands. Wil 50 euro meer dan de huidige nieuwprijs omdat zij er in het verleden meer voor heeft betaald.. koekoek!
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
09-08-2020 23:25
Iemand biedt iets aan, tweedehands. Wil 50 euro meer dan de huidige nieuwprijs omdat zij er in het verleden meer voor heeft betaald.. koekoek!
:rofl:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
09-08-2020 23:25
Iemand biedt iets aan, tweedehands. Wil 50 euro meer dan de huidige nieuwprijs omdat zij er in het verleden meer voor heeft betaald.. koekoek!
Oh die begrijpt niets van MP zo te lezen
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
09-08-2020 23:25
Iemand biedt iets aan, tweedehands. Wil 50 euro meer dan de huidige nieuwprijs omdat zij er in het verleden meer voor heeft betaald.. koekoek!
Zoiets soortgelijks had ik laatst ook! Ik zocht een groot artikel en er stond er 1 aangeboden in de buurt, bieden. Ik bied €75, mevrouw stuurt terug dat ze er €225 voor betaald heeft. Oké, wat wil je ervoor hebben dan? €200 zegt ze. Dat ding stond inmiddels nieuw te koop online voor €199 dus beetje raar? Mevrouw deelde mede dat ik die maar moest kopen dan :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
10-08-2020 12:50
Zoiets soortgelijks had ik laatst ook! Ik zocht een groot artikel en er stond er 1 aangeboden in de buurt, bieden. Ik bied €75, mevrouw stuurt terug dat ze er €225 voor betaald heeft. Oké, wat wil je ervoor hebben dan? €200 zegt ze. Dat ding stond inmiddels nieuw te koop online voor €199 dus beetje raar? Mevrouw deelde mede dat ik die maar moest kopen dan :facepalm:
Wat zijn er toch ook rare mensen... Ik weet niet om wat voor artikel het gaat, maar ik heb zelden of nooit dat wanneer ik iets koop, ik bijna de winkelprijs kan terug krijgen... Zelfs als het nog steeds £225 in de winkel was, dan vind ik £200 b-e-l-a-c-h-e-l-i-j-k wanneer je het van een particulier koopt (ik mag aannemen dat het ongebruikt was voor die prijs). Ik schrijf vaak 50% af (en met kleding is dat natuurlijk nog veel meer). Voor eventuele vintage dingen ligt dat anders trouwens uiteraard. Mijn man had een limited edition “Let it Be” en verkocht dat voor £500 of zo aan een liefhebber.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
09-08-2020 23:25
Iemand biedt iets aan, tweedehands. Wil 50 euro meer dan de huidige nieuwprijs omdat zij er in het verleden meer voor heeft betaald.. koekoek!
:bonk:
Ik zie dat ook vaak op de King Louie verkoop groep. Iemand bied een jurk aan voor €80,- exclusief verzendkosten. En dat schrijft iemand eronder dat dezelfde jurk in de King Louie webshop €58 nogwat kost inclusief verzenden. Dan zegt zo'n verkoopster 'das mooi'.... Maar dan besef je toch ook wel dat je die jurk nooit (voor die prijs) kwijt raakt.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
10-08-2020 16:16
Wat zijn er toch ook rare mensen... Ik weet niet om wat voor artikel het gaat, maar ik heb zelden of nooit dat wanneer ik iets koop, ik bijna de winkelprijs kan terug krijgen... Zelfs als het nog steeds £225 in de winkel was, dan vind ik £200 b-e-l-a-c-h-e-l-i-j-k wanneer je het van een particulier koopt (ik mag aannemen dat het ongebruikt was voor die prijs). Ik schrijf vaak 50% af (en met kleding is dat natuurlijk nog veel meer). Voor eventuele vintage dingen ligt dat anders trouwens uiteraard. Mijn man had een limited edition “Let it Be” en verkocht dat voor £500 of zo aan een liefhebber.
Inderdaad. Maar dan heb je het ook wel over iets heeeeeel bijzonders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
leolux schreef:
10-08-2020 17:58
Ik zie dat ook vaak op de King Louie verkoop groep. Iemand bied een jurk aan voor €80,- exclusief verzendkosten. En dat schrijft iemand eronder dat dezelfde jurk in de King Louie webshop €58 nogwat kost inclusief verzenden. Dan zegt zo'n verkoopster 'das mooi'.... Maar dan besef je toch ook wel dat je die jurk nooit (voor die prijs) kwijt raakt.
Ik vrees dat er genoeg verkopers zijn bij wie dat lampje niet dat branden..
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
10-08-2020 19:47
Ik vrees dat er genoeg verkopers zijn bij wie dat lampje niet dat branden..
En dat vind ik dus echt heel vreemd. Ik heb hier bijvoorbeeld 4 gloednieuwe jurkjes van Ted Baker liggen die ik tijdens mijn zwangerschap voor mijn dochter had gekocht (helemaal niet nagedacht dat dit totaal niet praktisch zou zijn en eigenlijk te mooi voor dagelijks gebruik). De kaartjes hangen er nog aan. Maar ik weet ook dat ik er geen 50% van die prijs voor krijg om de simpele reden dat ze ongetwijfeld ook in de opruiming zijn gegaan. Laat staan meer dan 50%. Ik mag blij zijn als ik 30% van de nieuwprijs krijg en dat ik ooit het volle bedrag heb betaald is mijn probleem.

Natuurlijk is dat kapitaal vernietiging geweest, maar ik kan niet verwachten dat een ander daar voor gaat opdraaien.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb heel kort met iemand over een product gechat, maar tot een deal kwam het niet. Ineens krijg ik een review van die ander, hoe dan? We hebben niets gezegd over prijs, akkoord, verzenden of wat ook. De hele chat was 3 regels en was alleen een vraag-antwoord-bedankt.

Wat doen jullie dan, schrijf je ook een review of laat je het erbij zitten?
Alle reacties Link kopieren
Even een klein ergernisje hoor. Ik koop en verkoop veel op mp en het valt mij op nu ik over de 100 5 sterren beoordelingen heb ik steeds meer 4 sterren krijg. Vooral van verkopers die zelf ook veel beoordelingen hebben (waaronder veel 4 sterren). Laatst weer. Ik reageerde op een product, snel eens over de prijs, snel betaald en verder geen poespas. Krijg ik 4 sterren met alleen maar goede punten. Dan denk ik echt waarom dan?? Is het een soort kift ofzo?
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
11-08-2020 08:35
Ik heb heel kort met iemand over een product gechat, maar tot een deal kwam het niet. Ineens krijg ik een review van die ander, hoe dan? We hebben niets gezegd over prijs, akkoord, verzenden of wat ook. De hele chat was 3 regels en was alleen een vraag-antwoord-bedankt.

Wat doen jullie dan, schrijf je ook een review of laat je het erbij zitten?
Ik heb die vraag ook wel eens gesteld aan MP want ik mensen kunnen mij al snel beoordelen ook als is het niet tot een koop gekomen. Dit komt omdat je snel reageert en binnen korte tijd tot een deal komt. Dus hoe sneller je tot een deal komt des te sneller mensen je kunnen beoordelen (ook al kopen ze niets van je).
Zo krijgen mensen ook de mogelijkheid je te beoordelen als jij de advertentie verwijderd (jij als verkoper krijgt ook die mogelijkheid).
Karma, en alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven