Werk & Studie alle pijlers

Vakantieperiode op werk

05-08-2020 23:27 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het bij jullie ook zo rustig op het werk? Volgens mij is driekwart van ons bedrijf en de leveranciers op vakantie en dus ben ik vaak al na een half uur klaar en zit ik nog 7,5 uur naar een beeldscherm te staren of er wat binnenkomt om af te handelen. Ik werk niet thuis dus moet een beetje productief blijven maar andere collega's hebben het ook stukken rustiger. Ik dacht eerst: makkelijk geld verdienen zo maar de tijd gaat wel degelijk sloom op zo'n dag en dat dan een paar dagen lang... Hoe komen jullie de tijd door op het werk terwijl er (nu) nagenoeg geen werk is? Alle dingen waar ik normaal niet aan toe kom heb ik ook al gedaan... Nu al weten dat het morgen weer rustig is helpt ook al niet hahaha, maar deze maand even doorbijten, daarna is er hopelijk werk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Jup, herkenbaar helaas... ik ben bezig met blogs voor de site maar daar gaat de lol ook wel van af nu ik de derde bijna af heb. Verder maar beetje internetten, Funda en appen. Gelukkig heb ik binennkort 3 weken vakantie en hopelijk stromen daarna de opdrachten weer binnen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Waarom ga je dan niet thuis 'werken'? Dan heb je tenminste nog wat aan je dag.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op het werk is het aardig druk. Minder collega's op de werkvloer maar de patiëntenstroom gaat gewoon door. Juist nu nog drukker door het toenemende aantal patiënten met corona klachten.
Alle reacties Link kopieren
@RB ik doe dat niet omdat ik me dan alleen maar schuldig voel ipv lekker ga chillen. En het thuis werken al die maanden is me erg slecht bevallen, ben allang blij dat ik weer naar kantoor mag.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ik heb de afgelopen maanden heek veel thuis gewerkt. Nu weer oo het werk, en ik verveel me geen dag
Alle reacties Link kopieren
Paar zomers gehad zo.

Op de duur zat ik online de krant te lezen of pakte het laatste uur vrij en wandelde om 3 uur buiten.

Er was best af en toe wat werk, maar niet genoeg om mij 3 dagen 6 uur per dag bezig te houden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2020 23:31
Waarom ga je dan niet thuis 'werken'? Dan heb je tenminste nog wat aan je dag.
Omdat er permanentie nodig is.
Bij ons toch.

Ik draai die met veel liefde maar na weer eens een dag van én nauwelijks eigen werk én 7 telefoons en 1 bezoeker was ik 't af en toe toch écht zat.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2020 23:31
Waarom ga je dan niet thuis 'werken'? Dan heb je tenminste nog wat aan je dag.
Kan en mag helaas niet, ondanks RIVM advies. En aangezien de rest het ook rustig heeft kan je wel wat meer praatjes maken op kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-08-2020 23:34
Paar zomers gehad zo.

Op de duur zat ik online de krant te lezen of pakte het laatste uur vrij en wandelde om 3 uur buiten.

Er was best af en toe wat werk, maar niet genoeg om mij 3 dagen 6 uur per dag bezig te houden.
Trok je dat uur van je verlof af of gaf je het niet door? Ergens vind ik het ook zonde om vrij te nemen terwijl er geen werk is, kan ik ook niks aan doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens vandaag ook nog een permanentie gedraaid.
Met 3 personen op 4 verdiepingen in huis :-).
Oh so quiet en ruimte zat.


Ik verzuip tegenwoordig alleen wel zowat in mijn eigen werk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
05-08-2020 23:35
Omdat er permanentie nodig is.
Bij ons toch.

Ik draai die met veel liefde maar na weer eens een dag van én nauwelijks eigen werk én 7 telefoons en 1 bezoeker was ik 't af en toe toch écht zat.
Wat is permanentie?
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
05-08-2020 23:38
Trok je dat uur van je verlof af of gaf je het niet door? Ergens vind ik het ook zonde om vrij te nemen terwijl er geen werk is, kan ik ook niks aan doen toch?
Als ik een kwartier eerder vertrok lapte ik de boel aan mijn laars.
Als ik een half uur of een uur eerder weg was gaf ik dat in.

Ik heb toch chronisch verlofuren over aan 't eind van 't jaar.
(Ik moet natuurlijk niet de hele zomer elke dag een uur eerder vertrekken ...)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
05-08-2020 23:39
Wat is permanentie?
Telefoonpermanentie.
Zorgen dat de hele tent telefonisch bereikbaar is.

En dat al wie binnenkomt bij de juiste persoon belandt.

En dat alle pakjes aangenomen worden, de post verdeeld raakt, de technicus die langskomt de kapotte waterkraan vindt, ...


Waarbij ik tussen de bedrijven door - afhankelijk van hoe druk of kalm het is - mijn eigen werk doe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Rondje wandelen? Vooruit werken? Mappen herordenen? Administratie bijwerken? Nieuwe sponsoren benaderen? (Indien van toepassing), oude klanten opbellen en vragen om een review, site opnieuw ontwerpen, visitekaartjes. Etc...
Alle reacties Link kopieren
Je mag mij ook helpen😜.
Ondanks Corona en ondanks vakantie heb ik werk voor 3.
Wissewis schreef:
05-08-2020 23:34
Paar zomers gehad zo.

Op de duur zat ik online de krant te lezen of pakte het laatste uur vrij en wandelde om 3 uur buiten.

Er was best af en toe wat werk, maar niet genoeg om mij 3 dagen 6 uur per dag bezig te houden.
Jammer dat we die mensen die zich vervelen, niet in de zorg kunnen inzetten.
Moet je blijven?
Anders een taal leren, of leren haken oid.
Bij ons gaat alles gewoon door. Maar mocht het rustig zijn, dan lees ik gewoon een boek en klooi wat op het internet. Of een fotoboek maken of iets anders voor jezelf.

Ik heb ook weleens een business case geschreven voor een idee dat ik had voor werk.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
05-08-2020 23:56
Jammer dat we die mensen die zich vervelen, niet in de zorg kunnen inzetten.
Ik in de (harde) zorg ... Dat wil je niet meemaken :-D.

Laat ons zeggen dat ik niet voor niets administratief bediende ben.


Hoogstens een job als medisch secretaresse zou mij misschien - mits extra opleiding - nog afgaan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
05-08-2020 23:59
Bij ons gaat alles gewoon door. Maar mocht het rustig zijn, dan lees ik gewoon een boek en klooi wat op het internet. Of een fotoboek maken of iets anders voor jezelf.

Ik heb ook weleens een business case geschreven voor een idee dat ik had voor werk.
Hier zijn ook nog gewoon andere collega's aan het 'werk' dus ik durf echt geen boek te lezen of laat staan mijn beeldscherm op Zalando in te stellen. Iedereen kan dat zien vanaf hier (en ik dus ook van anderen). Maar om elke keer vrij te nemen als er geen klap te doen is voelt ook tegenstrijdig want kost je wel gewoon uren.
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
06-08-2020 00:15
Hier zijn ook nog gewoon andere collega's aan het 'werk' dus ik durf echt geen boek te lezen of laat staan mijn beeldscherm op Zalando in te stellen. Iedereen kan dat zien vanaf hier (en ik dus ook van anderen). Maar om elke keer vrij te nemen als er geen klap te doen is voelt ook tegenstrijdig want kost je wel gewoon uren.
De rest heeft toevallig geen werk teveel waar ze vanaf willen (en dat niet teveel inwerk vraagt)?

Al is het maar een rottig klassementsklusje, dingen opzoeken voor hen, tabelletjes of brieven maken, ...?


Dat is bij mij wel het voordeel aan de zomer.
Tijdens 't jaar moet ik ook niet continu de krant lezen.
Tijdens de zomer nauwelijks een collega te zien in mijn admin-kot want iedereen heeft vakantie.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar helaas. Vanwege de vakantie en ziekte is het op mijn werk drukker dan normaal. Sommige dagen zijn rustig en goed te doen, andere dagen is het aanpoten en overuren maken.

Zijn er geen extra klusjes oid die gedaan kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
Nee, wij komen 30 uur tekort per week, die we nu met 2 personen invullen i.p.v. 3. Maar als het meezit snel iemand erbij, hoewel we dan weer moeten inwerken, wat er dan bovenop komt.

Dus als er iemand hier ongeveer per direct beschikbaar is voor 30-32 uur, internationaal wil werken, Engels goed zowel in woord als geschrift, snel programma's onder de knie heeft, naast Office, met Sharepoint kan werken, dan stuur maar een pb. Standplaats Den Bosch. Even in een notendop.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nu vakantie maar bij ons is het niet bij te benen. Helemaal in de zomer als collega's vakantie hebben.

Hebben jullie niet gewoon teveel personeel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven