Werk & Studie alle pijlers

Vooraf salarisindicatie?

07-08-2020 10:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen, ik ben sinds begin dit jaar werkloos. Al verschillende gesprekken gehad, maar helaas nog niet de juiste match. Nu heb ik volgende week weer een gesprek en heb al voor veel gesprekken het halve land af moeten reizen (omdat ik veelal op accountmanagersfuncties solliciteer). Mijn vorige gesprek viel qua salaris zo erg tegen dat ik dat wellicht liever op voorhand had willen weten, aangezien we er financieel dus niet uit zouden kunnen komen. De vacature staat niks over salaris. Moet er wel 2 uur enkele reis voor rijden (betreft een buitendienstfunctie, de reistijd is dus alleen voor het gesprek) en het liefst zou ik dus vooraf weten waar ik aan toe ben. Zouden jullie hier een belletje aan wagen en zo ja, hoe verwoord ik dat?
anoniem_366260 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 10:41
5.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vragen in het eerste gesprek
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: wat me tegenhoudt is dat ik niet wil overkomen als iemand die het ALLEEN maar voor het geld doet. En omdat er eerst ook maar de match van 2 kanten er moet zijn voordat salaris belangrijk is, maar merk dat ik het lastig vind, dat het straks wellicht weeeer voor niks is😑
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel bellen. Lijkt mij logisch dat je wederzijds niet elkaars tijd wilt verdoen met een onoverbrugbaar verschil. Zijn die verschillen afhankelijk van de branche of was de inhoud anders dan je verwachtte?
Alle reacties Link kopieren
Zelf bel ik voor (vrijwel) elke sollicitatie eerst de contactpersoon in de vacature op. Indien er geen salarisindicatie in de vacature staat is dit één van de vragen die ik absoluut stel. Omdat ik in andere richtingen solliciteer dan waar ik nu in werk kan ik dat heel makkelijk vragen door te zeggen dat ik nu in een ander vakgebied zit, en dat ik benieuwd ben naar de salarisindicatie. Ik heb nog nooit een vreemde reactie gehad, soms wel een reactie dat ze het nog niet weten. En jij kan heel goed zeggen dat je er graag een eind voor wil rijden, maar dat je dan graag van te voren een salarisindicatie wilt, omdat je zelf wel een bepaalde richtlijn hebt.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent al een half jaar werkloos. Dan neem je toch elke baan aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je dan elke dag werken met 4 uur reistijd op een dag?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Anja-1990 schreef:
07-08-2020 10:06
Aanvulling: wat me tegenhoudt is dat ik niet wil overkomen als iemand die het ALLEEN maar voor het geld doet. En omdat er eerst ook maar de match van 2 kanten er moet zijn voordat salaris belangrijk is, maar merk dat ik het lastig vind, dat het straks wellicht weeeer voor niks is😑
Je werkt omdat je geld nodig hebt, daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Het is heel normaal om de salarisindicatie op te vragen, dat is toch een belangrijke voorwaarde om de baan te nemen, of niet? Het klinkt alsof je ontzettend vanuit de vrouwelijke point of view denkt over dit onderwerp. Google eens rond, mannen gaan over het algemeen zo anders (en beter) om met dit onderwerp in dit stadium!

Succes met je sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-08-2020 10:14
Hoe ga je dan elke dag werken met 4 uur reistijd op een dag?
Is uiteraard alleen voor gesprek op het hoofdkantoor. Werk is in eigen regio😉
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
07-08-2020 10:13
Maar je bent al een half jaar werkloos. Dan neem je toch elke baan aan.
Want jij kunt in mijn situatie kijken? Ook zonder baan redden wij het prima. Maar bedankt voor je zorgen.
Ik kreeg een keer een telefoontje dat ik was aangenomen en dat de arbeidsvoorwaarden werden opgestuurd. Er was niks gezegd over salaris (behalve een indicatie). Dus het is niet raar als je erom vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
07-08-2020 10:15
Je werkt omdat je geld nodig hebt, daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Het is heel normaal om de salarisindicatie op te vragen, dat is toch een belangrijke voorwaarde om de baan te nemen, of niet? Het klinkt alsof je ontzettend vanuit de vrouwelijke point of view denkt over dit onderwerp. Google eens rond, mannen gaan over het algemeen zo anders (en beter) om met dit onderwerp in dit stadium!

Succes met je sollicitatie.
Wauw mooie! Ben ik me zeker bewust van. Ook moeder inmiddels en bedrijven kunnen hier zo onredelijk mee omgaan. Ik ga eens googlen. Thanks voor de eye opener!
Alle reacties Link kopieren
Anja-1990 schreef:
07-08-2020 10:16
Is uiteraard alleen voor gesprek op het hoofdkantoor. Werk is in eigen regio😉
Waarom kan het gesprek daar dan niet plaats vinden? Dat kan je toch voorstellen: ik zou het gesprek graag op een kantoor dichterbij houden.

Desnoods geef je aan (leugentje om bestwil) dat je die dag nog een andere afspraak hebt en dat je het heen en weer niet redt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-08-2020 10:21
Waarom kan het gesprek daar dan niet plaats vinden? Dat kan je toch voorstellen: ik zou het gesprek graag op een kantoor dichterbij houden.

Desnoods geef je aan (leugentje om bestwil) dat je die dag nog een andere afspraak hebt en dat je het heen en weer niet redt.
Betreft een functie "op de weg" dus geen kantoor oid in de buurt. Voor dit soort functies is het eigenlijk normaal om dus naar een hoofdkantoor te moeten. Wel enorm bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
07-08-2020 10:13
Maar je bent al een half jaar werkloos. Dan neem je toch elke baan aan.
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Financieel zou je wat kunnen laten wanneer de baan echt superleuk is.
3 uur reistijd per dag vind ik daarentegen niet passend
Alle reacties Link kopieren
Kier schreef:
07-08-2020 10:38
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Financieel zou je wat kunnen laten wanneer de baan echt superleuk is.
3 uur reistijd per dag vind ik daarentegen niet passend
Die reistijd is dus enkel voor her gesprek. Zal het even aanpassen in het bericht.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-08-2020 10:21
Waarom kan het gesprek daar dan niet plaats vinden? Dat kan je toch voorstellen: ik zou het gesprek graag op een kantoor dichterbij houden.

Een sollicitant die het teveel moeite vindt om voor godbetert een gesprek langs te komen, daarvan zou ik als werkgever vrezen dat deze als employee nog véél meer "teveel moeite, geen zin in, geen tijd voor" heeft.
Die kandidaat valt dus bij voorbaat af.

On topic: je kan prima vooraf een salarisindicatie vragen hoor, daar is niks raar aan.
Alle reacties Link kopieren
BrightLights schreef:
07-08-2020 10:49
Een sollicitant die het teveel moeite vindt om voor godbetert een gesprek langs te komen, daarvan zou ik als werkgever vrezen dat deze als employee nog véél meer "teveel moeite, geen zin in, geen tijd voor" heeft.
Die kandidaat valt dus bij voorbaat af.

On topic: je kan prima vooraf een salarisindicatie vragen hoor, daar is niks raar aan.
Eens! Dat rijden is ook absoluut het punt niet, meer elkaars tijd evt verdoen.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk begrijp ik al die vacatures niet zonder salarisindicatie.
Meestal solliciteer ik daar dan al niet naar.
Een bedrijf waar de salarissen blijkbaar tot stand komen door een soort koehandel, daar hoef ik namelijk niet te werken.
Als ik de moeite neem om te solliciteren, wil ik zeker weten dat ik er eventueel op vooruit ga, ook op salarisgebied.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal! Conclusie: ik ga ze bellen om te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Anja-1990 schreef:
07-08-2020 10:17
Want jij kunt in mijn situatie kijken? Ook zonder baan redden wij het prima. Maar bedankt voor je zorgen.
Ik was in de veronderstelling dat je een ww uitkering kreeg. Dat was blijkbaar te voorbarig
Alle reacties Link kopieren
ze vragen toch altijd een salarisindicitatie bij het 1e gesprek? Bij mij tenminste
Alle reacties Link kopieren
snowchicken schreef:
07-08-2020 11:41
ze vragen toch altijd een salarisindicitatie bij het 1e gesprek? Bij mij tenminste
Ja, maar juist voor functies als accountmanager kan de beloning nog wel eens verschillen. Je hebt ze die 40K per jaar verdienen maar ook vele malen meer. Als jij minimaal 80K wilt verdienen, heeft het geen zin om dat in een eerste gesprek neer te leggen bij een bedrijf dat maar 40 wil betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur geen brief als het salaris er niet bij staat of als het me niet aanspreekt. Ik zou nu ook gewoon bellen, anders is het inderdaad zonde van je tijd.
BrightLights schreef:
07-08-2020 10:49
Een sollicitant die het teveel moeite vindt om voor godbetert een gesprek langs te komen, daarvan zou ik als werkgever vrezen dat deze als employee nog véél meer "teveel moeite, geen zin in, geen tijd voor" heeft.
Die kandidaat valt dus bij voorbaat af.

On topic: je kan prima vooraf een salarisindicatie vragen hoor, daar is niks raar aan.
Eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven