Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Dreamer schreef:
08-08-2020 11:39
Over het boek zijn de meningen ook erg verdeeld.

Lees jij alles in het Engels? Ik wissel en sommige boeken (zoals die over Trump) lees denk ik liever in het Nederlands, omdat er terminologie in voor kan komen, waar ik niet in thuis ben. Ik heb ooit een half jaar in een Engels sprekend gebied gewoond en daar alleen maar Engels gelezen, maar toch loop ik hier in het dagelijks leven soms tegen grenzen aan, qua lezen. Komt misschien omdat ik Nederlandse literatuur ook niet altijd snap/trek en het gewoon boven m'n pet gaat :D
Nee Nederlandse boeken in het Nederlands sowieso :) of waar ik aan kan komen. Het boek over Trump is niet moeilijk geschreven en er staat geen psychologische terminologie in, het leest echt meer als een vrij grimmig verhaal over een ongeloofwaardig personage en zijn familie :). Als het fictie was zou ik denken je legt het er te dik bovenop maar hij bestaat helaas echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
08-08-2020 11:42
Nee Nederlandse boeken in het Nederlands sowieso :) of waar ik aan kan komen. Het boek over Trump is niet moeilijk geschreven en er staat geen psychologische terminologie in, het leest echt meer als een vrij grimmig verhaal over een ongeloofwaardig personage en zijn familie :). Als het fictie was zou ik denken je legt het er te dik bovenop maar hij bestaat helaas echt.

:rofl:
Dan probeer ik het wel in het Engels, denk ik.

Edit: toch niet, in het Nederlands (nog niet uit) is hij 6 euro goedkoper! Ik hoop nog op een e-book
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Scarlet, van Marissa Meyer.
Is een YA, die tot nog toe wel naar mer smaakt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
08-08-2020 11:39
Over het boek zijn de meningen ook erg verdeeld.

Lees jij alles in het Engels? Ik wissel en sommige boeken (zoals die over Trump) lees denk ik liever in het Nederlands, omdat er terminologie in voor kan komen, waar ik niet in thuis ben. Ik heb ooit een half jaar in een Engels sprekend gebied gewoond en daar alleen maar Engels gelezen, maar toch loop ik hier in het dagelijks leven soms tegen grenzen aan, qua lezen. Komt misschien omdat ik Nederlandse literatuur ook niet altijd snap/trek en het gewoon boven m'n pet gaat :D
Ik heb een Kindle en die heeft een ingebakken woordenboek: zo leer ik telkens bij als ik boeken in het Engels lees. Wellicht ook iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
08-08-2020 11:42
Nee Nederlandse boeken in het Nederlands sowieso :) of waar ik aan kan komen. Het boek over Trump is niet moeilijk geschreven en er staat geen psychologische terminologie in, het leest echt meer als een vrij grimmig verhaal over een ongeloofwaardig personage en zijn familie :). Als het fictie was zou ik denken je legt het er te dik bovenop maar hij bestaat helaas echt.
Is dat het boek van het nichtje van Trump waar je 't over hebt?
I dunno, weet je, stel ik was minpres van Nederland, dan heb ik ook legio neven en nichten die een hele beerput over onze familie zouden kunnen opentrekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
MientjeHapgraag schreef:
08-08-2020 12:10
Ik heb een Kindle en die heeft een ingebakken woordenboek: zo leer ik telkens bij als ik boeken in het Engels lees. Wellicht ook iets voor jou?

Ik heb nog een (oude) Sony. Die heeft wel woordenboeken, maar alleen Engels Spaans, raar genoeg. En ik heb er eigenlijk nooit de moeite voor genomen te kijken of dat ook anders kon :D Ik heb wel een vertalen-app op de telefoon, die ik af en toe gebruik, als een woord veel voorkomt.
Maar ik heb ook af en toe last van gebrek aan concentratie, en dan neem ik Nederlands makkelijker in me op
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees het liefst in het Engels, omdat ik die taal mooier en fijner vind lezen en sommige dingen stom vertaald worden, met de twee The Shining delen als duidelijkste voorbeeld. Shining wordt vertaald naar het licht hebben of zo en The True Knot worden De Ware Knoop met de meest cheesy Nederlandse slogan ("wij zijn De Ware Knoop en wij volharden!"), en dan worden namen van de karakters ook nog eens dom (Rose De Hoed, Slangenbeet Andy). Oh en mensen kinkels noemen, ik weet niet meer wellke Engelse term daar voor werd gebruikt maar het Nederlands was kinkels, wat een dom woord. Maar ik kan ook niet tegen Nederlands gezongen nummers, dus dit ligt vast aan mij haha.

Ik lees vooral (vrijwel alleen) buitenlandse schrijvers omdat de Goodreads suggesties allemaal buitenlands zijn en ik buitenlandse boeken Youtubers volg.

Net deel 2 van Bird Box van Josh Malerman uit. Niet zo goed als het eerste deel, vond er veel gezeik over het verleden in zitten (helemaal als je net deel 1 herlezen of gelezen hebt) en het einde was gewoon STOM, echt dikke 1 ster voor het einde. Alsof de schrijver geen zin meer had. Het begin en midden was wel heel vermakelijk op het gezeik over vroeger na en de setting is gewoon cool, dus alsnog 4 sterren vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
08-08-2020 15:04
Net deel 2 van Bird Box van Josh Malerman uit. Niet zo goed als het eerste deel, vond er veel gezeik over het verleden in zitten (helemaal als je net deel 1 herlezen of gelezen hebt) en het einde was gewoon STOM, echt dikke 1 ster voor het einde. Alsof de schrijver geen zin meer had. Het begin en midden was wel heel vermakelijk op het gezeik over vroeger na en de setting is gewoon cool, dus alsnog 4 sterren vind ik.
Ik ben pas aan het begin van deel 2 en heb eerst deel 1 herlezen. Dus dat had niet gehoeven. Ben benieuwd wat ik van het einde vind.

Het is ontzettend druk op mijn werk, waardoor ik erg weinig lees. Na een hectische werkdag heb ik meer zin in dom vermaak a la Friends.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
08-08-2020 15:09
Ik ben pas aan het begin van deel 2 en heb eerst deel 1 herlezen. Dus dat had niet gehoeven. Ben benieuwd wat ik van het einde vind.

Het is ontzettend druk op mijn werk, waardoor ik erg weinig lees. Na een hectische werkdag heb ik meer zin in dom vermaak a la Friends.
Ik ben ook benieuwd hoe je het vindt! Nee de schrijver zorgt er wel voor dat je weer voor de geest haalt wat er in deel 1 gebeurd is haha. Ik had deel 1 van de week expres ook herlezen maar daardoor dacht ik nu steeds "jaahaaa! Dat weeheet ik!". :lol:
ugli wijzigde dit bericht op 08-08-2020 21:06
1.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat kan soms irritant zijn aan boeken, die herhaling. Hoewel ik bij het laatste boek van de zeven zussen wel iets meer herhaling had gewild (maar die boeken zijn al zo dik... )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in een opwelling een leuke leeftijd gekocht. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
08-08-2020 21:56
Ik heb in een opwelling een leuke leeftijd gekocht. Ik ben benieuwd!
Oh, daar ben ik benieuwd naar! Laat nog even weten wat je er van vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doe ik! Ik lees nu eerst Saint X. Ik kom er niet lekker in maar het prikkelt toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Scarlet is uit, en nu heb ik vanavond "Dit is mijn moeder"van Tommy Wieringa gelezen.Vond ik niet echt bijzonder, maar staat op de reader dus makkelijk buiten lezen als het donker wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is 'een leuke leeftijd' voor boek (nee google is niet stuk ;-)) )

Ik ben gisteren begonnen in Magiër van Feist. Staat al ruim 10 jaar ongelezen in de kast, omdat hij zo dik is. Het begin doet me erg denken aan De Grijze Jager. Weesjongetje, kiesdag, niet gekozen door z'n favoriete leermeester... (zover ben ik nog niet, maar daar ga ik maar van uit)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
04-08-2020 20:52
Ik heb alle 3 de boeken van Cockleberry Bay gelezen (nou ja geluisterd) en ik vond ze wel leuk. Soms wat herhaling maar dat is haar vergeven.

Ik luister nu en de minnaar is maar als die klaar is ga ik toch nevermoor luisteren na het onderschrift van Tonkje te hebben gelezen.
Ben nu ongeveer op de helft van nevermoor inmiddels wel leuk maar moest wel echt doorzetten. Even afwachten hoe het verder gaat.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
09-08-2020 10:24
Wat is 'een leuke leeftijd' voor boek (nee google is niet stuk ;-)) )

Ik ben gisteren begonnen in Magiër van Feist. Staat al ruim 10 jaar ongelezen in de kast, omdat hij zo dik is. Het begin doet me erg denken aan De Grijze Jager. Weesjongetje, kiesdag, niet gekozen door z'n favoriete leermeester... (zover ben ik nog niet, maar daar ga ik maar van uit)
Gaat over een zwart meisje, werkt als nanny voor een wit gezin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
09-08-2020 10:24
Wat is 'een leuke leeftijd' voor boek (nee google is niet stuk ;-)) )
Het gaat inderdaad om een jonge zwarte nanny die van ontvoering wordt beschuldigd en een vrouw die voor haar op wil komen.

Het was echt een impulsaankoop, hij lag in de winkel met zo'n briefje van de verkoper op en dat was echt een positief briefje. Ik had het boek nog nooit eerder gezien dus het leek me wel een leuke verrassing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
09-08-2020 10:24
Wat is 'een leuke leeftijd' voor boek (nee google is niet stuk ;-)) )

Ik ben gisteren begonnen in Magiër van Feist. Staat al ruim 10 jaar ongelezen in de kast, omdat hij zo dik is. Het begin doet me erg denken aan De Grijze Jager. Weesjongetje, kiesdag, niet gekozen door z'n favoriete leermeester... (zover ben ik nog niet, maar daar ga ik maar van uit)
ja zo gaat het nog al vaak. Weeskind, dat na veel ellende en gedoe de erfgenaam blijkt t zijn, of een grote magiër. volgens mij zijn er nog een paar vervolgboeken ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
09-08-2020 11:04
ja zo gaat het nog al vaak. Weeskind, dat na veel ellende en gedoe de erfgenaam blijkt t zijn, of een grote magiër. volgens mij zijn er nog een paar vervolgboeken ook

Klopt
Magiër is ouder, dus De grijze jager is een YA variant. Uiteraard komen er ook vijanden uit verre oorden en zijn er bijzondere wezens. Ik houd ervan :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
09-08-2020 13:30
Klopt
Magiër is ouder, dus De grijze jager is een YA variant. Uiteraard komen er ook vijanden uit verre oorden en zijn er bijzondere wezens. Ik houd ervan :proud:
Misschien zijn de Lunar Chronicles dan ook wat voor jou.
YA, vermiste prinses, buitenaardse invallers, waarvan een knapperd toch aan de goede kant komt staan, Ik heb deel 1 Scarlet, nu gelezen. Morgen maar eens zien of deel 2 aanwezig is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
09-08-2020 13:39
Misschien zijn de Lunar Chronicles dan ook wat voor jou.
YA, vermiste prinses, buitenaardse invallers, waarvan een knapperd toch aan de goede kant komt staan, Ik heb deel 1 Scarlet, nu gelezen. Morgen maar eens zien of deel 2 aanwezig is

Ik wil ooit de Shanara-reeks gaan lezen, wat ook weer zoiets is, geloof ik, maar dan met een meisje in de hoofdrol. Mag ook wel eens ;-))
Maar dat zijn ook weer zoveel boeken.. nu dus eerst deze boeken (trilogie) door en dan zie ik weer verder. Volgende delen schaf ik trouwens wel digitaal aan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
08-08-2020 15:11
Ik ben ook benieuwd hoe je het vindt! Nee de schrijver zorgt er wel voor dat je weer voor de geest haalt wat er in deel 1 gebeurd is haha. Ik had deel 1 van de week expres ook herlezen maar daardoor dacht ik nu steeds "jaahaaa! Dat weeheet ik!". :lol:
Oei, dat einde is erg in het kwadraat. Niet 1 ding waarvan je denkt 'ok, moet dat echt?' maar een hele reeks.

De terugblikken vond ik op zich niet zo heel storend. Die vond ik pas erg in de boeken van Jean Auel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
09-08-2020 17:10
Oei, dat einde is erg in het kwadraat. Niet 1 ding waarvan je denkt 'ok, moet dat echt?' maar een hele reeks.

De terugblikken vond ik op zich niet zo heel storend. Die vond ik pas erg in de boeken van Jean Auel.
Ja he?! Echt heel zonde vind ik. Oh nou dan blijf ik maar weg bij die schrijver haha! Ik zat me nu al te ergeren steeds, maar ik had deel 1 dan ook echt pal voor deel 2 gelezen en van mij hoeven terugblikken die niks met het verhaal te maken hebben (over haar jeugd) ook niet, daar erger ik me bij Stephen King ook altijd aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het meisje in het ijs uit. Moest er even inkomen en het deed me toch wel erg denken aan de boeken van MJ Arlidge maar vind het wel leuk dus ga de rest van de serie ook maar lezen.
Maar eerst iets anders. Ik ben vanmorgen begonnen in Brieven van Mia van Astrid Sy. Het is een jeugdboek over een gevlucht meisje uit Syrië die met een oude Joodse man in contact komt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven